A négyes metró kapcsán meglehetősen átalakult a Baross tér, és az utóbbi tizenpár év után azt mondom, ideje is volt a változásnak. Az más kérdés, hogy sajnálom, hogy a 24-es villamos nem lett behozva a tér közepére, de állítólag a kettes metró új kijáratához tartozó aluljáró építésekor valami csatorna befedését nem úgy méretezték, hogy elbírja azt a terhelést :-/
Az alapfelállás egyébként nem sokban változik, csak kortárs stílusban átdolgozták a pályaudvar főépülete és a kettes metró régi kijárata közti "mélyteraszt". Első látásra ugyan furcsa, hogy nem fedik be teljesen, másrészt viszont isten óvjon bennünket a hosszú, zárt földalatti folyosóktól! Vélhetően hasonlóan gondolkodva maradtak most is a félig nyitott megoldásnál - remélhetőleg vigyázni is fognak rá, mert az utólagosan hozzátoldott bódék nélkül és folyamatos őrzéssel tulajdonképpen a '68-as állapot se lett volna rossz. Talán csak kicsit több zöld - és több pad, esetleg asztal - kellett volna a sivár betonfelületek helyett - nekem legalábbis valahogy sose jutott eszembe azokon a köveken ücsörögni. Az irányítótorony se fog hiányozni, magasabb építménynek jobb lesz arrafelé a Baross-szobor!
Beton mindenütt. Érdekes lenne tudni, kiknek szánta az építész ezt a kanyont!
Gyerekkoromban teljesen magától értetődőnek tűnt, hogy a frissen felhúzott Skála Metró előtt hasonló nyitott aluljáró épült, hisz ilyen volt itt is, meg a Déli előtt is - gondoltam van valami előírás rá :)
A hatvanas évek puritánságának és a kilencvenes évek "amit lehet eladunk-kiadunk, amit nem lehet kiadni, azzal nem foglalkozunk" hozzáállásának találkozása. A távolban a pályaudvari csarnokba vezető lépcsők látszanak, annak a környéke az ott lébecolók miatt a város egyik legkevésbé tartózkodásra ingerlő helye volt. A MÁV pénztár működésén a közelmúltban változtattak (javítottak!), kíváncsi vagyok, mi lesz a "körítéssel".
Egyébként a körülményekhez képest lenyűgöző teljesítménynek tűnik, hogy minden lámpa világít a képen! És tegyük hozzá, hogy speciel én a bécsi Karlsplatz alatti aluljárót, vagy müncheni testvérét se találtam soha barátságosabbnak. Igaz, ezeket takarították, az utóbbi években pedig fel is újították, de azért este nem voltak bizalomgerjesztőek.
A tér széleire vivő szárnyakban a mennyezet helyett a falakba süllyesztett lámpák világítottak, ez nagyobb tömeg esetén kifejezetten rossz ötletnek tűnik, hiszen pont az emberek állták útját a fény terjedésének. Aki élt akkor, hogy emlékszik: milyennek tűnt frissen átadva? Tisztán és világosan más volt, vagy már akkor is barátságtalan volt?
Kíváncsian várom, hogy fog beválni az új aluljárórendszer, meg a forgalmi rend, ami készült hozzá!
Ez megy most