Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (154) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (144) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (5) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (16) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (69) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (943) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (20) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (345) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Repül a, repül a... híd!

2015.03.27. 01:40 :: Hamster

A Budaörsi út vonzáskörzetében (de azért szerencsére nem teljesen mellette) nőttem fel, és szüleim a tanúk arra, hogy gyerekkorom egyik legkedvencebb programja a daruk, markolók, bulldózerek, betonkeverők és légkalapácsok nézegetése volt. Volt belőlük dögivel arrafelé akkoriban!

img_7507.JPG

Már csak a régi emlékek miatt se bírtam kihagyni a helyiek által még mindig Osztyapenkónak hívott (persze mi másnak hívnák: a "Sasadi út" jó név a buszmegállónak, de nem definiálja magát a csomópontot) közlekedés-topológiai képződménynél levő gyalogos felüljáró pár méterrel arrébb mozgatását!

img_7446.JPG

A híd az új csomópont kialakításának volt útban, de mivel annak elkészültéig is át kell kelniük a gyalogosoknak a kétszer négy sávon, nem megszüntették, csak új helyre tették - egyetlen éjszaka folyamán, két igen combosnak kinéző autódaru segítségével.

Elnézést kérek az esetleges pongyola megfogalmazásokért, tévedésekért, de full laikus vagyok!

img_7438.JPG

Március hetedike délutánján már állt a felüljáró két új pillérje, a tetejükre vezető lépcsőkarokkal együtt. A híd teljes áthelyezése lassú lett volna, ezért ezekből újat építettek, és csak a hídtestet emelték át rájuk. Persze spóroltak, ahol tudtak: korlátokból nem gyártottak újat, hanem az este folyamán levágták a meglevőket a régi lépcsőkről, és áttették az újakra. Ahogy az látható, a régi és új közti távolság nem óriási.

img_7483.JPG

Az éjszakai daruzásnézésre egy ismerősömet se bírtam rábeszélni, így először azt gondoltam, inkább kihagyom - aztán fél éjfélkor mégis inkább felültem az éjszakai buszra :)

img_7559.JPG

Érdekes volt a teljesen lezárt térség közepén levő átjáróban állni: a felüljáró előtti zebrára természetesen nem emlékezhetek, de a Budaörsi út szélesítése már rémlik, a plusz egy-egy sáv kialakításával, és a magas, ma is álló lámpaoszlopok állításával. Ami érdekes, hogy egy ideig a híd és a szobor közti részen át lehetett fordulni a másik irányba, és szalagkorlát helyett csak lánc volt itt... Életveszélyesen hangzik, de hát régen még a Dayka Gábor utcából is át lehetett balra nagy ívben, a város fele fordulni - próbálná ezt megtenni valaki ma ugyanott

Mivel egy állványom volt, egy rögzítőpapuccsal, a felváltva fotózás és videózás igen sok le- és felcsavarozgatással járt, de ez nem volt baj, legalább nem fagytam meg :) A videón az "előtte" állapottól indulunk, átmegyünk a jellegzetesen mozgó (hullámzó) hídon, majd látjuk, ahogy a hídtestet az azt a pillérekhez rögzítő sarukkal együtt leválasztják - vagy kalodát hegesztenek a saruk köré, túl messze volt. Aztán hopp, már repül is az egész! Meglepően rövid ideig tartott a légi utazás, amit pedig nehezített az, hogy az egyik oldalon a darunak nem volt sok helye, ezért kicsit előre-hátra is kellett mozgatni a terhet ahhoz, hogy oldalirányban el tudjon csúszni.

img_7574.JPG

Jóval tovább tartott, amíg pontosan illeszteni tudták a sarukat az új pillérekhez: az első próbálkozás után kicsit visszaemelték, és jól megcsiszolták a környéküket. Úgy tippelem, a teljesen pontos felfekvéshez volt szükség erre, hogy egyenletesen oszoljon el a súly - ha valaki pontosabbat tud, nyugodtan írja meg! A szikraesőt kisvártatva másféle szikraeső követte: amikor már hegesztettek. Azt már nem bírtam kivárni, amíg a daruk teljesen leeresztik a hídtestet, és elpakolják magukat - néha még nekem is kell aludnom :)

img_7825.JPG

Végül egy kép az eredményről: jobbra még látható a kelenföldi ("keleti") oldali eredeti pillér és lépcső - azóta nem jártam arra, de gondolom, elbontották. A híd daruzása egyébként nem volt teljesen példa nélküli: valamikor a kilencvenes években vélhetően már leemelték egyszer a helyéről egy felújítás kapcsán. Akkoriban ritkán jártam erre, csak a kicsit arrébb levő Dayka Gábor utcai, alapvetően azonos szerkezetű felüljáróról rémlik, hogy le van rakva az út mellett, de gondolom ezt is szétszedték. Ami érdekes, hogy amaz egy középső pillért is kapott a felújítás során, ez viszont nem - vajon mi lehetett a különbség, ami ezt indokolta?

Egyébként a Dayka Gábor utca volt volt a "mi" felüljárónk, azon mentünk át mindig a buszokat nézegetve; a most arrébb tett Sasadi útit csak később, gimnáziumba menet használtam minden nap. Sajnos nem változott elég nagyot a környék gyerekkorom óta, gyakorlatilag csak az úthoz legközelebbi házak tűntek el - még most is alig hiszem el, hogy tényleg átépítik, és nem marad örökre ilyen... semmilyen! Mondjuk az éveken át lebegtetett, kör alakú felüljáró elmarad, helyette aluljárók lesznek. De vajon mi lesz ezzel a felüljáróval? Átrakják valahova, ahol szükség van ilyesmire, vagy csak szétvágják?

27 komment · 4 trackback

Címkék: énblog budapest közlekedés videó híd város képek építkezés xi.ker osztyapenkó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr787308468

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az Oszt(y)apenkó hűlt helye - elkészült 2016.07.07. 00:39:59

A múltkor még csak a gyalogoshidat "sirattam", azóta viszont elkészült a nagy mű. Nem tudom, autósként milyen, de gyalogosként, tömegközlekedőként eléggé visszásnak találom a változásokat. Konkrétan csak azért, hogy az aluljáróhoz odajussak (azaz még n...

Trackback: Az Oszt(y)apenkó környéke a hetvenes években, fentről nézve 2016.05.22. 23:55:58

Jó másfél-két éve nem néztem rá a Fortepanra, úgyhogy amikor nemrég mégis megtettem, egyből ott is ragadtam előtte. Mivel a számomra kimaradt képeket sorban végignézni nagyjából lehetetlen lenne, címszavakra, helyekre kerestem rá, így kerültem a mostan...

Trackback: A híd, ami már nem köt össze 2016.05.22. 23:31:41

Volt törzsfelhasználóként igyekeztem figyelemmel kísérni, hogy mi történik az egykor Oszt(y)apenkónak nevezett városi káosz-fókuszpont környékén. 2015 márciusában izgalommal figyeltem, ahogy a gyalogos felüljárót arrébb tették néhány méterrel - arról v...

Trackback: Budapesti nyugati kapufája, átépülőben 2016.05.22. 23:06:03

Annak idején minden tanítási napon átmentem legalább kétszer ezen a helyen, manapság viszont jó, ha havonta egyszer van errefelé dolgom - és amekkora felfordulással jár a Budaörsi út bevezető szakaszának - az egykori Osztyapenkónak (elvileg t-vel kelle...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

84-87-ig laktunk a Nagyszeben utcánál. Ha be akartam menni a városba, le kellett gyalogolnom idáig, fel a lépcsőkön, le a lépcsőkön. Mindezt nehezítve 1, 2, 3 gyerekkel + babakocsival. Egy élmény volt!
Az említett felújításnál ez nem lett leemelve, hanem "félpályás" lezárással oldották meg, azaz fent lezárták hosszában a felüljáró felét amíg a másik oldalon dolgoztak és átmeneti lépcsőket építettek, rémálom volt!
Gondolkodtam rajta, hogy elmenjek megnézni, de letettem róla.
Utólag nem bánom, viszont jó volt megnézni az eseményt. Kösz.
05:20-nál baloldalon egy drón ereszkedik le? :)
@Lugi: Most nem nézem meg, hogy pont akkor-e ;) de igen, ott keringett egy drón. Sajnos nem láttam még, mit filmeztek vele, pedig biztos klassz.
Az egy másik felújítás volt, akkor a lépcsőket csinálták csak meg újrafestették. Viszont 20 évvel ezelőtt mind a kettő le volt emelve a helyéről felváltva és valahol a McDonalds és a Virágpiac környékén újították fel őket.
Mechwart-ba jártam a 90-es évek második felében, úgyhogy minden nap kénytelen voltam átmenni a hídon. Azóta soha! :)
Sose ertettem, hogy a Kelenfoldi pu. fele eso lepcsot (az alaljarobol jovet) miert kell megkerulni. Ha beforgatnank a masik iranyba egy kicsit belogna a buszmegalloba de azt lehetne annyival hatrabb rakni.

Mask
Nagyon értékes a dokumentum anyagod, hiánypótló!!
"Mondjuk az éveken át lebegtetett, kör alakú felüljáró elmarad, helyette aluljárók lesznek."

A terveket elnézve nem tűnik túl gyalogosbarátnak az új koncepció. Ha jól látom, a gyalogos aluljáró egy járdaszigetről indul és egy járdaszigetre érkezik és a járdaszigetek elérése a "mainland" járdáról mindkét oldalon két-két zebrás ákelést fog igényelni. Ezek nyilvánvalóan lámpásak lesznek, félek tőle, hogy az autós forgalom ütemezésére optimalizálva, azaz gyalogos piroshullámmal.

Hát nem is tudom, milyen dicsérő jelzőkkel illessem a koncepciót...

(Mellesleg szerintem az egész beruházás haszna megkérdőjelezhető...)
Nem kérdőjelezhető meg a haszna, a cél nyilván az (is), hogy az M1-M7 felől beömlő reggeli forgalom nagy részét leparkoltassák a Kelenföldi Pu-nál. Ez jelenleg nem lehetséges, mert a P+R parkolónak csúfolt murvás placc reggel 8-kor már teljesen tele van. Másrészt a Budaörsi út elég durván kettévágja a két városrészt. Az igazi persze az lenne, ha már a bevásárlóközpontokig kimenne a 4-es metró, ott bőven lenne tér parkolni.

Nem éppen egy gyalogos környék egyébként, azért itt egy autópálya-kivezetőről van szó.
@cradbox: Aha, lesz egy ott 500 férőhelyes P+R, ez sose fogja a bevezető napi százezres forgalmának "nagy részét" leparkoltatni. (De tegyük fel, hogy később, majd egyszer, lesz ott még 1500 parkoló, hát még az se, ugyebár.) Erre tényleg érdemes ennyi miliárdot elkölteni.

Ami a nem gyalogos környéket" illeti, ez így nem igaz. Valóban nem korzózni járnak oda az emberek, de a gyalogos forgalom nagy, ugyanis elég sok buszjárat áll ott meg, 1-2 percenként biztos van egy busz.
@cradbox: "Nem éppen egy gyalogos környék egyébként, azért itt egy autópálya-kivezetőről van szó. "
Ilyeneket azért ne egy XI. kerületi ember blogj alá írjál, aki pl. gimnáziumba menet minden nap legalább egyszer átgyalogolt itt (ha visszafele nem busszal jöttem, akkor kétszer), illetve több barátja és osztálytársa is volt, aki a környékbeli utcákban lakott, gyaloglás nélkül megközelíthetetlenül :) A környéken van iskola, orvosi rendelő, ábécé, McDonald's, szóval ez nem egy autópálya-kivezető, hanem egy autópálya-kivezető, amit beleépítettek egy kertváros és egy pályaudvar közé.

Egyébként nekem se tetszik, hogy gyalogosként előbb zebra, aztán aluljáró, aztán megint zebra, tiszta baromságnak tűnik egy ekkora építkezésnél ezen spórolni, és igen, ezeknél a zebráknál lámpa lesz, ami majd megfogja a forgalmat. Noch dazu az egyik megállóhoz is zebrával lehet átjutni, tehát mindig lesz ott gyalogos. Mindenki lassul, de legalább a biztonság is kisebb lesz, illik a négyes metróhoz :-/
@promontor: Igen, az a parkoló nem jelentős. Igaz, egyszerűen illuzórikus lenne azt képzelni, hogy aki idáig elautózik, az hirtelen tömegközlekedni akar. Tudom, majd a dugódíj - de aki attól ekkora változást vár, az miért épít akkor egyenesen továbbvezető sávokat :))
@Hamster: Hát mert az autópálya-kivezető az szent és sérthetetlen. Legalábbis ennek a beruházásnak láthatólag e legfőbb prioritása az volt, hogy azokon a sávokon zavartalan maradjon a forgalom. Ami persze hülyeség, mert így is minden reggel bedugul...
A semmibe vezető lépcsők még megvannak, mindkét oldalon. A Sasadi úti buszmegállót ellenben megszüntették, viszont építettek egy fedett buszmegállót kb 500 méterrel odébb, nem tudom, hogy ideiglenesen, vagy véglegesen. Igaz, véglegesnek kissé durva volna, nagyon távol van mindentől. De a legjobb a gyalogosokat terelő út, az van ráírva, hogy "Belváros ->" És a Rimaszombati úti kültelki romhalmazban kanyarog :)
@promontor: Az nem baj, hogy az autópályabevezető sérthetetlen, semmi értelme lenne feleslegesen megállítani még egy helyen. De hogy senki másnak ne legyen hasonlóan megállás nélküli útja, az elég szánalmas. Meg az is, hogy nem kötik össze a vasút két oldalán levő városszövetet. Értem én, hogy vannak veszélyei, hogy esetleg túl sokan mennének direktben a Bartók Béla út felé, de szerintem előnyei is, mert aki arra menne, nem kerengene a Nagyszőlősin és a Bocskain még hosszabban, közben még többet pöfögve.
@Trónkövetelő: Az sajnos évek óta alap, hogy az építők építkeznek, ez az első, a gyalogosokra meg még annyit se figyelnek, mint az autósokra, hogy merre keringenek. Aztán nagy bociszemeket meresztenek, ha a gyalogosok nem gyalogolnak fél kilométereket, hanem egyenesen átmennek az autók közt. Egyébként amikor az "utána" kép készült, a Kelenföldi fele menő járda rávitt az úttestre a Rimaszombati-AGIP-hoz és FIAT-hoz már nem vezető utca kanyarára. Ugye ott csak buszok meg teherautók mennek, sár, te meg vágj át rajta. Kicsit odébb meg a kerítések közti gyalosossáv nekivitt a buszok Kelenföldi felé vezető rámpájára. A melósok leraknak valamit, ha leraknak, ellenőrizni meg senki nem ellenőrzi, mert csak a határidő meg az átadási sajtótájékoztató a fontos, hogy addig mi van, az lényegtelen :-/
sokat jártam erre 20 éve, jó volt újra látni. talán megint kimegyek kelenföldre és felgyaloglok a lépcsőn.
Nem tudom, kinek lesz jó az új koncepció szerint megvalósuló csomópont. Nem lesz belekötve sem a Sasadi, sem a Bartók Béla út, pedig fontos lenne.
@Hamster: Laikusként nem állíthatom, hogy én tudom, mi a tuti, de az az érzésem, hogy a "semmi értelme megállítani" elv legfeljebb kifelé igaz. Befele amúgy is megállítja a forgalmat a városi forgalom. Az persze igaz, hogy olyan csomópontot nehezen tudok elképzelni, ami kifele szabadon engedi a forgalmat és csak befele lassítja.

Egyébként ha már a kapcsolatokról beszélünk, ezen az alapon az összes Sashegy felöli utca elérhetőségét is illene megteremteni, ami viszont nyilván nem lehetséges megannyi töbszintes csomóponttal. Ha viszont azok a kapcsolatok szintbeli csomópontok lennének (értsd lámpák) akkor máris meg lenne állítva a forgalom az Osztyapenkótól befele, tehát az Osztyapenkónál se lenne sok értelme a többszintességnek.

Ezzel együtt az összekötéseket illetően tudathasadásos állapotban leledzek. Elvileg egyetértek azzal, hogy jó lenne forgalmi kapcsolatokat teremteni pl. Kelenfölddel, Sasaddal, másfelől félek attól, hogy a jelenlegi viszonyok között ez csak az összforgalmat növelné és újabb dugókat teremtene.

Mindenesetre azt fenntartom, hogy a jelenlegi terv a létező legrosszabb megoldás, csinál egy drága többszintes csomópontot anélkül, hogy komolyabban megcsapolná-szétosztaná a forgalmat.
Alapból nem vagyok a körforgalmak barátja, de ezen a helyen az a körforgalmas-aluljárós megoldás lett volna az egyetlen helyes, előremutató, és a különféle érdekeket (autópálya-bevezető, gyalogosok, közösségi közlekedés, helyi forgalom, stb.) egyaránt szem előtt tartó városfejlesztés. Vajon miért nem ilyesmi épül meg végül? Sajnálták rá a pénzt a 4-es metróra elszórt csilliárd forint után?
Szomorú hírt kell közölnöm: ma reggel a repülőhíd csonkja már nem volt a helyén, a hétvégén elbontották.
@Hamster: Igen, és üzemel a félalagút, igaz egyelőre kicsit kalandos a megközelítése, bár a sasadi oldalon már lámpás a zebra...
süti beállítások módosítása