Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Fradista Utazó: Megnéztem pár hosszabb statisztikát, és tényleg. Valamiért nekem az maradt meg, hogy 2022-ben nagyobb... (2024.04.28. 08:59) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: Csak a tények kedvéért: a szénalapú energiatermelés Németországban nem nőtt, hanem jelentősen csökkent. (2024.04.28. 08:42) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Fradista Utazó: Nem a megléte a baj, hanem hogy elmegy potenciális átszállóhelyek mellett. Full S-Bahn valószínűleg s... (2024.04.27. 22:39) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Fradista Utazó: "Egyrészt embertelen drága. Másrészt a különböző előírások összehasonlíthatatlanul szigorúbbak, mint ... (2024.04.27. 22:34) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: A Köki-Kf kapcsolatra még így is van egész komoly igény, a félóránkén egy Flirt nem látszik irreális kínálat... (2024.04.27. 21:18) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: Én igazából arra helyeznék nagyobb hangsúlyt, hogy ma vasutat fejleszteni a lehetetlenhez közelítő kategória... (2024.04.27. 21:16) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @cserepfalva: Persze, a szintben beszállás lenne a legjobb, de ez most már körülbelül soha nem fog itthon megvalósulni... (2024.04.27. 19:09) És ebben is van Nohab!
  • cserepfalva: Árnyalnám a képet. :-) Az angliai "szintben szállunk be mindenbe ami a sínen megy" mellett az SK55 is nyomor. Relatív... (2024.04.27. 18:09) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Fradista Utazó: Érdekelnének azok a részletek, pláne, hogy távolabbról másképp látszódhatnak dolgok. (2024.04.27. 17:39) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: Látom kiírtad magadból a gondolataidat rendesen. De az a helyzet, hogy max. itt-ott árnyalatnyival írnám más... (2024.04.27. 13:42) És ebben is van Nohab!
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (401) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Berlin sárga síndöcögényei: villamos és metró

2011.11.21. 00:20 :: Hamster

Végre eljutottam oda, hogy elkezdjem felrakni a szeptemberi berlini út tömegközlekedéses képeit! Most egyébként nem annyira villamosozni mentem, inkább kulturálódni, múzeumba menni, és S-Bahnozni, de persze némi tujázás és metrózás is belefért. Pontosabban metrózásból jó sok belefért, csak ugye az nem annyira jól fotózható :)

 
 
Berlin sárga síndöcögényei

27 komment

Címkék: közlekedés berlin metró város tömegközlekedés villamos hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr13399495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mik azok a rózsaszín csövek?

jajj de tetszik a füvesített pálya. de ahogy nézem csak kerül oda is egy hülyekordon. apropó: gyalogos átrohangálhat, csak autó nem? :)

dzsungelvillamos :DDD

uhh, jó durva az a hatalmas panelház.

"egy deltafordulót építettek számukra"
nálunk meg örülni kell, hogy vettek egy szem kúszóváltót.

"a szerkezetkész állapot elérése és az átadás közt ugyanis filmezésre használták az állomást"
:)

vicces a reluxás mozgólépcsô.

"Ennek nem túl komoly megállótávolsága mérhető le a képen:"
ááá, szóval innen mintázták a 4-es metrot.

videokat majd este.
jól indult a nap, köszi.
berlin meg azért csak 3,5 milliós, mert asszem a metropoliszok közül itt jut egy főre a legtöbb zöldfelület, vagy épp dobogósak moszkva után vagy mi. de a múltkoriból okulva megyek és kiguglizom :)
@Rocko-: nem, európában kétféle metró létezik. az egyik a föld alá ásott villamos (párizsi metró is, meg nálunk m1, bécs u2 belső szakasz, ami ráadásul ténylegesen egykori villamosalagutat használ), a másik meg a föld alá ásott vonat (párizsi rer, már ahol föld alatt megy, nálunk m2, m3, de még szebbek az orosz megállótávolságok).
az m4 e két típusnak a sajátos keveréke (lesz, ha egyszer tényleg beindul).
azt a foghíjtelkes várakozót nem találom a gémepszen. vagy csak a bódé van a telken, a négy vágány meg rendesen az utcán? mert akkor megvan...
@milliliteratura: érteni értem, hogy ez nem mélyépítésû, mint az M2 és M3, hanem felszínrôl bevágott, mint az M1. de ez nem indokolja a rövid megállótávolságot.
@Rocko-: A cső valószínáleg valami közmű, víz, gáz vagy fűtés. Amikor építkeznek, akkor szokták ilyenekben terelni a cuccot (nálunk is néha), itt meg mindig építkeznek mostanában, és valószínűleg be se fejezik, amíg van foghíjtelek ott a belvárosban. Jó nekik.
@milliliteratura: Az az, csak szerintem az egész nem utca, hanem egy hosszú foghíj (áttörés). Talán neve sincs.
@Hamster: ahh, értem, köszi. szóval iediglenes.
(mint a 67-es villamos szünetelése. :) )
@Rocko-: De, indokolja: ez volt a régi Berlin fő bevásárlóutcája (mai szóval), sok utazási célponttal, de egyben átmenő útvonal is volt, ráadásul piszok keskeny. Mintha lenne egy sokkal hosszabb, de csak fele olyan széles Kossuth Lajos utcád. A XX. század elejére teljesen tele lett a felszín, omnibusz, fiákerek, autók, néha szekér, ezért a villamost inkább betették alulra, és elnevezték U-Bahnnak. A prototípust egyébként úgy hívták, hogy Milleniumi Földalatti vasút :) csak a város 1901-ben nem engedte meg Siemensnek, hogy megépítse, mert inkább maga akarta megtenni... viszont közbejött az első világháború, úgyhogy csak utána tudták megtenni, akkor viszont már széles profillal.

A "nagy megállótávolságú gyorsvasút" jelentésű metró a 30-as, 4-es években alakult csak ki (az persze más kérdés, hogy nyilván egy mélyépítésű vonalhoz, mint Londonban, nem tudtak túl gyakran megállót csinálni, mert túl drága lett volna).
@Hamster: nade a forgalom indokolja a megállósûrûséget, nem az építés módja. errôl beszéltem. :)
amúgy érdekes lehet, eléggé.

mellékben: ilyen felszín alatti, nem túl mély építésû közlekedésnél nem gondolkoztak alátványvonalon? szóval nem betonal, földdel burkolni, hanem nagy teherbírású plexivel. vagy nincs ennek ilyen érdekeltsége?
A dzsungelvillamos az Alex vasúti megállótól észak-keletre van?
@Hamster: a cső rózsaszín, így 100% biztos, hogy valami építkezésről a belvizet vezetik el benne valahová, ahol a csatornahálózat vagy a berlini folyócskák elbírják a bíz mennyiségét.
A fel nem jegyzett (villa...) TRAM megállót Landsberger Allee/Blumberger Damm -nak nevezik. :) 2 megállónyi távolságra, pedig már a brandenburgi telkek kezdődnek :)

De ha már odáig eljutottál, miért nem kéredzkedtél be a Betriebshof-ba??? Ott álltál melette! :)
@berlin_mount: Ja, hogy színkódos... Sejthettem volna, németek :)
@berlin_mount: Ezt ránézésre mondtad, kikerested, vagy arrafele vagy helyiérdekű? Remizezni nem akartam, mert volt egy repülőgép, amit el szerettem volna érni :)
videok:

a 2-es villamosnál megjegyezted, hogy nyikorognak a síen. hát a flrxity is nyikorgott a végállomásnál.
tetszik az emeletes Regio Express.
BAH F FRIEDRICHSTRASSE: óhh, ott is van BAH csomópont? :)

ez a homlokzaton áthaladó metró érdekes. :)

az UB40-es vonal merre megy?
Kiemelem, mert ez adj sok német város varázsát.

" bár a fotózgatás és a metró bevárása közben nem nagyon láttam egy élő lelket sem (nem hogy rendőrt), este tizenegykor se éreztem azt, hogy félnem kellene."

Anno Frankfurt am Main-ban fényes nappal, azaz holtszezonban besétáltam a Bahnhof melletti negyedbe. Ez az a része Frankfurtnak, ahol hölgyek kedvességét lehet pénzért szolgálatunkba állítani.
Tíz perces séta alatt 40 feletti rendőrt láttam.
Ha már berlini metró, akkor pár bimm-bamm Berlinből, amivel most a góré nem kapatott el minket. Bezzeg mikor a Taurus a Kodály módszert tanulja, az kötelező olvasmány volt.

www.youtube.com/watch?v=6eHwah-eQxo

www.youtube.com/watch?v=C5UcCKcmIN4

www.youtube.com/watch?v=JNJGq_1BvCw&feature=related

www.youtube.com/watch?v=d2Spdjt3khA&feature=related
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Typ HK06 bármelyik '80-as, '90-es évekbeli sci-fiben megállná a helyét, mint jövőbeli jármű.
de ha mondani kéne, akkor abszolute Dredd bíró.
@Hamster: Igen, színkódos! Rózsaszín a belvíz, kék az ivóvíz, sárga a gáz, szürke a különböző vezetékek színe.

A villamosmegálló nevét se nem fejből, se nem térképről olvastam, hanem a képen ott az oszlop, egyszerűen következtettem. Az M6-os 80%-ban a Landsberger Allee-n jár, a keresztutca meg jól olvasható :) A remíz ottlétéről, meg azért tudok, mert szeptemberben ott voltam a nyílt napon. :) Nem, nem csináltam képeket, mert kismillió ember volt, talán az Ikarus belsejéről tudtam volna képeket csinálni úgy, hogy ne legyen benne valaki a képben. De azt is csak azért, mert elvileg nem lehetett felszállni rá, de ugye magyar gyerek lévén egy ráncajtós Ikarus ajtaja nem ellenfél számomra :) De előtte megkérdeztem, hogy megnézhetem-e belülről, csak mondták, hogy nem, mert nem tudják kinyitni az ajtót, mondtam, hogy az nem gond, azt én kinyitom. :DDD
A Technikai Múzeumos beszámoló város. Klassz kis gyűjtemény van ott.
@Fricy: A vasutas részben fotóztam a legkevesebbet, mert baromi sötét volt, meg elég hely sincs, hogy rá lehessen látni a bazi nagy vasakra, amik ott díszelegnek (némelyikük egyébként istvántelki állapotban, erőse megdöbbenésemre). Ellenben a raktárban szétfotóztam az agyamat... bár fény ott se volt sok :)
süti beállítások módosítása