Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Lipcse villamosai

2013.02.09. 19:05 :: Hamster

Már írtam arról, hogy amikor augusztusban megérkeztem Lipcsébe, olyan vacak idő volt, hogy az első háromnegyed órát a pályaudvaron töltöttem. Ami persze nem volt rossz, de azért idővel csak otthagytam a nagyvasúti síneket - hogy villamosvasútira cseréljem őket. Persze sétáltam egy jót a belvárosban, megnéztem a Tamás-templomot, a Miklós-templomot, az Új Városházát, meg még pár régi és új épületet, de már csak azért is sokat tujáztam, mert néha olyan rosszak voltak a fényviszonyok, hogy sok mást úgyse tudtam volna csinálni (ezért maradt ki például a Népek csatája emlékmű is).

img_2220.jpg

Ezen a képen három jellegzetes lipcsei dolog is látszik: balra a főpályaudvar melletti toronyház (legalábbis egy része), jobbra egy Bach-képmás a zeneszerző (gy.k.;) és családja múzeumát hirdetve egy villamos oldalán, középen pedig egy sárga-kék Tatra "Grosszug". Ráadásul nem is akármilyen: míg a forgalomban levő szerelvényekben a harmadik kocsi részben vagy teljesen alacsonypadlós szokott lenni, ez a különjárat egy mérsékelten modernizált, teljesen magaspadlós jószágot vonszolt magával (sajnos nem lehetett felszállni rá). Ezen túl talán az is kivehető a fotóról, hogy elég combos villamosforgalom van errefelé. És tényleg: bár Lipcse alig több, mint félmilliós város, nagyobb villamoshálózattal rendelkezik, mint Budapest! Vonalból persze látszólag nincs sok, viszont ezek átmérős jelleggel járnak, ráadásul korántsem állnak meg a városhatáron, hanem kibumliznak közeli településekre. A belvárosi körúton mindez halmozottan jelenik meg, itt két négyvágányos állomás is van, ahol minden vágányhoz kettős megálló tartozik. Elég kemény :)

Persze egy ekkora hálózatot szó szerint lehetetlen bejárni fél nap alatt, úgyhogy nem is erőltettem. Kimaradt pár attrakció is, mint például a villamosított nagyvasúti vágánnyal való kereszteződés (tudom, a Hungexpónál nálunk is volt ilyen, de azt csak időszakosan használták, és a MÁV-tól kapcsolgatták a felsővezeték betáplálását a technikailag trükkös 600V= / 25kV~ találkozásnál), cserébe viszont utazhattam olyan szakaszon, ahol normál esetben nem jár tuja: a 9-est terelték be a helyenként elég elhagyatott állapotban levő Wittenberger Straße/Apelstraße útvonalra. Ezen felül egy újítással is próbálkoztam a videón: mivel a fehér betűs szövegek nehezen olvashatók, ha felülre kell tenni őket, némi kísérletezés után ezek most feketével vannak írva, sárga körvonallal. Kicsit X-aktás, de nem találtam más kombinációt, ami olvashatóbb lett volna. Mi a véleményetek?

40 komment

Címkék: videó németország tömegközlekedés villamos lipcse

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr765071486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Tátra lámpája miért olyan?

A linkelt kép a Népek Csatája emlékműről isteni!!!

Jó a video is, jók a betűk is.

Lipcséből már nem sok dolgot ismertem fel.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A Tatra lámpája valami egyenlámpa lehet, a másik oldalon régebben is voltak ilyenek:
villamosok.hu/hamster/duwag/kepek/07060117.jpg
villamosok.hu/hamster/duwag/kepek/029061.jpg
villamosok.hu/hamster/duwag/kepek/029074.jpg
villamosok.hu/hamster/duwag/kepek/freiburg_222.jpg
villamosok.hu/hamster/duwag/kepek/nue_371bb.jpg
Valami olyasmi lehet NSZK-ban, mint hogy nálunk a hetvenes évektől ugyanolyan lámpa volt az IFA-n, az Ikaruson, az összes villamoson, meg még ki tudja, min.
A videó tecc, a sárga betű stroke nem tecc.
Lipcse is tecc.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nem ezen a Népek csatája emlékművön üldögélt egy ménkű nagy galamb a Top secretben? Olyan ismerős volt... :)
@retekblog: Az a baj, hogy a fehér stroke nem jó, a fekete helyett más szín szintén nem volt jó... Mindent lerakni meg nem akarok, mert akkor mindent kitakar.
Ja, és asszem ez volt az utolsó videó a tavaly nyári német utazgatásaimról, lehet örülni vagy sírni, ki hogy érzi :)
@Hamster: Értem.

Ahogy a Ziu trolikra is Ikarus lámpa került, mert itthon az volt olcsó és könnyen beszerezhető.
direkt pörgött át a villamos kijelzője 9-esről 3-asra?

a hálózati rajzban vélem felfedezni a budapesti hálózatot, de a képeket megnézve nagyon el vagyunk maradva.

tetszik a környezet, zöldesített pálya, pályarendszer.
@Rocko-: "direkt pörgött át a villamos kijelzője 9-esről 3-asra?"
Persze, végállomáscsere volt (eddig idáig jött, innentől a másik végállomásnak kell lennie a táblákon), ilyenkor átpörgeti a vásznat. Az egészben az tetszik, hogy milyen flottul csinálja: beállt a peronhoz, közben a vászon már pörög, utas felszáll, csöng, csuk, go.
@Hamster: értem, helyes, akkor jól csinálja.
Egyszer menj el Göteborgba, szerintem az is tetszene neked. Ott is van egy 4 vágányos villamos-pályaudvar a főpályaudvar előtt:
www.facebook.com/photo.php?fbid=480824235298051&set=a.480822311964910.107150.100001114361694&type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-snc7%2F598927_480824235298051_1283573784_n.jpg&size=960%2C720
www.facebook.com/photo.php?fbid=480828625297612&set=a.480822311964910.107150.100001114361694&type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-ash3%2F598876_480828625297612_1011923389_n.jpg&size=960%2C720
Valamint járnak még olyan régi (1965-71 között gyártott) villamosok, amelyeken az ajtót kézzel lehet nyitni, a leszállási szándékot pedig a kocsi két oldalán felül végigfutó madzag meghúzásával lehet jelezni:) A fekete-sárga szöveggel nekem nincs bajom, tőlem maradhat.
ez miért csoda?
ott megváltozott a világ, nálunk visszagfejlödik
( régen Ikarus buszok és magyar villamosok? is járták arra)
A Wittenberger Strassen régebben járt menetrend-szerint villamos? Avagy miért "nem sűrűn használt"?
Nagyon tetszik,hogy a tuja szerves része a forgalomnak.Hol a sávokban megy,hol zárt pályán, aztán megint vissza az autók közé és ez láthatóan nem zavar senkit,mindenki tudja a dolgát.Nincs "kőcici " + hasonló okos találmányok (ami szvsz, bomlott elmék szüleménye), mint itt szeretett városomban Szegeden.Ráadásul ilyen havazásban ,mint a mai tökéletesen takaríthatatlan, mind a sín,mind a forgalmi sáv.
@Tíz kicsi indián: Régebben járt, most már csak üzemi kapcsolat és terelési útvonal. Olyasmi, mint hogy 2004 környékéig a Thököly technikailag járható volt, bár már évek óta nem járt se a 44-es, se a 67-es. Csak itt valószínűleg nem szüntetik meg, mert senki nem akar metrót építeni a helyére :)
@BHJ-962: A kőcici sajnos kell Magyarországon, biztonságot ad a villamosnak, nem mondhatja senki, hogy "jajj, nem láttam, hogy belógok". "Szép" példa a hiányára az 1-es az Egressy és a Mogyoródi közt, ahogy elmegy a balra nagy ívben kanyarodásra várakozó autók mellett, gyakran csönget, mert sose lehet tudni, valami nagyokos autós nem tolja-e át az orrát a sínre. Az meg, hogy ettől bármi takaríthatatlan lenne, nem igaz.
Ha igaz, ha nem ,nem lehet normálisan havat dúrni ill a seprűs autó sem tudja kitisztítani a szemetet,port közüle.

Kinek a pap kinek a papné,én azt az elvet vallom,hogy szervesen vegyen részt a közlekedésben a villamos,kerékpáros,autós,vonat !! (lásd Svájc ),ne legyenek hermetikusan egymástól elzárva,mert előbb-utóbb "találkozniuk" kell és akkor csak néznek egymásra,hogy ez micsoda,mit is mond a KRESZ ilyenkor.Közlekedjünk együtt szokjuk egymást,talán akkor jobban toleráljuk a másik járművet.
@karosszékely: Az nem metró, és nagyon nem konkurenciája neki ez a villamos :)
A lipcsei villamosokon még az 1980-as években utazgattam, akkor is már mindenhova el lehetett velük jutni a városban...

off:
Ugyan nem a lipcsei, de ha már emlegetve volt, a budapesti villamosokról is látható ebben a nagyszerű régi rövidfilmben néhány kocka, még hómaró villamos is(!):
manda.blog.hu/2013/01/15/latta-e_mar_budapestet_telen
Hamster! Továbbra is bírunk téged! Köszi ezt a cikket.

Egy építő kritika ehhez a remek bejegyzéshez, hogy még jobb legyen:
"nagyobb villamoshálózattal rendelkezik, mint Budapest! "

szerintem javítsd ki pls:
"nagyobb villamoshálózattal rendelkezik, mint a Budapesti! "
@BHJ-962: Sajnálom, de most kell "bullshit"-et kiáltanom.

Nézd meg a videót a 2:22-nél vagy a 3:22-nél. Lipcsében igen, nem kőcicit építenek a villamos védelmében, hanem küszöböt. Be is bokrosítják a nagyközépben, hogy senkinek eszébe ne jusson megfordulni. Az új átépítésnél Lipcsében, ahol lehet, szeparálják ott is a villamost az autóforgalomtól. Sok viszont a szűk utca, ezért sok helyen különösen a belvárostól kijjebb be is ragad a villamos a dugóba.

Hogy jobban lehessen látni ezt a "küszöböt" oldalról:
Delitscher strasse:
images.immobilienscout24.de/userfiles/a/r/k/2/p/VGlHWlxxzecdE3Dgb4aXt0.jpg
Georg-Schumann Strasse
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/26/Leipzig_Georg-Schumann-Strasse2.jpg

És ahol nincs küszöb, ott bizony lehet ilyet fotózni - sajnos:
www.abload.de/img/dsc_6951hcbo.jpg
@N_Z_A:

Utolsó képhez, csak általánosságban:

Egy ilyen sor, ami a fotón van, nem ugyanaz a sor, ami itthon van. Ott egy ilyen sor halad is.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Szvsz. "a szomszéd kertje mindig zöldebb..." effektus.

Én amikor ott jártam, több villamosvonalon is tapasztaltam beragadást az autósorba. Lipcsében ilyet azonban nem a belvárosban lehet látni, hanem kijjebb, ahol keskenyebbek az utcák, és sok helyen még nincsenek felújítva a pályák/utcák. Az igaz, hogy összességében azért Lipcsében a lehetőségekhez mérten pontosan járnak a villamosok - valószínűleg beszámítják a lassú előrehaladást a menetidőbe néhány ponton (ahogy az Pesten is történik egyébként a belvárosi járatokon).

Messze nem tökéletes minden ott sem.
Erről persze sokat lehet vitatkozni, mint ahogy vitatkoznak is:
www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?5,5084598
Nekem ez a feketével irt szöveg sárga körvonallal tetszik, csak ha nem hívják fel a figyelmemet, a tekintet nem követi. Szerintem Németországban a tömegközlekedés tökéletes.
@N_Z_A:

Majd minden reggel van szerencsém a KSH-Margit krt távon a Mechwart liget lámpához. Néha 5-6 lámpánál is több, mire át tudok menni. Ugyanekkora sor Münchenben max 2 lámpa.

Nem azt vitatom, hogy ilyen képek készülnek, hanem a jelentőségüket. Míg Lipcsében 5-6 percet tököl a tuja, addig a 17-es nem egyszer kétszer is átfordul egy nap. A Kolosy tér miatt.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Erről már beszélgettünk, hogy itthon egyszerűen nem tudnak vezetni, nem? Akkro indul meg a sor, mire pirosra vált megint a lámpa. Mert ugye piros, sárga, zöld, jé, mehetek, mit is kell, puklung, vagy mi... kapcsold az ötödik sebesséééégeet, kicsi gáz, anyu, néz meg, kéz nélkül is megy... Aztán persze bepótolják, átmennek még páran a taxissárgán, ami a keresztirányt fogja vissza, de sebaj, ők is ráhagyással állnak meg a pirosnak, az megint ide is visszafog, és máris nem megy semmi.
@Hamster:

Így igaz. Nálunk a vezetni tudás és a forgalom szervezés is a pincében van.
@BHJ-962: a volt NDK-s területen szigorúan egy sávban haladtak ott is, ahol megengedett volt a villamossíneken menni (tehát elvileg lehetett két sávban haladni), olyan meg pláne nem fordulhatott elö, hogy valaki a villamossíneken elözze be a forgalmat. inkább úgy ment mindenki, hogy a bal kerék a betonplatnikon, a jobb meg a macskakövön zötykölödött. meg ha a külsö sávban állt a forgalom, senkit nem engedtek vissza, mondván, hogy öt se engednék vissza.
@N_Z_A: a villamos bentragadása legtöbbször azért van, mert a kanyarodó sáv a villamossíneken van, az elözékenység pedig nem a tokik legföbb ismérve. "ha elsöbbségem van akkor elsöbbségem van, nem érdekel, hogy szemben az egy kanyarodni akaró autó miatt torlódik villamos autó egyebek"
Amúgy Drezdában az egyik vonalon 3 hajtott kocsi (Triebwagen) volt egy szerelvényben, ami Plauennél fel tudta vinni a Coschütz-i dombra a szerelvényt (a régi 5-ös és 8-as vonalakat kötötték össze, majd abból csinálták a 3-ast). Ezen a vonalon jár (járt?) az utolsó drezdai Tatra.
www.dvb.de/push.aspx?de/Linien-Karten/Liniennetzplaene/dvb_lnp_ab_20121209.pdf
itt mondjuk csak Plauenig megy (egy 3-részes videó 3. része) www.youtube.com/watch?v=Z-r-6o6qF_0
@Hamster: ez ilyen magyar módi hogy basszunk ki jól a másikkal, tartsunk fel mindenkit.
nem tudom hogy ez csak és kifejezetten nálunk jellemző, de itt valahogy életcél. felfordul tőle a gyomrom.
Sok lipcsei villamosmegállóban az a veszélyes, hogy nincs járdasziget, az utasoknak az autók közé kell leszállni az úttestre. Életveszélyes népi játék arrafelé
@Rocko-: Más városban megállnak, akkor majd pont Lipcsében ne állnának meg?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ezen csodálkozok én is.
Lipcsét mindig Lengyelországnak hiszem, de nem, Németorszá. ha nem is egyetemesen létezik a német gyalogosvédelem (németül jól hangozhat, mint egy hadászati egység), attól szerintem ugyanúgy megállnak, és megvárják hogy leszálljanak az emberek, mint bárhol máshol.
Hu, hams, egy hettel elötted jartam Lipcseben. Igaz, mi autoval mentünk, gyalog varosneztünk, tuja nuku (csak egy baratom közlekedesbarat, ö viszont nagyon(www.suedwestbezirk.de), en mersekelten).

Ami feltünik, a lipcsei tujak elegge tepernek indulaskor. Ez ugye csak szaraz idöben megy. Meg minek nyomulni ennyire, ha a menetrend es a takarekossag biztosan kiadja az esös idö tipusu indulast is?
süti beállítások módosítása