A blog rendszeres olvasói közül többen jelezték, hogy már nagyon várják a Commodore-zenés sorozat folytatását, de bevallom, perpillanat annyira az influenza és a Budapest tömegközlekedése ellen indított kampány hatása alatt vagyok, hogy nehezen áll rá az agyam arra a témára. Más témát meg nem bír kidobni magából...
Naszóval egyik nap bejelentik, hogy leépítik a tömegközlekedést, mert a végén még túlságosan élhetővé válna a város. Másnap valaki leállítja az irtást, kivételesen teljesen értelmes érvekkel operálva:
"Dancs elmondta, figyelemmel volt arra is, hogy "a BKV jelenleg vezetés nélkül működik". Egyszemélyi vezetője ugyanis betegállományban van. Figyelemmel volt a tanácsnok "a BKV-nál kialakult előzetes sztrájkhangulatra" és arra is, hogy a fővárosi kerületi küldöttek egyhangúan utasították el a paraméterkönyv nyilvánosságra került tervezetét." / Index /
Ez azonban nem happy end, mert Gábor herceg hamarjában felülbírálja helyettesének felülbírálását, mondván:
""Paraméterkönyvet mindenképpen Hagyónak kell jegyeznie, de nem tartom szerencsésnek, hogy Dancs Gábor ebben a kérdésben leállít bármit is, ez ugyanis Hagyó hatásköré. A munka tehát tovább folyik" - mondta Demszky Gábor főpolgármester kedden, Budapesten újságíróknak. " / Index /
Azaz a ritkítás ötletével szerinte nincsen baj, csak valaki más csinálja végig a dolog átpasszírozását a közgyűlésen és mindenféle bizottságokon. A jelek szerint nem gáz, hogy Budapest fővárosi önkormányzata nem ad pénzt Budapest tömegközlekedésének működtetésére, mint ahogy az sem, ha ez ellentmond a nagy forgalomcsillapító és környezetbarát nyilatkozatoknak. Kivételesen egy olyan - ritka - esetet láthatunk, amikor még a gondnak-bajnak is van gazdája, ugyanis senki sem igyekszik letagadni a BKV nullaszaldósításának ötletét. Az, hogy ez mit okoz, nem téma; a kialakulni látszó "én nem szavazom meg ezt, ha te nem szavazod meg azt" című vetélkedő nem a BKV miatt zajlik. Ez pedig borítékolja azt, hogy nem értelmi döntés fog születni, hanem alkudozáson alapuló, ahol a végeredmény gyakorlatilag lényegtelen. Hogy a BKV teljesen leépült a rendszerváltás óta, az senkit nem érdekel odafent, és az sem, hogy a tömegközlekedéstelenítés a városnak mekkora szívást jelentene (és nem csak a tömegközlekedőknek). Ez mind részletkérdés. A lényeg, hogy megspóroljanak hatmilliárdot, miközben többször ennyi csorog ki valahol a másik oldalon. Se pénz, se közlekedés. Aki ennél többet akar, nem tehet mást, mint hogy tanácsadó céget alapít, mely majd a fővárosi metróbiztosnak tanácsot adó, illetve a BKV M4 metróigazgatóságának tanácsot adó tanácsadó cégnek tanácsot adó cégnek ad tanácsokat - a bevételből meg szépen elköltözik valahova máshová...
Ez megy most