Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ostrava villamosai

2013.04.05. 20:15 :: Hamster

Nem gondoltam volna, hogy valaha is látni fogom Ostravát; egyszerűen nem volt rajta a "meglátogatandó helyek" című képzeletbeli listámon, se turisztikai, se villamosmániás szempontból. Aztán amikor kiderült, hogy a város nemzetközi repterén rendezett "NATO Day 2012" című rendezvényen repülni fog az amerikai légierő B-52-es bombázója, kiderült, hogy a repülőnap + villamos + "útközben esetleg vonatfotózás" kombó elég vonzerő ahhoz, hogy Interszitivel és Jazzcoollal hárman költséghatékonyan útra keljünk:


Ostrava: kék-fehér villamoskavalkád
Tatrák és társaik...

16 komment

Címkék: közlekedés csehország villamos hampage ostrava

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr485203087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mi ez kérem!? Ömlenek a posztok! Mire írok egy kommentet már van újabb, nagyon belehúztál :)
@Trónkövetelő: Nem akartam úgy nekiállni lustulni, hogy egy hülye képregény a legutolsó bejegyzés, aztán hétfőre elveszteni a hűséges olvasóimat ;)
Az miért van, hogy a hazai villamosvonalakon sokszor látunk szikrákat (tudom, elektromos kisülés) a vezeték és az áramszedők között, viszont ezeket az ostravai videókat nézve egyet sem láttam...?
@Tommi: Szikra akkor van, ha valamiért nem tökéletes a kapcsolat a szedő és a vezeték közt. Például elpattog, vagy valami fizikai akadály van, ezen túl az időjárás is segít. Ezen túl leginkább szakaszszigetelőknél szokott Budapesten szikrázni, ott elvileg kikapcsolva kéne átmenni, de már nem nagyon foglalkoznak vele, és mivel itt nem olyan átlapolt csatlakozások vannak, mint mondjuk Bécsben, szikrázik egyet. De olyan sokat szerintem tényleg nem szikrázik itthon, az említett szakaszszigetelőkön kívül (amik 90%-ban szar helyen vannak) talán csak a 2-esen a Petőfi híd alatt. Te hol látsz sok ilyet? A 2624 nem számít, az mindenen szikrázott valahogy, ahogy tavaly ősszel néztem :)
@Tommi: Trolikon és vonaton is látni elég sokat. Nekem még némelyik pulóverem is tudja, múltkor meg a munkahelyemen naranccsal kínáltak és a narancs rázott meg!
@Hamster: A 2-es vonalán szinte minden nap, de amúgy látom párszor akár 4-6-oson is vagy az 51-esen is (főleg ezeken a vonalakon járok, azért ezeket írtam). Meg a hazai videóidban is látszik nem is egyszer. Érdekes dolog ez.

@Trónkövetelő: Nekem is van ilyen pulóverem. Ha tankolok, akkor inkább leveszem és fagyoskodok, nehogy valami bajt okozzak. :-D
@Tommi: Szar felsővezetékdarabok mindenütt lehetnek, de nagy eséllyel szakaszszigetelőket látjhatsz, azok szikráznak, mint a megveszekedett hercehurca. Ostravában a villamos infrája nem volt rossz, nem voltak talán olyan lerobbant részek, mint itthon, de ilyen szikrázásügyi különbséget nem nagyon fedeztem fel, igaz, nem is figyeltem :)
Ez de vicces: amikor először visszanéztem az oldalra, a facebook lájkszámláló 4-et mutatott, itt a blogbejegyzésnél egyet se. Aztán az oldalon nullát, itt hatot. Aztán most az oldalon hatot, itt egyet. Hogy megy ez, valami függvény random számokat ír ki a két lájkszám átlaga körül? :)
@Hamster: Értem. Köszönöm. :-)
Én azt nem értem, hogy ezek saját fejlesztésű ez meg azzal furikáznak fel-alá, nálunk meg ilyet nem lehet/nem akarnak/tilccsaazEU/drága a magyar meg a jó ég tudja milyen kifogással a hazai ipart a béka segge alá ásták.
Intercool és Jazzcity. :))))

"erődszerű, aluljárós-esőtetős villamosmegálló-komplexum"
nekem tetszik.

"1995-től K2G állapotú (szaggatós)"
tésztát is tud? :P

"Ilyen szép napsütéses képeket csak az első másfél órában tudtunk csinálni, de ezt akkor még nem sejtettük"
Hamster nem sejtette, hogy elmegy fotózni, és Hamster weather lesz, nahát. :P

ház alatt villamos bejövős.

"háttérben Jazcool kattogtat ezerrel, fránya DSLR-ek".
DSLR, MILC, MILF, franc se érti már ezeket az új masinákat.

"barátságtalan aluljárók mindenütt"
egészen biztos vagyok benne, hogy a graffitik nem voltak a tervek részei.

"bár nem szép, gyorsítja a forgalmat, hisz se az autósoknak, se a villamosvezetőknek nem kell átrohangáló gyalogosokra figyelnie."
ugye? ugye? ugye? és vica versa: a gyalogosnak se kell villamosra és autókra figyelnie.

"balra coccjalista-modernista lámpaállvány"
nem egyen, tetszik.

"jobbra pedig az Ostrava-Svinov vasútállomás melletti felüljáró"
Lágymányosi híd, Buda felé.
csak rövidre vágták a lámpaoszlopokat. :)

"Ha már említettem a lakótelepet, itt egy panorámakép a közepén áthaladó sétány torkolatáról. Ha kicsit több időnk lett volna, szívesen besétáltam volna."
ohh, végre pano. tetszetős. kicsit birodalmi Németország hangulata van (lehet azért, mert közben ezt hallgatom youtu.be/o3a4v1TWUNo?t=13m55s ), de amúgy tetszetős.

"A legérdekesebb az volt, hogy az indítást sípszóval jelezte a végállomási személyzet"
tényleg vicces. :) gőzvillamos.

"A késő délutánt elmosta az eső, úgyhogy fotózás helyett inkább csak videóztam."
Doo-dloo-doo-doo-doo
Doo-dloo-doo-doo-doo-doo
Doo-dloo-doo-doo-doo-doo
Doo-dloo-doo-doo-doo-doo...

I'm singing in the train
Just singing in the train.

"Helyettük viszont ott volt ez az RSP-3 típusjelzésű szörnyeteg, egy síncsiszoló."
szép! Skoda troli fényszóróval. :)

"Jobbra: vannak KT8-asok is Ostravába"
fú, nagyon gyorsan megy, ah ki kellett nyitni a fékezőszárnyakat. :)
@cyan: A trükk engem is érdekelne, hogy ezek jórészt pl. felújítások, nem beszerzések? Másrészt viszont van iparuk, érthetően, a magyar villamosgyártás az első világháborúban volt komoly, után ahelyi jellegű lett, a végén meg már az se. Csehországban meg a helyi piac is jókora. Ezzel együtt amit csinálnak, azt nem irigylem el, a 03T/Trio egy Bengáli 2.0, az alacosnypadlósítva újragyártott Tatra az alacsonypadlóval vázjavított htásó részű Ikarus buszok kategóriája. Akkor már inkább azt kellene lemásolni róluk, hogy amijük van, az tiszta volt, csillogó festéssel, utastájékoztatással.
@Rocko-: "egészen biztos vagyok benne, hogy a graffitik nem voltak a tervek részei"
Azért az a "túloldal harmin clépcső le és harminc fel" feeling se igazi, de a nyers betonra ráfestés se hangulatjavító. Nem is nagyon jut itthoni párhuzam az eszembe, ez a lépcsőfok nálunk teljesen kimaradt, míg CS-ben, PL-ben és DDR-ben időnként nagyon fellángolt.
Mi köze Debrecennek, Ostravához? Melyik volt elöbb, vagy az adott időszakban nem volt más szinű festék? Szép villamosok, kellemes kirándulás volt!!!
süti beállítások módosítása