A héten munkából kifolyólag több mint 700 kilométert tettem meg a MÁV-Start vasúti kocsijaival a Kárpát-medence mindenféle vaspályáin, így kitörő örömnek aligha nevezhető érzelmekkel fogadtam a Keleti hangosbemondójából ma este harsogó tájékoztatást, miszerint holnap hajnaltól határozatlan ideig nem dolgoznak az Ork-vadász Szakszervezet dolgozói, emiatt fennakadás lehet a vonatközlekedésben.
Hogy miért dobják megint sutba a melót? Mert magasabb fizetést szeretnének - ki nem? -, no meg két és fél havi plusz pénzt a MÁV teherszállítás eladásából az államkasszába (illetve a MÁV-hoz) befolyó pénzből. Hogy ez miért járna nekik? Szerintük ezért:
"Gaskó elmondása szerint a pluszjövedelemre azért is jogosultak, mert a privatizáció kétéves folyamata során 'nem akadályozták az átalakításokat, és nem rontották a cég értékét sem'." / FigyelőNet /
Azt már korábban leírtam, hogy a nem-vasutas adófizető állampolgárok arconcsapásának érezném, ha megkapnák ez utóbbi pénzt, de ez az indoklás olyan, hogy nyugodtan árulhatnák a gyógyszertárban vérnyomásnövelő szerként! Hát kéremszépen: én se akadályoztam az átalakítást, én is akarom a pénzt! Egyébként azért, mert valaki nem rombol, mióta jár prémium?!
Persze ilyen vészterhes időkben gyakran előkerül az a népies-naív álláspont, miszerint támogatni kell az ilyen mozgalmakat, hiszen "milyen jó, hogy vannak még, akik összefognak", és harcolnak - a gazdasági törvényszerűségek ellen... Meg hogy szolidarítani kell. De miért szolidarítsak én valakivel, aki úgy akar több pénzt a munkájáért, hogy nem dolgozik, és ezáltal engem is akadályoz? Itt ugyanis nem arról van szó, hogy a mosónők korán halnak, vagy hogy gyerekeket dolgoztatnak a bányában, hanem hogy valakik nagyobb teljesítmény kifejtése nélkül több pénzt szeretnének maguknak, és úgy akarják kikényszeríteni ezt, hogy egy csomó, a témában nem játszó ember normális életvitelét akadályozzák. Az ugyanis egy dolog, ha egy profitorientált cég dolgozója azt gondolja, hogy az rossz, ha a gaz kapitalista kizsákmányoló tőkés (aki egy pénzeszsákon ül, frakkban-cilinderben, és pezsgőt vedelve ostorozza a munkásokat - mint gyerekkorunk "tök objektív" történelemkönyveinek rajzain) minden nyereséget - amit ő termel neki - pezsgőre és sportkocsikra költ, ahelyett, hogy kicsit neki is adna belőle; és egy teljesen másik, ha egy agyondotált, mégis csontveszteséges állami közszolgáltató dolgozója úgy gondolja, hogy ő nem akar munkanélküli lenni, de nem akar többet/jobban se dolgozni, csak egyszerűen még több pénzt akar. Első esetben a dolgozó sztrájkba lép, a tulaj emiatt nem tudja időre leszállítani vevőinek az áruját, pénzt veszít, és rossz lesz neki. A második esetben a vasutas sztrájkba lép, és ezzel jól megszivatja az utasait, akik a cégét egyrészt az adóból, másrészt a vásárolt jegyekből eltartják. Azaz nem az szív, aki a sztrájkolók szerint a helyzet haszonélvezője, hanem az, akikből a sztrájkolók élnek! Ráadásul nincs már olyan, hogy szolidárisnak "kell" lenni: demokrácia van, aminek az is része, hogy nem kell automatikusan egyetérteni azzal, akire azt mondják!
Mindenesetre érdemes megemlíteni, hogy nem mindegyik szakszervezet fog sztrájkolni, csak az Orkvadászok, szóval ki tudja, melyik vonat fog menni, és melyik nem. Gondolom ez tök nagy öröm lesz azoknak, akik pénteken melóból/kollégiumból utaznának haza, vagy a hétvégén pihenni mennének. És ugye most fél nappal a sztrájk kezdete előtt szóltak, szóval felkészülni se lehetett a helyzetre. Persze azért a Fő Szakszervező azért így is megdícsérte magukat a szociális érzékenységükért:
"[...] az utasok iránt érzett felelősség érdekében jelentették be mégis a sztrájk időpontját. " / Index /
Gondoljunk bele, akkor milyen lenne a magyar vasút, ha nem lobogna bennük az utasok iránti felelősség! :-/
Ez megy most