Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

  • nyelv-ész: @Hamster: Irónia alert: Úgy hallom, Moldávia lassan megszabadul a D1-esektől. Igazán haza lehetne hozni néhányat. Mond... (2024.04.28. 23:14) És ebben is van Nohab!
  • nyelv-ész: @Hamster: Ó, jajjj, ismeretlen szavak... Mi az az SK55? Továbbá a "nimbység" magyar fordítását is megköszönném. (2024.04.28. 23:11) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: Tudom, a vasárnap este nem reprezentatív, de ma álló utasokkal jött Kelenföldről. Most önző leszek: három t... (2024.04.28. 20:19) És ebben is van Nohab!
  • gigabursch: Köszönöm a hozzászólásokat! @cserepfalva: Felénk az országbérlet vastagon feltolta az utasszámokat. (2024.04.28. 18:36) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Fradista Utazó: Megnéztem pár hosszabb statisztikát, és tényleg. Valamiért nekem az maradt meg, hogy 2022-ben nagyobb... (2024.04.28. 08:59) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: Csak a tények kedvéért: a szénalapú energiatermelés Németországban nem nőtt, hanem jelentősen csökkent. (2024.04.28. 08:42) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Fradista Utazó: Nem a megléte a baj, hanem hogy elmegy potenciális átszállóhelyek mellett. Full S-Bahn valószínűleg s... (2024.04.27. 22:39) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Fradista Utazó: "Egyrészt embertelen drága. Másrészt a különböző előírások összehasonlíthatatlanul szigorúbbak, mint ... (2024.04.27. 22:34) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: A Köki-Kf kapcsolatra még így is van egész komoly igény, a félóránkén egy Flirt nem látszik irreális kínálat... (2024.04.27. 21:18) És ebben is van Nohab!
  • Fradista Utazó: @Hamster: Én igazából arra helyeznék nagyobb hangsúlyt, hogy ma vasutat fejleszteni a lehetetlenhez közelítő kategória... (2024.04.27. 21:16) És ebben is van Nohab!
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (401) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Miskolc: vonalhosszabbítás előtt

2012.02.20. 07:00 :: Hamster

Útibeszámoló még vonalhosszabbítás előtt, de már tanulójárattal, majdan kiváltandó buszokkal, illetve panorámaképekkel a régi és az új végállomásról:


Miskolc 2012 második hétfőjén

16 komment

Címkék: miskolc tömegközlekedés villamos hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr954136685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem tudom ki hogy van vele, de nekem a kétirányú villamosok szimpatikusabbak. Magaspadlós villamosoknál talán volt annyi hátrányuk, hogy a kétszer annyi lépcső kétszer annyi állóhelyet vett el, de alacsonypadlónál ez már nem játszik. És akármi gond van, baleset, műszaki hiba, ha vannak visszafogók, akkor szakaszosan járhat a villamos. Szegeden meg ilyenkor kiesik egy fél vonal, és a belváros közepén az Anna kútnál tolatgatnak.
hampage.hu/kozlekedes/miskolc11/img_2118.jpg
szép kukac. :)

"plusz itt található egy szép régi ház is. "
mi a funkciója?

"Budapesten csak néhány helyen használnak ilyet (az 1-esen, 61-esen "
61-esen hol?

annyi jelent volt a videokban, még Snitt Pál is megirigyelheti. :)
@Rocko-: "szép kukac"
Egyszerűen hihetetlen, hogy a kocsi alsó sarkainak odaverése nélkül tudják azt a végállomást használni.

"mi a funkciója?"
Ahogy elnéztem, egy ideje már semmi.

"61-esen hol?"
Az Alkotás utcában biztosan.
@Hamster: "a kocsi alsó sarkainak odaverése nélkül tudják azt a végállomást használni."
tuti nem verik oda?

"Ahogy elnéztem, egy ideje már semmi."
akkor kéne adni neki.

"Az Alkotás utcában biztosan."
ühhüm.
@Rocko-: "tuti nem verik oda?"
Direkt néztünk pár indulást, és nem. Tudnak a vezetők.

"akkor kéne adni neki."
Hát, most hogy nem egy zárt telep belsejében van, talán könnyebben fog menni. Ez ugye az erdészet (mint az erdei vasút üzemeltetője) területe volt, lehet, hogy a ház így is az övék maradt.
@Hamster: "Tudnak a vezetők."

"Hát, most hogy nem egy zárt telep belsejében van, talán könnyebben fog menni. "
háznak baromság, de vmi kifőzde, étterem, abban van potenciál.
"El nem mondható érzés volt egy héten belül - Szeged után - másodszor is új építésű villamospályán utazni!" Azt elhiszem :))))
"El nem mondható érzés volt egy héten belül - Szeged után - másodszor is új építésű villamospályán utazni!"

Kéjenc!
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Az, mert utána levezetésképpen még Debrecenbe is átugrottunk, a leendő 2-es vágányait megnézni :)
@aesculus: bécsből visszaérve, el nem mondható érzés folyamatosan jó pályákon utazni :)

apropó, hams, mennyire vagy otthon a hajtásokban? az u6 fehér bombijai még induláskor lépegetik a hangokat, igaz, csak négyet, nem mint a taurus, hogy két oktávot lenyom :) a szürkéknél meg nem hallani. változott a hajtás, vagy csak programozható, hogy halljuk-e vagy sem?
@milliliteratura: Már hogy szürke micsoda? Egyébként fogalmam sincs, de azért a régi tirisztoros szaggatóknál is voltak vicces hangok, a későbbieknél (GTO, aztán meg IGBT, ami már nem is tirisztor:) meg végképp. Például a TRAXX-ok is emelik a hangukat, csak teljesen hamisan, ami szerintem gáz Kodály országában ;)
@Hamster: ja, azt hittem képben vagy, szóval két széria van az u6-on. az első bombik, amelyek még vegyesen futottak az asszem e6-okkal, fehérek. ők váltják a hangmagasságot. meg van egy pár éves széria, ezek már szürkék, és nem váltják a magasságot. gondolom a két generáció kompatibilis egymással, de ahogy néztem, nem keverik őket.
@milliliteratura: Ja, hogy úgy, igen, most, hogy mondod, kicsit más a T és a T1, de utóbbival életemben egyszer utaztam, és akkor is inkább arra figyeltem fel, hogy "felhívjuk a figyelmet, hogy a vonaton és az állomás területén tilos a koldulás, a kedves utasok pedig figyeljenek az értékeikre", mert ilyenfajta bemondást Bécsben még nem hallottam.
@Hamster: közben művelődök, azt írják, hogy a t és t1 nem kompatibilis, át kell alakítani a t-k adatátvitelét, vagy mit. a két széria közt valami motorikus különbség is van, szóval ez lehet a hang oka. (kár, hogy nem értek a témához :)
@milliliteratura: A fő különbség fő oka valószínűleg az, hogy a T-t 92/93-ban tervezték, a T1-et meg 2007-ben. Igenfura lett volna, ha akkor még ugyanolyan elemekből építik fel a villamosberendezést.
süti beállítások módosítása