Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

augusztus 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  7. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (6) 125év (7) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1979 (10) 1980 (9) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (30) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (10) 424 (13) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (83) bach (5) balaton (44) Balt Korthals Altes (8) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (23) berlin (162) berlini fal (20) bkv (49) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (16) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (824) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (87) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (10) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (47) csak egy videó (277) csehország (62) csehszlovák (39) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (9) design (6) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlék (5) emlékek (14) énblog (414) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (17) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (9) ezerötszázas (5) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fényvillamos (14) ferihegy (37) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (16) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (42) gyermekvasút (29) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (354) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (11) hév (40) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (122) idegenforgalom (21) ikarus (35) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (10) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (7) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (892) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (45) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (374) kritika (72) kulfoldi szemmel (104) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (66) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (23) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (7) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (7) mtp (7) muki (13) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (58) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (49) nosztalgia (228) nosztalgiabusz (27) nosztalgiavillamos (79) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (11) olaszország (26) oldtimer (108) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (40) panoráma (108) paródia (6) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (22) popkultúra (126) pozitívum (12) pozsony (46) prága (24) programajánló (27) púpos (20) queen (16) r.i.p. (13) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (7) repülés (133) repülőgép (45) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (41) rock (81) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (6) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szavazás (6) szeged (32) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (116) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (220) tapolca (6) társadalom (5) tatra (29) taurus (7) tdt2020 (10) technika (63) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (400) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (70) trolibusz (63) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (93) überzenészek (17) utazás (333) utcakép (202) uv (45) vár (11) várnegyed (8) város (451) városkép (92) városliget (8) vasút (510) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (791) villamos (746) vlog (7) vonat (11) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (41) youtube (315) zene (210) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Salgótarjáni utcai közúti villamos hullámvasút

2011.04.07. 13:00 :: Hamster

A Salgótarjáni utca (amit mindenki útnak hív, pedig az összes térképemen utcának van írva) belső szakasza egy temető és egy halott pályaudvar közé van beékelődve. Elvileg csak a 37-es és 37A villamos jár erre, gyakorlatilag viszont számtalan kocsiszíni menet és "belszolgálati mozgás" (szállítás, tanulómenet) halad itt át. Hogy mikor nyúltak komolyabban hozzá a pályához, arról halvány lila segédfogalmam sincs, de a minősége mostanra gyakorlatilag elérte a felső-sziléziai interurbánok vagy egyes romániai üzemek színvonalát (azért a bakui villamost még így se közelíti meg). A különbség csak annyi, hogy ott az irány-, fekszint- és ki tudja még milyen hibák ellenére is mennek, mint a meszes, nálunk - egyébként teljesen logikus módon - lassújeleket (sebességkorlátozást) tűztek ki. Ez azt jelenti, hogy a MÁV X. kapu (pont olyan hely, mint amilyennek hangzik) és a Fiumei úti kiágazás közt a Blaha Lujza tér irányába maximum 20 km/h-val szabad menni, az ellenkező irányba pedig csak 10-zel. Hogy a csoszogás ellenére a/ élvezhető tempójú maradjon a videó b/ látni lehessen a kocsik imbolygását, erős zoomot használtam, a videót pedig felgyorsítottam. Ennek ellenére néha csak amiatt lehet észrevenni utóbbi trükköt, hogy a háttérben, a Fiumei úton gyanúsan gyorsan "száguldoznak" az autók:

Azok kedvéért, akik a valódi mozgásra is kíváncsiak lennének, de velem ellentétben nem elég mazochisták ahhoz, hogy kimenjenek eme remek helyre, itt egy rövidebb videó a kifelé haladó forgalomról:

... itt pedig egy másik az előbbi kétszeresével vágtató, befelé tartó flúgos futamról. Azért ez se az a kifejezett TGV:

Egyébként a szakasz felújítása elvileg most áprilisban meg fog történni, ami azt jelenti, hogy a Combino terepjáró képességeit eggyel kevesebb helyen tudja majd a Siemens demonstrálni :) Utána meg már "csak" az 1-es villamost kell felújítani... meg a Kőrösi Csoma Sándor utcai síneket... meg a Gellért rakpartot... meg a 17-est... és még... no meg... valamint a... szóval sajnos lesz itt még munka az évtizedeken át elmaradt karbantartások miatt :(

38 komment · 1 trackback

Címkék: budapest videó villamos morgás pályahiba

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr632806913

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Változnak az idők 2013.03.13. 22:18:11

A hét elején kimentem megnézni a Salgótarjáni utcai újjáépített vágányzatot. Alapvetően nem nagy durranás, de aki emlékszik, milyen volt a sínek állapota, és hogy a maximálisan engedélyezett 10 km/h-nál is úgy nézett ki, mintha le akarnának esni  ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ajánlom figyelmedbe az Árpád-híd és a Népfürdő utca-Váci út szakaszok hasonló jellegű dokumentálását, mert az is elképesztő.
A budai oldalon a megálló előtt és után két akkor gödör van, hogy szinte átrepül rajta a villamos. A Váci útnál is kezd akkor lenni a gödör a kanyarodó-sávban, hogy lassan csoda lesz átkelni rajta (mind villamossal, mind autóval).

Gondolkodtam én is rajta, hogy megörökítem, de neked ez láthatóan profin megy. Ha van időd, nézz el arra, sajátos/szomorú kórkép ez.
Az 59-es Apor V. tér-Liptó u. közötti 20km/h-s száguldozása is megér egy misét, illetve az alaposan elkopott ívek is érdekes látványt nyújtanak a vezetőfülkén át nézve...
Pesterzsébetre is jöhettek :)
Az 1-es villamos kezd kulturáltan kinézni most, hogy elkezdett virágozni a repce :)
indexeltek egymásnak a vezetők, mikor szembe találkoztak! :-)
És mindig akad pár roppant értelmes utas, aki ilyenkor elkezd kiabálni a vezetővel, hogy "miért nem mész gyorsabban, köcsög?".
A felújítás idejére vajon hogyan oldják meg a pótlást? A Fiumei és a Hungária között hivatalosan nincs közúti közlekedés a sínek mentén (jut eszembe, egy bicikliutat be lehetne hozni a tememtő melletti járdán, de ez más blogokra tartozik). Mondjuk a pótlóbusz el tud menni a X. kapuig. Vagy egy sínpáron lesz közlekedés, míg a másikat javítják, és viszont?
Elvileg a közeljövőben a BKV-nak juttatott plusz pénzből lesz javítgatás pár említett helyen, az Indóházat idézve:
www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4586:tokepotlo-tamogatas-a-bkv-nak&catid=6:sineken&Itemid=9
"– a 18-as villamosvonal Szent Gellért tér–Döbrentei tér közötti szakasza, illetve a Alagút utca–Orvos lépcső közötti szakasza,
– az 59-es villamosvonal legrosszabb állapotú szakaszai,
– 2-es villamos vonalán a Boráros téri ívek,
– 28-as villamos vonalán felújítások (Élessarok, Jászberényi út, Maglódi út),
– 50-es villamos vonalán útátjárók átépítése, húzómágnesek cseréje,
– 52-es villamos vonalán felújítások,
– 62-69-es villamos vonalán felújítás (Kolozsvári utca)."

De persze az 1-es gondolom vár a naaaagy EU-pénzes felújításra, addig maximum foltozgatják. De mondjuk a villamos betáprendszer is elég foghíjas.
Az 1-es vonalán, a Lágymányosi felől érkező oldalon, az M5 bevezető szakasza melletti villamosmegállóban a menetirány szerinti jobboldali sínszálból hónapokig hiányzott egy alig 5centis darab (az illesztésnél). Ezt pótolták egy közdarabbal, ami nem illeszkedik rendesen és majd ki akar esni, amikor átmegy rajta a villamos. Természetesen a felület nem sima, szóval sz@rrá üti a villamost.
@Cs: Pár éve kanadai villamosbarátot kísérgettem, Budafokon megörült, hogy "de jó, füvesített pálya!", én meg nem akartam mondani neki, hogy az csak gaz :)
A Salgótarjáni utcán külön hungarikum a sínek mellett felpúposodott aszfalt villamos általi lecsiszolódása. Olyan helyek, ahol a villamos fémrészei a sín mellett leérnek.

További egzotikum a Fiumei úti kereszteződésnél az a tábla, ami a Combinok és Tatrák számára a temető felé elsőbbséget biztosít a szembejövőkkel szemben.
Hülyeség, nem ezzel kell foglalkozni, hanem fedett rakpartot álmodni, meg füvesített sétányokat a tetejére, gyaloghidat a Dunára, az a derék
Sajnos a TI nézőpontotok nem megfelelő!
Ugyanis a villamos sebessége teljesen normális, fölösleges felújítani a pályaszakaszokat úgyis tönkre megy megint mert szarul csinálják meg és a pénzt meg elsíbolják! Tized annyi pénzből ki lehetne hozni valami érdekes látni valót a villamos pálya mellé és a sok külföldi a lassú villamoson utazva azt nézegetné! Nem pedig a drága városnéző buszokon venné meg a jegyet hanem a BKK pénztárban.
Vagy ha csak kitakarítanák a környékét már akkor is érdekes látni való lenne! Egy tiszta pont Budapesten.
Az 1-es villamosok között van legalább egy olyan, amely szétveri a pályát. Elkezdték évekkel ezelőtt javítgatni, de pl. a Vörösvári úton nem csináltak semmit, zajong, csattog. A hídon is bár javítgatták, még mindig nem mehet normál sebességgel
Az 50-es lépésben áll be a Határ úti végállomásra és eközben csúnya hangokat ad. Ugyanezen a vonalon egy csomó régóta használatlan váltó lassítja a villamosokat a villanytelepnél. Úgyhogy azon a vonalon is lenne tennivaló bőven.
Széchenyi meg Presley tér, emberek, történnek itt nagyon nagy dolgok, csak észre kellene venni. Interaktív szökőkút, az smafu? És akkor jöttök azzal, hogy a világ nemzete egy kibaszott pár sínt, meg húsz méter utat nem bír rendesen lerakni. Na de miket álmodik?!
A 21-es, Gubacsi úti szakasza legalább ilyen sz@r, ha nem rosszabb. Az 52-es,21-es közös szakaszán is van ennél dülöngélősebb, jól mondta az előttem szóló Ahoj.
A 61-es villamos vajon miért megy -10-el a Nagyhíd megálló előtt/után? A híd fog összedőlni vagy a sinek rosszak?
most jöttem haza a Népstadiontól Óbudára az 1-es villamossal. végig döcögött, utolért minket kettő szerelvény is. de ilyen tempóval annyira nem lehetett érezni mennyire szar a pálya. mert az...
Sebaj, a Budapestre szánható EU pénzeket beleöltük egy nem a kor szellemében készülő (nem várost átszelő S bahn-ba), hanem egy kurta, újabb átszállásra kényszerítő 4-es metróba. Legalább az lesz majd valamikor talán.
Az hogy a metróra nem fogunk tudni villamosról ÁTSZÁLLNI majd másik villamosra ÁTSZÁLLNI ... marad az autó.

Hurrá!
Az Élessarkot mintha szőnyegbombázás érte volna. Nem csak a villamosoknak rossz, a gyerek kiesik belőlem, ha arra megyünk kocsival, szerencsére egyre ritkábban.
@Kekeckokec: A Gubacsi nagy részét már kipofozták (4-5-6 éve tényleg ugyanilyen volt végig), az utolsó pár száz métert is megcsinálják idén, aztán a 37-es villamos Őrház-Éles sarok közti részét is... Mindkét helyen negyedóránként elmegy pár utas, eközben az 1-esen a háromkocsis, csúcsban túltömött villamosok meg dülöngélnek hússzal :-/
Köszi a postot,Hamster! Van még hova fejlődni! Az azeri villinger több,mint horror! Persze, ha onnan "átnézünk a szonszédba",Örményországban is hasonló a 'szitu: www.youtube.com/watch?v=38uejrDhq0s&NR=1 -és Grúziában: www.youtube.com/watch?v=28k7LMWvxKc
Az 1-esnél arra képtelenek már évek óta,h átigyék Budára a Lágymányosin. Az 1-esnél egyrészt meg kéne normálisan végig csinálni, h min 70-80-as tempóval mehessen (a Hungárián a kocsik mehetek 70-el) másrészt miért is nem építenek oda magasperont és járnak ott a TW-k? A TW nem egy rossz vili ,de egyrészt könnyűmetrós szerelvénynek készült és többre is képes másrészt magasperon kéne hozzá.

A 17-es felújítása meg benne van ha jól tudom a fonódó projektben, de azt meg az a hülye 2. kerületi polgármester fúrja rendesen mondvacsinált indokkal pl. 400 parkolóhely megszűnik majd, ami természetesen nem igaz. Meg ugye mindig azzal jön, úgyse utaznának többen rajta hiszen, alig döcög előre és alig van utas rajta. Csak azt nem teszi hozzá, h ha felújítják meg megvalósul a projekt nem 10/20 km/-s tempóval megy majd hanem min. 50-el és akkor már mindjárt más a leányzó fekvése.

Sztem a 3-as vilit is össze lehetne kötni a mexikói úton a kismetróval. Szerintetek működőképes ötlet volna? Sőt akár a kismetróhoz való járműbeszerzésnél mi lenne ha olyat venne a város, ami képes felszínen is menni? Mennyivel is megy a kismetró? Az áram felülről jön ott is, talán a feszültség nem 600V, Mexikóin a kapcsolat fillérekből megoldható és máris sikerült átszállásmentes kapcsolatot csinálni várost átszelő járatként.
@Adani:

Fonódó:
Reggel a Bem téren van szerencsém a 160/260 illetve 206/86 buszokat látni, mikor megyek dolgozni, de napközben is sűrűn van hozzájuk szerencsém, és délután is.
A 160/260 a Margit hídtól üresen megy a Batyi fele, a 86-os tömött.
Napközben, ha busszal felmegyek a Kolosyra, akkor a 86 nincs ülőhely, a 160/260 üres.
A 160/260 azok a buszok, amik a 17-es, későbbi fonódó villamossal párhuzamosan haladnak, a Margit híd és a Batthyány tér között látszik, hogy a Duna parti fonódó villamos hány ember igényét elégítené ki.
szerintem csak részeg a villamossofőr, azért imbolyog a gép.

múltkori is az egyik tök messze állt meg a járdától.
@Walter Melone: még jó hogy össze nem ütköztek!
@csüngőcsöcsöncsücsülőcsőcselék: így van. rendre elmondják, hogy a város nem autópálya, az autók ne száguldozzanak!
no, most esélyegyenlőség van, a villamosok sebességét már sikerült a gyalogosokéra lelassítani!
éjjen a dugós város!
@Kicsi Kacsa: Erre én is szeretném a választ, mert a sínek rendben vannak. No de akkor a híd?
@Hamster: A bakui videó lesokkolt.
bazz, ez azért eléggé elmés megoldás, hogy a méregdrága új gépet ezen a szaron veretjük szét napjában kétszer. én a siemens helyébe megtagadnék minden garanciát.
(persze anno az új volvok hol kezdtek? ön nyert, a thökölyn, bazmeg, hol máshol.)
ez a közúti villamos hullámvasút meg jó poén. a 60-ast közúton kéne lehozni a moszkvára, és akkor lenne közúti fogaskarekű vasutunk is :)
(a 291-est libegővel pótolni viszont már durva lenne :)
Azt hallottam, hogy megint csúszik kicsit a felújítás. Aki akar ilyeneket videózni, most még egy kicsit megteheti :-/
Öröm látni, hogy azért van feljődés a villamospályák minőségében. A Salgótarjáni utca egy tökéletes pálya gyerekkorom újpesti, egyvágányú 8-as villamosához képest. Kisiklás szót sem érdemelt, egyszerűen a sinen maradt motorkocsival visszaráncigálta a kisiklott kocsit, aztán ment tovább... nem egy ilyenre emlékszem :)
@amatőr: Na jó, de azon kéttengelyes öregek meg Bengálik jártak (meg persze tehervonatok). Igaz, szerintem amikor ez a mostani pálya épült, még itt is azok jártak :)
@Hamster:
Nem akarok hülyeséget írni mint a zugligeti végállomás esetében, mert a típusok a te asztalod... :) de emlékeim szerint Bengálik csak a legvégén jártak, előtte favázas, rács-ajtós 2000-esek, majd ugyanezek fémvázasítva. (ez most biztos, mert a 2048-2049 kocsipár száma kitörölhetetlenül belém égett a reggeli ovibajárások alkalmával... szó szerint értendő vezető-állás, kézi lapátos homokszóró...)
Nyugis idők voltak, senki nem pattogott amikor a vezető megállt a Baross-utcai lángososnál két percre :)
@milliliteratura: Hát igen. Komolyan mondom, hogy még a földút minősége is jobb, mint az volt anno. (Vagy talán most is...)
süti beállítások módosítása