Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Bécs, villamosok

2011.12.02. 17:51 :: Hamster

Egy időben elég gyakran jártam Bécsbe, aztán egy munkahelyváltás után ez abbamaradt. Érdekes volt nemrég két és fél év után megint kimenni, és csak villamosos-tömegközlekedési-városfejlesztési szemmel nézelődni! A varázslat, ami első családi kirándulásunktól ('88) első önálló ottani kirándulásomig ('96) tartott, már sose fog visszajönni, de azért még mindig egész elfogadható hely :) Most egy háromperces villamosos videót mutatnék, tulajdonképpen a szokásos helyekről, amiket képes oldalakon (itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, ittitt meg itt és itt) már sokszor megörökítettem, de HD videón még nem:

Aki esetleg nem-videós dolgokra vágyik, kattogtassa végig a fenti szövegben (az "itt, itt... meg itt és itt" címűben) levő linkeket, szerintem pont ilyen sötét és nyirkos téli estékre való szórakozás, mint amilyen most van :)

47 komment

Címkék: videó bécs villamos csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr813432174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ezek nem is villamosok, mert a valódi villamosok hangosan visítanak az ívekben! :)
@mauzi: Csak a grinzingi ívben nem zajongtak, egyébként zörögtek-csörögtek ezek is, csak nem erre mentem rá elsősorban a felvételkor :)
Élek-halok ezért a városért, a villamosaiért, az épületeiért, a tereiért, a morálért, a hozzáállásért, a rendért meg a lépten nyomon kapható finomságokért.
Az ULF bejön.

...

Mikor lesz Égitársaság ismét? ;-D
Mi lesz, ha hang tulajdonosa már nem lesz köztünk?

- Akkor lehetséges, hogy már nem ő fogja olvasni a megállókat, hanem magnóról játszák le őket.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Sokad gondolkodtam, h vajon hol van a helye a villamosBAN?

arra a megállapításra jutottam, h a padló alatt fekhet naphosszat.

Másik megoldandó kérdés, hogy hogyan tud velem együtt észrevétlen átszállni minden esetben a másik szerelvényre?
@Walter Melone: Jó úton jársz. Innen már csak egy lépés, hogy feltedd az élet egyik alapkérdését: hogyan tudja a Mikulás egyetlen éjszaka kihordani párszáz millió gyereknek az ajándékot egy rozzant rénszarvasszánon?
most modd hogy a Grinzinget nem a fotósok kedvéért találták ki!

a Schottentor nagyon bejön!

ha a hang tulajdonosa meghl, akkor majd színészekkel mondatják fel! :P
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: :))))

@Walter Melone: klónzás. ezért nem lesz gond ha meghal a hang EGYIK tulajdonosa. :)

@nyelv-ész: úgy hogy az év többi napján villamosbemondó.
(ami majdnem olyan mint a TV bemondó. meg Jean-Paul Belmondo.)
@Rocko-:

Sohasem gondoltam volna, h a Mikulás a bemondó a villamoson, de logikus megfejtés.

És még pirosak is azok a villamosok.

:-)))
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nem, ő halhatatlan. nem fog meghalni.
el nem tudom mondani, mennyire szeretem a bécsi bemondást. csak hegyi barbara vetekedhet vele, egész más okokból.

@Rocko-: a schottentor egy rakás fos, mind építészetileg, mind hangulatra. persze egy villamosbuzinak coitus permanense van ott :)
@Walter Melone: ja. és ha lerohad egy bim, csak eléfognak hat rénszarvast, és már repül is tovább :)
@milliliteratura: nem vagyok villamosbuzi, de a technikai megvalósítás tetszik.
zöld terület, hurokvágány, és több szint.
@Rocko-: én is kedvelem a schottentort, mert nagyon hasznos dolog, de gyűlölök ott lenni :)
(jó van te autóbuzi, nehogy sértésnek vedd, hogy levillamosbuziztalak :)
@milliliteratura: tapasztalatból nem tudom milyen a hely, képekről tetszik.
nem vettem sértésnek, csak Hamster és köztem lévő relációban asszem Hamsran ézve sértő, hogy engem nevezl villamosbuzinak. ő jóval inkább az. :)
@Rocko-: Azért abban a zöldterületben nem sok öröme van a világnak, mert randa betonoszlopok kerítik körbe :) Jó drága játék volt, látványos, de eredetileg továbbment volna a föld alatt a tuja a belváros felé. Aztán mégse.
@Hamster: halovánnyi öröm azért lehet:
- van
- biológiailag jót tesz
- üde színfolt

kb. mint a Károly körutas dolog, csak ez kevésbbé dizányos.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: elvileg már nincs a "hang", tavaly elment nyugdíjba. Nagy ünnepség volt, meg újságcikkek. 40 évig ez volt a munkája. Csak ez. Most egy nő van, az Ubahnon, asszem a 4-esen az új szakaszt még a férfi mondja be (akkor ment nyugdíjba, amikor azt átadták), de a változásokat már a kolleganője. Imádtam, amikor az Oper-t bemondta az U1-en :)
Hamster, köszönöm ezt a videót, Bécs mindig is a szívem csücske lesz. Bevillamosoztam az egész várost. Imádtam! Teljesen céltalanul ültem fel egyik villamosról a másikra. Rengeteget fényképeztem. Hihetetlen, de a külvárosokból a belvárosba bárhonnan fél óra alatt be lehet érni!
Később felfedeztem magamnak az Sbahnokat is. Az is jó móka volt. Persze Bécsen belül. A 100-on belül. Arra jó volt a vonatjegyem, amíg a 4 napos turistához 4 nap "BKV" is járt.
Még egyszer köszönöm! :))
@Kicsi Kacsa: Pontosítás: U2 meghosszabításakor volt.

Az U-kon még a férfi mondja be a megállókat, de a "Zug fährt ab" már a nő mondja.
@Kicsi Kacsa: Azért az már eleve elég komoly kulturantropológiai változás, hogy a "cúg fért áb"-ot nem a járművezető mondja be. Persze innentől kezdve lehet egyátalán érteni, de azért volt egyfajta bája a cőféabb-tól a bfhbfghbb-ig terjedú bemondásoknak :)
@Rocko-: ebben van valami, egy szökőkút (fényjáték?) meg egy virágágyás dél-kijev panelnegyedeinek közepéből bécsbe repítené a helyet.

@Hamster: hehe, én anno épp egy bécsi hölgyeménnyel sétáltam volt, amikor megkérdeztem tőle, hogy mit mondanak be pontosan, és ő sem értette :)
@Hamster: @milliliteratura: hehe, nekem is komoly fejtörést okozott, aztán megnyugodtam, mert született bécsiek sem tudták. Amióta a hölgy mondja, lehet érteni :D
@Kicsi Kacsa: Én is alig mertem megkérdezni két bécsi ismerősömet, aztán megnyugodtam, amikor ők is előbb kitárgyalták egymást közt, hogy vajon mi is hangzik el, és csak aztán válaszoltak nekem :) Az volt a másik verzió, hgoy zurücktreten (bitte), és még az is lehet, hogy tényleg egyik járművezető ezt mondta, a másik meg mást.
@Hamster: @Kicsi Kacsa: @milliliteratura:

Németeknél a "Zurückbleiben bitte" illetve NDK-ban a "Zurücktreten bitte" volt az elterjedt bemondás.
@Hamster: ebben a más-mást mond be verzióban lehet valami. mert amikor első napomat töltöttem csavarogva, én is a zug fährt ab-ot hallottam ki az érthetőbbek közül, viszont amikor úgy próbáltam hallgatni, hogy valóban ezt mondja-e a többi, akkor a hangzók fele tök más volt, vagyis kizárt dolog, hogy ezt mondja valaki, akármilyen tájszólással. könnyen lehet, hogy valamelyik rapid-drukker sofőr a rangadó után azt mondta be, hogy "levertük az austriás köcsögöket" :)

(és hogy mennyire van tájszólás, azt tavaly a villamoson hallottam, amikor a sofőr beszólt a zentraléba, és olyan nyelvjárásban tette, hogy egy kurva névelőt se sikerült elkapnom belőle :) pedig felsőfokúm van 10 éve németből, két hete a bécsi állásinterjún pedig meglepődött az interjúztató, hogy milyen jól beszélek németül.)
@Hamster: de megnyugtató, hogy négyből négy osztrák sem érti, vagy nem biztos benne :) olyan mint amikor két megálló közt a motorzajban jön a bkv-nál valami recsegés a hangszóróból, és fogalmad nincs, hogy kellemes utat kívánt a sofőr, vagy bemondta a következőt, vagy csak rádiózik, és bekapcsolva maradt a mikrofon.
@Tommi: +1
Ja nem, +2, mert az Égitársaság hiányolásával legalább annyira egyetértek!
@Vaandor: Égitársaságnál épp a kezdeteken gondolkodtam, 21 évvel ezelőttről...
@Vaandor: Legalább ebben nem érzem magam egyedül.

@Hamster: Mester! Valamit rajzolj, kérlek, vagy nem tudom, de már 2800000000000-szor/szer/ször olvastam végig mindet.
Amúgy tőlünk nyugatra mindenhol csak menetirány szerinti jobb oldalon lévő ajtós villamosok vannak?

Krakkóból olyanok rémlenek, mint nálunk, mindkét oldalon ajtóval, Olaszországban meg nem láttam villamost Udinében.
@Tommi: egyirányú villamos, és nem. itt van pl. Hams legutolsó beszámolója: hampage.hu/trams/berlin-s/
@Rocko-: Ezt inkább a HÉV megfelelőjének nézem, mint rendes villamosnak.
A régi típusú villamosok neve MILF? Csak tippelek. :)
@Tommi: érdekes, de jellemzően posztkomcsi a kétoldali ajtós villamos, nyugaton hirtelen én se tudok most kétoldalit mondani. (vagy csak túl kevés helyen jártam :(
@milliliteratura: mert az exkomcsi országok tudják, mi a jó. ;-)
@milliliteratura: Ne egyszerűsítsétek le a dolgokat ennyire: az ötvenes-hatvanas évektől sok helyütt bevezették az amerikai módit: az utasáramlást, a sok kis egység közlekedtetését (ez német nyelvterületen például egyik oldalon se jött be), meg a divatos négytengelyeseket, de ezek Budapesten nem jöttek be, pedig az ötvenes és hatvanas években is próbálták. De például a C1+c1 típusig, de főleg az E és acélvázasított sorozatokig Bécs is kétirányú volt, tessék megnézni a nosztalgiakocsikat! A keleti blokkban pedig a Tatrák hozták ugyanezt, akikhez képest mi különutasok voltunk. Aztán eltelt pár évtized, és megint divatba jöttek a kétirányúak: a mai modern üzemek szinte mind úgy épülnek, a Stadtbahnok is, de még a Tatra is előjött a KT8-assal. Mert azért az jó dolog, ha nem kell fél háztömbnyi területeket huroknak megvenni, vagy utcai hurkokat beparkolás ellen védeni és folyamatosan karbantartani. Mi ezt mind megúsztuk.

Berlinben meg pont az alacsonypadlósokkal jött vissza a kétoldaliság (az új vonalakon nem erőlködtek a fordulásokkal).
@Hamster: nyugi, én se gondolom komolyan. persze jól hangzana, hogy a munkásosztály és a parasztság egységben a kétirányú villamosért és a kommunizmusért. :)
@Hamster: (én szeretem a hurkokat.)
süti beállítások módosítása