Holnap (hoppá: ma, azaz csütörtökön) lesz a napja, hogy kiderül, pontosan mit is fognak a mi utazási minőségünkön megspórolni vezetőink:
"Buszgarázst és remízt zárna be a BKV, mégis cáfolja, hogy járatritkítást tervez. Jóváhagyták a 13%-os tarifemelést." / Index /
A buszgarázs-bezárás mellett szóba került villamosremiz-bezárás is. Eddig azt hittem, hogy a BKV által újabban nyomatott "a kötöttpálya előnyben részesítése" szöveg azt jelenti, hogy buszvonalakat ritkítanak, és aki mozogni akar, az menjen villamossal. Ha most remizeket zárnak be, akkor az alaphangon is hosszabb rezsimeneteket (amikor a távolabb levő remizből a járgány eljut a vonalra, és onnan vissza) jelent; hogy a járműfenntartásra még milyen hatással lesz, azt a csuda tudja. Ezek pedig nem kimondottan gazdaságosságnövelő tényezők.
De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ezzel meg akarnak spórolni 10-15 milliárdot, miközben a másik oldalon százmilliárdokat dobnak bele egy olyan beruházásba, amelyből a jelek szerint épp most száll ki az egyik kivitelező:
"Kiszáll a Hídépítő a 4-es metró építéséből, a városházán most lázasan keresik a megoldást, hogyan tovább. Vagy az alagútépítést állítják le, így viszont nem lesz kész a metró 2012-re, vagy elhagyják az amúgy is több hónapos késésben lévő Fővám téri állomást. " / Index /
Szóval lehet, hogy nem lesz busz, kevesebb remiz lesz, ÉS még metró sem lesz. Meg pénzünk se. Remek üzletnek hangzik. Hogy akkor mi lesz? Mondjuk szmog.
Ez megy most