Nos, a CAF-ok bemutatásán és első köreinél tényleg nem tudtam ott lenni, de este, meló után csak kimentem a Határ úthoz, és végül sikerült egy teljes kört is megtennem az egyik kocsival a kettőből (a másik elment kocsiszínbe). Mivel állvány nem volt nálam, elsősorban videóztam, és szerintem sikerült is az év nyitójelenetét megcsinálni. Igazából csak annyi történt, hogy a megállóba érkezéskor lepattantam a kocsiról, előrerohantam kicsit, és közben kitaláltam, hogy a jelenet a kivilágított templommal fog indulni, amiről lesvenkelek a villamosra. Hogy pont ekkor megszólaltak a harangok, az olyan bónusz volt, hogy az már földöntúlinak tűnt:
Összességében örülök, hogy sikerült a természetesen csak eszmei értékkel bíró első napon (hisz lesz még ilyen 30 éven át) kipróbálni a főváros új villanyszekereit. Voltak gyermekbetegségek, például az utastájékoztatás kicsit bicegett, de az emberek így is örültek neki; többen felhívták ismerőseiket, hogy elmondják nekik, min ülnek éppen. A legjobb szöveget egy idősebbnek tűnő úr szájából hallhatta az egész kocsi (kicsit hangosan tette a kijelentést): "olyan, mint az új 5-ös busz és az új metró keveréke" :)
Mivel a kocsi szerkezete teljesen eltér a nagykörúti Combinókétól, a futóművek nem forognak, emiatt az utastéri dobozok kisebbek és kevesebben vannak, így tágasabb az utastér - a befüggesztett részekben például egyátalán nincs futóműpódium. Hogy az emiatt valamivel nagyobb tengelynyomás, illetve a merevebb ívbeállás (a videón a Határ úti végállomási váltón áthaladáskor látszik, hogy "szögletesebben" mozog, mint egy forgóvázas villamos) miatti sín/kerékkoptatás milyen hatással lesz az infrastruktúrára és magára a kocsira, azt majd a szakemberek eldöntik néhány év múlva, az mindenesetre kiderült számomra, hogy a Határ úti pályát fel kellene újítani, mert szegény kocsi mindenfele megy rajta egyszerre :) Egyelőre kimondottan halknak tűnik a jármű, csak az átszeléseknél (váltóknál, vágánykereszteződéseknél) van csörömpölés belül. És amit még mindenképpen meg akarok említeni, mert nagyon tetszik: azok a sárga részek a plafon két oldalán szerintem zseniálisan feldobják a belső teret. Remélhetőleg sikerül vigyázni az új járgányokra, plusz nemsokára másutt is felbukkannak majd!
Ez megy most