Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

október 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (8) 125év (7) 1820 (6) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1977 (5) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (17) 2806 (8) 41-es (10) 424 (13) 436 (5) 611 (5) abba (5) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (84) bach (5) balaton (45) Balt Korthals Altes (9) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (26) berlin (162) berlini fal (20) bkv (50) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (853) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (91) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (12) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (49) csak egy videó (280) csehország (68) csehszlovák (41) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (35) életmód (6) elveszett (32) emlék (6) emlékek (20) énblog (437) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (10) ezerötszázas (6) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (15) ferihegy (38) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (24) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (66) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (42) gyermekvasút (31) haditechnika (14) hajó (44) hajtóművek-motorok (6) hampage (368) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) hév (41) híd (30) (34) hódmezővásárhely (6) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (38) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (923) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (47) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (378) kritika (72) kulfoldi szemmel (106) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (71) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (24) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (9) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (9) mtp (7) muki (14) münchen (27) műrepülés (8) muv (5) múzeum (59) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (50) nosztalgia (231) nosztalgiabusz (30) nosztalgiahév (5) nosztalgiavillamos (94) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (112) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (41) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (26) popkultúra (130) pozitívum (12) pozsony (48) prága (27) programajánló (28) púpos (21) queen (16) r.i.p. (14) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (8) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (46) rock (82) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (10) sky channel (6) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (12) szavazás (6) szeged (35) szekacs (5) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (119) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (225) tapolca (6) társadalom (5) tatra (32) taurus (7) tdt2020 (12) technika (63) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (421) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (72) tram train (7) trolibusz (66) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (339) utcakép (209) uv (47) vár (11) várnegyed (8) város (469) városkép (97) városliget (8) varsó (5) vasút (527) vasúti becenév (6) vélemény (14) vicinális (13) vidám park (5) videó (801) villamos (782) vlog (7) vonat (12) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (43) youtube (326) zene (215) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Hajnal háromtól ismét intézményesített nemdolgozás a vasúton

2008.01.31. 22:49 :: Hamster

A héten munkából kifolyólag több mint 700 kilométert tettem meg a MÁV-Start vasúti kocsijaival a Kárpát-medence mindenféle vaspályáin, így kitörő örömnek aligha nevezhető érzelmekkel fogadtam a Keleti hangosbemondójából ma este harsogó tájékoztatást, miszerint holnap hajnaltól határozatlan ideig nem dolgoznak az Ork-vadász Szakszervezet dolgozói, emiatt fennakadás lehet a vonatközlekedésben.

Hogy miért dobják megint sutba a melót? Mert magasabb fizetést szeretnének - ki nem? -, no meg két és fél havi plusz pénzt a MÁV teherszállítás eladásából az államkasszába (illetve a MÁV-hoz) befolyó pénzből. Hogy ez miért járna nekik? Szerintük ezért:

"Gaskó elmondása szerint a pluszjövedelemre azért is jogosultak, mert a privatizáció kétéves folyamata során 'nem akadályozták az átalakításokat, és nem rontották a cég értékét sem'." / FigyelőNet /

Azt már korábban leírtam, hogy a nem-vasutas adófizető állampolgárok arconcsapásának érezném, ha megkapnák ez utóbbi pénzt, de ez az indoklás olyan, hogy nyugodtan árulhatnák a gyógyszertárban vérnyomásnövelő szerként! Hát kéremszépen: én se akadályoztam az átalakítást, én is akarom a pénzt! Egyébként azért, mert valaki nem rombol, mióta jár prémium?!

Persze ilyen vészterhes időkben gyakran előkerül az a népies-naív álláspont, miszerint támogatni kell az ilyen mozgalmakat, hiszen "milyen jó, hogy vannak még, akik összefognak", és harcolnak - a gazdasági törvényszerűségek ellen... Meg hogy szolidarítani kell. De miért szolidarítsak én valakivel, aki úgy akar több pénzt a munkájáért, hogy nem dolgozik, és ezáltal engem is akadályoz? Itt ugyanis nem arról van szó, hogy a mosónők korán halnak, vagy hogy gyerekeket dolgoztatnak a bányában, hanem hogy valakik nagyobb teljesítmény kifejtése nélkül több pénzt szeretnének maguknak, és úgy akarják kikényszeríteni ezt, hogy egy csomó, a témában nem játszó ember normális életvitelét akadályozzák. Az ugyanis egy dolog, ha egy profitorientált cég dolgozója azt gondolja, hogy az rossz, ha a gaz kapitalista kizsákmányoló tőkés (aki egy pénzeszsákon ül, frakkban-cilinderben, és pezsgőt vedelve ostorozza a munkásokat - mint gyerekkorunk "tök objektív" történelemkönyveinek rajzain) minden nyereséget - amit ő termel neki - pezsgőre és sportkocsikra költ, ahelyett, hogy kicsit neki is adna belőle; és egy teljesen másik, ha egy agyondotált, mégis csontveszteséges állami közszolgáltató dolgozója úgy gondolja, hogy ő nem akar munkanélküli lenni, de nem akar többet/jobban se dolgozni, csak egyszerűen még több pénzt akar. Első esetben a dolgozó sztrájkba lép, a tulaj emiatt nem tudja időre leszállítani vevőinek az áruját, pénzt veszít, és rossz lesz neki. A második esetben a vasutas sztrájkba lép, és ezzel jól megszivatja az utasait, akik a cégét egyrészt az adóból, másrészt a vásárolt jegyekből eltartják. Azaz nem az szív, aki a sztrájkolók szerint a helyzet haszonélvezője, hanem az, akikből a sztrájkolók élnek! Ráadásul nincs már olyan, hogy szolidárisnak "kell" lenni: demokrácia van, aminek az is része, hogy nem kell automatikusan egyetérteni azzal, akire azt mondják!

Mindenesetre érdemes megemlíteni, hogy nem mindegyik szakszervezet fog sztrájkolni, csak az Orkvadászok, szóval ki tudja, melyik vonat fog menni, és melyik nem. Gondolom ez tök nagy öröm lesz azoknak, akik pénteken melóból/kollégiumból utaznának haza, vagy a hétvégén pihenni mennének. És ugye most fél nappal a sztrájk kezdete előtt szóltak, szóval felkészülni se lehetett a helyzetre. Persze azért a Fő Szakszervező azért így is megdícsérte magukat a szociális érzékenységükért:

"[...] az utasok iránt érzett felelősség érdekében jelentették be mégis a sztrájk időpontját. " / Index /

Gondoljunk bele, akkor milyen lenne a magyar vasút, ha nem lobogna bennük az utasok iránti felelősség! :-/

3 komment

Címkék: kritika közlekedés máv sztrájk vasút orkvadászok

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr55320296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hohohóóó! láttad a képeket az oldalukon? én csak kettőt láttam BKV Figyelő jóvoltából. az is elég.
www.vdszsz.hu/images/11.jpg elég vicces, h nem tudják megkülönböztetni a teher és a személyvagont. ugyanis a kép szerint pont fordítva állnak. arról már ne is szóljunk, h mi nagyobb felelősség: 10 tonna krumplit szállítani vagy 10 tonna embert...
www.vdszsz.hu/images/10.jpg kevesebb mutyi => több fizetés.
""[...] az utasok iránt érzett felelősség érdekében jelentették be mégis a sztrájk időpontját. " / Index /" és az nem lene felelősség, h a marha drága bérleteseknek IS visszatérítik a szivatások után járó részét? az lesz a feelősség, h ha valakit kiraknak, mert a vonatozás miatt állandóan késik, akkor majd ŐK keresek neki fizetésben és utazásban legalább azonos munkát.
kiváncsacsi vagyok, h gaskó csiki-csuki játéka meddig tarthat, hol lesz az a pont, amikor a sztrájkolók tényleg megunják, mert arra nem látok esélyt, h a követelésük teljesüljön
amikor erőteljes vulgáris szavak kíséretében pár havibérletes jól összeveri.
süti beállítások módosítása