Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Gigantok helyes (?) alkalmazása

2011.11.09. 10:00 :: Hamster

A "Gigant" becenevű V63-as mozdonyokról a múltkor volt már egy videó, de az ideális eseteket mutatott be - legalábbis ahhoz képest, amikor egyetlen (védő)kocsit rendezgetnek vele, vagy amikor ez a böhöm kocka dög kirohanós teherként három kocsival jár :)

18 komment

Címkék: videó vasút csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr203365334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fú, videot nézve beleborzongtam a kék büdösbe.

meg kicsit idefejteném egy részelegesen kapcsolódó gondolatsoromat.
szóval mennyi energiát ölnek abba, hogy hibrid, majd elektromos autókat gyártsanak, ezutóbbi viszont elég kis hatótávú. ezzel szemben itt van ez az izé, amit vonatnak hívnak, és úgy látszik sokan nem ismerik. szóval nem értem, hogy miért nem a vasutat fejlesztik orbitális méretekben, hiszen a hatékonysága (jól működő rendszert alapul véve) felülmúlhatatlan. az autónak pedig csak szükségszerű perifériaként kéne megjelennie, azaz ráhordó szerepet kéne betöltenie.
@Rocko-: *vonat: értsd gyűjtőfogalom, fedi az elektoromos meghajtós tömegközlekedési eszközöket: vonat, HÉV, metro, villamos, trolibusz.
@Rocko-: A vonatot nem lehet személyesen birtokolni, az autót igen. Szerintem röviden ennyi a megoldás. Lehet még jönni hogy lobbi meg miegymás, de ha az emberek többsége nem érezné vágyának egy autó birtoklását akkor azért sokkal nehezebb lenne a lobbi dolga.

Szóval egyszer majd egy messzi messzi galaxisban valahol lesz egy ideális rendszer, de ez nem itt, és nem most lesz.
@Németh András: a vonat enyémé meg az államé. :D
pontosabban az államé, az állam meg én vagyok: én vagyok a dolgozó, aki eltartja az államot.

egyébként miért kéne tulajdonolni a járművet? azt megértem, hogy valaki lakást akar birtokolni, az legyen biztos, de járművet? kiindulva abból, hogy a jármű számára csak közlkedési eszköz.
@Rocko-: Magyarországon az autó és a lakás státuszszimbolum. Valószínűleg azért, mert régen még ennyije se lehetett sokaknak, itt nincs az, ami Németországtól Amerikáig jellemző, hogy bérelt lakásban élnek az emberek. Engem is úgy beszélt le a család az albérletből, pedig én ellettem volna vele... és akkor még hitelem se lenne :)
@Hamster: Na, ezt túl hamar küldtem el. Szóval az autó az még státusszimbólumabb, mert könnyebben hozzá lehet jutni, fel lehet vágni vele, stb. Aki meg buszozik, vonatozik, az "sikeres ember nem lehet". Még rosszabb dolog, hogy ezt a politikusok is így gondolják évtizedek óta, a mai csodailletékesek utoljára általános sulis osztálykiránduláskor ültek vonaton, úgyhogy szociális ellátórendszer részeként gondolnak a közösségi közlekedésre, ti. hogy "a csórók (=akik nem olyan ügyesek, mint mi, hogy legyen szolgálati kocsijuk, meg nem olyan ügyesek, mint a sógor, hogy legyen lízingelt alfaromeo/tíz éves béemvé) is eljussanak a melóba, meg haza". Úgy, ahogy: ha nincs parasztlázadás naponta, az már jó, ezen túl csak kirakatberuházásokban tudnak gondolkodni: autópálya, völgyhíd, metró, mágnesvasút (ez utóbbi a költségek miatt szerencsére csak álmokban - de úgy tíz éve voltak agymenések arról, hogy ötszázzal megy majd egyenesen a középhegység alatt a szupervonat Miskolcra, meg hogy maglev kell Érdre). A valós igények kiszolgálása, na, az még a kanyarban sincs, de még a szolgáltatóktól a pénzért cserébe valami szint elvárása se (MÁV).
@Hamster:

Párszor már kifejtettem, hogy mindent egybeszámolva az autózás olcsóbb. Ergo a sikeres emberek (mert nekik telik rá) buszoznak.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az autósok meg azt nem értik, hogy ha mindenki autóval menne, akkor senki nem menne sehova, mert egyetlen dugó lenne, meg szmog. Ergo nekik az az érdekük, hogy minél többen tömegközlekedjenek :)

Az más kérdés, hogy a BKV-ra várva (... mert kiesett egy kocsi a forgalomból, mert csesznek időben indulni a végállomásról, mert úgy mennek, ahogy épp jól esik nekik, szétcsúsztatva a követéseket, sokszor elverve az átszállásokat), hajléktalant szagolva, a bepufogó kipufogót szagolva újabban néha én is lúzernek érzem magam.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: :)))
egyébként csak bizonyos arány után. de ez elég kicsi.

@Hamster: igen, az autó státuszszimbolum. valahol. viszont baromság ez az elgondolás, ki kell nevelni belőlük. meg valahol érthető a szerepe, mert nálunk a tömegközlekedés igen gyatra.
@Hamster: "Az autósok meg azt nem értik, hogy ha mindenki autóval menne, akkor senki nem menne sehova, mert egyetlen dugó lenne, meg szmog. Ergo nekik az az érdekük, hogy minél többen tömegközlekedjenek :)"
én támogatom, minden szemszögből, hogy a lehető legtöbb ember tömegközlekedjen. természetesen élhető tömegközlekedésen.
Egy idézet Sándor Györgytől:"azért olyan lassú a vasúti közlekedés, hogy megőrizzük a nagy ország (nagy távolságok) látszatát.
És egy kérdés: a közbeszéd szerint a sebes ugye az gyorsabb mint a gyors. A vonatoknál hogy is van ez?
@leitomi: Én nem vagyok ideológilag kellően képzett, nem tudom a különbséget. Néha látni vélem, hogy a gyors mintha úgy általában csak nagy helyeken állna meg (jja, mint Zalakomárom), addig a sebes bokrokban tudja a megállóhelyeit, tehát megy-megy-megy, megáll-megáll-megáll, megy-megy. De hogy ezt miért nem hívják zónázónak, vagy valami. Azt nem tudom, az IC mit jelent ma azon felül, hogy kell még egy külön jegy, aminek a birtokában nagyobb esélyem van megküzdeni a helyért, amit adott esetben másnak is kiadnak :D Egy időben volt még InterCity Rapid is, az már a paródia kategóriája volt, mert csak ott állt meg, ahol az IC-nek kellett volna, de ugye az IC-t közben felpuhították a közbenső települések tanácselnökei, miszerint "na nehogymá nálunk ne álljon meg a zícé".
Gigant. <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Egyebet nem tudok mondani. (Kéremkaccsoljaki.)
@Hamster: De most őszintén, egy a magyar IC, a német RegionalExpress megfelelője. :) Ja, nem, az átlagsebesség a RE-nél nagyobb.
Az egyforma kék kocsikról meg annyit, hogy nem is egyformák! Az egyiknek rozsdásabb a teteje, mint a másiknak. Nem értem, hogy miért nem lehet mosni a kocsikat, hogy ne úgy nézzenek ki, mintha a kohó elől szöknének.
@berlin_mount: A kék kocsikban mondjuk vicces, hogy ezek még csak pár éve lehetnek kékek, hiszen előtte pirosak voltak, szóval ennyi idő alatt hogy tud ekkora különbség kialakulni közöttük?
@Hamster: Úgy, hogy amit elsőre kékítettek be, az szerintem még nem látta azóta a mosót. Vizet is csak esőben :)
süti beállítások módosítása