Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Főnix, feltámadás közben

2011.04.03. 13:45 :: Hamster

Nézegettem ezt a videót tegnap arról, hogy a Goldtimer Alapítvány Li-2-ese megkezdte a 2011-es idényt, és eszembe jutott, hogy vannak nekem valahol olyan képeim még a gép első felszállása előttről, amiket annak idején valamiért nem tettem fel a repülős oldalaimra. Úgy tippelem, valamikor 2001 első felében készülhettek, mert utána már digitális fényképezőgépet használtam.

Persze nem azért emlékeztem a képekre, mert olyan penge vagyok, hogy tudom, mit csináltam 10-11 évvel ezelőtt, hanem mert tavaly scanneltem be a negatívjaim egy részét, és rémlett, hogy ilyen is volt köztük. Sajnos olyan scannert használtam, ami nem direktben a számítógépre, hanem SD-kártyára menti a képeket, így csak utólag derült ki, hogy tele volt szösszel a levilágító üveglapja - de azért talán így is tetszeni fog valakinek :)

Kívülről ekkor már egészen egyben volt a madár, de belül még hiányos volt. És ahogy elnézem, még az ablakok nagy része is hiányzott. Ugyanakkor az antennákból ítélve már elkezdték a felműszerezését.

Gyönyörű ez a masina, még így, festés nélkül is! És hogy több évtizedes leállítás után ('74-ben állították le, és csak '97-ben szállították Szolnokról Budaörsre) képesek voltak tökéletesen működőképessé tenni, az kérdéseket vet fel bennem arról, hogy miért nem tud ugyanez megtörténni a repülőgépeknél talán egy fokkal mégiscsak egyszerűbb szerkezetnek mondható régi villamosokkal, HÉV-ekkel, mozdonyokkal?

 

Ezen a képen különösen jól látható a vászonnal borított oldalkormány. Hogy a csillagmotor hengerkoszorúját borító NACA-gyűrű (jól mondom, így hívják?) miért ennyire más színű, mint a sárkány többi része, azt viszont nem tudom.

Aki a gép felújítás közbeni állapotára kíváncsi, annak Badó barátom képeit tudom ajánlani, aki pedig a mostanit szeretné látni, keresse meg valamelyik repülőnapon! :)

17 komment · 1 trackback

Címkék: repülés képek repülőgépek li 2

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr82795884

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Programajánlat Li-2 rajongóknak (UPDATED!) 2011.04.04. 11:15:53

Ez itt nem a reklám helye (pedig egy kis potyautaskodást igazán jól bírnék fogadni;)), de hátha érdekel valakit, hogy mikor lehet az ország egyik legszebb és mellesleg egyik legrégibb működőképes utasszállítóját elcsípni:Április 1, péntek, Budaörs:&quo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jól emlékszem, hogy ez az egyetlen működőképes Li-2-es a világon?
Hogy miért nem lehet ezt megcsinálni villamossal,mozdonyokkal?
Meg lehetne,de nem éri meg.Ez a gép is kalákában készült,többek között még a motorokat sem fizették ki T.Cs-nek:)

Sokan,nagyon sokan adták bele idejüket,pénzüket,tudásukat,mégis-kicsit méltatlanúl-Fedő úrat nevezik meg szülőként.Ő is ott volt ugyan a születésnél,de nem ő volt a "kulcs"ember,de erről Badó papa(bocsánat,az ifjabbik)sokkal többet tudna mondani..
@chipanddale74: Tusinóban volt egy, az lezuhant. Hogy aztán Észak-Koreában vagy Kína belsejében van-e még működőképes, azt nem tudni, de elvileg ez az egyetlen repülőképes.
Repültem LI-2vel, ha nem is ezzel. Mint utas.
Meg AN-2vel. Mint utas.
Meg PO-2vel. Mint MÁSODPILÓTA. (hehe)
Vitorlázórepülő voltam 1963-70 között.

A képeket nézegetve megszakad a szívem...

___________________
"Sajnos olyan scannert használtam, ami nem direktben a számítógépre, hanem SD-kártyára menti a képeket, így csak utólag derült ki, hogy tele volt szösszel a levilágító üveglapja"

Vagy a negatív (nekem pl a diakockák).
Sajnos nincs más mód. Takarítás-portalanítás után újra lehet próbálni.
A porszemek diavetítésnél is látszanak.

Tök mindegy, hova menti a képet a scanner.
@na__most__akkor: Nem mindegy, hova menti, mert ha azonnal a képernyőn láttam volna, akkor nekiállok tisztogatni, nem nyomom át rajta az újabb és újabb kockákat. És az üveglapon volt bent a szösz, mert minden kockán ugyanott látszik a fehér "karc".
Enyhén tévedés, hogy villamosokkal, mozdonyokkal nem lehet megcsinálni (illetve nem csinálják). Ki kell menni a Vasúttörténeti parkba, vagy Szentendrére a Tömegközlekedési múzeumba. Ez utóbbiba most szombaton voltunk. Itt, találsz jó pár érdekes járművet. Még Ikarusz buszokat is, troliknak átépítve. Igen szép dokumetum gyűjtemény is van kiállítva, kovácsműhely berendezése, illetve pár villamossági cucc is van. Helyi emberek elmondása szerint van olyan HÉV szerelvény kiállítva, melyből összesen 3 db van az országban.

Képanyag van (feldolgozás alatt).
@Hamster:
Mint mondám, takarítás-portalanítás után újra lehet próbálni.
Én is azt tevém.

Nem vitatkozni akarok. Tényleg. Az én dia+negatív scanneremnek van egy 6cm széles képernyője. Azon látszik, hogy mi van a képen. A szöszmösz nem látszik. Átmásolva a számítógépre, egy félméteres képernyőn persze más.
Ha meg diavetítőt használok, a kétméteres képen persze, hogy minden porszem csótányméretű...
@na__most__akkor: Azaz, a 6 centis képernyő, amin semmi nem látszott. És időnként próbáltam a félcentis lyukon át letkarítani az üevglapot, illetve a filmet is szösztelenítve bedugni, aztán mégis ez lett az eredmény.

Valami motiváció kéne, hogy megint előszedjem a tekercseket, és minden kocka előtt egyenként szösztelenítve újrascanneljek mindent :)
@Mityu: Namármost én az átlagnál jobban tudom, hogy mindkét helyen mi van,és azt is, hogy mennyi minden rozsdásodik/rohad szabad ég alatt, vagy a mozdonyok esetében lyukas tetejű csarnokokban:
trains.hu/gallery/displayimage.php?album=209&pid=1145#top_display_media
trains.hu/gallery/displayimage.php?album=209&pid=2425#top_display_media
picasaweb.google.com/105218788294785962775/MAVIstvantelek#5540917234838728706
picasaweb.google.com/105218788294785962775/MAVIstvantelek#5540917234838728706
Villamosban, HÉV-ben is megvan ugyanez:
hampage.hu/trams/sze1/09194390.jpg
hampage.hu/kozlekedes/kincsek2/7650szembol.jpg
hampage.hu/kozlekedes/kincsek2/7650belsoter.jpg
hampage.hu/trams/sze3/09194643.jpg
hampage.hu/trams/sze4/09194713.jpg

Tudom, telhetetlen vagyok, és a világ összes pénze se lenne elég mindent felújítani, de speciel azt is tudom, hogy civileket, lelkes segítőket se engedtek közel a villamosokhoz; szóba se jöhetett, hogy egyesületek szép lassan, kézzel, szponzorok felaájánlásával egyet-egyet rendbehozzanak.
@na__most__akkor: Igazából az a szép, hogy én is repültem Po-2-vel, An-2-essel meg szerencsére egész sokat. Nem kell a szívednek megszakadnia, most is megcsinálhatod ugyanezeket :)
@Mityu: Épp most készültek el egy Ikarus 620-as autóbusz felújításával (azt is ott mutatták be). Két hiányos roncsból meg egy rakás innen-onnan összeszedett eredeti alkatrészből csinálták meg, és gyönyörű lett! Érdekessége, hogy világéletében pesti busz volt, most mégis a miskolciak újították fel és az MVK tulajdona. A problémát felmágnesezhető cégjelzésekkel oldották meg: Ha Miskolcon jár, MKV, ha Pesten, akkor BKV felirat van az oldalán :)
@Hamster:

Persze vannak, s szerintem mindig is lesznek ilyen elhanyagolt járművek, eszközök szerte-szana. Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy azért már történtek pozitív irányba elmozdulások ezen eszközök felújítása (restaurálása) terén. Reméljük minnél több ilyen jármű kerül újszerű állapotba, legyen az zemélyautó, vagy tömegközlekedési eszköz. :)

@siófoki35:

Igen, jártam is szombaton a fedélzetén. Egyszerűen gyönyörű ahogy rendbetették, felújították. Én magam is rácsodálkoztam, hogy miskolci tulajdonban van a gép. Találtunk Nyíregyházi járművet is a múzeum területén. :)
@Mityu: "azért már történtek pozitív irányba elmozdulások"
Nem hagyom figyelmen kívül, mert akiknek köszönhetőek ezek az elmozdulások, azok jó részét személyesen ismerem. És azt is tudom, hogy hány elvesztegetett lehetőség volt, és micsoda falak álltak, és néha még talán állnak is a témában tenni akarók elé (a magyar MiG-15-ös, ami lehet, hogy lengyel lajstromban fog repülni (bár lehet, hogy azóta változott a felállás) például megvan?).
@Hamster:

Környezetemben is fellelhetőek olyan emberek, akiknek egy orsós magnó kacatnak minősül. Ha viszont megnézem azt a Nagy Vilmos által összeállított páratlan gyűjteményt Terényben, akkor igen csak elkéne gondolkodnia az ilyen értékrenddel élő embernek. Mert ugye az nem trendi.

Sajnos nem mindenki gondolja úgy, hogy egy valódi fapados-fapadlós villamosban van ami megfogja az embert. Repülős téma öcsém asztala... :)
süti beállítások módosítása