A héten hallottam, hogy mindenféle gondok vannak a Petőfi híd környékén, például a Salgótarjáni utcai kocsiszíni útvonal újjáépítése miatt ismét a Nagykörútra küldött Ganz csuklósok ledöglenek. Egy járművezető ismerős írta, hogy ő konkrétan azt látta, hogy a híd pesti oldali végén a dilatáción szikrákat szórnak a kerekek - ami a visszavezetés rossz állapotára utal.
Na, ennek köszönhetően pénteken Almár Ákossal errefele vezetett útunk, mert meg akartam nézni, mi a helyzet, tényleg láthatók-e ívek. És tényleg: a Boráros téri megállóból szépen látszott, hogy a dilatáción a szerelvények nagy része tényleg szikrázott. Főleg felfelé menet, de némelyik lefelé is. Miközben próbáltam egy olyan helyet keresni, ahonnan ez levideózható, egy pillanatra úgy láttam, mintha akkor is ívet húzna a dilatáció környéke, amikor nincs rajta jármű. Aztán egy félresikerültnek hitt felvételt itthon megnézve kiderült, hogy jól láttam: a hídra felfelé kapaszkodó, emiatt nagy áramot felvevő szerelvény közelségében átüt a dilatáció két oldala akkor is, ha éppen nem halad át rajtuk a vaskerék. Csak fél másodperc, de jól látható-hallható:
Fórumokon utánaérdeklődve kiderült, hogy a probléma már ismert néhány napja; a pályások ránéztek, aztán nem történt semmi... Végülis nem gond, ha ívek lobbannak, kóboráramok kóvályognak egy acélhíd dilatációs szerkezetén, hiszen semmi más gond nem lehet, mint hogy a járművek nem tudnak jól működni, az áramfogyasztás nagyobb lesz a kelleténél, illetve hogy esetleg gyorsabban rozsdásodik szét a hídnak ez a része :-/
Állítólag azóta már megcsinálták, többek közt a videónak is köszönhetően, de akkor se vagyok nyugodt, mert ilyesmit eddig körülbelül Indiában vagy Egyiptomban tudtam volna elképzelni, nem a Nagykörúton. Remek állapotok lehetnek, ha még egy szem előtt levő, kirakat jellegű vonalon ilyen állapotban van az infrastruktúra...
Ez megy most