2016. március 31-én volt hatvan éve, hogy állományba vették az első két UV-t, és 2016. március 31-én állt utasforgalomba az első hosszú CAF. A két esemény közt nincs összefüggés, de valamivel fel kellett vezetnem ezt a bejegyzést :)
Néhány hete ez a kocsi a sokadik bejáratós menetén ugyan valamiért szállított utasokat pár kör erejéig, de meghirdetetten, egész naposan, menetrend szerint ma volt a premier. Sajtótájékoztató, röplap nem volt, és az utasok is csak kicsit csodálkoztak, hogy mit sodort arra a szél Tatra helyett.
A kilencrészes CAF (a 3-ason, 17-esen és 19-esen ötrészesek járnak) 56 méteres, de szerintem füllent, aki ránézésre megmondja, hogy két méterrel hosszabb a Combinóknál - mindkettő szép nagy darab. Egyelőre csak egy jár a tizenkettőből, a többire még várni kell, bár a rákövetkező példányt (2102-es) ma is láttam tanulójáratként ugyanitt, az 1-esen.
És a DVD bónusz: hazafelé tartva a Gellért téren szabad jelzésre várakozó tujából láttam, hogy a túlparton ott áll egy 2-es, ahol nem kéne, mögötte pedig felsorakozott még kettő. Annyira nem találtam érdekesnek, hogy leszálljak és átmenjek, de kattintottam egy zúmosat rá az ablakon át, lásd fentebbi ábra. Nem tudom, pontosan mi történt; itt a kommentek közt azt írják, pályahiba miatti siklás. Sok ez az izgalom egy napra :-/
Ez megy most