Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (154) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (144) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (5) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (16) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (69) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (943) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (20) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (345) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Hidas panorámák

2010.09.16. 18:30 :: Hamster

Imádom Budapestet, imádom a hidakat, és időről-időre rámjön, hogy panorámaképeket csináljak (lásd az "ajánlott bejegyzések" linket alul). A legjobb pedig egyszerre foglalkozni ezekkel! Az első két kép a HÉV feletti gyalogoshídról készült, ami ugyan a mérnökök szerint csak felüljáró, de mi gyereklelkű felnőttek tudjuk, hogy az akkor is híd :) Itt van tehát a lágymányosi Duna-kanyar, Petőfi híddal:

Ez talán eddigi legméretesebb panorámaképem, még kicsit le is vágtam a széleiből, hogy viszonylag értelmesen meg lehessen jeleníteni. Körülbelül az előtérben levő rész az Budapesten, ami az elmúlt húsz évben valamennyire fejlődött. Kár, hogy nem igazán minőségi építészettel! Bár a pesti (jobb) oldalon a lakóházak nem is olyan rosszak; sokkal kevésbé tudom értelmezni az egyetemi tömböket a budai oldalon. Unalmas kockák, formátlan tető jellegű képződménnyel a tetejükön, és ami a legérthetetlenebb: várfalakra emlékeztető valamikkel a homlokzat alatt-előtt. Vajon mi volt a koncepció, amikor a hozzánk közelebb eső (baloldali) nagy tömbnél azt a lábakon álló erkélyt kitalálták a teljesen tagolatlan, unalmas homlokzat közepére? Valami mást akartak, mint az északabbra levő tömb lépcsős színezése? Hát... jól sikerült. Biztos sokan nem szeretik a pesti oldali szalagházakat, de azok lakóházak, nem lehet elvárni tőlük a grandiózus kinézetet. Ellentétben egy egyetemi épület legyen különleges, legyen valami hangulata, ne legyen  csupán még egy az unalmas kockaépületek közt! Legalábbis a Műegyetem "K" épülete közelében... De nem akarok túl sokat morogni, hiszen "ízlések és pofonok"; inkább megemlékeznék a balszélen levő kikötőponton mögötti beton bakokról, amiken egykor egy naaaagy sárga daru állt, ami a partról a víz fölé tudott nagyobb terheket emelni. Vajon áttelepítették máshová, vagy csak simán szétvágták?

Itt van egy kisebb kivágást átfogó, részletesebb panoráma, ugyanonnan, a felüljáró korlátjáról:

Ezen már jobban kijön az "azért milyen baromi jó fekvésű ez a város" faktor, nem? :) Villamosmániások figyelmét külön felhívnám a Petőfi hídon áthaladó Combino-darabokra. Valószínűleg ugyanahhoz az óriáskígyóhoz tartoznak, amit egyben is látni a híd közepén, csak a panoráma egyes szeleteire nem fért rá teljesen, ahogy haladt. Esetlegesen erre járó hajósoktól pedig azt kérdezném, hogy az A38 alatt mi az a hadihajó (aknamentesítőnek nézném, de nem értek hozzá)? Leszereltnek néz ki, és nem sok mozgást láttam eddig körülötte, pedig azt hittem, kiállítás célból rakták oda. Persze tény, hogy az HMS Belfast Londonban kicsit látványosabb :)

Harmadiknak egy régebbi kép, az is lehet, hogy korábban már szerepelt. Az Erzsébet híd még díszkivilágítás nélkül sötétlett az éjszakában, de a budai rakparti fényfüzérnek azért így is volt hangulata, gyorsan csináltam egy vízszintes svenket róla.

36 komment · 3 trackback

Címkék: budapest híd panoráma

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr672300209

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kilátás a Megyeri hídról 2010.09.17. 10:49:33

Klikk a képre / Click to the picture : Kiterített kép (equiangular Version) Ráadás: Smarni képe (majdnem) ugyanerről a helyről...

Trackback: Szabadság híd (felújítás) 2010.09.17. 10:49:33

Kiterített kép (equiangular Version)...

Trackback: Szabadság híd 2010.09.17. 10:47:58

Befejezték a Szabadság híd felújítását. Gyönyörű ez a híd, és nagyon szép az új energiatakarékos (Led-es) díszkivilágítás. Klikk a képre / Click to the picture : Kiterített kép (equiangular Version) És egy kis játék: TESZT...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A 3. kép a jobb oldali kiugrón készült a szabadság hídon ? Van egy kísértetiesen ugyanilyen képem, még az árvíz idejéről, igaz nem panoráma :)
Szépek lettek, biztos drága géped van :)
A 2. képen a BKV kísérleti villamosai láthatóak, az egyirányú 1 illetve 3 kocsis Combinok. :)
Panorámakép készítési helyszínnek ajánlom a Bazilika kilátóteraszát, elég korrekt a látvány a városra a város közepéből...
Nekem a Szabadság Híd a kedvencem azt még ki is nyomtatnám,bár a Lánc,meg a bözske is szép,a Margit meg az lesz.
Jók a képek, tényleg!

De – szerintem – kicsit több került rájuk, mint kellett volna. (Nem fikázni és okoskodni akarok, azért is írom, hogy "szerintem".) Szóval mindhárom képeden a képek kb. 1/3-át a vízfelület teszi ki, ami 2 képen is elég unalmas (1-2 középen úszó hajót bele lehetett volna venni). Ráadásul a parti házak – főleg így oldalról – tovább erősítik a jellegtelenséget, ami végül elnyomja az amúgy is kis méretű hidakat. Én inkább csak a hidakat vettem volna be a panorámaképbe, a "kevesebb sokszor több" elv alapján. Ezt főleg az alapján mondom, hogy a címről kifejezetten panorámaképen ábrázolt hidakra gondoltam.

Na, jöhet a kőzápor! ;)
Köszi a blogmotornak, hogy feleslegesen íratja velem a kommenteket!
Milyen progival illeszted össze a képeket?
erre én is kíváncsi vagyok, emg miylen gépet használtál? én is panorámázgatok, de csak módjával, azért érdekel.
tetszik, jöhet még.

és az egyik képen kb. a napi útvonalam fele látszik. :P
@bestpixel: Igazad lenne, ah ez egy művészi igényű valami lenne, de nem, ez definiáltan nem képeslap, hanem dokumenterista megközelítés. Amikor a tartalom érdekel, az így néz ki:
hamster.blog.hu/media/image/panorama/panoramaHiltonrol.jpg
vagy
hamster.blog.hu/media/image/panorama/panoramaBazilikavalkozepen.jpg
esetleg
hamster.blog.hu/media/image/panorama/panorama_bazilikabol.jpg

A MüPa előli képek lényege, hogy én errefelé nőttem fel, és az egyetem helyén főleg gaz és szemét volt, a pesti oldalon pedig egyr enezőpályaudvar. De mindkettő tele van foghíjakkal, ezért öt-tíz év múlva megint lehet egy képet csinálni, hogy mi lett belőle. Ráadásul ezek nem túl gyakran fotózott részek, ilyen szügből ritkán látjuk az egészet, pedig ma már ez is a belváros. A Szabadság-hídi kép esetében meg mentem hazafelé gyalog, és kattintottam négyet. Jópofa volt, hogy míg Pesten vékony csíkban van csak valami, Budán van egy csík, aztán a Gellért-hegy sötét tömbje, ami látszólag semmi, majd a tetején a kivilágított Szabadság-szobor. Mondhatni ezt kiemeltem azzal, hogy vállaltan meg se próbáltam szimmetrikusan fotózni, hanem billen az egész :)
@bestpixel: Nem felesleges, csak pihenteti :) Amúgy ha "kifejezetten hidas" panorámát keresel, itt van kettő abból a fajtából is.

Erzsébet híd:
hamster.blog.hu/2009/10/27/budapest_by_light_erzsebet_hid

Szabadság híd:
hamster.blog.hu/2009/12/06/szabadsag_hid_updated
@Rocko-: "tetszik, jöhet még"
Kattogtasd félre az előbbi kommentkommentjeimben levő linkeket :)
Ezek baromi jók lettek, gratula!
@Hamster: A Szabadság hídról én nagyon hiányolom az alsó ívek világítását, azzal együtt lenne "Szabadság híd alakja".
@Hamster:
Hö, nekem mindig igazam van! ;)

Egyébként pont olyan hidas képeket vártam a cikk címe és az első mondatai után, mint amit később belinkeltél! Ezek is szépek, de máshogy, és még hajó is van rajtuk! ;)
Dícséretes, de ha nem haragszol meg, pont a hidakból alig lászik valami.
A kevesebb több lett volna, legközelebb exponálj kevesebbet, jobban koncentrálva egy témára (pl. a hidakra), akkor jobb eredményt kapsz. És esetleg menj közelebb hozzájuk ;)
@bestpixel: Az Index címlapos cím kicsit mást sugal, szerintem a bejegyzésé önmagában teljesen rendben van.
@Zoltán77: Ezek nem "hidak panorámaképen", hanem "hidas panorámák". Minek menjek közelebb, akkor csak híd lesz, panoráma meg alig :)
"ami a legérthetetlenebb: várfalakra emlékeztető valamikkel a homlokzat alatt-előtt"

Mindkét épület első két szintje jóval nagyobb alapterületű, mint a felsőbb emeletek, így "kitüremkednek" az épületek alól. Ezt a koncepciót még az északi épület régebben épült része kezdte, és az új szárny, illetve a déli épület is folytatta. A "várfal" a kitüremkedések közti kihagyásokat köti össze, így tulajdonképpen az első két szinten van egy "előre tolt" homlokzat.

Lehet, hogy nem tökéletes épületek, de szerintem kívülről nem kevésbé kockák, mint mondjuk a Corvinus új épülete. Utóbbit is csak az érdekes kivilágítása dobja fel (ami úgy tűnik nagy divat lett, mert a BME Q épületének is színes kivilágítást terveznek).
@Hamster: "Ráadásul ezek nem túl gyakran fotózott részek, ilyen szügből ritkán látjuk az egészet"
én mindennap. :P

"Kattogtasd félre az előbbi kommentkommentjeimben levő linkeket :) "
szerinted nem volt az meg akkor, frissben? :ppp
hát milyen törzsolvasónak tetszik nézni?!
Nagyon király :-D
Főleg az utolsó!
Szia!

Az ex-hadihajó az A38 alatt:
www.hajoregiszter.hu/index.php?ship=2023

A Legenda vette meg. Ők már üzemeltetnek két aknásznaszádot, csak nehéz rájuk ismerni.

www.hajoregiszter.hu/index.php?ship=1448
www.hajoregiszter.hu/index.php?ship=2022

A harmadikkal is ilyen tervek voltak, csak jött a recesszió, így most eladó.
Nagyon jó képek, én is próbáltam már ilyen panorámákat csinálni, de valahogy az illesztéseknél nem okés.
ő az aknász: hajoregiszter.hu/index.php?ship=2023
2005ben árverezte el a honvédség, azóta ott rothad :(
Az ELTE déli tömbjének a belső udvara szenzációs. Ott ugye egy üvegpiramis van bent. Ha a második emeleti termekből oldalirányban kinézünk, akkor a tükröződéseknek hála kb a teljes égbolt panorámáját lehet látni a piramison meg a többi falon. Érdemes kipróbálni szeles időben megjósolni, hogy az egyik falon átfutó felhő melyiken fog legközelebb megjelenni...
@Matti: 2005 óta biztosan nem. max 2009.
Sziasztok!

A BME Q épületében, még az (egyik) megnyitón jártam, készítettem is egy pár képet bent a termekről, íme:

ezabeszed.hu/blog/bme-q-epulet-remek-eloadotermekkel

Azóta beszéltem néhány már ott tanuló ismerősömmel, és ők azért mondtak egy-két apróságot. Pl. hogy a nagy előadó szélső székeiről nehéz követni az előadást...

gz
@dabo1: Wow, el nem tudtam volna képzelni, hogy azt a két kempinghajót ilyenekből alakították ki :O
A "naaagy sárga daru" a Ganz acél hídelemeket gyártó üzemének a része volt. Ezzel tették a tévesen uszálynak hívott bárkákra a daru mögötti üzemben gyártott elemeket, amiket aztán a Dunán úsztattak az éppen épülő hídhoz, ahol a Clark Ádám úszodaruval, vagy speciális emelőszerkezetekkel a helyükre illesztették őket. Ha jól tudom az utolsó ott készült híd a Lágymányosi volt. Nem kellett messzire úsztatni. :-) Területe a tervezett, de meg nem valósított világkiállítás része volt, ezért az üzemet Csepelre telepítették, ha az új 6-os útrol Budafok magasságában átnéztek, az ott "meredező" sok rácsos gémes daru jelzi a helyét. A Ganz Híd, Daru és Acélszerkezet Zrt. a Megyeri híd építése után tönkrement, nagy botrány volt akkoriban, mert nem fizette ki az alvállalkozóit és most felszámolás alatt van. A sárga daru még sokáig ott állt magányosan, aztán lebontották és a Csepeli telepre szállították. Elemeit hidak építésénél szükséges speciális műveletekre használták, de sosem lett újra felállítva.
Gratulálok a képekhez!
@Autódarublog: Wow, köszönöm az infókat! Esetleg kérdezhetek még? Mi a különbség az uszály és a bárka közt?
Természetesen. Én inkább a darukhoz értek, de mivel részt vettem dunai hidak építésében, némileg "kiokosítottak" a bárka ügyben is. Az uszálynak van kormánylapátja, a bárkának pedig nincs. Ma már nincs különösebb jelentősége, mert tolóhajókhoz kötve, úgysem kormányoznák őket. A hajósok viszont szeretik a helyes nevükön nevezni őket. :-)
@Autódarublog: Hídépítés, az klassz dolog. Valahogy számomra sokkal inkább a hídépítés jelenti az építészet-építés-mérnöki tudás csúcsát, mint mondjuk a felhőkarcolók. Persze lehet, hogy csak azért, mert hídépítést már láttam viszonylag közelről, ellenben felhőkarcolót nem. És most talán a hajókról is tanultam valamit :)
süti beállítások módosítása