Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Vár szoknyáján lefelé sétálva

2013.11.24. 08:30 :: Hamster

Ezer éve nem volt már nem-villamos és nem-vonatos (sőt: nem-buszos, nem-repülős, stb) budapesti témájú bejegyzés. Főleg azért, mert mostanában nem volt időm olyan időben császkálni, amikor jó fények vannak a fotózáshoz - az esti fotózáshoz meg mindig túl fáradt voltam. Viszont kezembe akadt néhány 4-5 éves fotó, jöjjenek azok! Remélhetőleg még nem mutattam őket :)

img_6968.jpg

Egy szokásos várbeli séta után Jazzcoollal kivételesen nem az általam megszokott 829 útvonal egyikén ereszkedtünk le, hanem a Hunfalvy utca felé. Meglepődve konstatáltam, hogy sikerült egy olyan utcára "bukkannunk", ahol még nem jártam. Mentségemre szolgáljon, hogy a jobb oldali, furcsán beépített rom, illetve az utca túloldalán levő foghíjtelek szerintem nem kimondottan hívogató látvány...

img_6976.jpg

... pedig kicsit lejjebb ilyen jópofa házra lehet bukkanni. Szeretem az ehhez hasonló, homlokzatból kiugratott fülkéket - mintha kicsit meg lenne görbülve a burkolata, vajon mi történt vele?

img_6981.jpg

Ha újrafestenék az épületet, senki nem mondaná meg, hogy ez a kép nem Bécsben készült. Na nem mintha ott nem lehetne pergő vakolatú házat látni.

img_6982.jpg

Eggyel lejjebb, a Szabó Ilonka utcában egy foghíjtelken át  felnézve tárult ezeknek a házaknak a látványa a szemünk elé. Úgy gondolom, nem lehet nagyon rossz a kilátás azokból az ablakokból, de azért érdekes, hogy ilyen helyen foghíjtelek lehet. És kicsit lehangoló.

img_6973.jpg

Egy ún. "budapesti függőleges" állású ;) gázlámpa. Állítólag azért világítanak nappal is, mert a Gázműveknek többe kerülne valakit arra alkalmazni, hogy reggel lejjebb, este pedig feljebb tekerje a csapot rajtuk - olcsóbb, ha folyamatosan mennek. Legalábbis annak idején ezt hallottam. Ez vajon tényleg így volt - vagy még mindig így van?

28 komment

Címkék: budapest képek

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr285643088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gázlámpa: még mindig így van.
Fotók: mindig parázol ezeken a fényeken, így egy csomó témától elesel. Nem kell tökéletes világítás, azt amúgy is a kötöttpályások megörökítésére használd. Ezek a képek is szürkeségben készültek, a fotózott téma miatt úgyis mindegy, mert szuperek. Nem kell ide napsütés, kérünk még "eltévedős" képeket!
"nem lehet nagyon rossz a kilátás azokból az ablakokból, de azért érdekes, hogy ilyen helyen foghíjtelek lehet. És kicsit lehangoló." - a bal oldali ház (lakás?) meg eladó. Vajon miért?
"Ez vajon tényleg így volt - vagy még mindig így van?"
hát feltalálták már az automatizmusokat...
A foghíjtelek még sokáig így is marad, problémásak a tulajdonviszonyok, nem olyan rég egy "élelmes" asszonyság majdnem elbirtokolta az egészet, nem győzött a kerület és az állam jogászokat ráállítani a témára.
@cyan: mert nem akarja senki megvenni. :)
@retekblog: De igenis gáz a nem jó fény, mert öreg masinám van, még ISO100-on is biceg, fölötte meg egyenesen szar. Csak nézem a DSLR-es embereket, hogy metróállomáson mozgó szerelvényt lefotóznak körülbelül ISO32800-on :)
@Rocko-: Szerinted ha mondjuk rádiós távvezérlést építenének minden ilyen oszlopra, az ingyen lenne? Egyébként ezek a lámpák alapból folyamatosan világítanak, nem nulláról kellene meggyújtani őket, mint a régi filmekben, csak feltekerni a gázcsapot rajtuk. Kérdés, hogy tényleg ilyen kis különbség van-e a fogyasztásukban olyankor.
@cradbox: Ez volt az, ahol elkezdték a kertet művelni, és mivel senki nem ellenkezett, x év után elbirtokolhatónak számított? És ha ez működik termőföldnél, akkor miért nem műxik a Vár oldalán? Amúgy nem igazán vagyok boldog, hogy sokan üres telkekben, rom házakban parkoltatják a pénzüket, vagy éppen meg tudják tartani, csak nem tudnak mit kezdeni vele. A fene egye meg, ha nem tud vagy akar mit kezdeni, ne mindenki másnak kelljen romokat néznie, hanem ha mondjuk x évig nem történik semmi, vásárolhassa ki az állam, önkormányzóság, vagyonkezelő, vagy hasonló szerv. És az x évig nem történést ne szó szerint vegyék, tehát papírmunka, vagy kétszer lenyírta a füvet, az még nem történés. De legalábbis kiemelt, műemléki környezetben legyen így. Bár msot speciel senki nem akarna sehol építkezni, de azért hosszú távon gáz a Clark Ádám téri foghíj, a Baross téri kibetonozott gödör a házak közt, stb.
@Hamster: épp ez az, ki kell számolni: nyilván egy automatikus rendszenrek van költsége, az se mindegy hogyan használják (központból valaki lecsökkenti az ellátást, vagy kikapcsolja, esetleg a lámpában fényerőre történik ez, esetleg idővezérelt), ezt kell kiszámolni, mennyi idő után térül meg.
a gáz ára meg csak menni fog felfele.
@Hamster: Mert utána az államnak/önkormányzatnak/vagyonkezelőnek/hasonló szervnek lesz pénze oda értelmes dolgot építeni? Ami nem csak viszi a (köz)pénzt utána?
@Rocko-: Hát, a Gázművek anno kiszámolta. Gondolom, ha nem csak két-három utca lenne, erősen más lenne a helyzet.
@NAR: Hát, legalább eladhatja másvalakinek, akinél parkol egy ideig, a közben befektett pénzből újra kisajátítja ;) Mondjuk sokan élnének foghíjtelkekből hirtelen. Ugyanakkor nem hiszem el, hogy _értelmes_ áron ne lenne, aki inkább csinálna a telekkel valamit. Itt konkrétan hallottuk, hogy ebben az esetben próbálkoztak is. A belvárosi üzlethelyiségek se azért üresek, mert ne lenne mit beléjük tenni, hanem mert annyit kérnek értük, mintha egy virágzó gazdaságú ország virágzó fővárosának értékes belterületén lennének. Csak hát nem ott vannak.
@Hamster: "Hát, a Gázművek anno kiszámolta."
tényleg? :)
és azóta nem változott semmi?
hány éve jártunk arra?
Kb. 10 éve laktam az Ostrom utcában, akkor erre jártam minden nap futni. Plusz még a Lovas úton is mindig végig futottam. Sajnos amióta elköltöztem, már jó ha egy évben egyszer elkeveredek a vár környékére. Szép emlékek jöttek elő a képek hatására, jó volt egy kicsit nosztalgiázni. Most kedvet is kaptam, és most a táppénzem alatt el is megyek a környékre egy kicsit, és körbejárom a Várat.
Amíg ott laktam a környéken, sokat sétáltam arrafelé, én is felfedeztem a környéket. Vannak egészen meglepő utcarészletek, amikről meg nem mondaná az ember, hogy Budapesten van. A fórumba teszek be képet, ha találok. :)
@Hamster: "Amúgy nem igazán vagyok boldog, hogy sokan üres telkekben, rom házakban parkoltatják a pénzüket, vagy éppen meg tudják tartani, csak nem tudnak mit kezdeni vele. A fene egye meg, ha nem tud vagy akar mit kezdeni, ne mindenki másnak kelljen romokat néznie, hanem ha mondjuk x évig nem történik semmi, vásárolhassa ki az állam, önkormányzóság, vagyonkezelő, vagy hasonló szerv."

Lehet h nem vagy boldog,és más sem az,és építő szándékkal pattant ki ez a fejedből,de szerintem gondold ezt át azért még1szer...

Azok az idők elmúltak,amikor ez előfordulhatott...Hála Istennek!!!

Műemléki környezetre meg eleve nagyrészt irreleváns a felvetésed,pont a Várban pl. az ingatlanok 95%-a mai napig önk.tulajdonban van,így ők a felelősek az állagmegóvásért,karbantartásért...
@Spacecake: Nem tudom, mire gondolsz, mert például Rákosiék nem vásárolták ki a dolgokat, csak elvették, ez elég jelentős különbség. Ráadásul ma is létezik az elbirtoklás és a közérdekből kisajátítás fogalma, csak nem erre. És igenis mindenki figyeljen oda a tulajdonára, csináljon vele valamit, vagy adja el olyannak, aki tud vele mit kezdeni. Mondom, sajnos sejtem, hogy most nem azok az idők vannak, amikor tolong a tőke az ilyesmiért, de attól még ez a "most nem nyúlunk hozzá, hátha majd egyszer nagyobbat kaszálhatunk rajta" hozzáállás nem esik egybe a város érdekeivel. Aki csinál valamit, épít, kapjon kedvezményt, segítséget, de a jogok mellé azért lehet kötelességeket is tenni.

"pont a Várban pl. az ingatlanok 95%-a mai napig önk.tulajdonban van,így ők a felelősek az állagmegóvásért,karbantartásért"
Például övék az "eladó" feliratú ház? Ha nem, akkor ez hogy jön ide? A foghíjteleknél meg nem értem, milyen állagmegóvásról van szó. Az jó, hogy megvédték a köztulajdont, de azért itt nem kéne, hogy vége legyen a történetnek, valamit kezdeni is kellene vele. Adják el valakinek, ha nincs tervük vele, mert az ilyen foghíjak az egész kerület értékét rontják. Értem én, hogy így sok pénzt ér, de ha élne, működne a környék, akkor még többet érhetne, esetleg szép lassan mindennek elindulhatna felfele az ára. Egyátalán nem azt mondom, hogy minden üres telket államosítsanak, mert annak semmi értelme, hanem azt, hogy valódi tulajdonosa legyen mindennek, ne csak jogi értelemben.
@Spacecake: A Várban igen, de a vár alján az ingatlanok nagy többségét eladták, privatizálták a rendszerváltás után. Az új, de régen bentlakó tulajdonosok akkor roppant boldogok voltak, hogy szinte ingyen jutottak értékes ingatlanokhoz. A védett környezet speciális szabályai miatt azonban a helyreállításra, állagmegóvás elvégzésére sincs elég pénzük.
Ez van, megoldás nincs!
A gázlámpákhoz: gyerekkoromban az 50-60-as években még volt lámpagyújtogató, aki esténkén felgyújtotta, hajnalban leoltotta a lámpákat. Most erre nincs pénz, vagy nem gazdaságos.
Ez van, megoldás nincs! Vagy ezt már írtam?
@Hamster: ok,akkor egyszerubben fogalmazok:MAGANTULAJDON.

SENKI nem pofazhat bele hogy mit csinal vele,ha akar krumplit termeszt rajta,legyen az a vilag legdragabb telke is...
szep is lenne ha vki beleugathatna h mit csinaljon vele.
lehet h szomoru h kihasznalatlan,de vannak bizonyos hatarok,amiket nem szabad atlepni.es ez igy van jol.

valoszinuleg fiatal vagy meg,de nagyon sokan kuzdottek es haltak meg azert,h ez igy legyen...

idealizmusod ugyanakkor tiszteletremelto,ugyanakkor megis megmosolyogtato...
@Spacecake: "SENKI nem pofazhat bele hogy mit csinal vele"
A város nem magánterületek halmaza (optimális esetben), hanem emberek élnek _együtt_ benne, ennek megfelelően ez nem így van. Meg van szabva, hány százalékát építheted be, milyen magasan, mit csinálhatsz rajta, pl. csak úgy hulladéktárolót, benzinkutat, raktárat, ipari létesítményt nem. Nyilván ha két sor paradicsomot termesztesz magadnak, azért még talán nem szólnak be, de ha nem mezőgazdasági övezetben krumplit termesztesz, azért már lehet, hogy igen. Sőt, kiemelt helyeken még a homlokzat kialakításába is beleszólhatnak, ez ám a diktatúra. Nem csak a tulaj van ugyanis, pont ugyanúgy, ahogy a lakótelepen is rádhívják a rendőrt, ha hangos vagy, és kertvárosban is megbünetnek, ha enegdély nélkül garázst építettél vagy egy újabb emeletet. És ezért senki nem halt meg, mert nem hiszem, hogy Svájcban, ahol igen régóta nem kellett harcolniuk senki ellen, azért, mert gazdag vagy, megtehetnéd, hogy megveszel egy épületet a zürichi Bahnhofstrasséban, aztán lebontod, és úgyhagyod, mert neked épp nem éri meg befejezni.
@Hamster: latom nem akarod erteni....

`A város nem magánterületek halmaza (optimális esetben), hanem emberek élnek _együtt_ benne, ennek megfelelően ez nem így van`

nem maganteruletek halmaza???!!!
nem persze,hanem 1 rohadt kibuc,es minden kozos,nemigaz??

anyam borogass...
@Hamster: "A város nem magánterületek halmaza (optimális esetben), hanem emberek élnek _együtt_ benne, ennek megfelelően ez nem így van. "
ezt rendre elfelejtik az emberek.
@Spacecake: Amiről Te beszélsz az az anarchia. Bizony "belepofázhat" sok mindenki, hogy mit csinálhatsz a telkeden. Építési szabályzat, egyéb helyi és országos rendeletek. Be is b@szan, ha oda és azt építhetnék, amit és ahova akarok. gondolom, akkor Neked sem lenne kifogásod az ellen, hogy valaki a szomszédodban disznótelepet, vagy bőrkikészítő műhelyt esetleg hengerművet építsen :-)
@Guszty: teljesen masrol volt szo,forditva ulsz a lovon,de ne zavartasd magad...

Ha epitkezel,termeszetesen el kell fogadnod bizonyos szabalyokat,de arra nem kotelezhet senki,h epitkezz!!!:-)
@Hamster: én meg nézem, hogy azok a bizonyos emberkék P üzemmódban nyomják. Semmi állítgatás, csak durr bele. Ezért tükrös gép minek?
süti beállítások módosítása