Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Sárga villamosok, fehér alapon

2013.05.09. 20:30 :: Hamster

Az alábbi link mögötti képek elég szemcsések, tele vannak kis fehér képhibákkal. Hogyishíjják őket... megvan: hópelyhek! Hómukit ugyan most se sikerült munkában látnom, de azért sok más képet készítettem:


2012/13 tele Budapesten, I-II.

5 komment

Címkék: budapest közlekedés tél hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr245291932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szép, szép, de jobban szeretem a tavaszt, az ilyen finom meleg, napos időt, mint a zimankót és hóesést. Az is jó november-december körül, de idén kicsit túlzásba vitte Holle anyó a ciha rázását.
@cyan: Szerintem mifelénk elebe nem november-december az igazi tél, hanem január-február. Idén is csak március teljesítette túl a tervet.
"A hűvösvölgyi intermodális csomópont"
képalá előtt nekem is ez jutott eszembe, élvezetes!

"Jobbra: nem tudom, miért, de a 18-asok és az 59-esek mindig egyszerre hagyják el a teret dél felé. Oké, effektíve egy közös megállójuk sincs, és elméletileg is csak kettő, de valahogy vicces, hogy még hétvégén is egyszer tili-toli van, aztán szünet, aztán megint tili-toli, aztán megint szünet. Egyébként három órával későbbről is van egy ugyanilyen fotóm, szóval a jelek szerint ez nem véletlen, így lehetnek hangolva."
villamos zöldhullám? hogy egyszerre menjenek át. egyik legidegesítőbb dolog villamossal a szabadra várni, el is van baszva a 6-os déli része.

a Burma miért Burma?

"eközben egy ki kell mennie a hidegbe-havazásba"
egy? :)

"nem is értem, miért nem zárják el az átjárást"
szerintem borzasztó, ha jobban elzárják. kőcici van, de ha ennél több lenne, akkor a mentő se tudna sínen menni. meg jobb volna az M0-s szerű betonelválasztó? nem hiszem. a hülyep edig úgyis bemegy elé, fejben kéne változtatni, nem fizikálisan.
a több elzárás pedig csak ronrja a közlekedést, nézd meg a Csepeli HÉV-et, vagy a vasutat XI. kerüeltben, iszonyatosan nagy problémát okoz ez.

"nem zavartatva magukat azzal, hogy azóta abból a lakótelepi tömbből nem lehet a Fehérvárira a város felé kikanyarodni, sem kintről befele a lakótelepre, több száz méteres kerülőket víve a helyi autósok életébe."
és kerülnie kell a busznak is, pótlóbusznak is, a mentőnek is, nagyobb forgalom, több dugó, több környezetszennyezés.
nem volna egyszerűbb értelmesen közlekedni?
@Rocko-: "villamos zöldhullám? hogy egyszerre menjenek át."
Szerintem meg nem tudnak egyszerre átmenni a Déliig, mert az első kocsi balra megy a Magyar jaokobinusok terén, a másodiknak meg kell várnia, míg elhagyta a váltót. Szóval ha a második egy lámpával később menne, akkor se biztos, hogy később érne a Délihez.

"a Burma miért Burma?"
Ezt még senki se tudta biztosra mondani, csak arról beszéltek, hogy mert épp valami búr háború volt akkoriban. Ami elég gyenge ok lenne névadásnak, de vasút, még az is lehet, hogy igaz ;)

"kőcici van"
Itt pont _nincs kőcici_, az a baj! Ahol van, ott nem mennek át, vagy nem túl gyakran. Itt viszont gyakran van találkozó, mégse kőcicizték ki, mint 300 méterrel arrébb.

"nézd meg a Csepeli HÉV-et"
Ha a csepeli HÉV villamos lenne, akkor pont nem lenne gond, nem kéne fénysorompó, sokkal kisebb ürítési időkkel lehetne lámpás kereszteződéseket építeni, és a szerelvények is gyorsabban mehetnének. Most ugyanis azért kell lépésben menniük, mert ezeknek a szakadt vackoknak nincs sínfékje, nem fékeznek elég gyorsan.

"a vasutat XI. kerüeltben"
Ez valós dolog, fél életem arról szólt, hogy légvonalban csak gyalog lehetett átmenni, ezzel együtt egy értelmes országban már rég lett volna egy felüljáró a Bartók-Osztapenkó vonalban, amin az autók mellett a villamos is átmehetne Gazdagrétre. De itt inkább a soha meg nem épülő metrót ígérgetik. a fél kerület meg kétszer annyit pöfög a levegőbe, mint amennyit kéne.
@Hamster: "Szóval ha a második egy lámpával később menne, akkor se biztos, hogy később érne a Délihez."
áhá.

"Ami elég gyenge ok lenne névadásnak, de vasút, még az is lehet, hogy igaz ;)"
csak mert Burma nevű ország létezett (ma már Mianmar), de az Délkelet-Ázsia, szóval halvány tippem sincsen mi köze lehetne hozzá.

"Itt pont _nincs kőcici_, az a baj!"
nekem úgy tűnt, de akkor rosszul láttam.

"Ha a csepeli HÉV villamos lenne, akkor pont nem lenne gond, nem kéne fénysorompó"
az az egyik része, a másik, hogy elég kevés helyen lehet keresztezni a pályát.

"Ez valós dolog, fél életem arról szólt,"
na, akkor át is érzed.
én szeretem a vaskerekűek hasznosságát, de itt pont az ellenkezője ütközik ki.
süti beállítások módosítása