Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (108) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (399) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Brüsszeli öregtuja-kavalkád

2010.10.01. 04:11 :: Hamster

Valami egészen hihetetlen programot sikerült az UITP-nek összehoznia a saját 125. szülinapjára: 30-31 (nem számoltam) régi villamos (szóló is, szerelvény is) közlekedett a belga főváros 44-es viszonylatán. Volt ám fülig érő vigyor, meg minden :)

 
 
Nosztalgiavillamos-forgatag Brüsszelben
Képek és kisvideók

Ahogy az ember elnézte a belga, holland, olasz, francia, német tujákat, amint egymás után szépen felkapaszkodtak a hegyre, még azt is el tudta az ember képzelni, hogy az EU működhet ;) Mondjuk két dolgot hiányoltam: a forgalomszervezést és a büfét. Ezeket itthon sokkal profibban meg tudták volna szervezni. És ebben most semmi irónia vagy gúny nincs: el tudjátok képzelni, milyen vacak fél órát bolyongani az EU közepének közepétől egy köpésre, majd hirtelen rádöbbenni, hogy vagy helyben kibelezett kagylót eszel, vagy félig kihűlt gofrit, vagy éhenpusztulsz?

42 komment

Címkék: utazás brüsszel nosztalgia villamos belgium idegenforgalom hampage nosztalgiavillamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr802336180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Te nem szereted a csokoladet??? Vagy a sajtokat? Azert nem talaltal mast enni, mert csak a villamosokat bamultad :P
Brüsszelben csakis rósejbnit szabad enni, mindenféle öntetekkel.
Az arab negyedben gyrost, megtömve rósejbnivel.
"Még az utasai is korhűek voltak! :) "
tehát ez kvázi egy villamosos goodwood volt?

"Fotóidő se volt (a nap csak akkor sütött ki, amikor épp nem jött semmi)"
szóval hoztad a formád. :)))))

elsô video: PCC tetszik, viszont világosra fehérrel írni nem jó ötlet.

"Az ajtók feletti világítás pedig dizájn szempontjából is mesés!"
érdekes, hogy akkor próbáltak valami mûvészi értéket belevinni, viszont a maiaik csak ilyen ipari gicssek. broáf.

hampage.hu/kozlekedes/brusszelUITP/img_0697.jpg
földalatti a lakóparkban. :))))

villamostolatásos video nagyon zsír. :)
fôleg a végén, amikor pórázon kíséri be. :D

hampage.hu/kozlekedes/brusszelUITP/img_0712.jpg
rabovill. :)

a 1024-esnek miért ilyen a szélvédôje?

a videok hangjáról majd este.
A belvárosban van egy nagyon korrekt étermi negyed (a Gran Placetól nem messze), kicsit olyan mint a Párizsi latin negyed csak nem olyan szép/jó/drága. 3 fogásos menük 12-18 EUR között.
Ha meg kimész a 44essel (ami eleve külvárosi villamosvonal, nem az éttermekről szól), a végállomásnál van egy pár hangulatos étterem az Afrika múzemnál...
@secimaci: A "belga csoki" nem csoki, a sajtot szeretem, de a Montgomery környékén tényleg semmi nem volt semmi. Még a metróállomási automata is csak bevette a pénzem, de nem adott semmit, nem hogy Bounty csokit :-/ A Cinquakármi-Av. Tervuren környékén körülbelül másfélmillió ember volt, nem csak a villamosok miatt, büfé meg volt egy pult, az említett kagylóhámozó + mikróban gofrimelegítő. Pár órával később a villamosmúzeumnál is nyílt egy másik gofrimelegítő, de addigra már túl voltam a problematikán. Mindenesetre a jelek szerint Brüsszelben mindenki otthon szokik enni, nem éri meg büfét nyitni :)
@ZF2: Azt az utcát '93 óta ismerem, egyik nap ott is vacsoráztunk, a legolcsóbb és tán legjobb volt az utazás során, viszont az a baj vele, hogy kicsit se volt közel a felvonulgató villamosokhoz :) Fenn Tervurenben meg sok ember volt, meg bezárt benzinkút, bezárt vécé. Sose hittem volna, hogy valaha is vágyni fogok a magyar utcai vendéglátásra, de most megtörtént. Emebrek ezreire jutott két büfé, nincs több kérdésem, hogy miért nem működik rendesen az EU :D
@papugaja: A rósejbni finom, NZA-val kitárgyaltuk, hogy Belgium gyakorlatilag a rósejbnit és a gofrit adta a világnak, ami említésre méltó, semmi mást ;) de azt a tengerparton ettünk - meg ott, ahol volt. A 44-es villamos nem tartozott egyik csoportba se...
@Rocko-: Utána kellett gugliznom, hogy miről beszélsz :) Gondolom a beöltözöttek valami hagyományörző klub lehettek, ez nekem túl hardcore lett volna. Persze ezeken a villamosokon definíció szerint több ülőhely van, mint álló, úgyhogy lehet, hogy tényleg így lett volna érdemes utazni.

"a 1024-esnek miért ilyen a szélvédôje?"
Már hogy miért milyen? Ez a klasszikus PCC szélvédő, így alakították a végefelé, hogy ne csillogjon be rajta az utastéri fény, a vezetőt zavarandó.
@Hamster: hamster te egy élúzer vagy, a Merode tele van jobbnál jobb éttermekkel, Carpe Diem, La terrasse, és tsai, 15 ajróból nagyon jól meg lehet kajálni (10 alá már necces menni), a menükről nem is beszélve. Tervurennél a végellomsánál ott van egy-két rendes étteerem, a benzinkútak gyakorlailag mind automaták egészen Leuvenig. Ha mr nagyon kell, ott az Afrika múzeum. Nem kéne az EU-t belgiumhoz (plána brüsszelhez) hasonlítani. Az a város nem fölfelé húzza az átlagot, és akkor még nagyon diplomatikus voltam...
@Hamster: tengerparton (belgium, normadia bretagne egyaránt) kagylót kell enni. Megéri az 1-2 ajrós felárat a tesjzínes szósz vagy egy rendes étterem. De a brüsszeli (meg a prtóól 400kmre bámeiylik kontinentális város) éttermek iskínálnak kagylót csak ott már nem visz rá a lélek...
@Hamster: a belga csoki akor mi ha nem csoki? A világ legjobbja, méltán híres, mellesleg a legfontosabb kompenzáció Brüsszelért :). Godiva Neuhaus, a bevlárosi gelérában van egy tucat üzlet a nagy elit csokigyártóktól. Akinek meg az igénytelen magyar csoki bejön, próblkozzon a Leonidassal, felébe kerül a nagyokhoz képest, nagy a választák és még a magyar bonbonokhoz képest sem drága...
@ZF2: Köszi a jelzőt, de nem akartam rálátási távolságnál messzebb menni a villamosoktól, és ott semmi nem volt :)

"Az a város nem fölfelé húzza az átlagot, és akkor még nagyon diplomatikus voltam... "
Örülök, hogy nem csak én látom így. Mondjuk 93-94-ből is így emlékeztem, de tényleg nem egy bármilyen büszkeségre okot adó hely. Ilyenkor megérti az ember, hogy régen miért volt fontos a reprezentáció: Szentpétervár, Washington, Bécs, ezek birodalmi könzpontnak néznek ki, de Brüsszel? Francia kikötőváros régi erőd és sirályok nélkül...
@ZF2: Engem úgy en bloc nem visz rá a lélek, hogy kagylót egyek. Most persze majdnem kipróbáltam, de végül a gofr mellett döntöttem. Ami egyébként jó, ha friss. Ha.
@Hamster: Ezt COlin is csak megerősíteni tudja, de egyúttal 1:50 nél engem is igazol a csoki tekintetében...
www.youtube.com/watch?v=y66kMeWl61E
@Hamster: pedig érdemes kipróbálni. Legalább hogy elmondhasd, mint a csigát. Mindig megfogadom hogy töbebt soha, de végül minden évben egyszer terítékre kerül kagyló.
@Hamster: mert nem birodalmi főváros. Pont erről szól. Kompromissumos döntés nagyhatalmak részéről, és erről szól az EU. A belgáktól semmi sem áll távolabb mint a törekvés, ezért érzik amgukat a nagy országok biztonságban a brüsszeli székhely miatt. Mellesleg NATO főváros is...
@ZF2: Édességben germanomán vagyok, Svájcnál közelebb nem érdemes francia területekhez menni ;) Igazából a belga csokiról nekem a nugát és a mogyorókrém jut eszembe, amit nem bírok nagy mennyiségben fogyasztani, túl gejl. Azt meg végképp nem értem, amikor a csoki úgy akar kinézni, mintha márványból készült kagyló meg csigaház lenne. Mondjuk a trüfli se a kedvencem, úgyhogy Lindt, Tobler, Suchard, nincs több kérdés :)
@Hamster: a Merdoenál a Tevurenlaanon, csak körül kellett volna nézni mi van az út szélén...
@ZF2: A csiga is csak olyan volt, mint a félkész sertéspörkölt :) Majd egyszer, ha lesz pénzem meg időm válogatni.
@Hamster: basszus, akkor kb te semmit sem tudsz. Nugát? az a német csoki. A belgák a 90%-os kakaóval nyomulnak évtizedek óta. Nálunk ez az ezer forintélrt árul amúgy filláres cotedorból lehet isemrős, de ha komolyan gondolod áldozz 15-20 eurót egy csomag neuhausért vagy Godiváért... VAn 5 ajróért kenhető is (azóta nem nyúltam nutellához), de az gazadságolag nem fenntartható...
@Hamster: ezért jó a kajáló negyed abelvárosban. Beültök páron mindenki kirendel valamit a 15 ajrós menüből, és letesztelitek mindenkiét. Gyors és hatékony módja, mi még egy kedves magyar pincérnőt is kifogtunk...
@ZF2: Értem én, de ez akkor is gáz. A londoni City-nek vagy Hágának több szexepilje van, mint a Schumann környékének... Bennem megvan az a posztfeudális dolog, hogy lehessek már büszke arra, hogy Európa is összeáll végre, sok száz évvel lemaradva... Ugyan sose jártam ott, de ugye Washington a lenyűgözésről szólt mindig is... Jelkép. Hogy tudna jelkép lenne valami, ami úgy néz ki, mint a Bécsi utcai OTP székház felnagyítva?! Tudom, ez egy hülye dolog, de az emberek szeretik a jelképeket. A Lánchíd, a Parlament jó jelkép, a németeknek ott van a Brandenburgi kapu, a franciáknak a diadalív, a torony, az angoloknak a Big Ben, a Tower híd...

Értem én, hogy elhatározták, hogy nem akarnak ezek fölé nőni, ezzel hangsúlyozva, hogy megmaradtak a nemzeti identitások, de szerintem alulmúlják magukat.
@ZF2: Nem a kakaószázalék teszi a jó csokit. Az ilyen 102% echte kongói feketeség dolgok parasztvakítások, én az alacsonyabbaknál érzem jól magam.

"azóta nem nyúltam nutellához"
Nutellához elvből nem nyúlok, az valami nagyon fura dolog, és ha egyszer lesz gyerekem, igyekszem majd távol tartani tőle :)
@ZF2: Na, ebben most ezer százalékig egyetértünk. Nekme nagyon hiányzik egy ilyen negyed, meg az érzés, hogy nem kell félnem attól, hogy átb*sznak. Még akkor se éreztetik velem, hogy szarcsimbók vagyok, ha olcsó menüt kérek. Mert a vendég az vendég. És az a 15 vagy 18 eurós menü _tényleg_ jó volt. Három fogás, nem csirkefarhátból és karomból.

Röhej, de anno Monacóban rendes beülős, pincéres, visszafogott stílusú étteremben marha jót bírtunk enni fejenként 22 euróból, a Cote d'Azure-ön is 15-20 euróért jóllaktál, nálunk meg még a drága kajáknál se lehetsz biztos, hogy nem f*sol utána napokig, mert lejárt szavatosságú szószt csináltak a földről felszedett húscafatok mellé.

És akkor persze ott a hangulat, hogy ki vannak pakolva a tengeri cuccok, és a pincérek egymásra licitálva próbálnak becsábítani, de azért nem túl erőszakosan. Nem az, hogy bemész, és negyed óráig észre se veszik, hogy ott vagy.

Mondjuk ez a téma messzire visz, de magyar vendéglátás, mint olyan, nem létezik :(
@Hamster: ezért nem éred meg miről szól európa. Nem a dominanciáról, hanem együttmáködséről. KIfelé még mindig a magukat tényezőnek tkeintő tagállamokról. Hiába röhögik D-koreával egy szintem álló Franciországot, vagy a CLiforniával egy gazdasági méretű Németországot, nem képesek belátni, hogy egy 500 milliós "ország" a világ legnagyobb gazdaságaként sokkal nagyobb súlyt képviselne. Lehet hogy vannak BRX nek szép részei (csak azok parkok), emg kis jóindulattal impozáns épületei (pl EU-i Parlament új épülete), Brüsszel nem a reprezentációról szól, hanem a munkáról. Hogy mit lehet kihozni az EU központból, arról többet árul el Luxembourg, a másik EU főváros...
@Hamster: nemc sak a %ról van szó, az mondjuk a belga trend, de egyúttal a minőségről is. Én is utálom a keserű tibi csokit, de próblj ki egy Neuhaus bonbont, vagy akár egy csokikrémtégelyt (5 EUR). Megérted miről beszélek.
@Hamster: én is nagyokat röhögök amikor a magyar konyha vagy vendégszeret világhíréről mesél valaki... Mint brazil szappanoperahősök. Csak Magyarországon világsztárok...
@ZF2: "Nem a dominanciáról, hanem együttmáködséről."
Szerintem meg emiatt a kiherélt hozzáállás miatt nem működhet. Politiaikorrektkedő semmilyen központ... Mindenkinek nyűg a hátán. (amúgy Kaliforna tényleg egy kaliber Németországgal? én utóbbit sokkal magasabbra lőném be, ha megkérdeznének... pláne, ha nem csak tőzsdei papír formájában létező gazdaságról beszélünk, mert mondjuk a Szilícium-völgy ilyen)
@ZF2: Ne a Tibicsokit állítsd már szembe valamivel, nyilván jobb egy BMW, mint egy kispolszki, de vajon jobb-e, mint egy Lexus vagy egy Audi? :)
@ZF2: Csak zárójelben: tudom, hogy nem szabad hinni az internetnek, de utánagugliztam és Németország mindenfajta mutatóban mindenhol biztosan előzte Kaliforniát, Franciaország meg Dél-Koreát. Ettől még értem, amit az összefogás erejéről írsz, csak fura volt a megjegyzésed :)
@ZF2: Ja, országszerte világhírüek :( Sőt, újabban tévécsatorna-szerte világhírűek. Persze ez szerintem azért működhet, mert az emberek többségének már rég nincs pénze étterembe menni, így nem tudhatja, hogy aki viszont jár, annak a "magyar étterem" szóösszetétel az átverés, a hülyének nézés, a kispórolt hozzátevők, nem rátermett személyzet szinonimája. Maximális tisztelet a kivételnek.
@Hamster: Wiki: "As of 2006, California's GDP is larger than all but eight countries in the world" Kicsit alaposabban utána nézve, CA most 8. lenne, és FRO és Németo valóban elé kerülne (de nem nagyságrendekkel), D-KO kb Spanyolo. De japántól a németek jócskán le vannak maradva (mondjuk nicsnenek is annyian). Az EU kb az USÁval azonos GDP, a különbség az, hogy kifelé nem képes egy hanggal megszólalni.
@Hamster: hát a Neuhaus Vs Lindtet simán a Neuhaus nyerné. Olyan Rolls VS BMW dolog. Nem mindenkinél nyerne a rolls, de azért érződik hogy kinek hol a helye...
És akkor ott vannak a kis manufatkúrák, spéci készítményekkel amikre 2 hét szbatossági idő va...
@Hamster: amiről te irsz arról szólt a 2 db vilgáháború. Kipróbálták, nem működött, köszönjük meg az amerikaiknak hogy nem lett valami rosszabb 45 utűn. Japán és EUrópa (főleg a németek és a franciák) nagyon hálásak lehetnek, hogy kapak még egy esélyt, és többésgük most ennek megfelelően is viselkedik. K-Európa nem kapott ilyet ezért is ilyen a közhangulat és az élet. Sok dolgunk lenne ha tényleg utol akrnánk érni a nyugatot (sőt most mondok egy lrdekeset, a Keletet is, lsádf Szlovénia, Baltikum), és ez nem csak az életszinvonalat jelentené...
@Hamster: így belegondolva, szinte mindegyik fővárosnak több szexepile van mint a Schumannak (talán csak pár német nagyvárost tennék mögéje, br igaz még frankfurtnak is van nevzetessége, de mondjuk Bonn még Brösszelnél is rosszabb). Budapest meg rossz viszonyítási alap mert egy kivételesen jó adottásgú város, földrajzilag és építészetileg egyaránt. Csak a magyar vedméglátásnak fonotsabb, hogy legyen a konyhán ATM a 100 ezres számlafizetésig sakkban tartott külföldi turisták számára.
@ZF2: Bonnban tök jó kastély, klassz Bad Godesberg felé, van a Drachenfels, vagy mi, a belvárosban vannak szép házak, ott született Beethoven, szerintem ez már rég sokkal több, mint amit Brüsszel elmondhat magáról :) Dortmund, na az még hasonlóan "kellemes" hely. Amit Budapestről írtál, az sajnos igaz :(
óó, látom 36 komment, azt hittem címlapon volt. erre nem, csak belga csokiról diskuráltok.

@Hamster: "Belgium gyakorlatilag a rósejbnit és a gofrit adta a világnak"
és mit adtak még a rómaiak? :D
"Utána kellett gugliznom, hogy miről beszélsz :) "
totalcar.hu/magazin/kozelet/2009/10/09/goodwoodot_latni_es_meghaltam/
"Már hogy miért milyen? Ez a klasszikus PCC szélvédő, így alakították a végefelé, hogy ne csillogjon be rajta az utastéri fény, a vezetőt zavarandó."
értem. a meredek szögre és az osztottságra gondoltam.
@Rocko-: Az osztottság meg alak nem tudom, miért alakult így, de ezt a bevágottságot és szöget a DÜWAG-ok egy részén is átvették (lásd pl. a miskolci E1-eseket), mert nem volt hülyeség.
@Hamster: persze, láttam hasonlót, csak nem értettem az okát teljesen.
azon túl, h nem úgy süt rá a nap, meg kevésbé fogja az eső.
Kár hogy a belga konyha (micsoda?) irányába ment el a téma.

Én azt furcsállom, hogy kb 2-3 villamos van, amely baloldalon is rendelkezik ajtókkal.

Erre vonatkoztatva van egy ideológia, hogy ott miért az egyirányú, míg nálunk miért a kétirányú kocsi terjedt el?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Eredetileg gyakorlatilag mindenütt kétirányú villamosok voltak, aztán leginkább amerikai mintára jöttek az utasáramlásos kocsik, a Peter Witt, a PCC, és a világháború környékén és után, a nagyobb kocsikkal Európában is elterjedt ez a dolog. A pótkocsis üzem miatt persze Budapesten is sok hurok épült, gyorsabb úgy fordulni, az egyik oldalon lezárva maradnak az ajtók, de a konkrétan egyirányú kocsik nem terjedtek el. Volt kísérlet rá a Vácin, állítólag ezressel, aztán meg az egyirányú Bengálik, de Budapesten gyakorlatilag mindkettő megbukott. Szép az, ha azt nézzük, hogy Bécsben meg Prágában mennyi hurok van, de a valóságban egyszerűbb berakni valahova egy sima váltót, és csók.

A Stadtbahn felé menő villamosoknál az egyirányú területeken is visszajött a kétoldaliság, de még Prágában is lettek KT8-asok. Az új építésű villamosüzemek meg gyakorlatilag mind kétirányú járművekkel épülnek. Mindezek közepén érdekes színfolt Szeged, ahol viszont perpillanat is nagyon átgondoltan haladnak az egyirányúság felé (régen csak az 1-es volt ilyen).
@Hamster:
Régen Merseburgban (NDK) két Tátra járt, AB-BA csatlásban. A hátsóra azért volt szükség, mert nem volt (még) hurokfordító, és a Tátráknak csak jobboldalt volt ajtajuk.

Amúgy ha egyirányúsítunk, akkor szakaszos visszafogás már lehetetlen. Én ezért a kétirányú kocsi híve vagyok.
süti beállítások módosítása