Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Még hogy Budapesten nem változik semmi...

2013.03.06. 02:00 :: Hamster

Kétféle budapesti ember van: az egyik szerint a fővárossal az a baj, hogy még mindig minden ugyanolyan, mint harminc-negyven-ötven éve volt, a másik csapat szerint viszont végleg elveszett belőle valami, és semmi sem olyan, mint amilyen akkor volt, amikor még jó volt. Ha igazságos akarok lenni, mindkét meglátásban van valami, ha pedig bölcs, akkor inkább nem nyilvánítok véleményt, csak idepakolok néhány képet Ab van Donselaartól, és hagyom, hogy mindenki maga eldöntse, mit gondol ;)

BKV_2752-5024-5031 Ln51A_Nagyvarad_ter_19761018_AvD.jpg

A Nagyvárad téren vagyunk, 1976 októberében. Bőszen folyik a hármas metró építése, de még zajlik a felszíni síndöcögés is az István kórház előtt. Balra az UV szerelvény talán 50-es, talán a Kálvin tértől kifele tartó 42-es vagy 52-es - az aluljáróépítés miatt ezek a járatok ekkor már nem a Madách térről, illetve a Nyugatitól indultak. Az előtérben az acélvázas motor+pót+pót szerelvény 51A-ként éppen elindult a Használtcikk piac felé, a kerékcsikorgást hozzá lehet képzelni...

BKV_3343-6012-3342_Ln47_19770806_AvD.jpg

Titokban remélem, hogy lesz még lehetőségünk újra villamost fotózni a Szent István-bazilika mögött - gyerekkorom egyik élesen megmaradt emléke, ahogy a kocsiból nézem, amint bontják a vágányokat a Bajcsy-Zsiliniszky úton; valahogy már akkor is szomorúnak találtam a dolgot, pedig nem rémlik, hogy valaha is tujáztunk volna itt.

BKV_3311_Ln47_AvD.jpg

A változás lehet jó és rossz, gyakran pedig mindkettő egyszerre. Ennek a képnek a helyszínét sokan talán fel se ismerik elsőre, pedig ami régi épületet látunk rajta, mind megvan, és a villamos is jár még (bár már nem a Nyugatiig). Csak a nagyvárosiasság hiányzik róla (ebből a szögből), pedig van itt busz, metró-logó, ufólámpa... És igen, ez az Astoria.

BKV_3326_Ln47_19770805_AvD.jpg

Amikor a Szabadság híd a nyolcvanas években megkapta ma is látható színét, nehéz volt hozzászoknom, egyszerűen túl sötétnek tűnt a képen látható kékesszürkéhez képest. Ma viszont már ez az árnyalat fura.

BKV_3604_Ln15_19770806_AvD.jpg

Erről a képről talán csak a jobbfele látható, romantikus kinézetű épület van még a helyén. És milyen jó, hogy megmaradt, hiszen eredetileg az volt a város első lóvasútjának végállomása! A 15-ös villamos visszaemlékezésekben még létezik - aki használta, általában hiányolni szokta.

BKV_2591-2590_Ln23_Kozvagohid_19760803_AvD.jpg

Az itt látható 23-as villamos hűlt helye fölött ma a Lágymányosi híd rámpája húzódik, és fából is jóval kevesebbet találni errefelé - de vajon összességében jobb vagy rosszabb lett a Közvágóhíd környéke ettől? Én nem tudnám megmondani! Ekkor se volt nagyon felemelő hely, bár az azóta eltűnt kocsiszín előtt végállomásozó, aztán a vasúti töltés oldalán elslisszoló villamosok nagyon tetszettek.

BKV_2029-2028_Ln33_AvD.jpg

És az előbbi dilemmát lehet tovább fokozni: az akkor még keskeny Árpád híd rámpájáról nézünk a Flórián tér felé. A Faluház ma se szép, de vajon nem segít rajta, hogy részben kitakarják a felüljárók? Ezen a képen mindenesetre talán a Citroen néz ki a legjobban, pedig az is hol van már egy klasszikus DS-től! Az szintén látható, hogy a vágányzat nincs valami jó állapotban, gyakorlatilag ez a mai napig nem változott, pedig azóta egyszer alapjaiban átépítették ezeket a síneket.

A fényképekért köszönetet szeretnék mondani Ab van Donselaarnak, illetve Tim Castricumnak, aki bescannelte őket!

Ha tetszenek a képek, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm!

55 komment

Címkék: város képek villamos utcakép kulfoldi szemmel Ab van Donselaar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr225118926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igen, a Citrom nekem is feltűnt.
az Árpád hidat, Szabadság, Közvágóhidat felismertem, a Bajcsy helyett én a kép készítését a Szent Istvánra tippeltem volna, a többit nem ismertem fel.

az Astoriát Blahának mondtam volna.
Jó kis összeállítás, pedig még csak 12 éve vagyok Budapesten, mégis, azóta már jó néhány dolog rendesen megváltozott. Vicces lesz 50 év múlva. Nagyváros, folyamatosan változik.
A Ferenciek tere és a Kossuth tér pedig "visszafiatalodik". Kár hogy egyre kevesebben vannak azok akik a 30-as években még láthatták az utóbbit, így nem sokan fognak nosztalgiázni, már ha tényleg lesz rá idő, és szánnak rá pár milliárdot...
A Közvágóhíd környéke a 2000-es évek elejéig egy akkora pöcegödör volt, hogy arra szavak is alig voltak. a 2-es vili melleti rohadó épület és a lepusztuló, a 23-as vili megszűnése után elég gyászos képet fesetett. A 2-es vili környéke így visszagondolva a város egyik leglepukkantabb környéne volt, a bódéárusok miatt meg még jó szűk is volt. Már arra sem emlékszem, hogy mikor bontották le azt, ami a mostani áruház helyén volt, de már nagyon ideje volt... Most sem a város legszebb része, de legalább már valamennyire rendezett.
A másik tér, ahol régen gyakran jártam a Móricz. Furcsa visszagondolni arra az állapotra, amikor a 47-es vili meg a többi is nem azon az útvonalon járt, ahol most. Mintha 2001 táján még valami végállomás is lett volna a tér dél részén a gomba mellett. Csak 12 éve volt, de már most nem emlékszem.

Nincs valakinek fotógyűjteménye Budapest nagy tereiről az elmtúl 20-25 évről? Nem elérhertő ilyen valahol?
Woww, még a hvg.hu is belinkelte... Gratulálok!
Valami nagy melegség árasztja el az embert, ha ezeket a képeket nézi és az emlékek feltörnek benne.
Ráklikkelve az UV linkre ráakadtam SZELLEMRE, a 3700-as kocsira. Szegény megboldogult édesanyám is vezette és mesélte, hogy Szellem mennyire öngyógyuló volt. Néha elakadt, a közlekedésben, akkor a menetirány váltót 0-ba kellett tenni, egy kicsit meg kellett símogatni a kontaktor házat, egy kicsit becézgetni kellett, majd újra indult.
A pontosság kedvéért tenném hozzá, hogy Szellemből (3700 és 3701) csak egy kocsisor volt és az is csak a Száva utcai remizben.
@molnibalage: Egyetértek. Ez a terület mindenképpen rendezettebb ma, még akkor is, ha nehéz kitörni a "barna övezet" rányomta hangulatból. (Lásd Lurdy-ház "sikere".) Emlékszem, milyen furcsa volt régen, hogy elfogy a KK krt. erre, gyakorlatilag csak a villamos vágtatott át a pusztán. Aki hasonlót szeretne megélni "manapság", annak jó terep a Salgótarjáni út végig a Pongráczig, meg utána, esetleg az Éles sarok. Ezek megmaradtak (egyelőre) a korabeli "látványtervvel". Amiben kétségtelenül van valami nosztalgikus, esetleg "retro".
Hogy fokozzuk az élvezeteket íme:

www.fortepan.hu/

Kellemes nosztalgiázást!
A Közvágóhíd környékével kapcsolatban én egyetlen dolog miatt vagyok szomorú: ugyan jó pár éve már, de lebontották a ráckevei hév végállomási épületét. Ráadásul csak egy ócska, üres "placc" van a helyén. Mire volt jó...

Előtte valamikor még szép táblát is tettek (talán) a váró falára, miszerint ez vagy itt volt az első stb. stb. sajnos a szövegre már nem emlékszem. Csak remélem, hogy valaki legalább azt a táblát megőrizte.
A túloldal, ahol most az OBI épülete áll, na az valóban rendkívül randa látvány volt, méghozzá legalább 20 éven át.
Régi szép emlékek képei.
51-es villamos: ezen a vonalon kaptam utastól lecsót friss meleg kenyérrel a Bivalyrét elötti megállónál.
47-49-es vonal: itt kezdtem villamosvezetői pályafutásom a 70-es években.
Tolbuchin csarnok: első halálos villamos-baleset helye aminek részese voltam.
15-15A: kedvenc vonalam volt, főleg az A betétjárat a maga napi 8 perces menetidejével (mindig vezetőállás cserével).
23-31es végállomás: a legvidámabb pillanatok végállomása.
33-as: a szűk Árpád hídon nyitott peronnal télen, északi széllel, bokáig belepve hóval a vezetőállásban felejthetetlen.

Szép képes összefoglaló a régi időkről, kössz.
"Ezen a képen mindenesetre talán a Citroen néz ki a legjobban..."
Jó-jó, nem csúnya, de nekem az Ökörkocsi sokkal jobban tetszik. No meg a 180-as Ikarus a háttérben.

Amúgy tényleg marha klassz lett, köszi.
Hihetetlen mennyire megváltozott a Szentlélek tér, és Árpád híd budai hídfő környéke.
Nagyon jó kis poszt, mindig egy élmény az ilyen régi fotókat összehasonlítgatni a mostani állapotokkal. Kiskoromban meg a Bajcsy környékén laktunk és az "amikor még a Nyugatiig futott a villamos" amolyan szállóige volt családi körben, szóval azt külön élmény volt látni, hogy milyen is volt a valóságban. :)

Az Astoriát meg soha nem sikerült volna kitalálni szerintem, pedig hát ott az ELTE, csak most már olyan fura így az irodaház nélkül látni.
nem 40évvel ezelőttivel azonos hanem a DUALISTA 1867-1910 idővel

semmi nem változott...

az OSZTRÁK ADMINISZTRÁCIÓ magyar parasztokkal felépítette a várost (és a vasutakat stb alap mérnöki infrastrukturát)
és utána megált az idő
a komcsik csak pár százezer panelt raktak hozzá
meg mérhetetlen számú aluljárót (közúti infrastruktura)

osztrákok elmentek, parasztok és munkás komcsik maradtak...
Csak nekem hangzik furán a "bazilika mögött" kifejezés, ha a így Bajcsy felől nézzük?
Csak nekem tűnik úgy, hogy régen több fa volt Budapesten..?
@cybergreg: Haha, pont így voltam ezzel én is :D Bár ez tényleg a bazilika segge, de mivel szinte állandóan innen láttam/látom, nekem is a bazilika "előtt" fut a Bajcsy :D

A kedvencem innen viszont az Astoriás kép. Meg nem mondtam volna, pedig alaposan megnéztem.

Gyerekek, képzeljétek el, mekkorát dobna a Rákóczin, ha be lenne rendesen fásítva... Tudom, hogy nagyjából megoldhatatlan a dolog, de csak úgy eljátszadoztam a gondolattal...

bio
@Martian: Hát, jó kérdés... Mert azért volt bőven olyan hely is, ahol régebben volt üresség, most meg azóta telepített zöldterület fákkal-bokrokkal-fűvel.

De könnyen lehet, hogy igazad van.

bio
@Case: Jaja - az Astoriás képen sztem az is trükkös, hogy a kép bal oldala egy jóval nagyobb teret sejtet, mint ami ott valójában van.

bio
Ez így nagyon erős túlzás......Ekkora már kialakult egy (részben) magyar gyökerű hivatalnoki kar (főként felvidéki nemes-származékok), illetve erősen elmagyarosodott réteg, valóban osztrák (sőt bajor) gyökerekkel Echte osztrák már lényegében csekély részarányú volt, különösen ebben a politikai légkörben. Nem olyan sokan mentek el, ma is köztünk élnek, de sokan magyarították a nevüket.
Az Astoriásnál legelőször a Batthyány jutott eszembe, nem tudtam miért (azon kívül, hogy annak a sarkai is hasonlóan néznek ki) - de sztem, rájöttem: A busz fölött, a háttérben látszik egy távolabbi háztető, és az nekem első blikkre, amikor nem is arra koncentráltam, tök olyannak tűnt, mint egy dombtető - sztem emiatt raktam ösztönösen Budára. Persze, az kb 3-4 másodperc alatt nyilvánvaló volt, hogy nem a Batyesz :)

Ja, és mielőtt valaki szólna, hogy a járatszámok: azokat nem néztem, mert úgy kitalálni a helyszínt csalás :D

bio
@Martian: ha ezt a szűk mintavételt nézzük, akkor igen.
de ez valahol evidens, hogy a zöld területből vesz el a beépítés.
A Szabadság híd tényleg milyen kis sápadt.
@bioLarzen: Igen, az astoriás kép csalóka, mert pont úgy van fotózva, hogy a bal oldali sarokház nem látszik, és a jobb oldali épületek sem. Ha fotóznál ugyanonnét, ugyanilyen látószöggel, egyetlen épület (az üvegpalota) lenne a különbség (márint persze az épületek közül), a többi már akkor is megvolt, csak pont nem látszik a képen.

A Citroën ügyében meg az az érdekes, hogy a CX, kisebb finomításokkal, 17 éven át volt gyártásban. Ma már ennél sokkal rövidebbek a ciklusidők.
A második képen látható Ikarus milyen jól nézett ki. Én még utaztam rajta. Ennek a típusnak elég büdös szaga volt, mint akkoriban a buszoknak.

Ezeket a régi villamosokat én nem sajnálom, szedett - vedett mindegyik. A vonalukat sem. Az izgalmas villamosok ezeknél régebbiek.

Amiket sajnálok a földalatti régi szerelvényei, azok iszonyú jól néztek ki.
(Jav. Harmadik képen látható Ikarus)
@Martian: Több mint 30 000 (beültetetlen vagy lehetséges) üres fahely van Bp. útjai mentén.
Köszi, régi szép emlékek....A faluházhoz egy kicsit off (de csak kicsit mert ez is közlekedés) a ház 310 m hosszú és 35 m magas, de az általunk ismert világ egyik legnagyobb kointénerhajója a Fabiola (sok kép és cikk van róla - és nem mellesleg magyar a kapitánya) kicsivel nagyobb. Gondoljatok bele...
@leitomi: ha a római gát ügy elindul, akkor lehet mi is vízre tesszük a faluházat !
@egyszuszra:
A Kossuth tér nem visszafiatalodik, hanem megpróbál hasonlítani egy sosem volt térre. Amúgy hülyeség az átépítése ebben a formában, bár ki tudja mikor lesz belőle valami, hiszen a mélygarázs még sehol sincs. A minap jártam arra, belestem és nem haladnak szinte semmit. Elhordtak kb. 2 méter vastagságban földet. Ez is csak pénzlopás.
@molnibalage: Gyűjteményem nincs, nem is 25 év, de azért a Körtér és a Bartók Béla útváltozását pont sikerült még megörökítenem :)
hampage.hu/kozlekedes/bartok/
@Balt: Akkor nem csak én érzem úgy, hogy bonyolultabb ez a dolog annál, hogy régen fa votl, most nincs fa, régen villamos, ma nincs. Ezzel együtt az a remiz megmaradhatott volna, villamosmúzeumnak Szentendre helyett. Nem lett volna rosszabb, mint tizenéven át a nagy semmi, aztán meg konténeres szórakozóhely.
@cybergreg: Ha azt írnám, hogy "a Bazilika előtt", akkor arra gondolnék, hogy a Szent István téren sínek mennek, olyan meg csak a metróépítés idején volt.
@Case: Igen, az nagyon fura lehetett, hogy a Trefort kertből át lehetett látni az Astoriára. Furcsa, hogy mennyi ideig megvotl ott az a bódésor, és senki nem akarta beépíteni, a rendszerváltás körüli építészek élvezkedhettek, mennyi foghíjat beépíthettek. Azért még maradt, ami eltűnhetne, pl. a Baross téren...
@Nap Pali: Ja, Buda tele volt földszintes épületekkel (a Margit körút is), a Körtér környékén gyümölcsösök voltak, Újlipótváros nagy részén malmok és gyárak közt iparvágányok futottak, meg a Mária Valéria telep is biztos jobb lehetett a József Attila lakótelepnél, négy közúti híd is elég lenne ma is, tényleg semmi nem változott utána... :-/
@Nap Pali: Nem ide tartozik (hanem a dunai szigetek blog-ra ...olvassátok, jó) de a rómain az ártérre építkező tőke győzött az ész felett, megépül a gát.
@leitomi: a fizikát nem lehet megbszni. majd rájönnek.
@Hamster: Aztarohad, már a peronelrendezésekre sem emlékeztem jól. Köszi! A Szabadság-hídnál is csak a fotó után ugrott be, hogy régen ott is kétoldalt volt.
@Hamster: A Bartók Béla útról meg mintha tényleg eltűntek volna a fák. :(
@Rocko-: nem jönnek rá, naon sok pénz van benne, megszívjuk
@Fradista Utazó:

Jaja, nagyon trükkös az Astoriás kép.

Pont ettől (is) remek.

bio
@Fejesrob: Hogy összehozzak két, általad említett dolgot: nekem a földalatti-illat jött be anno nagyon.

bio
@Mad Mind: A Kossuth tér azért nagyon szomorú téma, mert nem lehet róla anélkül beszélni, hogy ne legyen rögtön politikai állásfoglalás egyben...

Tisztára, mint anno a pengefal. Tetszik? Akkor kormánypárti vagy. Nem? Akkor ellenség. Volt, aki alig akarta elhinni, hogy nekem "ellenzékiként" tetszik a pengefal...

bio
Ami nekem még feltűnt, mennyivel kevesebb korlát (alias birkaterelő) van. A Fővám téren is legfeljebb a láncok, de nem az a masszív, többcsöves, mint ha nem gyalogosokat, hanem valami féktelen dühöngőket kellene megfékezni.
@Tíz kicsi indián: az az iagzság, hogy a korlátok nem szépek, de már látom, hogy a cseheknél, volt NDK-ban azért tud gyorsabban haladni a közlekedés, mert nem kell randomban bárhol felbukkanó gyalogosokra számítani. Például a Körtéren kalssz, hogy van zebra, de mindenütt másutt kellene korlát, mert a sok eszetlen ott megy át, ahol eszébe jut. Láttam már olyat, hogy valaki hosszában sétált a kanyarodni akaró 47-es előtt. Bár sajnos a zebrák helyén és a sínek helyén aligha lehet korlátot tenni, de valamit csinálni kellene, mert még gyalogosként is idegesít, ami van.
@Hamster: és én mindezt nem látom az aluljáróból, ahol se piros, se eső. :)

@leitomi: "Kiszáll a NAV a tanyára, hogy ellenőrizzék az illegális szeszfőzést.
Az öreg gazda mondja nekik, hogy bárhova bemehetnek, csak a gépszín háta mögötti mezőn lévő fészerhez, oda ne menjenek. Na, erre nagy arrogánsan előhúzza a pénzügyőr a szolgálati igazolványát.
- Látja ezt az igazolványt bátyám! Én ezzel minden mezőgazdasági létesítmény, akármelyik részlegébe bemehetek, úgy hogy nem maga fogja megmondani nekem, hogy mit csináljak.
- Rendben van, maga tudja.
A pénzügyőr átlép a kerítésen, és eltűnik, majd kisvártatva üvöltözve sprintel visszafelé, mögötte a svájci díjnyertes tenyészbika.
Láthatóan az életéért fut, és a bika minden egyes méteren teret nyer.
Az öreg azonnal eldobja a kezéből a vödröt, rohan a kerítéshez és teli torokból kiáltja neki:
- AZ IGAZOLVÁNYT! MUTASSA NEKI AZ IGAZOLVÁNYT!!!"
na, ezt tudom mondani a víz és a pénz kapcsolatára. :)
@bioLarzen: Ez sajnos majd' minden projektnél felbukkan. :(
@Rocko-: Ez így igaz, a víz győzni fog - mert Ő az Úr - de 3 milliárdért bevédeni az árteret fővárosi költségvetésből ehhez pofa és Tarlós kell. Erre írtam hogy megszívjuk.
@Hamster:
"a Szent István téren sínek mennek, olyan meg csak a metróépítés idején volt."

- Képet pls!!!!
süti beállítások módosítása