Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Rászokom a tévézésre?

2009.08.01. 19:58 :: Hamster

Évek óta minimális szerepe van az életemben a tévének. Amikor anno elköltöztem otthonról, évekig nem nagypn tévéztem, mert először nem volt tévém, aztán amikor kaptam egy használtat nagyitól, az a harmadik használatkor füstölni kezdett, én meg inkább nem kapcsoltam be többet. Utána is inkább csak videóztam.

Azóta persze időnként beficcent egy-egy sorozat, főleg, mivel Rianna sokmindent szokott nézni, és amikor fáradt vagyok, néha ottragadok mellette a meseláda előtt (címszavakban: CSI, NCIS, Csillagkapu, és az új Dr.Who-k (a régiek valamelyikét még ezer éve a Super Channelen láttam, bár nem nagyon értettem a sztorit)). De igazán csak a Dr. House-ra szoktam rá, a közelmúltban pedig a Tűzvonalban-ra (ez egész a rajongásig fajult, saját magamat is meglepve).

Az utóbbi hetekben stresszesebb vagyok a sokévi átlagnál, a hétvégéket jószerivel csak a két munkahét közti pihenésre használom (ami a weboldalaim bővülésének visszaesésén meg is látszik), eközben sikerült rászoknom az Így jártam anyátokkal (How I met your mother) című sitcomra, amit a Comedy Central négyes adagokban ad hétvégén. Részemről gyakorlatilag megvan az új Jóbarátok - ami az egyetlen sitcom volt, aminek az összes részét láttam, és azt hiszem ugyanazért: mert szerethető szereplői voltak. Erről jutott eszembe, hogy bár ezek a sorozatok is patentekből építkeznek, mégse sikerült itthon leutánozni őket eddig. Pedig jó lenne, ha az első magyar akciósorozat (igen, a Tűzvonalban, mi más:) után végre sikerülne egy jó magyar sitcomot is csinálni. Vagy talán mégse, mert akkor még több dolog miatt kellene a tévé előtt csücsülnöm :)

45 komment

Címkék: énblog tv sorozatok himym

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr561281985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Így jártam anyátokkal tényleg jó, Én is szoktam néha nézni (bár nem tv-ben, hanem netről, mivel nincs catv itt, meg tv-se)
Ne tedd. Nem érdemes.
Mi köze a sorozatoknak a tévéhez?
Én sorozatfüggő vagyok, pedig nincs tévém, márcsak azért sem, mert
1. elcseszik a szinkronnal a jó sorozatokat (egyszer vélelenül láttam egy HIMYM-t szinkronnal, és megértettem, hogy miért mondják azok, akik csak így látták, hogy szar...
2. idegesít, hogy szarabbnál szarabb reklámokat kell végignéznem közben
3. így akkor és annyit nézek, amennyit én akarok... Nem függök a tévé kényétől kedvétől...

Szóval számomra érthetetlen, hogy ha valaki szereti a sorozatokat, akkor miért hagyja, hogy ezt az élményt (el)rontsák neki...
@Metal Warrior: Bizonyára nem tűnik fel neked, de ez itt Magyarország ahol magyarul beszélnek.
Persze Amerikában még a víz is nedvesebb, ugye? :)
@Ludas Matyi Online: Nem "Amerika-kérdés." A francia filmet is franciául nézem. Nyilván, ahol rászorulok, ott keresek feliratot. Nem tudom, hogy feltűnt-e de te voltál az egyetlen, aki Amerikára asszociáltál. Akkor most ki majmolja őket?
Igaza van az előttem szólóknak, nem kell tévé a sorozatokhoz. Igaz, én a tévében néztem meg őket (amíg volt), aztán leszedtem, de most nincs tévém se. Viszont folyamatosan nézek valamit, felirattal. Az Eureka új részeit meg anélkül - nyelvet gyakorolni a legjobb! Ha nincsenek a filmeben terminus technikusok (dr. House), nem kell felirat sem.
Hozzá kell tennem, minden nap úgy alszom el, hogy beállítom a gépet auto kikapcsra, és elindítom a Híradot az M1-en. Online. Mingyá...:)
Én a CSI-t, Számokat, CSontot, House-t szoktam nézni.
Ezekre képes vagyok koncentrálni. A végéig. De ha 3x leadnák a sorozatot egymás után valószínű az sem zavarna.
Minden más film esetén módosult tudatállapotba kerülök ahol a film keveredik a szárnyas betétekkel, fogakkal, mosóporral más reklámmal illetve az alfa állapottal :) Ezért aztán annyira nem erőltetem a tv-t.
Szóval érdekes dolog ez a "tévézés".
hogy jön ahhoz, hogy Mo-on magyarul beszélnek ahhoz, hogy elcseszik a szinkronnal a sorozatot. Persze, lehet ízlés kérdése, hogy hogy szereti az ember, de jelen esetben annyira szar a szinkron a sorozatok esetében, hogy teljesen tönkrevágja az élményt.
Ezért nézem eredeti nyelve, felirattal. Sokkal jobban átjön minden...
Szerintem volt már jó magyar sitcom, 2002-ből, Tea címmel.
A sok csi-től meg lábrázást kapok... kőarc davir caruso kb. annyira vonzó, mint örmölánynak az üdülési csekk...
Hogy bírjátok napról napra ezeket a tökegyforma szarokat egyébként?
@Bambano: Jaja, Dévid Karúszó alias Horáció borzasztó, ekkora műmájer pózőrt... összesen egy darab pózzal, brr. De Jim Carey milyen jól parodizálta:
www.youtube.com/watch?v=glvGfQnx3DI :D

A Tea meg szerintem béna volt, a fiúk mindig buták és lúzerek voltak benne, a csajok mindig ügyesek és szerencsések... Kit rédekel ez a harmadik rész után? Jól ki kell porciózni, hogy melyik szereplő mikor milyen, ha valaki azt akarja, hogy a sorozat sokáig tarthasson. SZVSZ.
Mit jelent a sorozatfüggés? Netről elvből nem töltök le sem filmet, sem fizetős szoftvert. Tehát sorozatok kapcsán marad a tévé (DVD-re sajnálom a pénzt - talán ez is jelzi, hogy nem vagyok függő? :) )
Szóval függés: töröm a fejem, de a dr. House-t és a Csillagkaput leszámítva nem emlékszem, hogy lett volna olyan, ami miatt egyáltalán bekapcsolnám a tévét. Najó, NCIS-ben az izraeli csaj kifejezetten tetszik és nem számítom ide a régi magyar sorozatokat (Mézga család, dr. Bubó, Mikrobi, Tüskevár, stb). :)
Ellenben a páromon észrevettem a függés jeleit: éveken át nem lehetett semmi mást megnézni, ha az éppen futó 4-5 kedvenc sorozatának valamelyik epizódja ment. Még szerencse, hogy legalább a házon kívüli programokat nem kellett lemondani egy-egy rész miatt. És vérig volt sértődve, ha megemlítettem, hogy pszichológust kéne keresnie.


Ezekkel a mostanság divatba jött sorozatokkal (meg úgy általában a manapság látható filmek többségével) az a nagy bajom, hogy totál egyformák, csak más szereplőgárdával. Ha megnézzük a "csontvázukat", össze lehet szedni kb. három-négy típust, amikre ezek építkeznek. Pl. az összes helyszínelős és krimi jellegű filmnél: 6-8 ember egyszerre, egy ügyön, lehetőleg olyan körülmények közt, ami a valóságosnak abszolúte nem felel meg. (úgy értem, pl. egy helyszínelő a valóságban nem nagyon szokott nyomozgatni, ahogy pl. a mentősök sem harcolnak a gaz bűnözőkkel - a'la Medicopter vagymiacíme) Legalább egy de inkább két nőnek mindenképpen szerepelnie kell stb.
Tképp ha a szereplők nevét egy-egy betűvel helyettesítenénk és egymás mellé tennénk a ma futó ilyen jellegű sorozatok történeteit, szerintem senki sem tudná megkülönböztetni őket egymástól. Legfeljebb a városnevek alapján... :)

Valamelyest témábavágó, talán kissé offtopic: "vetélkedők". Tánc, ének, főzés, modell, divattervező, stb. Mind egy kaptafára: versenyzők csinálnak valamit, háromfős zsűri baromiegyüttérzőhangon pontoz, drámai hangon... xxx! Te... most... (fél perc szünet) "Továbbjutottál/Kiestél". Értékelt: Vigyorogmintavadalma/(mű)könnyekbentörki... BRRRRRR...

(egyetlen nap alatt, ahogy kapcsolgattam unalmamban a tévét: AXN tánc, Viva valami külalakra menő, de nem szépségverseny, Viasaton modellek, meg még egy, amiről már semmi emlékem)


Miért lett szinte minden ennyire egysíkú? (tudom, már megint csak fikázok)
Hogyne lenne magyar sitcom: Barátok közt!
Vannak benne szituációk és siralmas. De hát sírva vígad a magyar! Mit akarsz te, röhögve vígadni? Idegenszívű! :D
Kb 5 éve nincs tv-m egyszer egy imerősömnél nézni kezdtem eggyik sarkában karika 12 számmal másikban a tv lógója a harmadikban valami animált szar majd 20 percenként reklám. EZ MI? ez a tv? ez olyan mint az ingyen bedobált reklámujságok.
@Shitting Bull: ez olyan, mint a csokoládé. aki szereti, annak mindegy, hogy hosszúkás vagy kerek, folyékony vagy reszelék, megeszi. akinek egyszer bejött a helyszínelők, és már 100x látta az eredeti las vegasi ismétlését, annak a többi - tényleg ugyanarra a kaptafára készült - sorozat hasonlóan vonzó lesz. miért kell ezen csodálkozni?:) legfeljebb egy-egy ellenszenves szereplő rettentheti el a csi fanatikust (ld. még horáció idegesítő napszemüveg babrálása és tsai).
az ember azért nézi, mert eleve bejön neki ez a helyszínelős dolog. naná, hogy fikció az egész, de kit érdekel!?:)

én elég sok sorozatot nézek/néztem, bár mostanra határozottan meguntam egy részüket (értsd: ha nem látom, nem hiányzik). a legjobb, ha az ember el se kezdi őket nézni, és akkor nem szokik rá (én pl. megúsztam a lost, a dr.csont vagy épp a főnök című remekeket ezzel a taktikával:))
különben pedig mindig csodálkozom, hogy van még bőr, amit le lehet húzni a nyomozós-krimis-bűnügyes témakörről. a lépéselőnyben és a dexter például igazi remekművek:)
Én focit nézek, és az isegyfajta sorozat. Mikor már évek óta követem, akkor ismerősként köszönnek vissza a csapatok és a játékosok. Van múltjuk, jelenük, vajon mi lesz a jövőjük, az ifjú reménységből mi lesz, a sztár vajon kivel kavar, hogyan süllyed el az egykori csillag, stb.
Magyar sitcom? Pasik (Hernádi-Bajor-Gálvölgyi)Megvan?
Azóta sem volt olyan, az valamennyire megütötte a mércét.
Más: aki a varázsdobozból néz sorozatot, ráadásul szinkronosan(hogy máshogy?), azt csak sajnálni tudom.
Néhány említésre méltó sorozat, netről, innen-onnan: The tudors-3.évad(talán az HBO nyomja, szinkronnal persze)IT Crowd(régi, de örök, szigorúan eredeti nyelven)Better off Ted (nagyon durva szatíra a vállalati "gépezetről") Nancy ül a fűben(Weeds), nem kell bemutatni.30Rock(A stúdió)Alec Baldwinnal egy kegyetlen szatíra,House(naná!),Scrubs(Dokik)- a nyolcadik (utolsó) évadot sosem adja le a CC.
Aztán: mire számíthatunk? Caprica(a pilot már kinn van rég, vissza a cylon támadás előtt 57 évvel, Adama kapitány 2 éves kb.:-) Stargate Universe (a Stargate-saga rajongóinak.

Kínálat van, csak meg kell találni, mazsolázni, és jó sorozatokat nézni(a magyar vértévé felhozatalt hagyjuk...).
Jó szórakozást!
@brillo: jut eszembe... én most a "Chuck" (?) című sorozaton akadtam ki. Épp vége lett valami páromkedvence műsornak és én nyúltam gyorsabban a távirányítóért. A szokott tempómban egyesével körbekapcsoltam az összes adókon, bejött egy rövid részlet, ami valamiért megtetszett. Talán humorosnak szánták és én sem csak a megszokott, ostoba, bóvli "humort" láttam benne. Jó tíz percig néztük, végülis egész elviselhető volt. Akkor jött a reklám és akkor néztem meg, hogy ez az a hetek óta agyonreklámozott sorozat. Hm... gondoltam, jó lesz arra az esetre, ha nagyon nincs semmi egyéb (ez legalább nem fog idegesíteni, ha megy a háttérben). Erre tegnap olvasom, hogy levették a műsorról. No comment.
---
Apropo: Hamster emlegette a dr. Who-t... abból nekem az "első" széria tetszett azzal a kissé Al Bundy(?)-ra emlékeztető dokival, akit civilben Christopher Ecclestonnak hívnak. Érdekes, amit én elsőnek hittem, arról kiderült, hogy a kilencedik... :)
Én is elképzelhetetlennek tartom, hogy leüljek a reklámláda elé. A szinkronizált sorozatok nem igaziak (filmnél még csak-csak odafigyelnek rá, de a sorozatszinkronok futószalagon készülnek, és rengeteg minden vész el bennük), múltkor véletlenül megnéztem egy Scrubs-epizódot, hát sírni tudtam volna, mennyire nem jön át az egész sorozat bája. Persze abban az országban, ahol az "Eight-legged Freaks" című poénfilmet le lehet adni "komoly" filmként, ez is megfelel...
Akkor már inkább maradok a torrentnél (illetve South Park esetén meg lehet nézni a hivatalos website-on is, de inkább azt is letöltöm, ne fogyasszam feleslegesen a sávszélüket :)). HD vagy DVD minőségben kapod az anyagot, reklám nélkül. Az angoltanulást tényleg nagyban segíti, pár éve még feliratok kellettek mindenhez, most már értem segítség nélkül is.
Jelenleg a The Big Bang Theory-t nézem, a legjobb sitcom a Scrubs óta :)
Jaaj a sorozatok! Jaaj! Majdnem olyan jók mint a Győzőke!
"amikor kaptam egy használtat nagyitól, az a harmadik használatkor füstölni kezdett, én meg inkább nem kapcsoltam be többet. Utána is inkább csak videóztam."

és a videót mire kötötted?..vagy videózáskor nem füstöl a tévé,csak ha adást nézel?..válogatós szerkezet:)
tv-ben természetesen csak és kizárólag meccseket szabad nézni.

a többi agymosás.
@brillo: Én azon kevesek (?) közé tartozom, akiknek nem jön be egy sorozat más eseményekkel, más szereplőgárdával, más helyszínen. A helyszínelőket még néztem (igaz, azt sem tévéből; tényleg idegesítők a reklámok) - magamban nem egy részt kritizálva, de végül el kellett ismernem, hogy egészében szórakoztató -, ám a miami vagy pláne a ny-i változatok kurvára idegesítettek (azt most nem részletezem, miért).

Közel tíz évig nem volt tévém, tényleg el lehet lenni nélküle. Nem vagyok sem tévé-, sem sorozatfüggő (és a sorozatok tényleg nem kötődnek feltétlenül a tévéhez), az ilyen doktorizé-lostizé és társai bizonyára nem kötnének le. Amit utoljára végigkövettem (mármint a LVCSI előtt), az a Six Feet Under volt, utána jött a South Park, de külön okuk van, hogy ezeket miért kezdtem el nézni (és nem tévéből).
Most már van tévém, de bekapcsolni csak a NG és a Discovery miatt érdemes.
Na jó, szeretem a régi verdákat, ezért bevallom, hogy az Overhaulin'-t csak ezért nézem, ha alkalmam van rá, de az is tele van reklámszarral, sokszor hiteltelen is, így van, hogy csak az epizód elejét és végét nézem meg.
Ja meg olykor a Mythbusterst, de szintén csak ha alkalmam van rá. Olyat elképzelni sem tudnék, hogy valamilyen sorozat odaragasszon a tévé elé, és akkor megáll az élet.
Én kicsit több mint egy éve találtam rá a HIMYM-re és ugyanígy írtam le a sorozatot már többeknek "AZ ÚJ JÓBARÁTOK". Azt hiszem a poszt ennek megfelelően inkább szól a zseniális sorozat addiktív hatásáról mint a tévézésről.

DE... én angolul nézem és a múltkor véletlenül vagy 10 percet láttam a Comedy Central szinkronos változatából, ami teljes katasztrófa. Nagyon rosszul megválasztott szinkronhangok amik foltokban tükrözik csak az eredeti szereplők személyiségét. Rám inkább olyan hatással volt, hogy többet TV felé sem nézek.
@angantyr: NG és Discovery? Régen igaz volt. Még mindig hiányolom a Mezzot, így aztán kapcsolgatok délelőttönként az unalmasabbnál unalmasabb adók közt, mielőtt lekapcsolom a zajládát.
A NG-ról nem tudnék felidézni semmit a katasztrófákkal foglalkozó, számomra már a második rész után is baromi unalmas, szenzációhajhászó műsoraikon kívül. A Discovery-n meg Mythbusters és az őket majmoló másik műsor (a címe nem ugrik be), motorépítők és tetoválók megy állandóan. Ennek semmi köze ismeretterjesztéshez, kultúrához, egyáltalán, semmihez. Szerintem... egy nagyon szűk réteg számára talán izgalmas lehet.
@Shitting Bull: Ezért kell válogatni. Én sem tudom például, milyen műsorokról beszélsz, valószínűleg azért, mert nem nézem őket (egyedül a tetoválós ugrik be, mert azt mindig reklámozzák).
Néha előfordul, hogy bekapcsolom csak úgy, és főleg háttérzajként megy, és ha van valami érdekes, odafordulok és megnézem. De van tv-műsor is a világon. Egy hétre megnézem előre, aztán kiírom, ami feltétlenül érdekel. Egy vikinges és hasonló műsorról, még akkor is, ha újdonságot nemigen tudnak nyújtani, a világért sem maradnék le, szóval maximum ebben merül ki a tévéhez kötöttségem.
Az NG mellett meg ott van a wildlife, a discovery mellett meg a science, pont olyanoknak, mint te.
eheh, hát ahhoz rövid a kommentablak, h leírjam mit nézek, mégrövidebb, h melyik miért jó. :)

@Shitting Bull: "Miért lett szinte minden ennyire egysíkú?"
az általad leírt mindták valóban megtalálhatóak, viszont hogy az ezen felüli dolgokat nem ismered, az csak a saját szűklátókörűségedre vall.
@xido: Az kimaradt, hogy unokatesóm átjött és megcsinálta. De akkor már hiába, nem kapcsoltam be azért, hogy a létező három állami vagy két kereskedelmiy nézzem, vagy a kábeleseket (SzívTV, TV Tévé, mittudomén mik voltak). Ha mégis valamirét bekapcsoltam a már nem füstölő dolgot, akkor azért, mert épp a videótékából jöttem :)

De komolyan, az a műszaki hiba tök jól jött, irtó sok időm lett hirtelen, pedig előtte azért viszonylag sokat tévéztem. Utána meg már nem hiányzott.
@4ttys: "Nagyon rosszul megválasztott szinkronhangok amik foltokban tükrözik csak az eredeti szereplők személyiségét"

Te nem alámondásos VHS videókon nőttél fel? Azok után hol bír még zavarni, hogy milyen hangon mondanak valamit? :D
@angantyr: hol van ott? Nálunk nincs. Ami ilyen jellegű adó, az a Discovery, az Animal Planet (az állandó állatrendőrséggel és világ "legviccesebb" állataival), a NG és a Spektrum.
A többi nálunk nem fogható. Meg egyébként is a Discovery-t és a NG-t emelte ki az előttem szóló...

@Rocko-: szűklátókörűnek nevezni valakit pusztán azért, mert unja az egykaptafára készülő dögunalmas sorozatokat... hmmmm... mondhatni vicces. Szerintem neked fogalmad sincs, hol kezdődik a nézhető, élvezhető film. Én is találtam néznivalót a tévében, amíg volt Zone Europa és Mezzo. Nem sokat, de nyomokban. Eleve ezen sorozatok témája olyan, hogy nem nagyon tud lekötni. Amikor meg ugyanazt nyomatják csak eltérő feliratokkal (és még muszáj is néznem, mert a párom már-már függő), na akkor baromi irritáló az egész.
Félreértéseket elkerülendő: nem a mély művészetet hiányolom, az filmen nem nekem való, de azért vannak szintek.
@Shitting Bull: Aham. A probléma tehát nem az, hogy - adott esetben - a természettudományos csatornák egysíkúak, hanem hogy te mit tudsz fogni. Más kérdés. Ahol viszont a NG szóba jöhet, ott általában más is, csak váltani kéne, ha igényled a többit/jobbat. Kapsz egy rakás romantikás-főzőszarságos-telesopos csatornacsodát, de azokat úgyse nézed. És most, ahogy körbenéztem, nem sokkal kell többet fizetni.
A Natgeo Wild egyébként az NG-hez tartozik, a Discovery Science meg a Discoveryhez. És ezeken kívül is van még két-három tudományos csatorna (History, Viasat Exp. meg mittoménmi).
Még hozzáteszem, rebesgetik, hogy nemsokára az ügyfél csomag helyett maga választhat csatornákat. Az lesz csak a szép világ. Tudja fene, mostanában optimista vagyok, hiszem, hogy ez még az én életemben bekövetkezhet. De ez már off.
@angantyr: a "probléma" annyi, hogy a két említett adót már évek óta nem lehet normális csatornaként emlegetni, mert alig van rajtuk nézhető, legalább valami minimális értékkel bíró műsor. Az általad emlegetett többi csatornát nem ismerem, nem tudok nyilatkozni róluk.
Mostanában kaptunk valami olyan adót, hogy Investigation Discovery, azon meg egész nap bírósági meg nyomozós ügyek mennek. KI nézi??? Sőt sokszor úgy fejeződik be a film, hogy az ügynek még nincs vége/megoldatlan maradt. Akkor meg minek??? Másik ilyen csatorna a Fishing and Hunting, azt sem vágom ki néz egész nap pecás mag vadász műsorokat :-)
kellene egy jó lista az érdemes sorozatokról.
@Shitting Bull: "szűklátókörűnek nevezni valakit pusztán azért, mert unja az egykaptafára készülő dögunalmas sorozatokat... hmmmm... mondhatni vicces"
így van.
én azért neveztelek szűklátórkörűnek, mert nem vagy hajlandó tovább keresgélni ezeken felül. itt, kommentek közt is megemlítésre került pár példa, amik az általad felsorolt kategóriákon kívül esnek.
"Szerintem neked fogalmad sincs, hol kezdődik a nézhető, élvezhető film."
de, tisztában vagyok vele.
azt nem tudom h mi tetszik neked, vagy mi nem és ez vica-versa igaz rám nézve, a te szemszögedből. na de ízlésben nem vagyok hajlandó vitatkozni, az egy hitvita.
"mert a párom már-már függő), na akkor baromi irritáló az egész."
na most a sorozatokra vagy dühös, vagy a párkapcsolati problémáidat vetíted ki a sorozatokra?
@viktor134: Nekem nem kellene lista, én magamtól akarom eldönteni, hogy érdemes-e valamit nézni :)
@Ludas Matyi Online:
Finnorszagban a filmek/sorozatok nagy resze szinkron nelkul megy, felirattal, pedig ott meg finnul beszelnek (na jo, egyesek meg svedul).
Es lass csodat a finnek tudnak angolul. Nagysagrendekkel jobban, mint a magyarok. Elgondolkodtato.
-seci
@secimaci: Szerintem non-sequitur azt gondolni, hogy a feliratok miatt tudnak jobb angolul. Ha valaki nem szereti a szinront, akkor jó érvnek tűnik, de hogy van-e valódi összefüggés...

Azon felül érdekelne, hogy miközben a magyar neten mindenki a mellét veri, hogy ő csakis eredeti hanggal néz mindent, és még arra is oda tud figyelni, hogy jobban lefordítsa real-time, mint a szinkronfordító... naszóval eközben a Várban miért és egyéb turistacsapdák környékén miért látunk annyi kétségbeesett külföldit, akik nem bírnak senkivel sem szót érteni ;)
@Hamster: De azért csak nem árt, ha érdeklődési kör/műfaj alapján ajánlanak neked néhányat..:)
@Flankerr: Nem kell, mert úgyse hallgatok senkire ;) A Jóbarátokat is vagy 8 évvel az indulása után fedeztem fel magamnak, DVD-n pótoltam. A House-ra csak azért figyeltem fel, mert hallottam a beharangozóban, hogy Szakácsi lesz a hangja. Szóval még ha esetleg késéssel is, de utolérnek a lényeges dolgok, sokkal több sorozat meg nem hiányzik az életembe, mert a tévé előtt való kuksolásnál azért sok jobb dolog van; nem kell túlzásba vinni...
(Nnna, megint a How I met your mother-t nézem a Comedy-n, már másfél órája:)
@Hamster: nekem nincs időm keresgélni újakat.

tehát ha vki tud vmi jót, akkor egy tipp jól jön. a himym így került nekem is képbe.
@Hamster: "eközben a Várban miért és egyéb turistacsapdák környékén miért látunk annyi kétségbeesett külföldit, akik nem bírnak senkivel sem szót érteni ;)"
mert aki tudna, az mind otthon sorozatot néz. angolul. :-)
@Rocko-: Vártam, hogy mikor csapja le valaki ezt a magas labdát :)
@Hamster: bocs h ilyen késôn. :D
süti beállítások módosítása