Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Levegőben

2011.11.16. 09:30 :: Hamster

Kezdjük a napot valami dinamikussal, valami olyannal, amiben olyan hangok vannak, hogy vzzzzzzzz meg vrummm :)

Ezek után pedig egy virtuóz váltással térjünk át a közegre, melybe a videón látható gépek felkapaszkodnak: a levegőre! A levegőre, ami helyett most már jó ideje csak valami szénfüst és autóablak-mosószer szagú szivacsos izé található Budapesten. Persze ma reggel elrendelték a szmogriadót, na de hogyan! Ha két napig magas értékeket mérnek folyamatosan, akkor ma szólnak, hogy ha holnapig még mindig szar lesz minden, akkor aztán már tényleg ránk lesz szólva, hogy ne füstölögjünk. De ha kicsit mégis javul, akkor boldogan eldobják a kaszát-kapát, és mégse szólnak ránk, mehet minden tovább. Igazi "jajj, csak ne kelljen csinálni semmit" intézkedések, és még a főpolgármesterre lett rászólva a múltkor, hogy túl hamar akart tiltani. Pedig szerintem ha rossz a levegő, akkor azonnal kell cselekedni, nem várni a csodát, és adott esetben tovább rontani a helyzeten. Ráadásul ha cselekedni kell, akkor esetleg nem csak a 17 és fél évnél öregebb, lila színű IFA-kat kell tiltani, hanem valami értelmes terv is jól jönne. Ezen nehézségek, illetve az esetleges tiltás okozta népszerűtlenség miatt az ilyen riasztási szabályokat valószínűleg eleve úgy írták meg annak idején, hogy ne nagyon kelljen bevezetni őket - plusz valószínűleg azért is, nehogy kiderüljön, hogy a város üzemeltetésének évtizedes elszabotálása miatt nem tudnának közelítőleg se jó alternatívát nyújtani az egyéni közlekedéshez képest (mert a BKV a "normál" utasokat is csak alig-alig tudja elszállítani, a MÁV meg szintén nincs a helyzet magaslatán). Ez főleg azért van így, mert a város évek óta nem fizet a BKV-nak a szolgáltatásaiért (mondjuk Prágával ellentétben, ahol nem a varázslatos atmoszféra vagy a tündérek miatt van jó tömegközlekedés, hanem azért, mert a város folyamatosan finanszírozta és felügyelte a közlekedési vállalatát; nálunk viszont csak álmok és nagyprojektek voltak, úgyhogy nem kormozó buszok százai helyett van két üres lyukunk a város alatt, azt jónapot), úgyhogy inkább ne derüljön ki.

Persze csak azért vagyok ennyire keserű a témával kapcsolatban, mert újabban elkezdtem érezni, mennyire rossz a budapesti levegő: huzamosabb ideje alig szelel az orrom, úgyhogy tavasszal elmentem fül-orr-gégészhez, mert meg voltam győződve arról, hogy kiújult az orrpolipom. Nagy meglepetésemre a doktor megnyugtatott, hogy nem újult ki a polip, csak allergia miatt be van mindenem duzzadva odabent. Gyógyszert és orrcseppet is felírt, amik nagyon kicsit segítettek, de alapvetően szkeptikus voltam. Aztán egy hónapja a Semmering-hágónál kirándultunk, és a vonatból kiszállva arra lettem figyelmes, hogy megint kapok az orromon keresztül levegőt. Háromnegyed óra után mintha új orrot kaptam volna! Aztán este visszaszálltunk a vonatra, és mire visszajöttünk, megint elmúlt az idill, megint elégtelen volt az orromon keresztüli huzat. Nemrég pedig egy köhögős náthaszerűség kapcsán kiderült, hogy több ismerősöm is hosszabb ideje küszködik valami hasonlóval, mert nem tud teljesen és tökéletesen elmúlni, mindig marad egy kis köhögés. Most én is hasonló cipőben járok, a nagy köhögés elmúlt, de valami idpnként irritál, rohamszerűen. Például olyankor, amikor kimegyek az utcára: mintha a beszívott levegő csiklandozná a hörgőimet. Ez persze egyéni szociális probléma: engem az átlagnál jobban irritál a por, ez van, költözzek tanyára... de igazából valószínűleg mindenki kicsit szarabbul van a levegő miatt, legfeljebb nem veszi észre, vagy a stresszt okolja miatta. De persze hivatalosan csak két napja van gáz, és nem kell senkinek korlátoznia magát :-/

Egyébként kicsit meglepőnek találom, de sokfelé "széntüzelés szagot" érzek. Azt hittem, elég elterjedt a központi fűtés, amellett meg a gáz, de nyirkos esténként, amikor ráül a XI. kerületre a füst, mintha sok kocsi kályha szagát érezném. Létezik, hogy sokan visszatértek a gázról másra (például az ára miatt), vagy mégse igaz a régi propaganda, hogy hű, de modern gázfűtés lett mindenütt az átkosban?

62 komment

Címkék: énblog budapest kritika videó légszennyezés repülőgépek csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr33386441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én elsőként a buszokat tiltanám ki, rögtön sokat javulna a helyzet. Van egy világító zöld kabátom robogózni, szégyellem felvenni, olyan fekete lett, pedig évente többször is kimosom. Ilyenkor a kád alján gyűlik össze a korom. (Buszsávban, busz mögött meg megfulladok.)
Mondjuk nem elsősorban környezetvédelmi okok miatt döntöttem a mai -2 fokban is a kétkerekű mellett, de tényleg mindenki jobban jár, ha nem a 2000 köbcentis dízel autócsodával pöfögök a dugóban.
Gázfűtés: Tényleg drága. Egyre többen vesznek vegyes tüzelésű kazánt, amiben sajnos tényleg vegyesen elégetnek mindent, ami éghető. Havi 60e Ft a gázszámlánk, amit egy kiegészítő 180e Ft-os csekkel a gázművek a nyár végén még megfejelt. (Aztán minden bocsánatkérés nélkül visszaküldött 104e Ft-ot, mert mégis tévedett.) Hát ezeket nem biztos, hogy mindenki ki tudja fizetni, amikor bontott deszkákkal és törött bútorokkal, de még pet-palackokkal is lehet fűteni.
Ebben az egész plakettalapú tiltásos huncutkodásban az a legszebb, hogy az autó PM10 kibocsájtásának semmi köze ahhoz, hogy rajta zöld, fekete magenta vagy hupikék plecsni van-e. Innentől az adtunk a szarnak egy pofont esete forog fent, jobb nem lesz, de legalább megszívattunk pár becsületes embert, aki lerakja az ezerötös zsiguliját, és megpróbál busszal közlekedni.

Azzal a busszal, ami ha ad egy kiadós gázfröccsöt, három napig nem látni utána a napot. De a belőle kijövő részecskék biztos intelligensebbek, azok valószínűleg a fizikát meghazudtolva lerakódnak valahol illedelmesen...
@jim32: Azért engem előbb érdekelne, hogy a túlfutott, koromokádó buszok per kopf mekkora részét okozzák a szállópor-szennyezésnek (mert egy busz biztos füstöl annyira, mint 10-15 autó, de el is tud vinni 100 embert, és az igazán szűk, szennyezett helyeken, mint mondjuk a Rákóczi út, inkább többet visznek, plusz az útfelületből is kevesebbet foglalnak, mintha ugyanennyi ember autóval menne). Kicsit félek tőle, hogy az eljutás jelentősen romlana (konkrétan megszűnne a tömegközlekedés), viszont annyian vennék elő a szutykos kocsit, motorizált kecskét, hogy a megnőtt forgalom miatti dugóval együtt nem csökkenne a szennyezés jelentősen. Értem én, hogy ez neked még nem lenne baj, mert mennél a sorok közt a dugóban, és még a busz se füstölne le, de azért más szempontok is vannak :)

Ezen túl érdekelne, hogy vajon a rossz fűtések mekkora részét adják a szennyezésnek, mert nálunk busz csak kevés jár, de köhögésre ingerlő büdös az van, szerintem a kis házak fűtése miatt.
@toto92: Én egyébként örülnék, ha az NKH egyszer és mindenkorra bevizsgálná az _összes_ buszt, és ami nem felel meg az előírásoknak, az ne menjen ki többet úgy az utcára. Pár napig szar lenne, de aztán talán kénytelenek lennének lépni minden szinten, és végre elindítani a cseréjüket. Már vagy tíz éve mániám, hogy az a BKV baja, hogy sose omlik össze, mindig valahogy elketyeg, emiatt az illetékesek nem foglalkoznak vele, hisz "látjátok, csak hisztiztek, nincs itt baj, elműködik így is". És elműködik, csak lassan beledöglünk :(
A tüzeléssel fűtés még egy dolog, de amíg nem ázik el véglegesen az avar a jelenleg nem túl sűrűn előforduló esők miatt, addig azt is égetnek az udvarokon rendszeresen, ennek is messzire száll a szaga (pont azért, mert a cucc teljesen már mégsem száraz a pára lecsapódása miatt, úgyhogy rásegítenek kis olajjal is, szóval keletkezik füst rendesen).

Emellett van a talajközeli inverzió, amivel senki sem foglalkozik: a lehűlő levegőben (kora reggel, este) az égéstermékek nem feltétlenül szállnak szépen felfelé, visszafordulhat a füst és égéstermékek iránya, ami miatt még inkább földközelben érezni a szagot - ezért a helyi rendeletek mindenhol napközbeni égetést írnak elő, erre nyilván sokaknak van idejük amúgy is.
@tantann: Azt hittem, hogy már hetek óta nem szabad avart égetni. Mondjuk érdekelne, hogy mi lenne, ha nem égetnék el egyátalán, beledöglenénk a rothadás bűzébe, vagy szépen komposztálódna, és a talaj kicsit javulna tőle? Hótt komolyan kérdezem, mert nem tudom a választ.
1, az avar/zöldhulladék szépen komposztálódna (illetve tavaszra térfogata jelentősen csökkenne), ha nem akarná minden kert/parktulajdonos kényszeresen eltüzelni mindig. Mert valamiért zavarja a járdán levő levél...

2, a gáztüzelés nagyon környezetbarát a HAGYOMÁNYOS szén/fatüzeléshez képest, csak sokkal drágább. Főleg most, hogy már nem annyira támogatják. Várhatóan tovább fog drágulni a gáz, 2-4szeresére, rövid időn belül.

Igen, meg lehet tiltani a fa/széntüzelést is. Ahogy a hajléktalanokat is lehet bűnözőnek deklarálni! :)
@PonDrow: Az jó, mert én is azt képzeltem, hogy mindenki ezerrel égeti az avart, valami rejtélyes népszokás részeként, aminek a pontos okára már nem emlékszik senki, csak hát "a nagyapámék is égették, meg a szomszéd is elégeti", szóval huss.

A másikra: szóval a légszennyezettség telente a jövőben még nagyobb lesz? Hurrá.
@Hamster: Így van. Mert valamiért a tiszta/rendezett udvar/park képébe nem fér bele, hogy a sarokban van egy összegereblyézett halom avar, amit tavasszal ledarálnának és a fű közé szórnának komposztként. :)
Ehelyett azonnal "el kell tüntetni" minél gyorsabban és olcsóbban. Nálunk is ez van, asszony hisztit kapott a gondolattól, hogy tároljuk tavaszig. Mondjuk én bezsákoltam és elvitte a zöldjárat (mifelénk van tavasszal-ősszel rendszeresen, hogy elviszi a szemétkezelő cég a zöldhulladékot)

Igen, nyáron az ózon/porkoncentrációt a gépjárművek forgalma növeli, télen viszont főleg a fűtés és a kerti zöldhulladék égetése.
Persze, ha lenne saját mikro-hőerőművem otthon, akkor akár áramot is termelhetnék vele. :)
egy kivétellel sikerült dunakeszin őshonos repülőket lefilmezned.

ennek az elsődleges oka az ottani reptér körüli hercehurca...
@Walter Melone: "egy kivétellel sikerült dunakeszin őshonos repülőket lefilmezned."

Nem "sikerült", direkt vágtam be őket, amúgy egész nap járkáltak, kettesével. A hangárban ott volt a retró festésű vontató is, tiszta vendégjárás volt. Most végülis van valami megegyezés, vagy ezeket a gépeket egy ideig még láthatom LHBS-en?
egyébként erről a levegőnek látszó valamiről ma reggel próbáltam kifejteni a véleményemet bővebben:

remittenda.blogspot.com/2011/11/levegot.html
azt nem mondom hogy a szmogriadó idôzítése, de nem lehet azonnal tiltani. kell idôt hagyni a felkészülésre.
a tiltással egyetértek, jól gondolod: pont azokat tiltja, amik keveset tesznek hozzá a jelen helyzethet. hozzátesznek, de nem túlnyomórészt. ami viszont tényleg hozzátesz, az általad említett fûtés is. vajh miért Csepelen van a legnagyobb érték? na, miért? úgy van! mert nem bírják a gázárt, és inkább fával fûtenek. hurrá!
egyébként a fôváros töketlenkedésében is igazat adok neked: látsztintézkedés ez a közekedési korlátozás. mert ugye mi TESZ a fôváros a szmogriadó ellen? nagy büdös semmit. vagy tegye fel a kezét az, aki látott most utcaseprôgépet! nincsen. hókotrót azt láttam, de hogy a szállópor ellen úttakarítással küzdenének, na, oylat nem.
hogy a tömegközlekedés nem kellôen jó alternatíva, abban is egyetértünk. sajnos emiatt menekülnek az emberek az autóhoz. ami ha tetszik, hanem: nem luxus, hanem kb. az egyetlen élhetô megoldás. mármint a közlekedés szempontjából. szomorú.
az egészségügyi szempontot én is érzem magamon, begyulladó szemek, reggel állandó köhögés, taknyosodás.
@Hamster:

Április 1.-ig biztosan nem.

Utána, ki tudja?
@toto92: így-így. ennyire ért a városvezetés a kérdéshez.

@Hamster: a buszos témához: én komplexebben vizsgálnám a kérdét: az igaz, hogy A-B pont közt az egy fôre jutó szennyezôdés kevesebb a busz tekintetében, már ha az autót vesszük a reláció alapjául.
na de egy autó CSAKIS A és B pont közt megy, a busz pedig 6-8-12 órát. szóval é nezt a szennyezést inkább üzemórára vetíteném le. máris nem olyan rózsás a helyzet.
@Rocko-: Oké, _ne lehessen azonnal büntetni_, de felszólítani és elvárni lehessen. Vagyok olyan jóindulatú, hogy azt gondoljam, egy csomóan már ettől otthonhagynák a kocsit. Ha viszont nincs még elvárva se, hogy ne használják őket, akkor mindenki beül a kocsiba és gyí, hiszen egy halkan elrebegett "kérjük, aki tudja, ne használja járművét", az semmi (nem vagyunk Svájc). Tudom, bunkókám tiltás utáni másnap is beül majd, és előadja, hogy na de ő egy hete parkolt oda, és el kell mennie valahova, neki mennie kell, na őt majd másnaptól meg lehet büntizni is.

Utcaseprőgépet láttam, látok, de van egy halvány gyanúm, hogy vagy eredetileg se voltak semmire jók, vagy már csak a hajtómotor működik bennük, vagy nem jól kezelik/használják őket. Én azt látom, hogy a porra ráspriccelnek, összekavarják kicsit a falevelekkel, aztán a víz felszárad, a por meg marad.
@Hamster: nem muszáj elégetni az avart ki is lehet dobni a kukába.

@PonDrow: no igen, a komposzt is egy hasznos dolog az ökológiai forgás szepontjából. de biztos egyeseknek jobb venni obiból, hiába van ott az orra elôtt az igazi.
@Walter Melone: 10/10!

@Hamster: na, pontosan így nincs semmi értelme az utcasprônek.
az elvárás jogos. csak ehhez kéne morál.
a morált pedig nevelni kell, gyerekkortól kezdve. és ott csak felszólítás sem kéne, elég a tájékoztatás és máris teszi a dolgát az ember.
amúgy vicces, hogy pont szmogriadó környékén használtam mindig a kocsit. igaz, elôtte, utána, közben nem, de akkor éppen kellett. :D
@Rocko-: Na de említett üzemóra alatt n+1-szer annyi embert is szállít el, mint amennyi egyszerre felfér a járműre! Tehát 12 üzemóra alatt a busz több ezer embert elszállít, míg mondjuk egy autó fél óra alatt egy embert, 12 óra alatt 24-et, hopp, de furcsák ezek a számok :) Biztos nem véletlen, hogy a közlekedésben mindenféle halmozottan fura értékekkel (férőhely- vagy utaskilométer, áltagos utazási távolságok, meg ki tudja, mi minden) számolnak, és mindegyik ilyen értékre rá is mondják mások, hogy na de ez nem is jó.
@Rocko-: Iggen, ez is itt lebeg lelki szemeim előtt: az avart elégeti, majd vesz az obiban sokpénzér' biohipertápadalékot.
@Hamster:
Szerintem sokkal több kormot okád egy busz, mint 10-15 autó, különösen, mert az autók több, mint fele benzines. És akkor is pont ennyit termel, ha csak egy utas melegszik éppen rajta. Láttam a TV-ben, hogy megint van buszgyártás Magyarországon, de nem tudják kinek eladni. BKV sem tőlük vesz, mert minek, olcsóbb a kormos használt, nem? Egyébként ha kitiltanák őket, az utasok többségének akkor sem lenne módja autóba ülni. Úgyhogy csak nyerhetnénk a dologgal.
Avar-égetés: Én nem értem, hogy miért égetik. 190 Ft egy 100 literes zsák, nagy a kertem, de 5 zsákba bele tudtam tömni az összes falevelet, elvitték és kész, tiszta a kert. Ez kb 10 szál cigi ára, ennyit egy átlagpolgár elszív, mire összegereblyézi :-) Faágakat nem darabolgatok, mert annyi időm nincs, azt általában elégetem, de akkor már egy bográcsot is akasztok fölé.
@Hamster: azért a kiemelt vonalakon (7-es család, 33, stb.) kívül sztem jócskán n-2, n-25 a szám. és mondom, nem számolják az éjszakai járatást, hogy ne fagyjon el a légrendszer. szóval azért korántsem olyan kicsi az az érték.
@jim32: Van buszgyártás itthon, de mondjuk lehetne inkább jó buszt is venni. Ha az Ik405-412 - Localo vonalat végiggondolom, akkor nem érdekel, honnan jön a busz, elsősorban jó legyen, és ne elsősorban magyar. Az meg évtizedes pálya, hogy a BKV-nál a selejtpótlás se ment, minden újra és újrabuheráltak, és amikor épp összedőlt volna minden, akkor megmentették állami pénzből. Miből vett volna buszt? A prágai KV-t a város támogatja elsősorban, nem is ez a színvonal ott.

Azt meg én is látom, hogy van olyan busz, ami sokat kormoz, de azért az átlag csak nem lehet több, mint 15 autó, nem? Annyival nem nagyobb a motor, annyival nem fogyaszt többet, a kimenetnek se kéne nagysárrendileg többnek lennie. Ellenben egy szutyok busz is el tud vinni 50-100-120 utast, egy nap több tucatszor, míg G. Jakab ötszemélyes gépsárkánya csak G. Jakab porhüvelyét viszi, esetleg jobb esetben reggel és este a gyerekeket. Nem lehet lineárisan összehasonlítani.

Noch dazu kiveszel egy szóló buszt az úttestről (21 ülőhely, állókkal együtt 76), a helyére be tudsz tenni három személygépkocsit, ami totálisan megtömve is csak 15 ember lesz - a valóságban meg maximum 4 vagy 5.

"az utasok többségének akkor sem lenne módja autóba ülni. Úgyhogy csak nyerhetnénk a dologgal."
Bocs, de akkor itt most fejezzük be a beszélgetést, mert ezt a színvonalat nem csípem :( Aki busszal megy, az is ember, annak is van joga közlekedni, nem csak annak, akinek van kocsija, meg robogója is... Ez még viccnek is rossz, ugye érzed?
@Hamster:

volt régebben (10+éve) egy gázosra alakítási koncepció a BKV buszoknál.

mi lett ezzel?
@Rocko-: Az éjszakai járatás szerintem csak extrém esetekben van, nem mindig. Előjáratás persze biztos van, de ezek már nem az ötvenes-hatvanas évek cuccai, hogy éjjel-nappal járjanak :) Az tuti, hogy a kifutó, kertvárosi bokorkerülgető vonalakon nem jó az arány, és ott lehetne is vágni ilyenkor, de...

Most hirtelen nincsen más adatom, vegyük ezt:
www.bkv.hu/ftp/annual_report/annualreporthun2010.pdf
és ebből is különösebb átgondolás nélkül, kerekítve a sarokszámokat:
van 1300 busz (ez nyilván nincs egyszerre és folyamatosan kint)
van 550 millió utas (bármilyen utazás)
Ne súlyozzunk: az 550 milliót elosztjuk 365-tel, egy napalatt ennyi utas visznek a buszok, ezt elosztjuk az 1300-zal, az 1159 utas. Ha ezt a cseppet se szakmai, elnagyolt számítást vesszük, átlagban ennyi utasa van egy busznak egy nap.

Ez hány autó is?
@Hamster: Ja, nem "bármilyen utazás", hanem "bármilyen, bármilyen hosszú _buszos_ utazás"
@Hamster:
No, nem kell megsértődni, nem rossz szándékkal írtam. Tőlünk a 17. kerületből vagy busszal, vagy vonattal mész be a városba (Örs-ig, KöKi-re). Ha nincs busz, többen mennének vonattal.
Szó nincs arról, hogy az nem ember, akinek nincs kocsija, a családomnak pl. sosem volt, kizárólag tömeggel közlekedtem 26 éves koromig, akkor saját keresetből vettem egy 1978-as Ford Fiesta-t.
De lehetnének más megoldások is. Pl. a gyorsforgalmi utakat Madridban csak akkor használhatod, ha nem egyedül ülsz az autóban - szerintem ez okos. Vagy javítani a vonatközlekedésen - sokan nem használják a késések, megbízhatatlanság miatt.
Mindegy, valamit csinálni kell, Szabi nyolcadikos és úgy kell középiskolát választanom, hogy melyik az, ami 1 órán belül elérhető és nem az a szempont, hogy milyen a suli.
Tetszett neki egy a 4. kerületben - irreális, többet utazna, mintha Szegedre járna. Szerettem volna az AKG-ba iratni - irreális, 3. kerület, 2x2 óra naponta.
Na ez a város szégyene. Azt mondod, a BKV még úgy-ahogy elműködik. Nem, nem működik. Egy budapesti gyerek nem tud Budapesten bármelyik suliba járni, mert NINCS közlekedés.
@jim32: "Egy budapesti gyerek nem tud Budapesten bármelyik suliba járni, mert NINCS közlekedés. "

A budapesti gyerekeknek/felnőtteknek kicsit túl nagy elvárásaik vannak. ;)

Kérdezz meg egy vidékit, hogy 1 órán belüli tömegközlekedési kapcsolattal hány iskolát, kórházat, uszodát, sportpályát, színházat ér el a lakóhelyéről. És van-e éjszakai járat.
@jim32: igen.

@Hamster: van több buszgyártó i, lehet választani. mondjuk a jobbat.
"Azt meg én is látom, hogy van olyan busz, ami sokat kormoz, de azért az átlag csak nem lehet több, mint 15 autó, nem? Annyival nem nagyobb a motor, annyival nem fogyaszt többet, a kimenetnek se kéne nagysárrendileg többnek lennie. Ellenben egy szutyok busz is el tud vinni 50-100-120 utast, egy nap több tucatszor, míg G. Jakab ötszemélyes gépsárkánya csak G. Jakab porhüvelyét viszi, esetleg jobb esetben reggel és este a gyerekeket. Nem lehet lineárisan összehasonlítani."
azért ehhez pontosabb adatok kellenének. mert nem mindegy hogy 15 autószor sok széndioxid (amit valamennyire meg tudsz kötni növényzettel), vagy 1 buszszor marha sok korom, ami semmire se jó. csak rossz.
@Hamster: "Az éjszakai járatás szerintem csak extrém esetekben van, nem mindig."
ez igaz. ellenben kormolás tekintetében már az újnak számító, de 7 éves Volvok is kezdik okádni a kormot, szóval kezdenek felzárkózni az átlaghoz. pdf+számítást majd késôbb.
@Hamster: elnézést, de minden feléd irányuló tiztelet mellett se tudom tényként kezelni azokat a számokat amiket a BKV közöl. azt se hiszem el amit kérdeznek.
erre pedig nem tudok számítást alapozni.
@jim32: "Pl. a gyorsforgalmi utakat Madridban csak akkor használhatod, ha nem egyedül ülsz az autóban - szerintem ez okos. "
Na, ez már jobb :) Amin kiakadtam, hogy "_csak_ nyerhetnénk". Nem "csak" nyerhetnénk, hanem egyesek nyernének, sokan meg szívnának. "Csak"-nak nem nevezném, ugyanis bár ezt a politikusok se tudják, de Budapesten nagyjából ugyanannyian tömegközlekednek, mint ahányan más módszerrel közlekednek együtt, összesen.

"Egy budapesti gyerek nem tud Budapesten bármelyik suliba járni"
Őszintén szólva az, hogy _bármelyik_ suliba tudjon járni, az szerintem egyszerűen irreális elvárás. Sehol se járhatnak csak úgy akárhova, a nagyobb távolásg mindenképpen vagy sulibuszos, vagy családi SUV-s ráhordást igényel. Vagy a gyerek a legközelebbi iskolába jár. Az a gáz, ha a legközelebbi automatikusan szar, ez viszont kivételesen nem a BKV hibája. Budapesten belül gyakorlatilag bárhova eljuthatsz, legfeljebb sokáig tart és nem lesz kényelmes. Nem volt nagy hülyeség a körzetesítés, de mi annak ellenére nem a legközelebbibe jártunk. Kocsival vittek, egy idő után hazafele már békávéztunk, túléltük. Egy osztálytársnőnk kint volt pár évet Tokióban, amikor visszajött, mesélte, hogy valami másfél órát metróztak suliba minden nap. (Mi meg néztünk, hogy "fú, de jó lehet olyanhosszú metróval utazni":)
@Rocko-: Pedig érdekelne, hogy mennyire lehet más a változás. 1159 utas egy 76 fős Ik260-assal kb. 15 forduló. Mondjuk ez semmit nem mond önmagában, de arányaiban besegítenek a majdnem kétszer ekkora csuklósok. És egy utazás lehet egy Bosnyák tér - Etele tér utazás, de egy Astoria-Blaha táv is. Ugyanakkor egy valós, kiindulási helytől célig tartó út a legritkább esetben csak egyetlen buszozás, hanem inkább 2-3 utazás, hol ezzel, hol azzal - ezért nehéz összehasonlítani a faltól-falig vivő autózást a több utazásra lebontható tömegközlekedéssel. De ha meggondolod, hogy naponta 3 000 000+ utazás történik BKV-val, és Budapest nagy részén nem tudsz busz érintés enélkül közlekedni, akkor szerintem beleférhet.

Az más kérdés, hogy én is jobban örülnék, ha valaki "kicsit" szakmaiabban lebontaná az utazásokat, és hozzá tudnánk tenni a valós mért kibocsátási adatokat, mert tényleg kijöhet, hogy a buszok arányítva is rosszabbak - csak azt nem hiszem, hogy nagyságrendi különbség lenne, például hogy egy utasfőre lebontva a busz _sokszorosával_ szennyezőbb lenne, mint egy átlagosan 1,2 utast vivő, átlagos állapotú személygépkocsi.
@Hamster: engem is érdekelne egy konkrét, de szavahihetô számítás.
"mert tényleg kijöhet, hogy a buszok arányítva is rosszabbak"
soha a büdös életben nem ismerné be senki. :) akkor se ha látványosan igaz.
@PonDrow: már megint ez az alma meg a körte? a vidék az vidék, a város az város. nem véletlenül térnek el egymástól.
@Rocko-: Szerinted Kecskemét nem város? :) LOL Vagy Cegléd? Cegléden pl. helyi tömegközlekedés nincs. Csak a helyközi buszok járnak át a városon és állnak meg plusz helyeken, de nincs helyi járat. Egy akkora városban, mint pesten 2 kerület. ;)
@PonDrow: ohh, igazad van! akkor 'pesten is óránként kéne jánia a busznak. csak álljál ki a porondra, hogy ez a te ötleted volt. ;)

komolyra fordítva: bizonyos kapacitásig nem éri meg annyira sûrûn járatni a buszokat.
az pedig csak a vidéki város saját hülyesége, hogy nem szervez magának helyi közlekedést. errôl nem budapest tehet.
ma a 173E-n valami olyan hihetetlen borzalmas szag volt, hogy alig vártam, hogy a morzsin leugorhassak a tiszta, friss, illatos szmogba :)

@Hamster: lehet, hogy hülye vagyok, de szerintem a kormozás a tüzelőanyag-fogyasztással arányos egyrészt (mer abbul veszi ki a koromot), meg a motor fejlettségi és karbantartási szintjétől másrészt. vagyis egy relatíve új és karbantartott busz utaskilométerre vetített szennyezése elvileg messze jobb egy autóénál. a bkv persze más tészta. (itt a 405 amikor ráfordul a domb aljában a célegyenesre a morzsi felé, olyan koromfelhőben úszik a XI., hogy alig térünk magunkhoz. és az csak egy nyeszlett kis dodzsem.)
bukarest megmutatta pár éve, hogy kell 1.000 darab citarót venni, nem ördöngösség, valaki csak beszél románul a fővárosnál/bkv-nál.
@Walter Melone: gondolom az eu nem adott rá pénzt.

@Rocko-: és minek kéne oda helyi közlekedés? bélanéni elsétál/elbiciklizik, ahova akar. ha meg ízirájderedni akar, betekeri a babettát, feldobja a féldinnye bukósisakot, és már fütyül is a füle mellett a szél. hozzáteszem, a fiatal generáció már ott is autóval jár mindenhova.
@milliliteratura: :)))
de ezt mondtam én is: "komolyra fordítva: bizonyos kapacitásig nem éri meg annyira sûrûn járatni a buszokat."
lehet az 1 is sűrű.
@PonDrow:
Ez úgy butaság, ahogy van. Ha vidéki vagy, az ország BÁRMELY gimnáziumába járhatsz, legfeljebb kollégiumban laksz. Ha pesti vagy, nincs kollégium.
Én pl. Monoron laktam, Kecskemétre jártam gimibe.
@jim32: én nem erről beszéltem, ha kicsit végiggondolod. :)
Hanem arról, hogy 1 órányi tömegközlekedésen belül, kinek mennyi lehetősége van iskolára, stb. Mindezt azért, mert valaki problémázott azon, hogy Pesten nem talál a gyerekének 1 órán belül megfelelő iskolát.
@jim32: Nagyon félrevisz a vidéki példa, ezzel együtt irreális, amit elvársz, és nem a BKV hibája. Zürich tömegközlekedése körülbelül három félévvel jobb Budapesténél, de például ott bizonyos viszonylatokon egységnyi idő alatt körülbelül kétharmad akkora távot tudsz megtenni, mint Pesten. És akkor ott sincs tömegközlekedés? Dehogynincs. Aki messzi gimnáziumba akar járni, többet kell utaznia, vagy kocsival kell vinni, ennyi.
@milliliteratura: Jaja, de vegyük hozzá, hogy egy Volvo például a klíma miatt is többet fogyaszt, mint egy 280-as. De modnjuk ha egy 280-as fogyaszt 60-70-et, egy Volvo csuklós 80-90-et, de mondjunk 100-at, akkor az mondjuk 10 dízel szgk. fogyasztása, azt meg nem hiszem, hogy ennek ellenére 30 szgk.-nyi kormot nyomnak ki. Azt meg végképp nem, hogy az lenne az _átlag_.
@Hamster:

A poszttal egyetértek, köhögés meg nálam is maradt nátha után sajnos.

Deviszonthogy:
Hazai busz =/= Ik412-Localo vonal. (Szerencsére.)
Ott az ARC-Ikarus, ott a Credo. Szerintem mindkettő elfogadható minőség, főleg az áráért. A "nemzeti pántlika" meg a gazdaságba visszafolyó pénzt jelent, ami meg további újabb buszokat...
@Comandante en Jefe: Az ARC nem tűnik rossznak, a Credóról mgé nem tudom, mennyire tette túl magát a malaclábú cseh licenszen. A pesti próbabuszaik közül nem mindet csíptem el (mennyi volt, három? volt régen egy volánszínű, de valami kisebb is talán... és az, ami az ARC-os Ikarusszal egy időben járt?), igazából semmilyen hatást nem tett rám. Igaz, rám nagyon kevés új busz tesz bármilyen hatást is :) Az ARC csak kis sorozatban gyártott eddig, nem? A Credo már produkált annyit, hogy el lehessen mondani róluk, hogy jók?
@Comandante en Jefe: "A poszttal egyetértek, köhögés meg nálam is maradt nátha után sajnos"

Ez viszont gázabb ügy... Fasza, hogy a jelek szerint valószínűleg tömeges dologról van szó, közben meg megy a sipákolás, hogy jajj, nekem ne mondja meg senki, hogy ne járjak autóval, jajj, mit csináljunk, jajj, mi lenne ha belesz*rnánk abba, hogy az emberek kínjukban elégetik a falábukat és botfülüket... Remélem azért ennél jobban elmúlik a köhögésem, mert amikor néha rámjön, még mindig olyan, hogy moziba és színházba nem mehetek vele :-/
@Hamster: Mondjuk az is lehet, hogy azért fog elmúlni a köhögés, mert másba döglünk bele?
index.hu/tudomany/2011/11/17/magyar_eredetu_volt_a_fel_europat_beterito_radioaktiv_jod/

(Várjál, most ugrik be, hogy ezt pontosítanom kell, emrt valószínűleg van szaekmber a közelben: Talán _ettől konkrétan_ nem, de csak úgy koszolnak itt mindenféle felhők, és nem tudják honnan, itt meg szivárognak, szivárognak és csak hónapokkal később ugrik be, hogy jé, szólnunk kéne, hogy mi is eregetünk... Ilyenkor (meg azok után, hogy hány hét szar levegő és mennyi légúti tünet után bírnak elrendelni bármilyen kicsit riadót) mindig az az érzésem van, hogy ha történne valami komoly disznóság, nálunk pont ugyanúgy reagálnának, mint anno Csernobilnál.)
@milliliteratura:

"lehet, hogy hülye vagyok, de szerintem a kormozás a tüzelőanyag-fogyasztással arányos egyrészt (mer abbul veszi ki a koromot), meg a motor fejlettségi és karbantartási szintjétől másrészt."

Az első, az egyáltalán nem biztos, mert az üzemanyag elsöprő részéből az emberi szervezetre (nem túl nagy mennyiségben) ártalmatlan anyag, széndioxid és víz keletkezik. Korom csak az üzemanyag töredékéből lesz, mint egy nem kívánt folyamat, tökéletlen égés terméke. Hogy mennyi korom jön, annek mértéke teljesen a motor+csatolmányok jellegétől függ, két azonos fogyasztású motornál nagyságrendeket eltérhet. A második az viszont igaz - pont ezért.
Nagy dögökre viszont eleve sokkal szigorúbbak a szabványok, mint személyautókra, egy N-szeres fogyasztású busz messze nem okád ki N-szer annyi kormot, mint egy hasonló állapotú személyautó.
@Hamster:
Személyes véleményem, hogy a Credo Citadell sokkal kúlabb, mint az ARC-Ikarus. Minden (számomra észrevehető) megoldása több odafigyelést, profizmust sugall. A Credo gyár már szerintem bizonyított, maga a Citadell modell - az ARC-vel szemben - sajnos még nem,
@Comandante en Jefe:
Azért azt gondolom, hogy a köhögés _elsősorban_ a bacitól van. Nekem konkrétan rosszabb lett, amíg 4 napot vidéken voltam. Azért a füstködnek nem örülök...

---

A fukusimai következmények jóslata után kicsit megingott az önbizalmam, de attól a sugárzástól amúgy nem ijedtem meg olyan nagyon - egyszerűen bazi kis aktivitásokat tudunk mérni, sok nagyságrenddel a törvényi határérték alatt, és az meg eleve úgy van megállapítva, hogy elvileg még bőven a "semmilyen hatással nem bír, de ha mégis, az csak pozitív" kategória.
Mindenesetre dobtam egy hátast ,hogy én arrafele mindig szippantgatom a jó levegőt, hogy nahát, ez nem is az a városi szmog, erre kiderül, hogy közvetlen a mi fejünk fölé füstölögték ki a radioaktív cuccot.

Ja, amúgy konkrétan mértem hátteret az utóbbi időben Csillebércen is és a Mátrában is, és hát a Mátrában olyan nagy volt, hogy alig láttuk a mintából jövő jelet, Csillebércen meg a töredéke. Oké, ez demonstrációs jellegű, tök amatőr mérés volt, meg a jód speckó állatfaj, de akkor is...
@Comandante en Jefe: egyetértek. az új Ikarus pénzt akar, és ehhez kénytelen buszokat gyártani, a Credo pedig buszokat akar gyártani, és ennek 'mellékterméke' a bevétel.
érezhetô a végterméken az elhivatottság.
@Rocko-: Várjál, az "új Ikarus" pénzt akar, de a buszt hozzá az ARC tervezte, az ettől még lehet jó. Pontosabban létezik egyátalán akár egyetlen darab "új Ikarus", vagy csak az az ARC van, amire Ikarus feliratot tettek a budapesti próbához?
@Comandante en Jefe: Persze, a baci okozza a gyulladást/irritációt/nemtudommit, de azért nem tud elmúlni, mert a szar levegőtől sose nyugszik/gyógyul meg rendesen a légút. Elég biztos vagyok benne, hogy ha most véletlenül csak prá napr aki tudnék menni Innsbruckba, köhögés nélkül jönnék haza, mert ha nincs folyamatos irritáció, a maradékot már megoldja a szervezet.
@Hamster: ennek a technikai hátterének utána kell járnom. vszont a név eredete az így alakult: volt anno a ez a Széles Gábo nevû egyén, aki rendelkezett az Ikarussazl. blablabla (ebbe nem mennék bele), majd az Ikarus megszût. a nevét, viszont ô tulajdonolta, így amikor most elôjött az igény a buszgyártásra, akkor gyorsan felhasználta, ogy ezzel jusson elônyhöz, mert ugye az Ikarus egy jól csengô név volt.
@Hamster: de, megerôsítettelek.
nagy sajnálotomra a TotalCar fogllakozik a témával, de csak felületesen.
totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/11/17/a_buszok_sem_szennyeznek_kevesbe/
@Rocko-: Ja, ez egy elég felületes cikk, igazából csak hangulatkeltésre lenne jó, ha nem lenne már úgy is hangulat...
@Hamster: hangulat az van, nem kell kelteni.
az a baj, hogy aki napi szinten használja, az tudja, aki nem, azt pedig nem érdekli.
süti beállítások módosítása