Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Tűzijáték a Petőfi hídon

2011.10.16. 15:53 :: Hamster

A héten hallottam, hogy mindenféle gondok vannak a Petőfi híd környékén, például a Salgótarjáni utcai kocsiszíni útvonal újjáépítése miatt ismét a Nagykörútra küldött Ganz csuklósok ledöglenek. Egy járművezető ismerős írta, hogy ő konkrétan azt látta, hogy a híd pesti oldali végén a dilatáción szikrákat szórnak a kerekek - ami a visszavezetés rossz állapotára utal.

Na, ennek köszönhetően pénteken Almár Ákossal errefele vezetett útunk, mert meg akartam nézni, mi a helyzet, tényleg láthatók-e ívek. És tényleg: a Boráros téri megállóból szépen látszott, hogy a dilatáción a szerelvények nagy része tényleg szikrázott. Főleg felfelé menet, de némelyik lefelé is. Miközben próbáltam egy olyan helyet keresni, ahonnan ez levideózható, egy pillanatra úgy láttam, mintha akkor is ívet húzna a dilatáció környéke, amikor nincs rajta jármű. Aztán egy félresikerültnek hitt felvételt itthon megnézve kiderült, hogy jól láttam: a hídra felfelé kapaszkodó, emiatt nagy áramot felvevő szerelvény közelségében átüt a dilatáció két oldala akkor is, ha éppen nem halad át rajtuk a vaskerék. Csak fél másodperc, de jól látható-hallható:

Fórumokon utánaérdeklődve kiderült, hogy a probléma már ismert néhány napja; a pályások ránéztek, aztán nem történt semmi... Végülis nem gond, ha ívek lobbannak, kóboráramok kóvályognak egy acélhíd dilatációs szerkezetén, hiszen semmi más gond nem lehet, mint hogy a járművek nem tudnak jól működni, az áramfogyasztás nagyobb lesz a kelleténél, illetve hogy esetleg gyorsabban rozsdásodik szét a hídnak ez a része :-/

Állítólag azóta már megcsinálták, többek közt a videónak is köszönhetően, de akkor se vagyok nyugodt, mert ilyesmit eddig körülbelül Indiában vagy Egyiptomban tudtam volna elképzelni, nem a Nagykörúton. Remek állapotok lehetnek, ha még egy szem előtt levő, kirakat jellegű vonalon ilyen állapotban van az infrastruktúra...

11 komment

Címkék: budapest videó villamos morgás pályahiba csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr223306981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kicsit fáraszthatnál a technikai részletekkel...

hogyan és milyen áram kerül oda? (tudom, Kóbor...)
ez csak statikus feltöltődés?
@Walter Melone: Ugye a villamos működéséhez nem elég egy áramfélkör, hanem teljes kell neki: felül jön a delej, alul a visszavezetés, legalábbis most nevezzük így. Namármost a dilatáció két oldala ha nincs rendesen összekötve (például mert valami tetű - a politikai korrektség jegyében ezúton is elnézést kérek a valódi tetvektől - tolvaj ellopta a kábeleket, amik alul összekötötték a dilatáció előtti és utáni szakaszt), akkor nem záródik rendesen az áramkör. Ha kicsi a rés, és nagy az áram, akkor a résen szépen áthúz a delej - de ki tudja, ezen felül még merre kóborol el, hiszen az áramkör már csak olyan, hogy igyekszik bármi úton záródni. Acélszerkezetről lévén szó, szerintem bőven van olyan dolog a környéken, aminek árthat (korrózió), szóval hurrá. Hogy az esetlegesen mennyire történhet meg, hogy az áramkörről "leszakadt" részre lépve az ember lábán át akarna záródni az áramkör, azt nem tudom, de az a véleményem, hogy ami ekkora szikrát tud húzni, attól bármi rossz kitelik.

Járművezető ismerősök mondták, hogy a Ganzok a negatív hiányára allergiásak, a túláramvédelem leold, a szerelvény fekvemarad, és/vagy csak trükközéssel, visítva-kínylódva lehet továbbmenni vele. A Combinóknál meg mindenféle zavarjelzéseket triggerel a dolog.

Egy fizikatanárabb vénájú egyén esetleg elmagyarázhatja normálisabban is, ha van kedve hozzá :)
nem politizálok nem politizálok nem politizálok nem politizálok
nem politizálok nem politizálok nem politizálok nem politizálok
nem politizálok nem politizálok nem politizálok nem politizálok
nem politizálok nem politizálok nem politizálok nem politizálok
@Hamster: remélem amúgy mihamarabb felújítják a komplett hidat. mert így kb. semmit se ér a Margit híd felújítása, ha a déli végen nem tud végigjárni a villamos.
@Hamster: A lépésfeszültség embernél szerencsére nem olyan vészes. Mivel közel van egymáshoz a két lábunk, elég valószínű, hogy az áram inkább a talajban/hídszerkezetben folyik, mintsem rajtunk. Viszont elektrotechnika előadáson említették nekünk, hogy ló már döglött meg így, valami vasútvonal mellett, az ő lábai között már túl nagy a talaj ellenállása, meg hát a patkó sem szigetelt a szegény állat lábán túl sokat.
és ma este kigyulladt.
@Rocko-: Az itt történt? És mi lett vele végül, megy már a forgalom, és csendben szikrázik néha?
@Hamster: hát hogy mi lett a vége, azt nem tudom, de egy villamos biztosan átindult felette. szóval amikor én láttam, akkor a forgalom ment közben.
helyileg amúgy kb. ez, hogy a diltációs hézagtól mennyire volt, azt nem tudom, de azt láttam, hogy a híd közepe (inkább pesti harmad) és a Boráros tér között, a belső sín mellett valami lángolt, mondjuk 15 centi hosszan, 5 centis lánggal. gondolom a szemét vagy tömítés gyulladhatott be az ívtől.
és persze sehol nem írtak róla.
süti beállítások módosítása