Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (166) balatonföldvár (7) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (41) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (965) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (336) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (62) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (556) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (158) hajtóművek-motorok (7) hampage (430) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (12) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (8) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1074) képregény (94) kérdés (13) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (441) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (11) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (123) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (93) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (12) szavazás (6) szczecin (7) szeged (41) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (244) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (72) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (494) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (440) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (539) városkép (112) városliget (10) varsó (7) vasút (618) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (952) villamos (854) vitorlás (11) vízibusz (22) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (49) youtube (351) zene (228) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A névadójánál jóval mozgékonyabb Margitsziget

2024.11.02. 18:00 :: Hamster

Tavaly óta kimondottan keresem a lehetőségeket arra, hogy utazhassak a klasszikus váci alumínium vízibuszok még üzemelő példányaival. Sikerült is elkapnom az utolsó balatonit, utána egyet a Tiszán, és egyet Pesten. Aztán egy kékórás este során feltűnt, hogy az addig mindig az Erzsébet híd pesti hídfőjénél állva látott Margitsziget utasokkal közlekedik. Aztán egy héttel később megint láttam. Aztán megint. De csak este, amikor már nehéz volt menet közben fotózni. Az indulásait kifigyelve Sherlock Holmes-i magasságokba emelkedve kikövetkeztettem, hogy ki közlekedteti, és hol lehet rá jegyet venni (nem az Erzsébet hídnál), úgyhogy egy hűvös őszi estén ott vártam rá a Batthyány téren a turisták tömegében:

183408c.jpg

Az 1966-os gyártású hajó a BKV-nál kezdte pályafutását, és bár a kétezres évek második felében kapott egy kilátóteraszt a hátára, az eredeti felépítmény alapvetően megmaradt, ...

200549a.jpg

... azaz a hátsó fedélzet még mindig nyitott oldalról, nem lett beüvegezve. A vízibuszokban kimondottan szeretem, hogy az utastér alacsonyan van, közel a vízhez: van egyfajta "csak úszkálok itt a folyó közepén 18 km/h-val" hangulata :)

dsc_8980c.jpg

Kellemes meglepetés volt számomra ez a hajó, mert akit kérdeztem, úgy tudta, hogy csak tartaléknak tartják, nem szokott járni. Pedig jár, és nem is akárhogy: megy, mint a golyó. Sajnos nem sikerült kiderítenem, hogy milyen motorok vannak benne (a hajoregiszter.hu az eredeti Csepelt írja, aztán semmi mást - lehet, hogy ma is olyan van benne?), de nagyon szép mély hangon pöfögnek!

Nem tudom, hogy meddig közlekedik a gép, hogy télre elrakják-e, vagy a hidegebb évszakot is végig fogja dolgozni, de ha tudok, szerintem még fogok menni vele, mert nagyon bejött. És természetesen a város is gyönyörű volt! Amit még érdemes nézni a videón, az az, hogy hány városnéző hajó ment el mellettünk az ellenkező irányba a Szabadság hídnál: nem semmi, hogy még októberben is ilyen sűrűn járnak!

9 komment

Címkék: énblog budapest videó város képek duna oldtimer hajó városkép otthoni turista vízibusz gépsárkány margitsziget ms

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1818708692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ma voltam fent a Várban, nem fértünk hozzá a savoyai terasznál a korláthoz, egyedül ott volt egy kis hely, ahol egy fa takarta a kilátást... Az is igaz, hogy 15 fok volt, napsütés, kirándulóidő.
Off:
Iskolai kérdés volt nálunk úgy negyedikben:
- Mi a különbség a sziget és a félsziget között?
Mire az egyik nagyképességű...
- A félsziget csak félig látszik ki a vízből...
Az URL utal arra, hogy eredetileg más címet szántál a cikknek :-)
Amikor a címet láttam, az első gondolatom az volt, hogy a frászban lehet a sziget mozgékonyabb, mint a névadója, Szent Margit. Aztán rájöttem a turpisságra.
@Fradista Utazó: Egy ideje néha direkt más nevet adok a bejegyzéseknek, végre észrevette valaki :) Egyébként nehéz címet kitalálni, hiszen "a kilencvenötödik akármilyen vízibusz"-ra még kevesebben kattintanának, mint így. Ennek ellenére ki kell írnom magamból, mert a hajó is tetszett, meg maga az út, kicsit mintha csónakban ülve húzták volna el előttem a panorámát.
@NAR: Nagyon helyes. Még kicsit meglep, amikor decemberben is tele van turistákkal a város, de örvendetes fejlemény. No meg a helyiek is felmehetnek néha.
@Fradista Utazó: @Hamster:
A kötőjel hiánya vájt szemű és hajóbolond olvasóknak azonnal többlet információt adott
(Vö: a rövid I-betűs HÉVIZ esetét)
@gigabursch:

Nem feltétlenül. :-) Városrészként említve egybeírandó, mint például a Gellérthegy is. Ne kérdezd, ez miért jó...
Úgynevezett szakemberek a következő példákat hozzák a kétféleképpen is leírható nevekre:
"A Margitsziget Budapest egyik legzöldebb területe", illetve "A Duna egyik jelentős szigete a Margit-sziget." Ugyanitt viszont az egyik példa szerint helyesen "A margitszigeti futókör 5,3 kilométer hosszú"...

Gimnáziumi magyartanáromtól tanult egyik kifejezés a "szellemi maszturbáció". Nah, ezt éppen annak érzem.
@Carada: Fú, ez az egyik kedvenc válaszom a "miért kellene feloszlatni a helyesírási csúcsszerveket" kérdésre :) Sajnos nem találó az m-betűs szó, mert ezzel nem önmagukat szórakoztatják, hanem a mi életünket keserítik meg. Ekkora marhaságot egyszerűen kitalálni is nehéz, csak eleve minek elkezdeni? Még gyerekkoromban láttam, hogy a régebbi térképeken a hidakat kötőjellel írták, pl. "Szabadság-híd", és logikus volt. Margit-sziget, Szabadság-hegy, Petőfi-híd. Aztán a jelek szerint valamikortól már nem úgy kellett, mert csak. De hogy megnehezítsék a dolgunkat, a hegyek és szigetek megmaradtak kötőjelesek. Kivéve, amikor egybe kell írni őket, mint írod. De nehogy különírjuk őket, mint a hidakat, mert az következetes lenne! És biztos van valami remek magyarázatuk arra, hogy ez miért jó. Mint az, amikor azt mondják, hogy valamit azért kell egybe- vagy különírni, mert a közbeszédben általánosult szókapcsolat, vagy pont hogy nem. És persze ők döntik el, hogy mi melyik. Általános iskolában második voltam a suli helyesírási versenyén, és utána se ment rosszul, de látom, hogy az agyam kezd átlépni ezeken a teljesen értelmetlen ún. szabályokon. Ahogy Forgó-morgó mondta a reklámban: "kinek van erre energiája?".

Egyébként sokkal régebben a városi közterületeket is egybeírták, tehát "Király-utcza" volt, meg "Andrássy-út". De láttam olyan térképet, amin "Ferencz-József-híd" van, meg olyan későbbit is, amin "Szabadsághíd", így, egyben. Ami érdekes, hogy néha közel azonos időben is hol így, hol úgy szerepelnek a nevek, szóval ötletem sincs, mikor mi lehetett a hivatalos szabály. De mindegy is, mert mindenki értette, miről van szó! Senki se hitte a Margit-hídra a kötőjel miatt, hogy az uborkakonzerv. Aztán jött valaki, aki megérezte a hatalmat, hogy ő mondhatja meg, hogyan kell az embereknek írniuk. Minek kell ez nekünk? Nincs elég bajunk? Nincs elég baj a teljesen értelmetlen ikes igékkel, a követhetetlen egy beírással és különí rással? Nem elég gáz, hogy az emberek nem bírják megkülönböztetni a -ban/bent a -ba/bétől? Tényleg ilyen marhaságokat kell kitalálni, hogy ha földrajzi név, akkor kötőjel, ha viszont városrész, akkor meg egybeírás? És tényleg büszke magára, aki ezt kitalálta, vagy majd' megszakad a röhögéstől, hogy hogy megszivatta az embereket?

Fú, oldalakat tele tudnék írni azzal, hogy mekkora katyvasz az ún. helyesírási ún. szabályzat :( Teljesen megértem, hogy sokan egyszerűen kikapcsolnak, és mivel a telefonon úgyis nehéz jól gépelni, tojnak a központozásra (ami szónak amúgy szerintem nincs értelme), mozgószabályra, kisbetű-nagybetűre, stb. Két oldalnyi szabályzatot még meg lehet jegyezni, hetvenet nem, nem is érdemes megpróbálni. De persze ha ezt megírnám blogbejegyzésben, két percen belül hatszáz kommentből tudhatnám meg, hogy ütnivaló troglodita vagyok, aki egyszerűen buta megtanulni, hogy hogyan ír az, aki ember. Meg hogy egyátalán hogy merek klaviatúrához érni, miért nem megyek inkább krétával az aszfaltra rajzolni, ha nem értek a szavakhoz :) Röhej.
@Carada:
Igen, helyes a kifejezés: 'úgynevezett szakemberek'

Ezek tényleg erre recskáznak...
süti beállítások módosítása