A 2011-es Villamosnap nagy részét átaludtam (egyszer egy héten aludja azért ki magát az ember!), de a végén még épp kiértem, hogy lássak egy menetet TW6000-essel és Gépnaranccsal (T5C5K) a Kiskörúton, majd elkapjak pár kerülőúton (némelyik közülük a 61-esen és a 4-esen át szó szerint megkerülte a belvárost) a kocsiszínbe visszatérő kocsit. Mivel közben fotózni is akartam, a videók egy része úgy készült, hogy a kamerát letettem a járdára, és reméltem, hogy körülbelül sikerült belőnöm előre, mi fog látszódni a képen / nem dől fel / nem kapja fel valaki és rohan el vele :)
A 2011-es villamosnap vége két percben
2011.09.04. 01:05 :: Hamster
34 komment
Címkék: budapest bkv videó nosztalgia villamos uv csak egy videó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
www.ujbudavilaga.hu/index.php/hirek/103-okleveles-villamosvezetok
Mivel mindegyik ilyen szagú, biztosak vagyunk benne, hogy nem valódi sör van a dologban. Komló kaszni? Maláta ülések? Mi a titok?
Más tippem nincs. A régebbi tujákon és buszokon denszesz szag volt telente, a légrendszerek jégtelenítése miatt, de az tök más szagú ugye.
szóval egy 18 és 4-esből mehetne a 61-es? :)
érthető. de a napi, rutinszerű közlekedés nem erről szól, valljuk be. az ember lehetőség szerint A-ból B-be. a leggyorsabban szeretne eljutni.
ismétlem, napi jellegű közlekedéskor, és nem olyankor, amikor az utazás maga cél.
"A 61-es meg a halál 'szán áll meg"
kétség kívül nagy az átszállási táv: 300 méter, egy megállónyi. ezen javítana az összekötés.
Maranelloban a Ferrari gyár előtt megkértünk egy német nénit, csináljon rólunk egy képet, amin mindannyian rajta vagyunk. Azért őt választottuk, mert ha el is fut a géppel, utolérjük. Viszont ő fotózni nem tudott.
És az a baj, hogy ez mindennapos probléma, ami nem javul, hisz csak az aluljárókból lettek kirakva, úgyhogy egy részük felköltözött a BKV-ra. És ami igazán gáz: hogy amikor ellenőr/sofőr intézkedik, általában van érzőszívű okostojás, aki elkezd hápogni, hogy az is ember, ne tegye le, mit képzel, blabla. Mert a szagembernek jogai vannak, én meg a pikkelysömörös bőrömmel esetleg kapjak el tőle valami szart azért, mert utána kapaszkodtam ott vagy ültem le... Nem az a baj az ilyen alakokkal, hogy hajléktalanok, hanem hogy kibírhatatlanul büdösek, és nincsenek senkire tekintettel. De állítólag olyanok is vannak köztük, akik bicskát rántanak, ha valaki rájuk szól, hogy le kéne szállni.
amúgy én az esetek 99%-ban a rövidebb utat választom.
Budán a 61-est, Pesten a 2-est.
ne legyen aluljáróban mewrt nem odavaló, ne legyen BKV-n, mert nem odavaló, ne legyen, mert nem.
egyszerűbb volna az elhelyezéséről gondoskodni, de azt nem csinálják. véletlenül se.
Ezen túl még gond, hogy (állítólag) túlságosan lefogná a Móriczot, ha a keresztező irány is benne lenne a lámpaprogramban, mert hát jajj, keresztben a 7-es buszok mennek, meg 19/49... Ha minden 61-es lejönne délre, akkor ezt még el is hinném, de az tényleg nem kéne. Én úgy érzem, hogy senki se akar konfliktusokba kerülni emiatt, nem fontos senkinek se a Fehérvári út meg a Körtér, hiszen politikailag a Fonódó meg a Széll Kálmán van fókuszban. Emiatt aztán várnak a metróra, amikor nem lesz 49-es (talán), a 7-esek meg ritkábbak lesznek (talán), és "majd akkor". Ezzel együtt az, hogy most a 18-as vágányzára alatt is csesztek megcsinálni az átvezetést, engem speciel zavar. Hallottam, hogy állítólag A Hatóság szórakozik, mert ha lenne végállomás is a Villányin, meg továbbmenetel is, akkor pont olyan biztosító- és jelzőrendszer kellene, mint a TGV párizsi bevezetőszakaszán... És nyilván pár hétre, ideiglenes engedéllyel, akár zavaros jelenlétével se lehetne megoldani.
Szóval lehet, hogy megsértem érintett ismerőseimet és az illetékeseket, de én azt érzem, hogy nagy nem akarásnak nyögés a vége :(
Addig is mi vagyunk a leggazdagabb ország, hiszen évek óta fenntartunk egy gyakorlatilag soha nem használt kétvágányos kapcsolatot, villanyváltóval, bejelentkezős lámpaprogrammal, míg a kocsiszínekbe egyvágányosan, szembemenettel meg hasonló lehetetlen módokon állnak be naponta hatezerszer.
Gyorsan hozzáteszem, hogy már többször megkaptam, hogy a hülye én vagyok, meg mit sírok, nem olyan rossz a Fehérvári út.
azért (sztem) javarészt örülnének ha lenne szállás, étel.
amelyik renitenskedik, azokat meg vigyék el gettóba a mittomén, Alföldre, vagy bárhova, ahol jó messze vannak mindenféle civilizációtól, aztán oldják meg maguk. ki akarnak kerülni a társadalomból? hát megkapták.
aki be akar kerülni, az úgyis megfogja a lehetőséget.
"Ezen túl még gond, hogy (állítólag) túlságosan lefogná a Móriczot, ha a keresztező irány is benne lenne a lámpaprogramban,"
- Abszolút nem fogná meg. A fonódóban is az egyetlen jó érv, hogy a gyalogosokkal párhuzamosan tudna keresztezni.
" akkor pont olyan biztosító- és jelzőrendszer kellene, mint a TGV párizsi bevezetőszakaszán..."
- :)))))
" nagy nem akarásnak nyögés a vége :("
- Én is így érzem. pár éve amikor a Fadrusz járhatatlan volt a kátyúk miatt, én az átkötésen kanyarodtam ki a Bartókra a KDT felé, és a rendőr nehezen, de belátta, hogy szabályosan. Bár lehet, nem kellett volna vele szemben a jobbkézszabály megtartását is kierőszakolni, mert 20 percem ráment, de megérte.
ROCKO Rég voltm arra, van már tábla?
"évek óta fenntartunk egy gyakorlatilag soha nem használt kétvágányos kapcsolatot, villanyváltóval, bejelentkezős lámpaprogrammal,"
- Lásd fentebb, én néha használtam, bár nekem elég lett volna a sima aszfalt.
"míg a kocsiszínekbe egyvágányosan, szembemenettel meg hasonló lehetetlen módokon állnak be naponta hatezerszer."
- Időnként dobok is egy hátast, mikor meghallom, milyen garázsmenetek vannak néha. Enyhe túlzással néha hosszabb a garázsmenet, mint a hasznos menet vonalon.
" nem olyan rossz a Fehérvári út."
- Végül is még mindig jobb mint Mogadishuban az ottai főutca.
newsimg.bbc.co.uk/media/images/42856000/jpg/_42856857_04_ap_mog.jpg
---
MÁS: Ma 65 éve született Freddie Mercury. Lesz megemlékezés?
tudtommal nem. majd ma megnézem.
Fadruszt gyűlöltem én is, de felújítottűák. ennek ellenére a Balogh lejtő, Ménesi út kombót választom. mert dél felé megyek tovább, Petőfin vagy Lágymányosi híd felé, másrészt ott nem rohangálnak át a piroson gyalogok. vagyis ritkábban. meg nem fog meg egy lámpa feleslegesen.
télleg, azt látom hogy Combino használja az átkötést, meg ihon látom a Karoilna utas képet is. de meddig ment el? Budaörsinél visszafogott vagy felment a Moszkvához? mert akkor sajnálom hogy kihagytam.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: megnéztem reggel:
azon a kis beugrón van holdjelzô, tábla nincs. behajtani tilos van a zebránál, meki felé. ez logikus.
illetve a Villányi visszafordítójánál a megállni tilos tábla. amit leszarnak ugye.
más tábla nincs.
csak úgy, poénból ki fogom próbálni egyszer. :)
már ha mûködik a 47-49-es megállójánál lévô kanyarodási lehetôség, visszafordulással.
Miért ne szeretné? Szerinted ha egy százéves kéttengelyes, légfékkel és kerekes kézifékkel felmegy meg lejön ott, akkor egy XXI. századi, a BKV általános műszaki állapotához képest Large Hedron Collider technológiai szinten álló járgány nem? Lehet, hogy a hivatal okoskodik, hogy ne szállítson utasokat, mert a Márcány utcai megállóban a kocsi segge magasabban lenne, mint az elejének a teteje, de attól még a Combino a környék legerősebb járgánya, a legerősebb fékekkel. Amúgy meg azt az emelkedőt svájciak, osztrákok, németek észre se vennék, csak nálunk van az, hogy "jajj, kishegyipálya, nem vezethet ott akárki"...
szóval nem az hogy nem bírna felmenni, hanem törne a szerelvény.
persze lehet ez is csak PR mese, hogy ne kelljen odaküldeni.
Ha egyszer felmegy, akkor bármikor.
Ha káros lenne neki, akkor most se mehetett volna arra.
mert a Márcány utcai megállóban a kocsi segge magasabban lenne, mint az elejének a teteje,
- Szerintem át lehet helyezni a megállót a Márvány-Királyhágó közé
Ez megy most