Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (165) balatonföldvár (7) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (41) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (965) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (336) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (62) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (556) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (158) hajtóművek-motorok (7) hampage (430) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (8) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1073) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (441) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (123) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (12) szavazás (6) szczecin (7) szeged (41) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (243) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (72) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (494) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (440) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (539) városkép (112) városliget (10) varsó (7) vasút (618) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (952) villamos (854) vitorlás (11) vízibusz (22) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (49) youtube (350) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A csepeli szabadkikötő

2011.05.13. 18:00 :: Hamster

Gyerekkoromban nem igazán értettem a "szabadkikötő" szó jelentését, hiszen mi értelme lenne egy olyan kikötőnek, amit nem szabad használni? Persze hajózós-kalózos könyvekben olvastam vesztegzár alatt állókról, de azért éreztem, hogy valami másról lehet szó :)

Tavaly kezdett el újra foglalkoztatni a dolog, amikor Rocko kolléga arról panaszkodott, hogy munkába menet állandóan útját állják Csepelen a kikötő felé tartó, vagy  éppen onnan induló tehervonatok. Én addig azt hittem, a kikötő már nem is működik (a HÉV-ből nézve az ember főleg parlagon heverő területeket lát, illetve üres teherkocsikat), úgyhogy gyorsan kontaktot próbáltam találni, hogy megnézzem, mi van odabenn. Az derült ki, hogy bár a hajózás (a hajón való szállítás) szerepe viszonylag kicsi, az 1928-ban megnyitott csepeli szabadkikötő ma is működő átrakó (vasúti-közúti) és tárolóhely, elsősorban konténeres forgalommal. Sőt, ez a szerepe fejlődik is, ottjártamkor például még talán át se volt adva egy EU-támogatással frissen épült jókora új tárolóterület. Szóval, ha nem is jutottam sokkal közelebb a "szabadkikötő" szó jogi értelmezéséhez, egy fejlődő ipari létesítményt volt lehetőségem meglátogatni, bár kicsit szerencsétlen módon pont  szünnapon.

Kikötővárosokban játszódó krimik és akciófilmek kedvelt helyszíne a konténerterminál. Valami ilyesmit vártam Csepeltől, és ahogy az a képen látható, találtam is:

A fémdobozok tetején futkosó gengszterek, illetve a köztük egymást üldöző autók szerencsére elmaradtak, viszont a gabonatárház háttérben látható épülete még hatásosabbá tette a látképet. A nyolcvanvalahány éves létesítmény a kikötő legfeltűnőbb építménye, és bár már műszaki emléknek számít, még mindig használják. Egyszer - jobb szögből sütő nap mellett - szívesen körülnéznék a tetejéről!

Ha az ember imádja a nagydarab gépeket, akkor az ilyen konténerdarukat is imádnia kell :) A látogatásom (sajnos) olyan napra esett, amikor se hajós, se vasúti átrakodás nem folyt, úgyhogy nem tudom megmondani, hogy ezt a szép darabot mennyire használják...

A konténerek mozgatását jórészt ilyen gumikerekű Kalmarokkal végzik. A képen egy kisebb Kalmar látható, a nagyobbik ugyanis annyira tetszett, hogy körbejártam, felmásztam a vezetőfülkéjébe, megnéztem munka közben - csak lefotózni felejtettem el :I

Ha jól emlékszem, öt "emelet" magasságig halmozhatják fel a rendelkezésre álló eszközökkel a konténereket. Mindezt meglepő könnyedséggel! A kikötőmedencéknél sem a hagyományos, sem a Ro-Ro kiszolgálásúaknál nem volt mozgás, így inkább a sínek irányába indultunk tovább:

Vasútmán énem számára fontos volt a belső "rendezőpályaudvar" megtekintése, és még így, üzemszünetben is tetszett a pihenő mozdonyok sorfala. Öt vagy hat mozdonyt számoltam össze: vegyesen MÁV-os és iparvasúti jelzésű Gokartok, Dacia és Zetor.

Az egyik medencében állt egy üresnek tűnő bárka, mellette parkoltak ezek a konténerszállító iker-teherkocsik. A távolban álló daru - kókatagságából ítélve - vélhetően már használaton kívül áll.

Néhány lassan múzeumi korú konténert is láttam, mint ami itt fentebb is látható, de voltak dögösebbek is, önellátó (agregátoros) hűtőrendszerrel.

Még meg kell említeni, hogy a telep tiszta és rendezett képet nyújtott, gondozott virágágyásokkal és bokrokkal. És ez a tábla is szokatlannak tűnt ahhoz képest, hogy egy ipari létesítmény közepén találkoztam vele.

A látogatás megszervezéséért köszönetet szeretnék mondani Koller Andornak!

29 komment

Címkék: képek ipari létesítmények

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr422900869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Dácsia kisdácsia vagy nagydácsia?

Néha járok a szabadkikötőbe, megdöbbentő, hogy egyes részei mennyire rendbe lettek téve, máshol meg Csernobil melletti szellemváros (Pripaty?) is rendezettebb képet mutat.
"Egyszer - jobb szögből sütő nap mellett - szívesen körülnéznék a tetejéről!"
hát ha még látnád a tetején a feliratot! ;)

"Vasútmán énem számára fontos volt a belső "rendezőpályaudvar" megtekintése"
a fentebb említett problémát az okozza, hogy a belső pályaudvart nem csak bent használják, hanem kint is. ezzel kvázi megölve a kerületbe vezető 4 út közül a legfontosabbat. és sajnos ezen most se kívánnak változtatni, amikor épül az elkerülőút, azt is kettévágja 2 vágány.
a hajók kis forgalma relatív. ez elsősorban a szar infrastruktúrának köszönhető, hiszen vonattal ugyan tudnának szállítani (és a konténerek nagy többsége vasúti úton közlekedik), de ha jól tudom, pl a gabonaféleségek szállítása kizárólag hajón és teherautókon történik. a teherautók viszont a belváros felé nyilván nem mennek, az M0-ás felé viszont csak elképesztően rossz utakon közlekedhetnek. így aztán főleg a gabona nagy részének szállítása hajókon történik. ez forgalmasabb napokon 5-6 uszályt jelent. a megtévesztő az, hogy az az üresnek tűnő bárka bár elhagyatottnak tűnik, valószínűleg hétfő reggel már repcével színültig telve hagyja el a kikötőt :)

amúgy a konténerforgalom nem kiemelkedően nagyobb mint bármi más. egészen konkrétan a gabona árucserét tudom említeni, ami hétköznap reggel 8-tól este 8-ig folyamatosan megy, de ehhez hasonlóan főleg a szén és néha fémhulladék szállítás is "pörög".

a konténerdarut (a nagy sárgát) elég sokat használják, főleg mikor le- és felrakodnak a szerelvényekre (nyilván). a további rendezést már a "kis" targoncák végzik általában. az öböl túlpartján szokták (szintén vasúti szerelvényekről és -re) pakolni a szenet, illetve a fémhulladékokat két nagyobb, szintén kötött pályás daruval. azok kevésbé látványosak de szinte mindig mozgásban vannak :)

ha igazán jó képeket akarsz csinálni, az első képen lévő raktár (az a gabonatárház) tornyának legtetejébe kéredzkedj fel. :) ha szerencséd van, valamelyik melós felkísér egy pár fotó erejéig.
ha jól tudom, az csepel (és a környék) legmagasabb pontja, a gyárkéményeket és antennákat nem számítva. ha tiszta az idő, elképesztő milyen messze el lehet látni. én már voltam többször is fent, autentikus környezet egy akciófilmhez, ugyanis tele van (volt) a tető sörétes puska töltényhüvelyekkel (azzal lőtték régen a galambokat a környéken) :)
@Rocko-: "hát ha még látnád a tetején a feliratot!"
Milyen feliratot? Mi van még rajta azon kívül, hogy MAHART?
"Egyszer - jobb szögből sütő nap mellett - szívesen körülnéznék a tetejéről!"

Azt írtam az előbb, mielőtt internal szerver terrorral elszállt az egész, hogy ilyenkor kell az embernek elgondolkodnia azon, hogy mit veszít az élményből azzal, hogy mindent a fényképezőgép keresőjén (LCD-jén) keresztül néz... Legalábbis én szoktam realizálni, hogy végig azon szarakodtam egy tök jó helyen, hogy nem fér bele a képbe a téma, meg rossz helyről süt a nap, meg pont nem bírtam lekapni, amint éppen, meg hogy az a k*cs*g mit mászik bele a képbe, nincs neki hátul szeme? :)
Néha ezért nem viszek gépet , aztán persze átkozom magamat...
@Comandante en Jefe: "hogy mit veszít az élményből "

Sokat. Én például egy csomó repülőnapon voltam a fényképezőgép keresőjében :)
Pár éve én is voltam a konténerkikötőben egy nagyobb vihar után,láttam néhány összetört konténert amiket a szél borított le.A gabonaraktárból meg felmarkoltam egy adagot a magokból,itthon meg elültettem őket.:)
Azért kikötő, mert hajók kötnek ki. És az ért szabad, mert vámszabad terület.
Az ide érkező és innen távozó árukat nem kell vámoltatni ha az induló vagy célállomás nem magyarország.
Tavaly nyáron jártam az Amszterdam-i teherkikötőben. Ott aztán lehet komolyabb bújócskát játszani a terminálokon felhalmozott közel 1 millió konténer között.
@lutria:
Kerem a cimed,neved,telefonszamod.
Holnap beviszunk kihalgatasra.
Nem csak szalamit nem lehet lopni de gabonat sem.
Kifizetted?
Bőven óvodás voltam még, mikor apám ott dolgozott darusként, és egyszer-egyszer bevitt magával. Persze akkor még alig ért véget a rendszerfrissítés az országban, még bőven nagy élet volt ott. (...és persze ment a lopás*, mintha mi se történt volna: mindig volt ananászkonzerv és tőkehalmáj otthon: utóbbit azóta se eszem meg, és az utolsó konzervet már bőven ebben az évezredben dobtuk ki.) Jártam a K-raktár - mert az én fejemben ezen a néven szerepel a gabonaraktár - tetején, meg persze szükségszerűen egy csomó más helyen is. Akkor még üzemelt a kultúrház (utána egy pár évig diszkó volt, most meg talán kísértetkastély lehet), de annak a könyvárát már éppen selejtezték: apám megszervezte a selejt elszállítását, amit hálásan köszönt a vezetőség. A ponyvák mentek a polcra ("a könyv érték"), a vörös farok meg (mert afféle árukapcsolásban azt is el kellett hozni: mindent vagy semmit) tüzelőnek.

*Szóval lopós sztoriból utólag visszahallottam párat, az egyik (szerintem) viccesebb lazán kapcsolódik is @Rocko-: panaszához: a baráti Kínából méter magas porcelán elefántok érkeztek (ki tudja miért), és jópár belőlük azzal a lendülettel el is tűnt. Akkoriban kimondottan jól őrzöttnek tekinthető volt (személyi ruhaátvizsgálás a portán, óriási szigor minden vonalon), úgyhogy sokáig vakarták a fejüket az illetékesek, míg megfejtették, hogy a raktárközeli tibik a vasutas tibikkel a mozdonyon vitették ki az árut, míg azok a tolatást végezték, amihez legtöbbször ki kellett menni a kapun (nem mellesleg lezárva a Szabadkikötő út - akkor még szerényebb - forgalmát ezzel), kint pedig vártak a haverok a Zsigulikkal. Persze erre a biztonsági lukra senki nem gondolt előtte - mármint azok közül, akiknek ez dolga lett volna.
@roadrunner: A nagyjából tisztára söpört raktár sarkában maradt kb.10cm magas kupac "szemétből" vettem mintát,ha postán visszaküldöm a Szabadkikötő cimére az ebből kikelt többletet akkor megúszom?
Ezt at kell beszelnem a raktarvezetovel.
Ugyanis egyeznie kell a sikertartalomnak,szemnagysagnakDe ezt gondolom mondanom sem kell.

Valamint ki kell vizsgaljuk hogy az oslakos egerek szenvedtek e barmilyen fizikai, vagy lelki serulest az elelmiszerkeszletuk megdezsmalasabol adododan.
Ugyanis ha igen....
Akkor a karterites mertekerol bekelteto megbeszelelesen egyeztetunk.
Ha az nem sikerul akkor sajnos birosag es claim-ot fognak megitelni.
Keso egerszaporulat stb.

Es meg az is lehetseges hogy az ormacskak is fellebeznek mert a vadszhato egerek szama lecsokkent es ez sulyosan veszelyezteti a megelhetesuket.

Nem lennek a helyedben.
Hamster!

Tőled, mint profi közlekedésmániástól jóval profibb cikket vártam volna! Ha már hazai pályán mész be üzemi területre, akkor már kereshettél volna egy "idegenvezetőt"!
@v2peti: Ez nem cikk, hanem egy blogbejegyzés. Rossz lehet annak, aki ezt a kettőt nem tudja megkülönböztetni.
Kedves Hamster.Sikerült neked is uborkaszezonban látni a Szabadkikötőt.
@Mirko: A lopás most is megy rendesen, az nem rendszer, ember függő!
1978 - 1990 ig a VOLÁN tój jártam oda teherautóval.
1990 - 2005 ig Konténereztem ugyan ott!

Ami a kikötőt illeti.
Ha majd lesz egy normális hatalom az ország élén, aki végre rendezi a Duna sorsát, fellendűlhet a kikötő forgalma. Egy Duna parti út megépítése az M0 ig rendezné a közúti közlekedést. A vasúti közlekedés meg mostmár kiszámítnató, menetrendje van a vonatnak. Tolatáshoz meg nem jönnek ki a közútig.

A mi jó lenne!
Ha valaki össze győjtené a korabeli fotókat a kikötőről, kiegészítené a mostani állapot képeivel, és megírná a történetét a kikötőnek.
@Halálos_fogkefe: "az az üresnek tűnő bárka bár elhagyatottnak tűnik, valószínűleg hétfő reggel már repcével színültig telve hagyja el a kikötőt"

Ez a tető nélküli hulladék bárka nagy valószínűséggel hulladék vassal vagy petrokoksszal megrakva hagyja el a kikötőt.
@Hamster: mégrosszabb ha hangosan teszi ezt. :)
@alternat: "A lopás most is megy rendesen, az nem rendszer, ember függő!" - a legteljesebb egyetértésem.
@alternat: a második bekezdés közepén lelsz egy linket, aztán értelemszerűen......
@alternat:

Asszem a lopásos sztorikról Moldova is írt régebben. A szocializmusban sokan komolyan vették azt a szlogent,h a szocialista gyárakból minél többet meg kell próbálni kihozni.

Ment rendesen a vesztegetés, minden kilopott disznó után járt egy a rendésznek is, és sokáig ment, Kambodzsában meg hasonló helyekre menő célállomáson meg mikor ezerszám kapták a röfiket nem tűnt fel, h 50-60 disznóval kevesebb van. Idevágó történet, h még a rendszerváltás előtt hajószámra hozták ide valami cégnek az ócskavas szállítmányokat (valami öntöde talán) a cég szállítóhajóit meg éjjelente rendszeresen dézsmálták a helyi kisebbségek ladikjai majd másnap vitték a lopott ócskavasat eladni ugyanennek a cégnek. A rendszerváltás után privatizálták a céget és ők meg biztonsági őrökkel védték a rakományt és ha igazak a hírek vagy egy tucat cigányt lőttek a Dunába mire felfogták ,h velük nem lehet ugyanezt megcsinálni.

Volt még több trükkösen kilopott dolgokról is történet is, az egyik legötletesebb az volt mikor selyemfonalat loptak el úgy több km-nyit, h kilógatta a kulcslyukon majd este visszatért egy bicilivel kilógó selymet rá a kerékre és a bicikli tekerésével feltekerte a fonalat. A legjobb történet az volt mikor a rendész vitte utána a lopott holmit. A tettes vett egy doboz bombont azt bevitte a munkahelyre, kiette belőle a bomnbonokat majd kibélelte kicsi és drága dolgokkal majd vissza is csomagolta valahogy nejlonba mintha original lenne. Mikor ment haza letette egy pillanatra az asztalra a rendésszel is váltott pár szót, majd elindult haza a rendész szaladt utána a bonbonnal ,h jajj Marikám ezt itt hagytad.

A másik kreatív lopás az volt mikor egy barmfifeldolgozóba vagy valami hasonló helyre vittek húst, a hús adott volt pl. 100 kilót rendeltek, lemérték az autót mikor bejött a kapun és lemérték mikor kiment így ellenőrizték, h annyit pakolnak-e le amennyit kértek. Csak az tűnt fel egy idő után, h az udvaron mindig van egy víztócsa mikor bizonyos hűtőkocsi jön a hússal. Aztán mikor egyszer sokáig kellett a kilépésre várakozni a trükkre is rájöttek. Leeresztették a kocsiból a hűtővizet, így pár kilóval könnyebb lett és kitapasztalták ,h az első kútig eljutnak vele.
@Adani: Második bekezdés!
Nem ócskavas, hanem szinesfém hulladék. Csepel Vas és Fémműveknek jött. Szinesfém öntöde. Nem volt ott egyetlen cigány sem, igazi fehérek loptak. A Mag utca (Csepel) végén lévő MÉH telepen adták le a szinesfémet. Utána az Intermetéll vette át az üzletágat. Most Olaszországba szállítják a réz hulladékot.

Második bekezdés!
Eleje szerintem nem igaz, a második rész igaz. Volt olyan, hogy az őr elvette a cuccot, mikor látta, hogy elkeseredett a delikvens, visszakűldte, hogy hozzon magának másikat. Mikor az egyik cég raktára annyira kiürűlt, hogy már nem volt mit kiadni belőle, teljesen véletlenűl egy hétvégén porig égett!!!!!!!!

Harmadik bekezdés:
Volt hűtővizes is. Kb 50 - 60 Kg. A soffőr várakozás közben leállította a motort, nem hagyta, hogy besüljön. Jobban ment a Bazaltkocka Befelé mérlegeléskor a kocsin volt. Bent kipakolták. Tudták mennyi lehet a többlet és felpakolta. A Követ meg a szeméttel együtt kihozták. lepakolták a magbeszélt helyre és reggel már ment is vissza a vágóhidta.

tudok még egy pár dolgot!
@alternat:

Moldova írt vasúti történeteknél olyat, h az 50-es években rendszeresen próbáltak vasutasok szenet lopni, akkoriban az főbenjáró bűn volt, komoly büntetés járt érte hiszen államellenes tettnek számított így szabotálni az épülő szocialista vasutat. Egyszer egyvasutas egy ládányi szenet rakott félre magának a haverjai meg meg akarták viccelni és kicserélték bazaltkőre. Az éj leple alatt lopakodik haza mázsás ládával megállítják az őrök ,h mit cipel maga a ládában. Nem tudott mást kitalálni mondta,h követ. Mutassa csak. Élete legnehezebb 10 mp-e volt mikor nyílt a láda, belenéznek tényleg kövek. Röhögte rajta egyet, h hagyd ez hülye had menjen. Nem győzött hálálkodni a vicces haveroknak.

Amúgy hasonló szabadkikötő Valenciában is van ott a konténerek között pár éve Forma1-es versenyt is rendeznek.
@Adani: Én '54 ben születtem. Ezt a szenes dolgot nem ismerem. Ami a versenyt illeti!
Az emberek mindég szeretnek dicsekedni autójuk teljesítményével. Alkalmas hely a bizonyításra kevés van.
A múlt rendszerben hétvégi műszakoknál, mikor az irodákban nem voltak bent, ment itt is a verseny. Még fogadások is voltak.
Volt baleset is. Nekicsapódtak a konténernek. Ilyenkor gyorsan megfordítottuk a konténert, hogy hétfőn ne látszon.
Képzeld, volt olyan is mikor a MOGÜRT-ösök is átjöttek új autókkal! Na akkor ment a móka.
süti beállítások módosítása