Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Prága tömegközlekedésileg nézve

2012.05.17. 18:00 :: Hamster

A tavaszi prágai kiruccanás nem a villamosokról szólt, de azért valahogy egész sok tömegközlekedést bele sikerült szuszakolni a programba. Most pedig itt az ideje a képes élménybeszámolónak - villamos, egy kis busz, még villamos, egy pici metró, még több villamos, alacsonypadlós Bézé, meg még egy kis villamos:


Prágai tavasz

16 komment

Címkék: prága közlekedés csehország tömegközlekedés villamos hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr94522664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"knédlizabálással telt"
helyes!

"egy beparkoló autó okozta forgalmi fennakadás keretében."
áá, csak Neked sorakoztak fel. ;)

" a világ legérdekesebb ipari kamerás monitorjai vannak előtte"
még lehet igaz is. :D

miért van a Sícipőn bal oldalt tükör, jobbon kis bubik fent az ajtók közt? kamera?

"hiszen végig feliratozva van"
hangalámondással jobb lenne.

ez a házon átbújás hogyan van? tyúk vagy tojás?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Várjál, jól értem, hgoy felrakok kb. 50 prágai képet, és te egy belinkelt Bogárbusznak örülsz? Nem kéne, hhö :D
@Hamster: Örülök én a prágai képeknek is.

Sajna leragadtam az VW és az Mk49 hasonlatosságánál.

Holnapra kifekszem....
Látom, nagyon offoltam mindenkit a belinkelt képpel... Sorry :D

Amúgy valóban jók a képek, és a tartalom is.
Nekem legjobban a káposztásmegyeri "összehasonlítás" tetszett. Hát igen, lehetne / lehetett volna így is...
jól hallom, hogy a szovjet metróknak a hajtását is cserélték? belülről alaposan szét kell nézni, a vagon-végek árulják el leginkább, hogy mi ez. meg mondjuk az ablak meg a belső arányok ismerősek, de nekem azért nem esett le.

a reptéri buszt meg tuti nem cseh szaki fényezte, mert ez jól néz ki.
A csuklós busz a SOR NB 18 City nevű öszvér, aminek kétféle méretű kereke és 5 ajtaja van. A pécsiek tudnának mesélni. Volt náluk tavalyelőtt kb. egy hétig.
Az alacsonypadlós 810-es homlokfaláról nekem a Stadler RS1 ugrott be.
@milliliteratura: a reptéri Irisbus Citelis (Renault Agora leszármazott) az csak fóliázva van.
Az új csoda-Skoda villamosok másik kellemes tulajdonsága még a szellőzés gyakorlatilag teljes hiánya. Minimális méretű nyitható ablakok, légkondi meg minek. Úgyhogy ahogy kisüt a nap, és a hőmérséklet eléri a 25 fokot, ezen villamosokban az időjárás közelíti az elviselhetetlent...Emiatt a héten már ha új villamost láttam, akkor elengedtem, és megvártam egy régebbi típust...
Összességében utas szemszögből mindenképpen a nem felújított, műanyagszékes T3-asok a nyerők (legalábbis nálam)...normális hangja van menet közben, az ajtócsukáshoz a jelző sem a legrémisztőbb vijjogás, és az ülések is kényelmesek.
A prágai közlekedés előnye Budapesttel összehasonlítva nem a kiváló járműpark, hanem a jó hálózat, és a jó állapotú járművek...A jegyekről meg annyit, hogy igen, nem túl turistabarát a város vásárlás szempontjából (főleg, ha este érkezik az ember), viszont elég olcsó (a bérlet is), és lehet jegyet SMS-ben is venni...
Az automaták viszont adnak vissza általában, nekem soha nem volt velük gondom még. Ja, és egy metróállomáson általában jóval több automata van, mint egy pesti állomáson, és amikor próbáltam, mind működött is.
@padorjan: van belőle a városban a 12 méteres csukló nélküli változat is 4 ajtóval. A középső dupla ajtó zseniális elbaszása a belső térnek, miközben a vonalak többségén nem látom indokoltnak a 4 ajtót, mert nincs akkora tömeg a megállókban, hogy a gyorsabb utasáramlással értékelhető időt spórolhassanak meg...
@TH: A közlekedési hálózat Pesten se lenne rossz, csak villamosról át kell szállni buszra, Prágában meg a metró után a villamos viszi a prímet, és tökre el lehet lenni turstaként úgy, hogy buszt csak kívülről látsz. Nálunk meg nem úszod meg.

A Skoda szellőzését a Chemnitz-i próbamenet után a német villamosbarátok egy része is észrevételezte. Mondjuk a kérdés az, hogy a konstrukcióban van-e hely neki, szellőzőcsatorna + üres hely plusz súlynak, mert akkor ez megoldható, ahogy a pesti Combinókba is bele volt tervezve eredetileg, csak nem kérték.
@Hamster: nem lenne rossz Bp-n, de az átszállás néha több gyaloglással jár. Meg hát persze a hülye végállomású villamosok is elég idegesítőek Pesten (ld 14-es, 3-as, 1-es stb), de hát ezekről már sok szó volt sok helyen.
És igen, Prágában turistaként általában nincs szükséged buszra (kivéve mondjuk az állatkertet/Trója palotát)...

Szellőztetés: amennyire tudom, megoldható lenne, de azt mondták, hogy a plusz súly miatt jobban károsítaná a síneket, ezért nem építik be, HELYETTE leszerelték minden második ablakról a fogantyút, hogy ne lehessen az összes ablakot kinyitni, ezzel is javítván a szellőzést. Igazán zseniális.
@TH: Na, még egy szeg a "Prágában minden tökéletes" című mítosz koporsójába :)
@Hamster: Prágában nem minden tökéletes, de vagy jó, vagy ha nem, akkor általában vicces legalább. :)
Legalábbis nekem ez a "leszedjük a fogantyúkat" megoldás valahogy emlékeztet a csehszlovák filmek hangulatára, és inkább szórakoztató a hülyeség ezen foka. Még sok más is van Prágában, ami nem tökéletes egyébként, de összességében egy nagyon kellemes és élhető város - ahogy Budapest is, minden hibájával együtt.
süti beállítások módosítása