Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Zászlót bontott az élhetetlen Budapestért mozgalom?

2008.02.27. 19:45 :: Hamster

A blog rendszeres olvasói közül többen jelezték, hogy már nagyon várják a Commodore-zenés sorozat folytatását, de bevallom, perpillanat annyira az influenza és a Budapest tömegközlekedése ellen indított kampány hatása alatt vagyok, hogy nehezen áll rá az agyam arra a témára. Más témát meg nem bír kidobni magából...

Naszóval egyik nap bejelentik, hogy leépítik a tömegközlekedést, mert a végén még túlságosan élhetővé válna a város. Másnap valaki leállítja az irtást, kivételesen teljesen értelmes érvekkel operálva:

"Dancs elmondta, figyelemmel volt arra is, hogy "a BKV jelenleg vezetés nélkül működik". Egyszemélyi vezetője ugyanis betegállományban van. Figyelemmel volt a tanácsnok "a BKV-nál kialakult előzetes sztrájkhangulatra" és arra is, hogy a fővárosi kerületi küldöttek egyhangúan utasították el a paraméterkönyv nyilvánosságra került tervezetét." / Index /

Ez azonban nem happy end, mert Gábor herceg hamarjában felülbírálja helyettesének felülbírálását, mondván:

""Paraméterkönyvet mindenképpen Hagyónak kell jegyeznie, de nem tartom szerencsésnek, hogy Dancs Gábor ebben a kérdésben leállít bármit is, ez ugyanis Hagyó hatásköré. A munka tehát tovább folyik" - mondta Demszky Gábor főpolgármester kedden, Budapesten újságíróknak. " / Index /

Azaz a ritkítás ötletével szerinte nincsen baj, csak valaki más csinálja végig a dolog átpasszírozását a közgyűlésen és mindenféle bizottságokon. A jelek szerint nem gáz, hogy Budapest fővárosi önkormányzata nem ad pénzt Budapest tömegközlekedésének működtetésére, mint ahogy az sem, ha ez ellentmond a nagy forgalomcsillapító és környezetbarát nyilatkozatoknak. Kivételesen egy olyan - ritka - esetet láthatunk, amikor még a gondnak-bajnak is van gazdája, ugyanis senki sem igyekszik letagadni a BKV nullaszaldósításának ötletét. Az, hogy ez mit okoz, nem téma; a kialakulni látszó "én nem szavazom meg ezt, ha te nem szavazod meg azt" című vetélkedő nem a BKV miatt zajlik. Ez pedig borítékolja azt, hogy nem értelmi döntés fog születni, hanem alkudozáson alapuló, ahol a végeredmény gyakorlatilag lényegtelen. Hogy a BKV teljesen leépült a rendszerváltás óta, az senkit nem érdekel odafent, és az sem, hogy a tömegközlekedéstelenítés a városnak mekkora szívást jelentene (és nem csak a tömegközlekedőknek). Ez mind részletkérdés. A lényeg, hogy megspóroljanak hatmilliárdot, miközben többször ennyi csorog ki valahol a másik oldalon. Se pénz, se közlekedés. Aki ennél többet akar, nem tehet mást, mint hogy tanácsadó céget alapít, mely majd a fővárosi metróbiztosnak tanácsot adó, illetve a BKV M4 metróigazgatóságának tanácsot adó tanácsadó cégnek tanácsot adó cégnek ad tanácsokat - a bevételből meg szépen elköltözik valahova máshová...

23 komment

Címkék: budapest kritika közlekedés tömegközlekedés

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr12357107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Esetleg a döntésben részt vevők Demszítől Hagyőn keresztül az előkészítőkig ha lennének szívesek csak egyetlen héten keresztül BKVval közlekedni... Kísérjék el a gyereket az iskolába, akasszák a vállukra a táskát, és menjenek el egyszer vásárolni is.
Én kérek elnézést, kissé megviccelt a klaviatúra, no meg a figyelmetlenségem: természetesen Demszkyt és Hagyót akartam írni.
ha valaki esetleg nem tudná: Hagyó Miklós élelmiszeripari mérnök, a közlekedési tanácsnok, Dancs Gábor pedig jogász, nos ők ülnek a BKV delegációval szemben (?) a paraméterkönyv egyeztetésen. ebből jó aligha sülhet ki, mármint az utasok szempontjából. Demszky közben Kákosynak átadná a HÉV-et, nem kizárt, h a tanácsadó cég javaslatára. az AAM Zrt. amúgy tényleg komoly tanácsadó cég, rengeteg multi a megrendelője. a BKV-val nem lesz könnyű dolga.
Hmm... attól, hogy rengeteg multi a megrendelője, még talán ne essünk hanyatt...

Mindenesetre a BKV-nak nem feltétlen százmilliós tanácsadó cégekre van szüksége, hanem egy olyan cégvezetésre, amelyik végre hajlandó felszámolni a pénzpazarlást. (Hányan is csinálják egy villanyosvezető heti beosztását?)

A fővárosnak meg egy olyan apparátusra, amelyik nem szarja le magasról, hogy ki hogy közlekedik, mert őket a szolgálati autó úgyis hozza-viszi.

Meg egy olyan főpolgármesterre, akinek nem a monomániája egy vakondjárat fúrása két pályaudvar között (amit egyébként vasúti sín már összeköt).
annyit értenek ehhez mint n az atomfizikához...
varhegyi.myminicity.com/
demszky kell nektek, agyatlan pestiek!
őőőőőő... ki is szavazott Demszkyre és teamjára? Elég sokan lehettetek, ha ő lett a bp-i boss...

'hát, most egyétek meg, amit főztetek!'

És ebbe a közlekedési káoszba beledöglünk mindannyian!
"vigyázat lámák" és ifjabb brosnan: a káromkodás mennyiben is segít a kialakult helyzeten?
Demszkyre azért szavaztam, mert nem volt alternatíva. Volt ugye egy "független" Tarlós, meg egy last-minute MDF-es faszi. Hurrá.
holnap megyek bejegyeztetni a cégbíróságon a tanácsadó cégemet, ahol másodperc alapú lesz a tanácsadás, és csúcsidőn kívül még kedvezőbb díjakra lehet számítani.a számom 06-90-TANACS lesz.. (a hivas díja 82468+áfa/mp, kapcsolási díj 345125 Ft)

Amúgy ha már kiadnak 6 milliárdot tanácsokra, legalább fogadnák meg őket. Bár nemtudom mit tanácsolhatnak nekik, de miután több nagy multival dolgozik, nem hinném, hogy hülyeségeket mondanak. Persze elég lenne ha rendesen kommunikálnak az utasokkal, mert sokszor az is elég lenne, ha egy-két ilyen blogot, vagy közlekedéses oldalt átböngésznének, mert annyi jó ötlet van, de ezek annyira fafejűek
Egy biztos: ha valaha lesz másik főpolgármester, az csak egyet tehet a csinovnyikok megneveléséért: eladja az összes szolgálati autót, és mindenkinek BKV-bérletet ad. Talán akkor valakinek szívügye lesz, hogy rendesen lehessen közlekedni.
karatekutya, tudnád hányszor hallottam ezt...
Talán hagyni kellett volna annak a "független" Tarlósnak, hogy megmutassa, mit tud, és nem csak a "fúj, fideszes" szöveget nyomni. Attól még, hogy egy tapló, legalább kisöpörte volna a 16 év alatt odatorlódott szemetet a városházáról. És talán felborult volna az a status quo, aminek eredményeképpen nem megy semerre ez a város.
A fejtegetésből nem hagynám ki a Budapest környéki önkormányzatok hozzá_nem_járulási hajlandóságát.

Tudom, ez nem menti, csak árnyalja a helyzetet, de mégis rámutat arra, a zemberek tömegközlekedése mennyire nem közügy.
Hát igen..ezt is lehet..eltürjünk, hisz birkák vagyunk csak..Demszky és többi pásztorunk meg már a mi bőrünkre iszik előre.

A BKV valamennyi hibáját általában Demszky nyakába varrják. Egyedül ő a felelős mindenért?

aranyhaj.blogspot.com
Mindenki azt csinálja, amihez ért.
A maoista a partizánharchoz, és most ez folyik. Bokrok mögül lövöldöznek egymásra a régi elvtársak, és azt hiszik, a köznép ezt komoly munkának látja majd.
A bkv csak ürügy. Meg a metró is. És az egész elbaszott város minden ügye senkiháziak politikai előrejutási terepasztala.
(Ps: Nehogy azt hidd, hogy a jobboldal máshogy csinálná!)
"a BKV jelenleg vezetés nélkül működik". Egyszemélyi vezetője ugyanis betegállományban van."

Jajistenem, hát mi a bkv?? egy császárság?? beteg a vezetője és nincs főnök??? hát az a k*rva sok igazgatóhelyettes meg miazistent csinál ott? miért veszi fel a csillió pénzt havonta???

"egyszemélyi vezetője", még mit nem. Castro is egyszemélyi vezetője volt Kubának, mégis volt valaki aki továbbvitte a dolgokat, és nem mondta senki, hogy "vezetés nélkül működik jajistenem"...
OFF: Hamster, mindjárt kivonják az 1-2 forintosokat (nem, nem a mínusz egyeseket ;) ), és semmi cikk/post róla? :)

cuidado llamas 2008.02.27. 22:37:13
brosnan.jr 2008.02.27. 23:03:05
nem dem-skyra szavaztam, lehet más polgármesterem és tömegközlekedésem? várom a javaslataitokat!

karatekutya 2008.02.27. 23:56:17
emitten a pont, bár én inkább nem szavaztam.

PTibor 2008.02.27. 23:57:07
kb ilyesmi tanácsok lehetnek:
- a metró alagútban fusson
- húzzatok ki több pénzt a zsebükből

Széna Tomi 2008.02.28. 05:41:18
attól jobb, ha más, máshogyan rombol?
Tarlós meg aza medifurnélos faszi?

ugyan kérem...

2002ben is megszavaztátok Demszkyt...

a metrót 80%ban állami pénzből építtette volna, és már akkor is láthatta bárki, aki kritikus a liberálisokkal, hogy a pénz felét ellopják, bocs: kitanácsadásolják...

mert az le lehet papírozni...

mindegy: megszavaztátok, egyétek

ui: abból a pénzből, amit anno a Zorbán megspórolt, akkor 200 km autópályát lehetett építeni, az ő balfaszszáguk volt, hogy nem építették meg...
Juteszembe... Remélem tényleg a MÁV kezelésébe adják a HÉV-et a BKV helyett. Akkor legalább vasutas-sztrájk idején székesfővárosunk utazóközönsége is élvezheti annak áldásait! :)
17 év alatt csak begyepesedik minden, bár nem a zöld értelmében.
DG egy húsbábú aki csak akkor képes elélvezni, ha sajtó tájékoztatót tarthat profilból...DG senki nem szavazott, egyszerűen meghekkelték a szavazást, a,komcsiknak ebben nagy rutinjuk van (kék cédula)...
Nem kellett azt hekkelni.
Az utóbbi 16 év választásai mindig a kisebb rosszról szóltak, nem a jobbról.
Demszky utoljára azért nyert, mert Tarlóst állították ki ellene, meg még egy hülyét, aki hatodik kocsit csatolt volna a piros metróvonal szerelvényeihez. Nem jelentettek alternatívát.
Most sem jobb a helyzet, bár Tarlós mintha megvilágosodott volna.

Nem tudom, jól emlékszem-e, bár Hamster többet foglalkozott a témával: úgy tudom, a HÉV anno a vasúté volt, és amikor megszületett a BKV, akkor csatolták hozzá (azóta tart a rombolása).
cso zsi: Volt egy időben olyan, hogy MÁV-BEV (Budapesti Elővárosi Vasutak), de az csak egy pár éves köztes állapot volt, előtte is volt BHÉV, utána is volt BHÉV. Na jó, volt közben más neve is, asszem az elmés FHÉV, de most nem ez a lényeg :) Szóval történelmileg nem volt MÁV a HÉV.
süti beállítások módosítása