Köszönöm szépen a két hete bezárt Vidám Park attrakcióival kapcsolatos videófelajánlásokat, de az, hogy az abba a bejegyzésbe beágyazott filmecskén nem bukkan fel valami, még nem jelenti azt, hogy nem filmeztem le :)
Az 1920-as években épült hullámvasutat például annak ellenére nem tudtam kihagyni, hogy az az egyik olyan attrakció, ami meg fog maradni. Zseniális építmény, bár persze nem olyan vérfagyasztó, mint a modernek. Viszont nem is olyan fájdalmas utazni rajta, mint az egyetlen másik fa hullámvasúton, amivel utaztam: a mienknél kicsit újabb (1935-ös) blackpooli Grand Nationalen. Ugyan az ottani vidámparkban több másik fa hullámvasút is működik, mi csak ezzel mentünk - meg a Big One-nal, ami hát... szóval egy másik dimenzió (és teljesen jogos a neve). A Grand Nationaltől viszont megfájdult a hátam, valahogy nagyon kemény volt a futása az ívek alján. A miénken soha nem történt ilyen velem...
Persze ennek a szerkezetnek is vannak furcsaságai, például az, hogy az első hullám után, rögtön a legmagasabb részen egy túlemelés nélküli kanyar következik (a videón 1:28 körültől). Régen mindig azon gondolkodtam, amikor itt tartottunk, hogy vajon ha elbambulna a fékező (mert ugye minden vonathoz fékező tartozik), akkor elszállnánk? Vagy csak kellemetlenebb lenne a kanyar? Mindenesetre egy csoda az egész! Régebben minden nap elmentem mellette 1-es villamossal, és néztem, ahogy apránként cserélgetik benne a fa elemeket: folyamatosan megújul, mégis a régi marad - mint egy élő szervezet!
Egyébként akartam volna még egy kört menni vele, de a sorban állva egyszercsak azt vettem észre, hogy a beszállító srácok elkezdenek az építmény belsejében nézegetni valamit, miközben sehogy sem jött a következő vonat. Egy véletlenül elkapott (nekünk senki nem mondott semmit - ahogy az Magyarországon fennakadások esetén szokás) "megállt felfelé menet" megjegyzés után inkább elmentem mást csinálni, bár azt láttam kicsit később, hogy újraindultak. Nem álltam be a sorba: majd megyek vele megint a kibővített Állatkertben :)
(folyt.köv.)
Ez megy most