Az ötödik Goldtimer Nap a rossz idő miatt a tervezettnél később került megrendezésre, és nagyon úgy tűnt, hogy az esőnap egyben esős nap is lesz. Végül csak jöttek-mentek a felhők, a budaörsi reptér füve száraz maradt.
Mivel elsősorban a számat tátani mentem ki, nem jegyeztem meg, pontosan mi volt ez a csőrös Merci - utólag azt gondolnám, hogy W136-os, aztán legfeljebb valaki majd beírja, hogy nem is.
Érdekes evolúciós szemléltetőeszközként sorakoztak a különböző Mercik a füvön: végig lehetett követni, ahogy a régimódi csőrös autóktól eljutottunk gyerekkorom állólámpás csodájáig. (Hogy konkrétan volt-e "az" állólámpásból, azt már nem is tudom, fotózni biztos nem fotóztam.)
Meg se próbálom tippelni, mikori gyártású ez a példány, mert a háború előtti és utáni korszak nekem teljesen összefolyik.
És ez már eléggé az ötvenes évek: az orr még hosszú, de már tömbösödik a kasztni - mintha az előző modell egyszerűsített kivitelű, ellenben újabb motorral ellátott verzióját látnánk. Mint ahogy tulajdonképpen azt (ezt?) is látjuk.
A "tömbösítés" a ponton formával érte el csúcsát. Ma kicsit bumfordinak tűnik; nehéz elhinni, hogy egykor menő lehetett ez a kinézet, pedig sokak szerint ma is az. Szerintem a háttérben a Li-2-es speciel menőbb ;)
A W110-nél (szerintem szerencsére) elkezdték díszíteni az imént látott krumpliformát - az állólámpáig még nem jutottak el, de legalább valami kis fecskefarok-féleséget kapott a vége, nem volt teljesen dísztelen. Érdekes, hogy ebben az időben még nem volt egyértelműen lemaradva a keleti oldal, tehát nem mondanám, hogy a karosszériája szebb lenne, mint egy korabeli Skodáé, maximum egyenletesebben kidolgozott.
Úgy sejtem, hogy ez a csillogó sárkány az előbbi modell drágább verziója lehet - a Merci típusjelzései közt teljesen el vagyok veszve, de talán W111-es? Mindenesetre feketében szakasztott elvtársi autó lehetett volna.
A sor végén kakukktojásként következzék egy Universal-Motor-Gerät, azaz Unimog, ami a kiállítási területen kívül parkolt. Tulajdonképpen vasutas bejegyzésbe is kerülhetett volna, hiszen MÁV Nosztalgiás jelzése (H-MNOS) és pályaszáma van - na meg vaskerekes adaptere :)
Ez megy most