Tegnap Debrecenben jártam, úgyhogy most következzék három tízéves kép Szegedről. (a debreceni képek meg majd jönnek, ha legközelebb Miskolcon járok, vagy valami ilyesmi)
Alapvetően nem bőrig ázni mentem a napfény állítólagos városába, mégis elsősorban azt sikerült. Szerencsére a náthán túl elkaptam három elég nosztalgikus járművet is, akkor még üzemben. Az első a 820-as pályaszámú Bengáli volt, a kétirányú házi csuklósok prototípusa, a budapesti 3740-es, később 3722-es, később 1200-as. Ő jelenleg Budapesten van, a Mavite tulajdonában.
Az első kétirányú Bengáli mögött az a kocsi jött, mely manapság már nosztalgia járműként járja Szeged utcáit: a 813-as.
És aztán jött a blogban korábban már több részletben megénekelt 1500-asok prototípusa, pontosabban az, ami a hetvenes-, majd nyolcvanas évekbeli átalakítások után maradt belőle. Sajnos ő nem jár nosztalgiaként, pontosabban azt se tudom, tud-e még egyátalán járni. Pedig az egyik legérdekesebb és legszínesebb történetű budapesti villamostípus egyszerre első és utolsó példánya! Igaz, a belseje nem épp utasszállításra van berendezve, de így is megvan a maga hangulata:
Mindenesetre klassz kis széria volt, megérte kicsit megázni ezért a néhány képért - akit az egész látogatás érdekel, itt a teljes útibeszámoló.
Ez megy most