Tavaly óta kimondottan keresem a lehetőségeket arra, hogy utazhassak a klasszikus váci alumínium vízibuszok még üzemelő példányaival. Sikerült is elkapnom az utolsó balatonit, utána egyet a Tiszán, és egyet Pesten. Aztán egy kékórás este során feltűnt, hogy az addig mindig az Erzsébet híd pesti hídfőjénél állva látott Margitsziget utasokkal közlekedik. Aztán egy héttel később megint láttam. Aztán megint. De csak este, amikor már nehéz volt menet közben fotózni. Az indulásait kifigyelve Sherlock Holmes-i magasságokba emelkedve kikövetkeztettem, hogy ki közlekedteti, és hol lehet rá jegyet venni (nem az Erzsébet hídnál), úgyhogy egy hűvös őszi estén ott vártam rá a Batthyány téren a turisták tömegében:
Az 1966-os gyártású hajó a BKV-nál kezdte pályafutását, és bár a kétezres évek második felében kapott egy kilátóteraszt a hátára, az eredeti felépítmény alapvetően megmaradt, ...
... azaz a hátsó fedélzet még mindig nyitott oldalról, nem lett beüvegezve. A vízibuszokban kimondottan szeretem, hogy az utastér alacsonyan van, közel a vízhez: van egyfajta "csak úszkálok itt a folyó közepén 18 km/h-val" hangulata :)
Kellemes meglepetés volt számomra ez a hajó, mert akit kérdeztem, úgy tudta, hogy csak tartaléknak tartják, nem szokott járni. Pedig jár, és nem is akárhogy: megy, mint a golyó. Sajnos nem sikerült kiderítenem, hogy milyen motorok vannak benne (a hajoregiszter.hu az eredeti Csepelt írja, aztán semmi mást - lehet, hogy ma is olyan van benne?), de nagyon szép mély hangon pöfögnek!
Nem tudom, hogy meddig közlekedik a gép, hogy télre elrakják-e, vagy a hidegebb évszakot is végig fogja dolgozni, de ha tudok, szerintem még fogok menni vele, mert nagyon bejött. És természetesen a város is gyönyörű volt! Amit még érdemes nézni a videón, az az, hogy hány városnéző hajó ment el mellettünk az ellenkező irányba a Szabadság hídnál: nem semmi, hogy még októberben is ilyen sűrűn járnak!
Ez megy most