A héten volt villamos, volt helikopter, itt az ideje némi gumikerekűnek is (bár természetesen tudom, hogy a tegnapelőtti Mi-24-nek is van kereke). A múltkori csilli-villi oldtimerekhez képest most kevésbé csillogó jószágok jönnek, olyanok, melyek gyerekkoromban meglehetősen megszokottnak számítottak, most viszont már felkapom a fejem (no meg a fényképezőgépem), ha látok egyet-egyet.
Régebbi képeim közt keresgélve jöttem rá, hogy a Nagypolszkik megörökítése régebb óta szokásom, mint gondoltam. Ezt a példányt például egy elveszett villamossínes túra közben láttam, két fényképezőgéppel ezelőtt:
Úgy megtetszett, hogy rögtön nem is egy kockát elvesztegettem rá. Persze nem gondolom, hogy elvesztegetés lett volna, a digitális tekercs meg eléggé jóárasított termék volt már akkor is :)
Inkább úgy értem, hogy ha még filmre fotóztok, és az előhívást is fizetni kellett volna, akkor nem biztos, hogy még a műszerfalát is lekaptam volna. Pedig eléggé rendben volt:
És ha már Nagypolszki: a szegedi repülőtéren járva is lencsevégre került egy. Szegeden egész sokszor látok ilyen gépsárkányt, ez vajon véletlen?
Mindenesetre sokáig elhittem, amit mondtak, hogy azért maradt sok Lada és kevés Nagypolák, mert utóbbiak már a nyolcvanas években szétrohadtak - mostanában viszont nem tudom, mit gondoljak.
Ez a példány már fekvő hátsó lámpás volt, de a sárhányó gumi itt is gyári emblémás. Valakik nagyon szerethetik ezeket a gépeket :) És ha már Szeged, ezt a masinát is ott láttam:
Első látásra valamiért azt hittem, hogy ez egy Talbot lesz, aztán láttam rajta a feliratot, miszerint Simca. Egy haveromnak volt Talbotja valamikor ezer évvel ezelőtt, onnan gondoltam, úgyhogy elég hülyén éreztem magam; csak most olvastam utána, hogy a két márka sorsa épp összefonódott ennél a modellnél, úgyhogy nem tévedtem nagyot.
Mindenesetre egyik gyártó se túl gyakran fordul elő Magyarországon... Vajon hány ilyen lehet az országban? És hány olyan bolond, aki nekiáll fotózni, ha lát egyet? :)
Ennek a fotónak az elkészítése egy hamis mítoszt rombolt le bennem, nevezetesen azt, hogy a kombi Dacia már román kreatúra volt. Valaki mondja már el, mikori lehet ez a példány? És a lámpák meg a hűtőmaszk-keret eredeti rajta?
A kép amúgy Barcelonában készült, a Kék Villamos vonala mentén. Mentségemre szolgáljon, hogy épp nevezett színű elektromos járműre vártunk, nem csak úgy l'art pour l'art fotózgattam az utcákat ebben a hegyoldali utcában :)
Ez megy most