DÜWAG-licensz tuják piros-fehérben, nyikorgós alacsonypadlósok és Franz Kaida tökéletesen érthető bemondásai, avagy rövid látogatás Bécsben:
Esti látogatás Bécsben
2013.02.03. 16:06 :: Hamster
33 komment
Címkék: ausztria bécs tömegközlekedés villamos hampage
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bocs, merre is? :)
én a trolikat is bőven el tudnám képzelni bécsben, van domb/hegy bőven, bár pont nem a belvárost tenném velük tele. oda lehetett volna egy egyszerű oszlopot tenni, amiben van (2x)20m-nyi vezeték, hogy odaérjen a busz(ok)hoz. amúgy szerintem baromi ütős a félpanto, egy ziura is rá kéne dobni :)
"Csak nekem tűnik úgy, hogy az ULF-ok tetőlámpája kicsit erősebben világít az indokoltnál?"
csak a 685-ösnek.
hu.wikipedia.org/wiki/U2_%28B%C3%A9cs%29
de.wikipedia.org/wiki/Franz_Kaida
Az egyik ULF-link (meg lehet még egy további) elvezet alábbi képhez:
hampage.hu/kozlekedes/becs021023/10230206.jpg
A metrókocsik közti, vonalon nem bontható csatlás.
Múltkor beszélgettünk a csatlásokról.
Bevallom nem utaztam ULF-fal, ezért nem tudom, miért kényelmetlen.
A sineket jelenleg a Combino is eszi, és az sem kényelmes. (Videokat csak otthon tudom megnézni, ha esetleg abbn már benne lett volna a válasz, vagy hivatkozni akarsz rájuk.)
Amikor először láttam, klassznak találtam, meg lenyűgözőnek, hogy le tudja magát tenni gyakorlatilag a sínig, de a mostani verzióból kihagyták ezt a funkcionalitást- És tényleg, bárki bármti mond, nem fut különösebben jól, csattog, zörög, ugrál, csikorog, csúszik. Budapesti jármű- és pályakarbantartási színvonal mellett már rég leállították volna őket :)
ha legközelebb mentek, szólj!. :P
A 17 centinek lehet van köze ahhoz, hogy sok helyen az úttest van felemelve peronnak? 25-30 centit emelni az úttesten már durva. Valószínűleg a térdepelő-süllyedő rendszert is ezért kapta.
A hibái biztosan javíthatóak lennének. A rezonanciát szerintem azért érzed, mert ott sima a pálya.
Akkor miért nem tették meg? Az ULF szerintem az alacsonypadlós villamosok Wankel-motorja: marha érdekes szerkezet, látványosan más, mutogatják, aztán valamiért mégse terjed el. Nagy divat utálni a mi Combinónkat, de ha nálunk ULF lenne, Bécsben meg ez, akkor mindenki a Combino után sóhajtozna, szóval ez semmit nem jelent :)
www.wienerzeitung.at/nachrichten/wien/unterwegs/484927_Sechs-Sitzbaenke-weniger-im-Ulf.html
A Combino egy marha jó dolog, de magyarosch volt a rendelés. Mi ugyanis soha a büdös életben nem tudunk valamit jól megrendelni, lásd az alulmotorizált Volvo csuklósokat. A Combinoval is az a baj, hogy igénytelen volt a paraméterlista, ezért most féloldalasan szorongasz egy doboz mellett, egy olyan folyosóra belógva, ami már eleve szűk.
Az ICE harmadik generációjának a tervezéséről olvastam egy cikket. Több, mint 17000 értékből állt a paraméterlista, amit az új vonatnak tudnia kell. Ebben az ablakok hőszigetelési együtthatója, a belső zaj, a térdednek jutó hely (Beinfreiheit - A germangrammarnaciknak), az utazósebesség, ..... szerepelt.
Itthon két dolog a fontos: Mennyire adható el a népnek, és mennyi a ... (Nos tudjuk, a Siemensnek milyen jó az érdekérvényesítő képessége).
Az egyik snitten, ahol Ulf kanyarodott, simán megy a kanyarban. Ajánlom, menj el a Moszkva térre, és nézd meg mit művel a kombiné a duplacsuklós csatlásnál, hogyan viselkedik egymáshoz a két kocsirész. Lehet az Ulf egy szar, de annak a részei nem lengenek ki oldalra egy kanyarban egymáshoz képest közel 40 centire három alkalommal.
Elterjedt? Árulták?
Tán nálad olvastam, hogy Ulf egy saját fejlesztés, saját igényekre, és minden bizonnyal rengeteg saját nyűggel.
Az Ikarus Csacsik sem terjedtek el szerte a világban.
"Elterjedt? Árulták?"
Naná! Járt Berlinben, Münchenben, aztán Drezdában is kiállították, és még biztos másutt is házaltak vele. Grazot is úgy gondolták, megszerzik vele, aztán nem. Nagyvárad vásárolt belőle, mert gyorsan akartak valamit, nem volt baj, ha drága, hát megkaptak egy sor Wiener Liniennek szánt kocsit... Éljenek vele boldogan, az volt ám csak a remek megrendelés :)
"(Nos tudjuk, a Siemensnek milyen jó az érdekérvényesítő képessége)."
Ez mellékvágány, de nyilván a Siemens miatt vette meg a MÁV a sz*r Talenteket, a BKV meg szintén miatta szívott az Alstom metróval.
:D
"Az ULF csiszolja a sínt (hallani is,"
- Kussban kellett lenni, mert még mentek a brazil sorozatok.
" én egyátalán nem éreztem simának se élőben, se a videón"
- Én legutóbb mentem több helyen is Ulf mögött, simán fut, nem imbolyognak a tagjai jobbra-balra.
" közben meg kopik az abroncsa ..... A budapesti Combino oldalra szambázik, de legalább gyengédebb a sín-kerék kapcsolat. Az más kérdés, hogy a remek pályákon ebből rángatózás lesz, mert ugye 3D-ben szar a sín az optimálishoz képest."
- Utasként egy dolog érdekel: Ha akarok, akkor egy műszaki rajzot is el tudjak készíteni a Boráros-Mechwart vonalon.
" Ettől függetlenül a budapesti kocsi még így is a legjobb alacsonypadlósok egyike"
- Ebben még akár igazad is lehetne, ha normális pályán üzemelne. Pály nélkül nehéz egy villamost értékelni.
"aztán meg még több lassújel legyen,"
- Bécsben mennyi van? Tudsz erre valami adatot?
" vagy a cégnek rámenjen a gatyája az abroncscserékre,"
- Rámegy?
"a Ganzon se férnek el az egymással szemben ülők lábai,"
- Sőt, ott is belógsz oldalra, de ott a középfolyosó szélesebb.
"Járt Berlinben, Münchenben, aztán Drezdában is .... Nagyvárad vásárolt belőle"
- Lehet, most lebuktam, hogy kihagytam egy posztot?
hamster.blog.hu/2008/11/30/nagyvarad_villamosok
- A Talent és Alstom tendereknél a németeknél már látszott, hogy baj lesz a Siemensnél.
Igazából az Ulf és a Combino előnyös tulajdonságait kellene egyesíteni egy Combulf-ban, netán Ulfino.
a combino bp egyébként valóban elég jól összerakott gép, nagy kár, hogy ilyen elcseszetten vékony űrszelvény van pesten. 2500-2600 milliméterben ez a combino csúcs lenne.
pontosabban Mechwart-Goldmann vonalon. ;) bár a Petőfi a szík keresztmetszet, ott ugrál.
Ez megy most