Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ikarus 620-assal a II. kerület minden szegletébe!

2011.09.11. 03:00 :: Hamster

Megvolt a nagy Ikarus 620-as csavargás, ami már az elején több volt, mint amit vártam, hiszen a miskolciak által felújított 620-as mögött ott állt az MB-Travel 630-as kabriója is:

Naná, hogy mindenki megbámulta őket - még a téren átvonuló Hummer-alakú-de-teherautó-méretű-extra-stretch-limuzin utasai is :)

Már vagy ezer éve utazni akartam városi 620-assal, mert a képek alapján igazi klasszikus lehetett, de annak idején - mire elkezdtem észrevenni magam körül a világot - a BKV-tól már kiszórták őket. Tökéletes busznak valószínűleg nem nevezhető a típus, hiszen kicsi volt, keskeny ajtókkal, a motor a vezető mellett zajongott, a laprugók miatt szögdécselve gurult, állás közben pedig erősen rezonált, de jobb volt elődeinél, a kinézete pedig műremek - és a felújítás is csak felsőfokú jelzőkkel illethető.

Villamos/kisvasút használata nélkül, csak busz igénybevételével tizensok éve nem jártam Hűvösvölgyben (akkoriban a villamos eléggé lepra állapotban volt, az 56E viszont meglehetősen gyorsan fent volt a földszintes presszósor előtti végállomáson, és a fekete 56-os se volt teljesen reménytelen, a "rendes" buszállomásnál levő végállomásával, mely ma már szintén nem működik), most viszont a fél szombatom csak erről szólt. Marha jó volt, és akkor finoman fogalmaztam!

Az ingamenetek végeztével egy kis városnézésre indultunk, végül a Hősök terénél intettem búcsút a kék-ezüst pöfögénynek - mely egyébként messze nem a legfüstösebb busz volt a Széll Kálmán téren :-/

Update: Addig cukkoltatok ezzel a "tegyél fel képet mééég" témával, hogy leültem és összeraktam egy videót, ami ugyan sokkal tovább tartott, mint átméretezni pár képet akkorára, hogy ideférjen - de legalább kicsit fájdalmas az eredmény. Viszont elég jól megmagyarázza azt, hogy miért volt sokkal kevesebb veseköves beteg akkor, amikor még ilyen buszok jártak ;)

Remélem, az azért feliratok nélkül is lejött volna, hogy minden zörgés és zötyögés ellenére mennyire élveztem a lehetőséget, hogy ezzel az oldtimerrel utazzak! Pontosabban mindkettővel, mert kabriózni is kellett egy kört :) Akit ez a videó nem rettentett el, annak itt van még két másik, egy-egy a két oldtimerről.

És rögtön itt a következő programajánló is a régi magyar buszok és teherautók rajongói számára:


36 komment · 1 trackback

Címkék: budapest videó busz képek nosztalgia ikarus oldtimer nosztalgiabusz

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr233217157

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Még két videó a szombati Ikarus-napról 2011.09.12. 09:52:16

Kicsit ijesztő, de a szombat nagy részét azzal töltöttem, hogy buszokkal ingáztam a Márnemmoszkva tér és Hűvösvölgynemnépkert közt (a már szintén nem létező 56-os busz vonalán). Hát hova jut a világ? De ha egyszer jó volt! A hangokat és a hangulatot me...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

na, mégiscsak voltál?
@Rocko-: Mivel a 620-as hétfőn visszamegy Miskolcra, erre most el kellett menni...
Lemaradtam róla, pedig itt volt a szomszédban. Na majd legközelebb.
@Kicsi Kacsa: Sajnos csak kb. egy nappal előtte lett meghirdetve - elég spontán szervezés volt, hogy ha itt volt a busz Miskolcról, akkor megjárassák, úgyhogy ez nem a szervezők hibája, le a kalappal, hogy meg akarták szervezni, és meg is tudták. A nap végi városnéző meneten egyébként őrületes teltház volt így is :)
@Hamster: tudtam róla, hiszen törzsolvasó vagyok. De eltötymörögtem az időt itthon, aztán meg rohannom kellett, így villamossal mentem a Moszkvára, nem vártam meg a menetrend szerinti járatot. Sajnáltam is nagyon és szidtam is magamat miatta.
@Hamster: jön még ez, ne félj. :)
kicsit részletesebb írás a jövő heti buszozásról
iho.hu/hir/hetvegen-irany-polgar
azt a leborult szivarvégit... gyönyörű gépjárművek!
@Hamster: kepeknek mondott valamik amibol nem latszik semmi, OK nem sok minden
egy nagyon tavoli meg 2 hutoracs
haaat...
amugy nem basztatas, csak akarunk meg tobbet:)
jobbat
na, meglett eddig csak piros x volt:)
igy mar mindjart mas:)
@hagyma: Ez nem a képmutogatás helye - majd lesznek képek, addig egy gyors lelkesedés, mintegy visszajelzésként a szerveszőknek, hogy köszönjük szépen, jó volt, legyen ilyen még.
@Hamster: Egyébként épp gondolkodtam, hogy összvegdosok gyorsan egy videót a rezonálásról meg az ugrálásról, de lusta vagyok, ha meg basztatnak, akkor pláne :)
@Hamster: Reggel óta kussban vagyok. nem baxtatom a főnököt. De most már nem várok tovább, megyek aludni.
Én féltem ezektől, mert annyira agresszív hangjuk volt, ahogy jöttek a függőleges és nekem nagyon magas elejükkel, amikben ott csörgött és dohogott az a marha nagy motor iszonyú hangosan.

Május elsejéken berakták az ötös busz végállomását a Városliget közepébe, ott áltak sorba. Lehetett egyből menni Pasarétig.
@pucros: Akkor neked fog szólni a Félelem és reszketés a hátós peronon munkacímű videó, amit éppen most renderelek, a legjobb motorhangos, vibrációs és laprugós ugrálós jelenetekkel :)
Hogyan lehet ezekről idejében értesülni??
Én még utaztam ilyen szépségekkel rövidnadrágos koromban.
De nekem viszont úgy rémlik, hogy akkoriban jobbak voltak az utak....
Igaz, amikor padlógázzal mentek (mert időnként mentek, mint a veszedelem), jóformán pattogott hátul az ember az ülésen...:))
IV. Polgári veteránjármű találkozó.
Mi a retektől polgári?
Ülj le, egyes...
A Polgár nevű településről (Hajdú-Bihar és Borsod-Abaúj Zemplén megye határán) még nem hallottál?
Köszönet a képes videós beszámolóért!
Remélem lesz még hasonló alkalom, és én is kipróbálhatom kisgyerekkorom kedvenc buszát!
@városjáró:
Csatlakozom, a "Trapéz-Ikarus" nekem is nagy kedvencem volt, és olyan jó érzés, hogy most, ahogy ezt írtam, hirtelen rádöbbentem, hogy nem is kell múlt időt használnom. Bár sajna ez az alkalom most kimaradt, a 620-assal múlt szombaton sikerült utaznom (a 630-assal meg már többször is)
Ezzel a sorozattal (korábbival és későbbivel is) sokat utaztam,volt csuklós és szóló,helyi és helyközi változata.Remek darab,strapabíró és szép.Kár volt szinte az összeset szétbontani,külföldön több van belőle mint itthon.Jó busz volt,szerettem.A hátrányai:a végsebessége az áttételezés miatt alacsony,zajos,rázós kasztni.A motor a sofőr mellett volt(6 hengeres Csepel),nem volt szervókormány,izomból kellett tekerni.Ez érdekes lehet mai szemmel nézve,amikor a legótvarabb kisautóban is alap a szervókormány.Szerintem kifejezetten jól sikerült busz,tetszetős és egyedi megjelenéssel kívül-belül,mindemellett tartós is volt nem úgy mint a mostani ipari hulladéknak minősíthető Volvók.
Amikor a 11-es és a 91-es még ilyen volt és én óvodás voltam, a sofőr mögött térdelve utaztam. Hogy utáltam az újakat, azokból nem láttam semmit sem előre és csak állva lehetett sofőrt bámulni. :-) Szeretem ezt a típust jó, hogy van belőle!
@pucros: Egy ilyen 620-as szóló 7-es busszal utaztam az abszolút rekordomat, a Bosnyák tértől az Astoriáig, 7,5 perc alatt! Egyébként a vezetőülés mellé gyakran szállt fel a megállóban egy-egy rendőr, ha utazni akart.
Abban kérek segítséget a busz-kedvelőktől, hogy ha valakinek van képe arró, a nyitott, kisbusz-méretű autóról, amelyik az Újlaki templomtól vitt fel utasokat a Hármashatár hegyre, még a negyvenes évek végén, tegye fel!
A faros utáni legszebb busz szerintem.
süti beállítások módosítása