Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (97) autók (88) bach (5) balaton (146) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (37) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (953) budapesti pillanatok (50) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (327) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (49) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (11) emlékek (46) énblog (542) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (9) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (74) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (131) hajtóművek-motorok (7) hampage (428) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (9) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (12) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1054) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (5) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (11) konstal (8) körtér (8) közlekedés (429) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) motorkerékpár (5) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (9) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (24) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (119) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (121) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (16) szárnyashajó (10) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (67) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (7) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (491) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (430) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (531) városkép (109) városliget (10) varsó (7) vasút (612) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (927) villamos (848) vitorlás (10) vízibusz (17) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (344) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Commodore days

2008.02.10. 18:22 :: Hamster

A szocializmus utolsó évtizedének volt egy egészen abszurd epizódja. Jobban mondva sok ilyen volt, de most csak arról az egyről szeretnék beszélni, amelyhez nekem is közöm volt. Tudniillik hogy amikor úttörövé váltunk, őrsünk nevét Vidráról Commodore-ra változtattuk. Teljesen hivatalosan, előljárói rábólintással! Az ötlet asszem tőlem jött (a korábbi Vidra is, mert épp akkor olvastam el Fekete István "Lutra, a vidra" című regényét), de mivel az őrsben a többiek is erősen számítástechnikai behatás alatt álltak, a váltás gyorsan megtörtént. Még zászlónk is volt. Így esett, hogy az ötezerhatszáznemtudomhanyas számú Bogdánfy Ödön úttörőcsapat egyik őrsének az amerikai (gaz kapitalista:) Commodore Business Machines logója volt a jelvénye! (Sinclair őrs nem lett, és egyetlen Enterprise-os osztálytársunk is a mi zászlónk alatt indult harcba... na jó, akadályversenyre.)

Ha a "szocializmus jövőjének letéteményeseire" ilyen hatással volt egy asztali számítógép, akkor az már szociológiai kutatásokra is okot adna, mégse ismerek konkrét adatokat arra, hogy hány gyerek életét változtatta meg az a kis műanyagdoboz, amit még a tévébe dugtunk be, hogy lássuk a képét. Lehet, hogy ha annak idején nem jönnek be az országba ezek a masinák, most erős agráriparunk lenne, vagy mi lennénk a vas és acél országa? :)

Persze először mindenki játszott: a Wizard of Wor (lásd a képet), a Hunchback, a Blue Max alap volt, csakúgy, mint a Raid over Moscow, mellyel játszani bizony mindig okozott egy kis fura bizsergést. Mert bizony, bár erről mára sokan elfeledkeztek, mi akkor vállról indítható rakétákkal lőttük a Kreml falait délutánonként, legalábbis ebben a játékban... Szóval először mindenki játszott, aztán a legtöbben továbbléptünk. Ma minden gyerek tudja, mit jelent az, hogy kilobit per szekundum, meg ADSL, annak idején mi meg olyan dolgokat ízlelegttünk, mint a gépi kód, monitor, soft reset. Aztán nem kevesen így is maradtunk :)

Maga a Commodore 64-es (nekünk csak "céhatvannégy", de inkább "hatvannégyes") 1982-ben került piacra, és nem is tudom mikor csinálták a legutolsó példányt belőle. Valószínűleg pár perce, ugyanis állandóan kijönnek mindenféle újratervezett verziókkal; a legutóbbinál, amire emlékszem, egy joystickbe építették be az egész masinát.

Namármost, a C64 egyik legzseniálisabb képessége szerintem a zene volt. Manapság chip tune névvel illetik ezt (és szüleink már akkor is azt mondták rá, hogy chip-ogás:), de nekünk ez valami csoda volt. A 64-es lelkének muzikális része a SID nevű chip formájában öltött testet, méghozzá olyan sikeresen, hogy manapság gyártanak szintetizátort, melynek "ugyanő" a lelke ("SIDstation" - ha minden igaz, a Daft Punk-tól kezdve Trent Reznorig használják néhányan alkalmasint).

Namármost egy chip csak egy chip, és eleinte nem is használták sokkal többre, mint csipogásra, aztán szépen felfedezték, hogy mi mindent lehet csinálni ezzel a három csatornás "rezgettyűvel". További nehezítés volt, hogy a C64 szabad memóriája pár tucat kilobájt körül volt, ebben kellett elférnie a zenének, képnek, programnak, mindennek. És elfért! Olyannyira, hogy rengetegen vettük fel magnóra a tévére dugott számítógépből jövő zenét, hogy máskor is hallgathassuk azokat a muzsikákat - a mai napig van néhány ilyen kazettám...

Más nem elégedett meg a hallgatással. Az ilyen emberek ma is újra és újra eljátsszák ezeket a zenéket, az általuk űzött zenei stílusban. És ez nem csak technót jelent ám! Van, aki Jean-Michael Jarre-osan játssza el a régi muzsikákat, más viszont spanyol gitárzenét varázsol belőle - vagy elementárisan döngölő heavy metált. Erre mutatok most pár példát - hátha másnak is megtetszenek (azt azért el kell mondani, hogy ezek (többnyire) lelkes amatőrök zenéi, nem stúdióproduktumok).

Itt van például a "Delta" című játék zenéje, mely a zseniális Rob Hubbard eredetijében így szólt. És így hangzik gitárra áthangszerelve - ha valaki ezt hallja először, szerintem el nem tudja képzelni, hogy ez egy pitty-pitty játék zenéje volt. Szintén Hubbard műve volt a Final Synth I, amiből egyesek country-mulatóst, mások vendéglátós (gagyiszintis) szalonzenét csináltak (azt érdemes megvárni, amíg meg nem jelenik a Dallas c. sorozat zenéje hirtelen a dalban:), megint mások pedig értelmiségi elektonikusat.

Vagy hallgassuk meg Ben Daglish "Dekflektor" c. szerzeményét, mely szerintem a valaha létezett egyik legnagyobb C64 sláger, amit én speciel a "The Rucus Cracker Show" című intro-gyűjteményben (hogy mi az az "intro", arról esetleg legközelebb) hallottam, holott a Deflektor című játékhoz készült. És így szól ugyanez garázsmetál kiadásban. Így pedig dramenbéz stílusban. De van ska-feldolgozás is!

A Flimbo's Quest jópofa muzsikája is kiből heavy metált, kiből dixie-t (meg még ki tudja, mit) hozott elő.

A világ egyik legszórakoztatóbb játékának, a "The Great Giana Sisters"-nek (mely amúgy egy engedély nélküli Mario Bros klón volt) aláfestéséből ("in-game") volt, aki tengerparti euro-reggae-t csinált, más akusztikus melankóliát. Ugyanezen játék Bach-i magasságokból indító intrója pedig hol Scooter-utánzatként, hol pszichedelikusan lebegő technóként, hol meg speed metál őrületként született újra (nekem persze ez utóbbi jön be legjobban).

Az ilyen remixeknek saját "scene"-je (mondhatni szubkultúrája, de ez így túl sznob megfogalmazás lenne) alakult ki, a fentebbi videón a műfaj egyik legviccesebb képviselője látható. A Press play on tape nevű dán zenekar normál esetben metálban álmodja újra a régi Commodore slágereket, a "Comic Bakery" című játék zenéjét mégis a Backstreet Boys fiúzenekar stílusában adták elő, az ehhez illő videóklippel. Érdemes meghallgatni az eredetit - ez a zene tényleg slágernek íródott. Na de ennyire? :)

És akkor még nem is szóltam a "legesleges"-ről, a Last Ninja 2-ről. Majd talán legközelebb - ha lesz rá igény.

33 komment

Címkék: zene remix retró commodore sid nosztalgia c64 modul

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr7333855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azért Rob Hubbard legeslegesleghalhatatlanabb alkotása a Commando zenéje volt, ezt nem vitathatja senki. ha meghallom, még ma is sírok :)
Számomra is meghatározó élmény volt a 64-es, ez inditott el a pályán.
Azt hiszem, sokan azért érzik közel magukhoz a 64-est még mindig, mert annak idején még ismerned kellett a géped hogy fel tudd használni - nem csak játszani, hanem programozni, stb. Ha picit is belementél a gépi kódba, már ha emberi sebességgel akart az ember valamit megoldani nem volt más út, eléggé bele kellett mélyedni a gépbe, ami hatalmas élmény volt, maga a felfedezések, és azok felhasználása, a katartikus élmények hogy MÜKÖDIK a kód amit irtál :)
Ma már nincs ilyen intim kapcsolat a géppel, nincs is rá igazán szükség csak nagyon kevés területen. Igy már mindenki tud programozni (ami meg is látszik a legtöbb "programon" :)
Egyébként én is imádom a 64 érdes hangját, az amigámon, amit még mindig használgatok, zsáknyi sid modul van, amiket rendszeresen hallgatok. A nagyon korlátozott lehetőségekből amit ki tudott hozni pár ember, az még mindig lenyűgöz.
Á, höri, KÖSZÖNÖM, kurva kellemes félórát szereztél! Van igény a folytatásra! :)
"Az ilyen emberek ma is újra és újra eljátsszák ezeket a zenéket, az általuk űzött zenei stílusban."

Sőt vannak, akik újakat is csinálnak, pl. a Welle: Erdballnak vannak tök jó számai, amik teljes egészében 64 + ének összeállításban futnak (meg vannak olyanok is, amik nem, de a C-64 inspiráció ott is meglátszik).

Mi a karácsonyi összeállításunkba raktunk pár ilyet:
gemeskut.blog.hu/2007/12/20/ajandekozzuk_a_zene_oromet
Valóban a Giana Sisters speedmetal-klón a legnyerőbb :-) C=64 forever! :-))) Csak úgy dobog a szívem! :-))) Remélem sokan vagyunk ezzel így! Nem tudod, ezt melyik banda dolgozta fel? Mert meghallgatnám a többi számukat is. Nagyon érdekelne pl. Commando zenéje hasonló átiratban.
rszarvas : a Machinae Supremacy volt az, nekik teljes lemezeik vannak Commodore-beütésű progresszív thrash-metállal. a feldolgozásaikat perpillanat itt lehet leggyorsabban elérni:
remix.kwed.org/index.php?search=machinae
Áh, ez jóféle összeállítás volt, köszönjük! :-))

Machinae Supremacy nekem is pihen a gépen ,de most egy Super Mario Bros. átiratot mutatnék. Dobra. :-)

www.youtube.com/watch?v=SZqwvjwqwK4
Hat en nem hallom a nagysagrendi minosegbeli kulonbseget a Spectrumos zenekhez kepest :). Persze mi is felvettuk oket, meg minden, de akkoriban az a legenda jarta, hogy na a C64-en ezerszer szebben szolnak a zenek. Kozben meg ugyanaz a nosztalgiazos recsegos multiplexelt megoldas :). Igyutolag jo erzes, hogy nem maradtam le semmirol :).

Bambula: > Ma már nincs ilyen intim kapcsolat a géppel, nincs is rá
> igazán szükség csak nagyon kevés területen. Igy már mindenki tud
> programozni (ami meg is látszik a legtöbb "programon" :)

Nincs osszefugges. Ma ugyanugy kevesen tudnak programozni, mint regebben. Marmint aranyaiban. Tobben fernek hozza a szamitogepekhez, ezert tobb embernek van lehetosege megprobalni, megismerkedni vele. De az jo programozot nem az szuri ki a tobbiek kozul, hogy kepes megerteni a gep mukodesenek alapjait. Persze szukseg van ra, de attol, hogy valaki erti, meg messze nem lesz jo.
Nem 39 kb volt a szabad memória. a teljes 64 k rendelkezésre állt (minusz video, de volt program, ami azt is használta, általában loaderek, kitömörítök és mondjuk mínusz a sztak fixen az 1. lapon). Basic számára volt ennyi a szabad mem, ezt írta ki az elején. De a játékoknak általában nem kelett sem a basic interpreter, sem a kernel rom, ilyenkor azokat ki lehetett lapozni (CPU I/O portjával 0-ás cím!) és akkor a helyükön RAm volt. Kis trükkel lehetett ide-oda kapcsolni, akkor minden ment.
sztak = stack, még tól korán van :-)
Atleta.hu: Ahaha, nincs minosegi kulonbseg, aahahahaha... Egyszer ajanlom, szenvedd vegig a Forever partyn (forever.zeroteam.sk) a Speccy zeneversenyt, utana kesz megvaltas lesz, amikor az elso C64-es zene beledorren a SID-bol a trencseni ejszakaba. :P Garantalom!
noinfo : biztos igazad van, nekem tényleg csak a zenék szeretete, meg a "poke 53281,0" maradt meg, előbbi azért mert jó volt, utóbbi meg azért, mert az volt az első dolog, amit életemben C64-en csináltam :)

amúgy azt valaki elmesélhetné, hogy hogyan tudtak a kereten kívülre rajzolni, mert az nekem már akkor is kínai volt
ÖT : most őszintén, te láttál már Speccyst, aki a 64-est dícsérte, vagy 64-est, aki a Speccyt dícsérte? :) így utólag egyébként megdöbbentő, de nálunk nem volt semmi vetélkedés a suliban: mindenki Commodore-os volt, egyetlen Enterprise-ossal, aki csak színesítette a képet
Na azért nem kell elfelejtkezni személyes kedvencemről, a Monty on the run ( sid.oth4.com/series/01/mp3/Rob_Hubbard_-_Monty_on_the_Run_6581.mp3 ) zenéjéről sem, amit szintén feldolgozott a Machinae Supremacy.

Ja és ott van még a Last V8 (www.youtube.com/watch?v=iBi6lboO8MA) is.

Mindkettő Rob Hubbard szerzeménye.
absurd : ... meg még hatezer másik zenéről, amit imádtunk :)
Presze, igazad van. Csak muszáj volt belinkelni. :)

Egyébként itt a last V8 normálisan: sid.oth4.com/series/01/mp3/Rob_Hubbard_-_The_Last_V8_6581.mp3
Sajnos nem ismertem a játékot (One Man and His Droid), de ez is szenzációs darab Rob Hubbardtól:

uk.youtube.com/watch?v=W5M_sDwxjdI
uk.youtube.com/watch?v=Qx_0DqAXhDg
uk.youtube.com/watch?v=hOLp7wseCKc
De azért a Commandos nem volt egy hosszú játék:

uk.youtube.com/watch?v=hDAhixO2t5w

Három perc még akkori mércével mérve is nagyon rövid...
Mármint Commando, bocsánat, Commando... :(
Ejjjj....:))

Nahh, hát bizony nekem is sikerült retróznom egyet. Én anno a Commando-t bírtam a lejobban. Zeneileg, játékilag is. A másik hatalmas kedvencem a Sigma7 volt, szintén Hubbard zenéjével, meg egy Konami program, aminek ugyancsak király zenéje lett. (Asszem, Comic Bakery a címe, de nem biztos).Jahh, meg a Rambo. Egyébként én azok közé taratozom, akik nem álltak meg a basic-nél, nyomtam ezerrel Assemblerben, gyártottam a sprite-okat, meg az ékezetes karaktereket. Így fejből a "melegstart" Sys 64738:)))
Utána viszonylag hamar hozzájutottam Amigához, de ez már egy másik történet.
Jó volt olvasni benneteket Commodore-osok. Szép napotok legyen:)))
Én csak azt szeretném mondani, mikor idejöttünk a kárpát medencébe, kaptunk plus 4-et is! :)

Aztán meg jött a pc, a net, de szerencsére egy pár éve megtaláltam a slay radio nevezetű adót, amire a kollégák első reggelen kicsit furcsán néztek, aztán megszokták. Szerintem akit érdekel a c64 zene, az nem fog csalódni!
"Ma minden gyerek tudja, mit jelent az, hogy kilobit per szekundum"
Nem gondolsz te egy kicsit sokat a mai gyerekeről? :) Éppen azért, mert nekik ez a korszak kimaradt, képtelenek felfogni, hogy mit jelentenek ezek az értékek. Hallgass meg egy ilyen beszélgetést. Teljesen következetlenül keverik a kilo és mega, illetve bit és byte szavakat.
Én ugyan a Z80 vonalon mozogtam, de nyilvánvaló volt már akkor is, hogy a C64 zenében magasan ver minden más megoldást. Persze mai füllel nem akkora a különbség, de akkoriban ezek egyszerűen tökéletesnek hangzottak!
Igen, Commando forever. Nekem az a zenekészítés nonpluszultrája. Gyakran meghallgatom még manapság is! (azt a verziót hallottátok, amikor páran csak emberi prüntyögéssel adják elő? fenomenális!)
Namégegyet, ha már itt tartunk. Nekem VIC 20 volt az első gépem, ha valakinek esetleg megvan az eredeti 20-ra írt invaders, earth defense, ill. phatnom attack, jelezze már legyenszíves.

Köszönettel:))
Ejjj de jól indul a reggelem.
Excsajomról a C=64-ről olvastam! :)))


Imádom amikor csikozik.

$1000 SEI
$1001 LDA #$0d
$1003 STA $D011
$1006 INC $D020
$1009 JMP $1006

SYS4096
Semmit nem tud a C64-ről, akinek nem volt GYÁRI FLOPPYLEMEZSZÉL-LYUKASZTÓJA! :-))) Ma is megvan, legközelebb lehozom a padlásról.

LOAD"$",8
LIST

Ja, igen! SYS64738 :-)))
a magyar gyártmányú Hardread podcast 7-ik adása egy kellemes kis mix C64 zenékből:

hardread.intro.hu/podcast/
Nem vagyok expert C64 koder, de a kereten kivuli rajzolas valahogy ugy ment, ha jol remlik, hogy a kepet rajzolo elektronsugarat iranyito VIC regisztereket a megfelelo kepernyopoziciokon felulirtak. Igy a VIC azt hitte, hogy a kereten belul van, es ha nem is teljes szabadsaggal, de lehetett dolgokat megjeleniteni. Peldaul spriteokat. Az ilyen keretre kilogo szinatmeneteket pedig egyszeruen ugy csinaltak, hogy minden sor elejen atallitottak a hatterszint. Volt erre megfelelo un. raszter-megszakitas, amibol ezt meg lehetett csinalni. Persze kokemeny gepikod/assembly szukseges az ilyen szintu idoziteshez, hiszen gyakorlatilag a kepet kirajzolo elektronsugarat kell kovetned, es annak megfeleloen allitgatni a VIC dolgait... Es minden egyes gepikodu utasitas alatt az elektronsugar akar tobb pixelnyit is haladhat a kepernyon elore, szoval nincs sok ido szorakozni... :) Tehat BASIC-ben eleg eselytelen az ilyesmi... :)

Hasonlo modszerrel csinaltak pl. 8-nal tobb spriteot, 4-nel tobb szint egyszerre, parallax scrollt es mas trukkoket.

Ilyen modszereket mas gepeken is hasznaltak, olyannyira, hogy Amigan pl. kulon processzor volt az ilyen trukkok kivitelezesere, az un. "Copper". Az sajat maga meg tudott csinalni minden ilyesmi elektronsugarkoveto-trukkot, igy tehermentesitve a processzort. De egyebkent konzolokon a mai napig lehet ilyen "rasztertrukkoket" csinalni, es egyes jatekokban hasznaljak is, foleg a kisebb gepeken (Nintendo GBA, Nintendo DS).
Ezért villámgyorsak többek között az Amigára írt platform vagy akciójátékok, netán említsem a 21st Century Entertainment flipperjeit (Pinball Dreams, Slamtilt, stb.). Volt is egy kifejezés, amikor az amigások a pc-re portolt, gyakran gyötrelmes átíratokat fikázták: BEVÁG A RASZTER! :)
Hehe, hat igen... Bar mondjuk a 21st century flipperjei pont azok a gamek, amik teljesen jol mentek egy gyorsabb 286-on, vagy lassabb 386-on, egy atlagos VGA kartyaval is, es nem vagott be a raszter. :) Mert a VGA is tud osztott kepernyos uzemmodot, fuggoleges hardverscrollt valamint - igaz ez mar joval verpisalosabb moka - rendes vblankhoz idozitest is. De ettol meg teny, hogy ami az Amiga 500-nak kisujgyakorlat volt es a 7Mhz-s 68000 csak unatkozott, azert a pece joval gyorsabb processzora is rendesen megdolgozott. (A szoftvermixes modlejatszorol nem is beszelve, ugye... :)
Bizony. Egyébként mint volt 64'er és amigás, csak sóhajtozok olykor - több és szebb game akad pc-re, de ami igazi élményt ad, nagyon fehér holló...
süti beállítások módosítása