Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (329) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (147) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (944) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A csoda szar vas

2010.09.03. 22:31 :: Hamster

Budapesten közlekedik egy olyan tömegközlekedési jármű, mely akkor komfortosabb, ha tele van. Ez a ZIU-9-es trolibusz, melynek remek rugózása üres utastérrel kész kalanddá teszi az utazást. Ha viszont tele van, nem pattan akkorákat. Tudom, hogy egyes trolimániások megsértődnek ezen, de 2010-ben elég gáz, hogy ilyennel kell utaznunk... Az a tíz ember, akinek hiányoznának, vigye haza őket és járjon velük, mindenki más kapjon valami jobbat :)

Persze közlekednek még hasonló trolibuszok másfele a világban, de a budapestiek a legöregebbek tán, még ex-SZU tagköztársaságokban is újabb gyártásúak járnak. Egyszer vicces utazni vele, de gyakran... Fú, de jó lenne már ezt a típust is csak nosztalgiajáratként látni! Akkor tán tudnám értékelni a másfeles üléseit is, melyek olyan közel vannak egymáshoz, hogy csak széles terpeszben leülve fér el a lábam. Részvétem a járművezetőknek, akik ilyent hajtanak...

80 komment

Címkék: budapest közlekedés videó tömegközlekedés trolibusz csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr12270035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én nagyon szeretem a ZIU-kat!!

De abban egyetértek, hogy selejtezni valók... Az UV-kat is szeretem, mégsem korszerű járművek (na jó, azért a ZIU-knál korszerűbbek - ha hajtásrendszerben nem is, legalább komfortban).
Valóban nálunk járnak a legidősebb ZIU-k. Kint Oroszországban és a volt SZU tagköztársaságokban jellemzően 1991 után gyártott kocsik futkosnak és nem kevés az ezredforduló után gyártott példány. 80-as évekből nagyon kevés példány maradt meg kint. Inkább Ukrajnában van pár darab, de az orosz üzemeknél elvétve akad. Ha van is, akkor azok is '87-'91 közöttiek inkább.
Az elmúlt pár évben jellemzően azonban azt csinálják, hogy elbontanak egy kocsit és építenek helyett egy ugyanolyat:) Ebben a nagyobb üzemek járnak élen főleg.
Bizony, kedves Hamster, sokan pont így gondolkodnak az UV-król is. :) :(
Ezek a jószágok azok, amik fékezés közben iszonyatosan rántanak,
a menetdinamikájuk jó az üléseik kényelmesek.

De esős időben ráznak, volt hogy utast, volt hogy vezetőt kellett kórházba vinni.

Selejtezni kellene őket.
Hát akkor vegyünk mi is új gyártásúakat a ruszkiktól :)
Biztos olcsóbb lenne mint vmi Solaris-Trollino szerű csoda.
selejtezni, néhányat megtartani nosztalgiának. pont úgy van, ahogy írod: egyszer-kétszer poén, tartósan szívás utazni vele.

ha hangját szeretem, az ülései kényelmesek, jól is megy... csak
igaz, igaz, viszont a dobálás szerintem mintha akkor lenne igazán brutális, amikor a t. vezető xarik a sebességhatárra - gondolok itt pl. a 74/74a végállomástól nagy lajosig tartó szakaszára, ahol szinte mndig einstein relativitás elméletét próbálják igazolni a trolikkal.

egyébként ha üres a troli és dobál, akkor középre kell állni/ülni, ez igaz minden buszra.
Én "ezeken utazva nőttem fel".

És a Király (ex. Majakovszkij) - Izabella sarkánál laktunk. Nyári éjjelen nyitott ablakkal aludni... felejtős volt.

De gyerekként szerettem az üres ZIU-ban hátra, a vízszintes rudat a hónom alá fogva állni. Nem kellett jegy a Vidámparkba.
@Nuuk: Ki is selejtezték őket. De azokból kis karbantartással, némi tömítőpasztával, szivaccsal és egy csavarhúzóval normális nosztalgiajárműveket lehetne csinálni, míg ezek mindig megmaradnak ilyen betöretlen lovak - mindennapi forgalomban :)
@Tomi1994: kb. 3 háztömbbel laktam a körút felé, mint te. Nekem is meghatározó volt. Én tudtam nyitott ablaknál aludni, megszoktam a hangját.

Én nagyon élveztem, amikor a vezető odalépett, kellett kapaszkodni rendesen.
@Tomi1994: "Nem kellett jegy a Vidámparkba."
De a járművezetőknek se kell: egy-egy nagyobb elpattanás közben szorgosan drukkolhatnak, hogy a szedők ne ugorjanak ki :) :(
@Hamster: Persze tegyük hozzá, hogy bizonyára a járművezetők közt is vannak, akiknek ez a nagy kedvenc :)
Én is a 10 trolimániás közé tartozom, meg egyébként is szerettem volna egy ZIU-t otthonra, úgyhogy beszéljük meg, elvinnék egyet "selejtezéskor".
nem azért "pattan" a busz mert orosz, hanem az út a sz*r, nem?:))
@JohnHenry: Persze, szuboptimális útfelületen (=Budapest nagy része:) az üres Ik260-as is pattog, mint a gumibolha, de valahogy a ZIU egy egész más kategória. Talán régebbi, tisztán laprugós cuccosok ugrálhattak így, de azok nem tudtak úgy kigyorsítani :) Egyébként a bölcsek azt mondják, a ZIU gyorsasága inkább a zaj és az élmény együttes hatása alatti illúzió, merthogy itt a lassabb is fénysebességnek tűnik, ahol egy 412T vagy Solaris még halk és nyugodt. Nekem amúgy a szegedi Volvo-trolik tetszenek, bár a Citarók is jók.
Nálam a gyorsulás a legnagyobb élmény. Egyszer a bevásárlókocsis néni olyat futott "gázadáskor" hátrafelé az üres trolin, hogy hátul a keresztlécnél koppant. Aztán a sofőr megszólalt: "bocs, ez egy ilyen jármű, sérülés van?"
@Csabi.: Nem azért pattan, és nem is azért gáz. Hanem gáz, mert így pattan, amikor azért már tudnak normális rugózást is gyártani :)
én szeretem!! evvel nem unalmas az utazás!!!
Apu ezen a trolin dolgozott a 80-as évek elején. Amikor kicsi voltam, úgy 3-4 éves, volt, hogy anyuval és a húgommal csak azért mentünk be a városba, hogy azzal a trolival menjünk egy kört, amit apu vezet. Ilyenkor apu mindig baromságokat mondott be a megállónevek helyett, mi meg dőltünk a röhögéstől :)))

De tény, hogy amennyire hangulatos, annyira pocsék gép.
Nemtudom, valahogy a 80as években semmi bajunk nem volt ezekkel, kifejezetten örültünk, hogy nincs tele, a büdös zsúfolt metró után kifejezett élmény volt trolizni, akkoriban még szinte sosem dugós kis utcákon száguldani.
A másik, ha ezek mennek a kukába, mi lesz helyettük? Büdös, kerregő volvó buszok? Majd bejárnak a buszok a városligetbe, köpni a kormot, ..szuper lesz.
Persze utópiákat álmodni lehet, csak ha végül mondjuk 400ft lesz egy jegy és 22ezer a bérlet, akkor mivan?
Vicces, hogy a laprugós troli gyári rugózása egyesek legnagyobb problémája a tömegközléekedéssel.
A pattogás fele a szar útfelület miatt van. Amúgy a felvétel akár egy üres ManSL263-as vadiúj buszon is készülhetett volna, aminek 'útburkolatkimélő' futóműve van.
Egy 5 Ft-oson áthajtva meg lehet mondani, hogy a fej, vagy az írás oldala volt-e felül.
Zuglóban laktunk, két sarokra a kassai tértől a trolira merőlegesen. Éjjel kétfajta zajt hallottál:
- Rákosrendező: tolunk a 42-re gyerekek, oldjatok szét!
- És a 74-es troli, de az majdnem a Rákos patakig.
@eml: az orosz utak nem szarok (voltak)-e?
Én is kérek egyet! Ennél jobb jármű nincs!
Ziu kicsi korom a legjobban utált trolija volt. Valamiért nem akartam felszállni rá sose. GVM-et szerettem, de ezt a borzalmat utáltam. És akkor még nem voltam képben, milyen is a nagy orosz "minőség"....
Plusz akkor még nem volt viszonyítási alapom, GST, 412T, 435T, SzKT Citaro troli, stb...

@tükörfúró:
"A másik, ha ezek mennek a kukába, mi lesz helyettük? Büdös, kerregő volvó buszok? Majd bejárnak a buszok a városligetbe, köpni a kormot, ..szuper lesz."
Hogy jön ide a Volvo? Mégis miért váltanák fel dízellel a Ziu-kat??? Plusz Volvo, pláne 7700A nem hiszem hogy jönne több. Ziukat fel kell váltani újabb Trollino-val, vagy más, NEM utasriogató járművel.

Szófiához hasonló, "fejlett, nyugati" városokban ilyenek járnak:
www.phototrans.eu/14,432424,0,__koda_26Tr___Solaris_1606.html

Hol vagyunk mi ettől???
@tükörfúró: "A másik, ha ezek mennek a kukába, mi lesz helyettük? Büdös, kerregő volvó buszok? Majd bejárnak a buszok a városligetbe, köpni a kormot, ..szuper lesz." - senki nem mondta, hogy busz legyen helyette. Másik troli.
@Hamster:
"gyorsasága inkább a zaj és az élmény együttes hatása alatti illúzió"
Ez valószínű. Hasonló effekt, mint a nagyköruccán.
Ott is volt aki mondta, hogy a combi mnnyivel lassabb, mint az Ipari. Pedig ugyanúgy megy, plusz ugye jobban gyorsul. De, a fenti ok miatt mégis lassabbnak tűnik (és még talpmasszázs sincs:)).
@Csabi.: laprugós, azért pattog
@jack o'neill: messze

Ezek jelenleg aranyárban vannak. Egy új szóló trolibusz jelenleg 90-130 millió forint között van. Egy csuklós pedig 120 milliótól indul és határ a csillagos ég...
El kell vonatkoztatni a nosztalgiát s a mindennapokat. Én is szeretem ezeket a trolikat mag a villamosainkat meg a Z sorozatú Ikarusokat is. De tudomásul kellene venni hogy ilyen árak mellett ezek az eszközök nem megengedhetőek. Bármikor szívesen fizetek akár tripla viteldíjat ha egy ZIU vagy bármilyen régi szerkezet nosztalgiában jár de ezekkel mindennap közlekedni szörnyű. De még abban is benne lennék hogy lecserélés után önkéntesként elmenjek ezeket felújítani. De végre legyenek nyáron hűvös télen meleg kényelmes biztonságos szép járművek.
Kedves Hamster!
Nekem is gyerekkorom meghatározó élménye volt a ZIU-val való utazás,mindazonáltal kissé már tré dolog közel negyvenéves trolikkal közlekedni egy közép-európai fővárosban....
Ti jobban benne vagytok,igaz az hogy, a következő 5-10 évben nem várható nagyobb járműcsere a trolibusz üzemnél? Ha igen,akkor hogyan fogják megoldani az alkatrész-utánpótlást?Majd Ukrajnából,vagy a ruszkiktól fogunk használt alkatrészt beszerezni?
Tök jól működnek. Az jobb, ha vesznek egy újat ami nem bírja csak pár évig ?
Az cikkíró meg utazzon anyjával ha ez nem tetszik neki.
Ja és mitől lenne tré ? Máshol sem cserélik le azt ami működik.
De persze elismerem, egy ilyen jól menő ország adjon magára !
@seikof: Az árakkal - sajnos - nagyjából tisztában voltam, csak mint szemléltetés, használtam.

Amúgy az EU nem ad támogatást a kötöttpályás közlekedésre vajon?
Csak mert akkor érdemes lenne beszerezni (és bővíteni) a troli flottát.
A másik járható út lenne a Hamster által is említett Szeged módszere. Beszerezni adott mennyiségű színvonalas, de használt buszt (pl Citaro, SzKT mintára) és átalakítani trolira, biztos olcsóbb. Igaz, ehhez is pénz kell. Az meg még a szándéknál is kevesebb...
én szeretem őket, igaz 2 évente ha felülök egyre, szóval én nem számítok
Kedves t0thl!
Elfogadom hogy különbözik az ízlésünk,de talán engedtessék meg,hogy ne végletekig lerohadt járművekkel kelljen utaznunk,ha van lehetőség arra hogy normálisabb, korszerűbb járműveket gyártsunk/szerezzünk be...
A mókás az amikor a japán turisták a zsinagógánál nem a zsinagógát, hanem a szétrohadt oldalú ZIU mellett fotóznak. Te meg rajta ülsz, égő pofával.
@demagofób: szerintem a BKV pofája kell égjen, akik a felújítások , új beszerzések helyett ellopták a pénzt meg elosztogatták végkielégítésként.
Szuper jármű, szeretem:)

Gyorsul, mint állat, és a 76-os a Lehel térnél (van ott az úton egy keresztirányú mélyedés) olyat huppan, hogy a veséd majd leszakad. Tényleg vidámpark helyett van:)
@Csabi.: "nem azért "pattan" a busz mert orosz, hanem az út a sz*r, nem?:))"
Nem, vagy csak részben. Vö.: Ikarus-Ganz (kocsiszekrényes) ill. Solaris-Trollino járművek. Ezek a ZIU-k igezi orosz "igényességgel" lettek tervezve talán a '40-es években. :) (És persze az ottani útviszonyoknak, népléleknek tökéletesen megfelelnek.:))
@Hamster: Ez valószínűleg így van. Van a családunkban négy autó. A gyerekeink az én legkisebb, leglassabb, legzajosabbamat szeretik a legjobban, mert az "olyan gyors". Anya kényelmes, jó rugózású, nagy autóját le se ..., mert az uncsi.
Egyébként én gyerekkoromban imádtam a ZIU-t, mert a hátsó kerék fölött ülve kepickedés nélkül is ki tudtam nézni az ablakon, míg minden másban minimum fel kellett térdelnem. Aztán ez a szeretet máig megmaradt valahogy. Igaz, nem is kell vele napi szinten járnom, és ez sokat segíthet ebben. :-)
@virág elvtárs: Nekem úgy rémlik, hogy 4 éve (is) új trolik ígéretével kampányolt Tekintetes Demszky et., szerintem már akkor tervben volt a ZIU-k kiváltása, sőt, rémlik, hogy Bulgária jelentkezett a leselejtezett járművekért. Aztán valahogy mégis maradtak...
@t0thl: Vsz. a Frédimobil is remekül működne, javaslom az ápgrédet!
@jack o'neill: Ad pénzt, természetesen. És én úgy tudom szándék is van, hogy így vásároljanak új szóló trolibuszokat, illetve majd villamosokat is belátható időn belül. Általában 75-85%-át fizeti az EjU az ilyen projekteknek.
Az, hogy az olcsó-e, megéri-e... nekik biztos, mert nem olyan nagy üzem mint a budapesti.
Wesselényin laktam 20 évig, még ma is olyan megy ott, imádom, de csak hátul férek fel rá :D kiskoromból örök emlék marad, hogy versenyzünk, ki nyomja meg az első ajtóhoz szóló mozgáskorlátozott?/gyerekjelzőt. na meg hát a hangja, az ülései, a szaga, az ajtai... kéne egy nosztalgiavonalat csinálni, ahol csak ilyen jár ezentúl
@csi szi: "Hát akkor vegyünk mi is új gyártásúakat a ruszkiktól :) Biztos olcsóbb lenne mint vmi Solaris-Trollino szerű csoda."

Ez a posztom valahogy elveszett az éterben:
Nem biztos, hogy olcsóbb lett volna, de most már késő... A Trollino nem kis részben hazai gyártás (és magyar know-how) - volt.
hu.wikipedia.org/wiki/Ganz_Solaris_Trollino
hu.wikipedia.org/wiki/GST_12-A
www.ewd.hu/index.php/hu/elekt-fh/113-ganz-solaris-trollino-minden-ut-romaba-vezet
totalcar.hu/tesztek/haszon/trollino/

www.mfor.hu/cikkek/30684.html
baja.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=1506&Itemid=582

Hát így kell tönkretenni egy komplett iparágat és a kapcsoló műszaki kultúrát egy "fejlődő országban"...
@Hamster: hát amikor a 74-es kocsikat akar lenyomni az útról, akkor nálam a gyorsaság nem csak "érzet" -) említett szakaszon tényleg gyakran nagyon gyorsan mennek.
@csi szi: "Hát akkor vegyünk mi is új gyártásúakat a ruszkiktól :) Biztos olcsóbb lenne mint vmi Solaris-Trollino szerű csoda."

Ez a posztom valahogy elveszett az éterben:
Nem biztos, hogy olcsóbb lett volna, de most már késő... A Trollino nem kis részben hazai gyártás (és magyar know-how) - volt.

Úgy látszik, linket nem fogad el a fórummotor. Tessék rákeresni a Trollinora meg a (Transelektro) Ganz-Skodára a Wikipédián, a Totalcaron meg Baja város honlapján.

Hát így kell tönkretenni egy komplett iparágat és a kapcsoló műszaki kultúrát egy "fejlődő országban"...
@mbazs: az lehet a baj, hogy én a vidámparkban se szeretem a vesémet kirázó cuccokat :-D
@JohnHenry: Én már óvatos vagyok, mert kaptam ott (az M3-as mellett) fotót, de a BKV nem hiszem...
@t0thl: "ami működik"

asszem tavaly valamelyik áramütéses eset után megkérték a trolijavító (bocs, ha nem így hívják) egyik szerelőjét, jellemezze egy szóval ezen járművek karbantartását: "kihívás".

magyarán a budi is működik, mégis a vízöblítéses wc-t preferáljuk.
@Balt: troli az m3 mellett befelé jövet elég sokat kanyarog, ott már nagyon nem tud gyorsulni, kifelé menet meg általában tele van, sok utassal a vezető se kockáztatja, hogy valaki esetleg megsérül vagy felpofozza (láttam már ilyet, bár kék buszon)
király gépek ezek a ZIUK! Én sajnos csak 2 évig jártam ezekkel naponta, de mindig azt játszottam a félelmetes menetdinamikája miatt, hogy meg kellett próbálni a Kossuth tértől a Bethlen G. utcáig úgy állva maradni, hogy nem érek kapaszkodóhoz! Nem sikerült túl gyakran... :)))
Fehérkapis alacsony pályaszámos, te csináltad?

Gyerekkoromban külön program volt a végállomás előtt dobáltatni magunkat. Haverom be is fejelt a plafonba, pedig kicsik voltunk, és nálunk ugyen 1 lépcsővel alacsonyabb volt a hátsó peron is.

Óvatosan feledkezz bele a videózása itt, mert múltkor nem tartottam berugózva a lábam, és az Ajtósin átvittünk egy keresztbordát. Olyan volt, mintha kalapáccsal sóztak volna a sarkamra, és hosszában felment az ütés a felső nyaki csigolyákig, ott éreztem...
@t0thl: Korrekt , igyvan Hamsterkém minek vagy egy langaléta köcsög. Lennél normál méret, elférne a patád.
Én csak azt az egy feltételt szeretném kikötni új troli beszerzésekor, hogy AZ IS NEGYVEN ÉVIG JÁRJON!

(Szentpéterváron is ugyanilyen ZIU-k közlekednek...)
Én szeretem a ZIU meg az UV is, sajnos már csak előbbi jár. Hamster monnyon le.
@Jerky_Master: Ezt nem tudom, mert a SZU-ba nem jártam, noha gyerekként már sok helyre eljutottam. -Szüleimnek hála.
Én a lisszaboni egykocsis, régi fapados villamosokat se mondom nagyon komfortosnak, mégis járnak a mai napig - és nemcsak a belvárosi szűk, kanyargós sikátorokban, hanem kimennek a külvárosokba is. Ott azért elég vicces látványt nyújtanak, és a belvárossal ellentétben itt meglepően nagy sebességgel haladnak.
Itt éppen a végállomáson fordul egy, éjjel 1-kor:
www.youtube.com/watch?v=dDWiZdq14b0
@joszip: holnap délután lesz UV a körúton.
"Persze közlekednek még hasonló trolibuszok másfele a világban, de a budapestiek a legöregebbek tán, még ex-SZU tagköztársaságokban is újabb gyártásúak járnak."

Biztos benne?!?

englishrussia.com/index.php/2009/02/25/vintage-suburban-electro-buses/

:)))
Szentpéterváron is és ukrajnában is sokkal öregebb ZIU-k járnak mint pesten.Volt szerencsém látni.Persze van az a verzió amikor őskövületek járnak mert nincs pénz újra,mint Szentpéterváron vagy ukrajnában stb.És van az a verzió amikor felújított korszerű berendezésekkel felszerelt retro kinézetű járművek közlekednek,mint Liszabonban ,New Orleansban vagy a legjobb példa erre Málta.Mindenkinek ajánlom keresgélni milyenek a máltai buszok.Kasztni+utastér erősen retro viszont a motorok a legkorszerűbbek bennük.

www.maltabybus.com/
@jack o'neill:
Ugye tudod, hogy a GANZ is csinált ilyent:
hu.wikipedia.org/wiki/Ganz_Solaris_Trollino
Ezek után, nem csoda, hogy GANZ-SKODA trolik lettek utána, ráadásul valahogy így:
"Megvette árverésen a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. félig kész trolibuszait, dokumentációkat stb. bagóért. Majd ezeket befejezte és jópénzért értékesítette Debrecenbe, Budapestre és talán Rigába. Ezek már Ganz-Skoda néven futnak.

Ezenkívül átvette a "Nagy projectet" a metrót. Ennek a dokumentációját vette meg nemrég ha jól tudom a Skoda Electric (anyavállalat 50% tulaj), vagyis az adóság fejében az ővé lett. Mivel a cégnek semmiféle érdemleges megrendelése nincs így 2008 év végére csődközelbe került.

A munkavállalók karácsony előtt nem kapták meg rendesen a november havi bérüket, később a 80%-át kapták meg. És hogy még szebb legyen a karácsony postáztás a csoportos létszámleépítés érintettjeinek, hogy ki lesznek rúgva. Ezt dec. 22-23 környékén kaphatták kézhez a dolgozók, kinek hogy jött a póstás....

Természetesen a vezérigazgató többször nyugtatgatta az embereket, hogy van jövő stb. Főleg a mérnökséget, hogy őket alig fogják érinteni a leépítések, és ez természetesen az ellenkezőjébe ment át.

A mérnökség jórészét is elbocsátották, aki meg tehette elment vagy el fog menni, köztök olyan emberek is akik a metró fejlesztésben kulcsemberek voltak.

Ja visszatérve a novemberi bér elmaradását január végén, a dec. jan. béreket febr. közepén sikerült kifizetnie a cégnek. Természetesen ezek várható problémák voltak amit 2008 elején lehetet tudni, de .... A cég tulajdonosai okt.-nov. óta ígérgették a rendezést, ami végül februárra maradt.

Közben a Skoda Electric betört a "rigai" piacra.

A Skoda piacot szerzett, és némi dokumentációt. Ja és így talán referenciát is metróra.

Ja és hogy mi lett azzal a pénzel amit az olcsón megvett és drágán eladott trolikon nyert a cég az első évben? ...

Azért talán marad még egy-két jó mérnök a cégnél és befejezik a metrót.

Azért az kiemelném hogy a gazdasági válságnak SEMMI KÖZE nincs a cég tönkremeneteléhez, bár a vezetés ezzel akart magyarázni az elbocsátásokat."
Így már érthető, hogy a Skoda miért cseszte szét a hazai trolibusz ipart:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/01/08/bezar_a_ganz-skoda_bajai_gyara/
Persze, normális államban nem engedik (naná, hogy Magyarország nem az), hogy a konkurencia betegye a lábát, mert abból csak rosszabb lesz.
Igaz, nem olcsó mulatság az önjáró trolibusz, de azért, akadnak olyan helyek, ahol hasznosak lehetnek, főleg az átszállás mentesség miatt, ráadásul ha úgy nézzük, hogy a vonalra nem szükséges külön pótló járműveket küldeni, amit meg is kell szervezni és a többi, akkor jobban megtérül. Amúgy meg, több (vagy nagyobb) aksival ellátva, akár elektromos buszként is lehet használni őket.
fősulis korom egyik legjobb poénja kapcsolódik ehhez a trolihoz :) egyik épületből a másikba trolival jártunk át, mindig fogadásokat kötve, ki bírja tovább állva kapaszkodás nélkül. egyik ilyen alkalommal haver volt a "tornász", én pedig menetiránynak háttal, az utolsó ajtó lépcsőjén álltam, támaszkodva(-ülve) a lépcső közepén lévő kapaszkodónak. aztán jött egy hirtelen padlófék, én pedig azonnal dőltem hanyatt, átbucskázva a kapaszkodón. estemben elmartam ugyan egy másik rudat, de megállítani nem tudtam magam, így szépen lógtam fejjel lefelé, lábaimmal a mennyezet magasságában kalimpálva. és így is maradtam, mert visszahúzni nem tudtam magam, a többiek (plusz az egész troli) pedig úgy röhögtek, hogy állni nem tudtak, nemhogy segíteni :)) aztán valahogy csak talpra vergődtem.
azóta viszont akárhányszor meglátok egy ilyen trolit, elkap a röhögőgörcs :DD
Ja és nem látni két egyforma buszt máltán.
Így is lehet csinálni.

www.maltabybus.com/
Küzdve küzdj és bízva bízzál troliz,hogy el ne hízzál.: o)
@sanyikám: nálunk más, turistacsalogató módszert érdemes alkalmazni - kiengedni Szentendréről a járműveket, és Nosztalgia járatként üzemeltetni (ha csak a villamos típusokat nézzük, még abból is ezerszer több van, mint Máltán buszokból).
Szerintem itt több 100/1000 ember az a tíz. Egyikük vagyok:)
Utolérhetetlen gyorsulásban, kapaszkodásban, élményben. Évekig nap-mint-nap utaztam vele, és mindennapi használatban is szerettem...

A rázást meg kell oldani, meg az utasteret kicsit modernizálni, aztán gyerünk még 15 évig:)
A témára visszatérve: én rühellem ezeket a trolikat, ülve is alig férek el, de még állva sem annyira könnyű - ilyent, más járműnél még sosem tapasztaltam.
Remélem, pár éven belül, csak nosztalgia járatként látjuk viszont, mert akkor, nem kötelező mindenkinek rajta utaznia.
@Labzo:
"Ugye tudod, hogy a GANZ is csinált ilyent:"
Persze hogy tudom. Amikor írtam, hogy "GST", az a Ganz-Solaris Trollino lenne.:)
Jól írjátok, ezeknek a roncstelep szökevényeknek max a vidámparkban lenne a helyük.
@macskafaraok: "max a vidámparkban"
Tééényleg, óriásdodzsem :)
@Hamster: Szegeden csak a Bengálival nem utaztam, persze a két, Nosztalgiatujával már igen.
@Labzo: Akkor gyorsan menj le Bengálizni, mert egyre kevesebb lehetőség lesz rá. A 3-as vonalat amúgy perpillanat átépítik, szóval ha lesz ott esetleg újra Bengáli, ennyire talán már sose fog szambázni :)
@Snake: A "dinamikus bemutató" mit jelent, lesz valami régijárműves ráhordás? Hatszázaska és ZIU-5, esetleg valami vidéki/külföldi cucc?
@Hamster: 600-as és a ZIU-5 + 1 Solaris szokott lenni a Stadionok-garázs járat (szép kihasználtsággal, pedig sűrűn járnak), de az első nyílt napon egy szegedi Citaro is pörgött rajta, tavaly nem volt vidéki kocsi. Sola a telepen belüli körjárat is, ami részben önjáró üzemmódban van végrehajtva.

Dinamikus járműbemutatónak fogható fel a tavalyi trolisimogató is, amikor a kiállított kocsik közül (minden típusból legalább 1 van) egy ZIU-n és egy GVM-en lehetett ajtót nyitni-csukni.

Egyébként rendkívül érdekes még a csoportemelőre felemelt ZIU és GVM is, ami alá be lehetett mászni, valamint a tetővizsgálóban álló trolik, amiket felűlről is meg lehetett tekinteni (szvsz a program ezen részei biztos nem változtak)

És a végére hagytam a non plus ultrát, amiről tavaly sikerült lemaradnom. Trolivezetés a tanpályán, ZIU-val (idén lesz Sola is)

Mindenképpen érdemes kinézni, a villanyosság iránt érdeklődőknek ajánlom a kiszerelt alkatrészeket (a ZIU szervokontrollert be szokták üzemelni), a váltó működését bemutató elemet és a szemmagasságban kiépített felsővezetékrendszert.

A részvétel (beleértve a ráhordójáratot is) ingyenes.
Vajon a Solarisok bírják-e annyi ideig mint a ZIU-k?
süti beállítások módosítása