Májusban városnéző járatként újraindult a BKV hajózási szolgáltatása, az egykori "hét törpe" hajók egyikével. A Sziget fesztivál idején viszont szükség volt a szögletes járművekre, úgyhogy elővették a cég egyik váci vízibuszát, és hat napon át az járta a szokásos útvonalat:
Bár a maszek Margitsziget képében időnként még látni váci vízibuszt a Duna budapesti szakaszán, az csoportokat sétahajóztat, és még nem sikerült rájönnöm, miféle menetrend szerint. Ez a hajó viszont kiszámíthatóan keringett a Március 15 tér és a Margit-sziget közt, ráadásul fel is lehetett szállni rá.
Így nézett ki az 1966-ban épült hajó az egyik esti sétakörre várakozás közben a túlpartról nézve. Valamikor az elmúlt két évtizedben nyitott fedélzetet építettek a tetejére, ami által kicsit vesztett eredeti áramvonalas formájából, de szerintem így is látszik rajta a hatvanas évek lendületes stílusa.
Szépen nézett ki belülről, bár értelemszerűen nem úgy volt berendezve, hogy az utasok ebben a zárt részben utazzanak. Kivéve azok, akik kimondottan innen akartak nézelődni, mint én :)
Szerintem kimondottan csinos gép! Ezeknek a hajóknak eredetileg félig nyitott hátsó része volt, amit előbb zárttá tettek, majd teraszt építettek a tetejükre, hogy az utasok a szabadban élvezhessék a panorámát:
Fapados, de ilyen időben nagyon jól jön a menetszél hűtő hatása, az ülőfelület keménységét pedig ki lehet bírni egy út erejéig!
Nem csak a nosztalgiafaktor miatt szeretem fotózgatni ezeket a hajókat, hanem mert tényleg tetszenek. Mint már írtam, terasz nélkül még szebbnek találom őket, de értem, hogy miért van igény a felső fedélzetre.
Az egymotoros "kocka" BKV hajókhoz képest mintha virgoncabban manővereztek volna ezek az öreg hajók a két motorjukkal. Ezen a videón látható is az utastérből pár rundózás:
Annak ellenére, hogy a hajóban már rég nem az eredeti Csepel motorok dolgoznak, hanem valami Steryrek, a hangjuk és a vibráció régimódi érzetet ad. A motor típusa azért ironikus, mert az eredeti Csepel motorok is Steyr eredetűek voltak :)
Nem tudom, mikor láthatjuk újra ezt a hajót mindennapi forgalomban, mert a Sziget végével szabaddá váltak a BKV kockák, úgyhogy örülök, hogy lehetőségem volt utazni vele!
Ez megy most