Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 1969 (6) 1976 (5) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (93) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (8) basel (7) bbc (8) bécs (45) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (783) budapesti pillanatok (42) buék (9) busz (83) búvár (13) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (263) csehország (54) csehszlovák (33) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (32) emlékek (5) énblog (397) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (16) érdekesség (25) erfurt (7) Ernst Plefka (5) esti városkép (8) évforduló (5) ezres (10) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (12) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (36) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (16) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (19) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (321) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (33) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (10) ipari létesítmények (6) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) kassa (12) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (842) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (13) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (351) kritika (71) kulfoldi szemmel (90) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (47) les paul (6) lhbs (25) li-2 (5) linz (10) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) luzná u rakovníka (5) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (11) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (43) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (21) mozi (6) mtp (7) muki (11) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (55) nagypolszki (6) németország (312) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (5) nohab (45) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (26) nosztalgiavillamos (76) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (103) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (38) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (18) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (42) prága (21) programajánló (27) púpos (15) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (22) relax (12) repülés (129) repülőgép (43) repülőgépek (78) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (33) rock (74) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skanzen (5) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (23) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (106) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (23) taurus (7) technika (53) technikatörténet (54) tehervonatok (10) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (365) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (67) trolibusz (59) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (313) utcakép (178) uv (37) vár (11) várnegyed (8) város (407) városkép (87) városliget (8) vasút (471) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (760) villamos (681) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (279) zene (192) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Miskolc: villamosvonal-hosszabbítás jövő hétfőtől

2012.01.12. 20:00 :: Hamster

Múlt héten Szegeden utaztam új vonalon, most hétfőn pedig Miskolcon fotóztam-videóztam villamost olyan vágányokon, amelyek még nem láttak menetrend szerinti forgalmat. Mit mondjak, a kötöttpályás városi közlekedés híveként el bírnám viselni, ha máskor is ilyen gyakran lenne alkalmam itthon a témába vágó újdonságokat látni!

2012. január 16-tól a miskolci 1-es villamos az eddiginél másfél kilométerrel hosszabb útvonalon, Diósgyőr végállomás helyett Felső-Majláthig fog járni.

A hosszabbítást a város kelet-nyugati tömegközlekedési tengelyét jelentő 1-es vonal és a kocsiszíni kapcsolat teljes felújítása előzte meg. Ez a helyiek életében biztos okozott kellemetlen pillanatokat, hisz villamospótlózni, átszállni sose jó, de most végre jó pályán járhatnak a villamosok, gyorsabban, halkabban. A megállók esőbeállói pedig ha teljesen elkészülnek (sajnos még csak építés közben láttam közelről ilyet), olyanok lesznek, amiket irigyelni fogok - ezerszer több értelmük van, mint a budapesti "befúj a szél - beesik az eső, de legalább útban van" típusú üvegtetőknek.

Ide tartozó sztori, hogy az első fotón a villamos azért áll, mert az útját elállta az esőbeálló darabjait (kettő be is lóg a kép bal szélén) szállító teherautó. A daruzás után nekiálltak az összeszerelésnek, pár körrel később pedig már álltak az elemek. Ha helybeli olvassa ezt: befejezték még aznap? Esetleg további megállókban is felállítottak továbbiakat?

Az itt látható képek (és a videó) járművezető-oktatás közben készültek, a sínek környéke ekkor még több helyütt építési terület volt, az új végállomás megnyitása pedig még most is kicsit arrébb van, az utascsere a végállomás előtti ideiglenes peronnál fog zajlani. A fenti képen látható megállóban (Alsó-Majláth) még "csak" a peron volt meg, és a megállótábla -  szerencsére a kép készítésekor villamos is jött, hogy teljesebbé tegye a látványt :)

A tanulókocsi a végállomás előtt. Ekkora zoommal, ebből a szögből különösen jól látható, mekkora jószágok is ezek a Tatra KT8D5-ök: négy méterrel hosszabbak, és húsz centivel szélesebbek, mint a pesti Ganz csuklósok. Hogy a leendő 31 alacsonypadlós, melyet szintén a projekt keretében szereznek be, milyen típusú és méretű lesz, azt sajnos nem látom át, de majd meglátjuk. Drukkolok, hogy jó nagy legyen, és ne legyen problémája vele a miskolciaknak!

A tanulóvillamos újabb körre indul Felső-Majláthról, kelet irányába. Itt egy saroknyi távolságra kicsit ritkul a beépítettség, az út másik oldalán pedig a Szinva folyik, aztán elkezdődik a diósgyőri lakótelep (pontosabban az egyik diósgyőri lakótelep).

Itt pedig már a régi végállomásra fut be villamosunk. Az egykori végállomási épület, mely elállta a vágányok folytatásának a helyét:

... már a múlté. Milyen furcsa, hogy néhány éve még csak álom volt a hosszabbítás, amikor a lehetséges útvonalat sétáltuk be Perlaki Attila barátommal, most pedig már konkrét villamosok gurulnak a konkrét síneken!

A felvételek nem készülhettek volna el az MVK Zrt. munkatársainak segítsége nélkül - külön köszönet dr. Bíró Attilának és Csontos Ágnesnek!

29 komment

Címkék: videó képek miskolc tömegközlekedés villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr533539908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyon helyes, hajrá!
Hasonlóakat még sok városba!
Köztük Budapestre is persze.
én azzal is megelégednék, ah nem hetente, de legalább negyedévente/félévente lenne valami hír a fejlesztésekről.
@retekblog: A panorámakép előtti bekezdésben levő linket érdemes megnézni:
hampage.hu/kozlekedes/miskolc5/#tervek
Ilyen szerintem még nem volt velem, hogy évekkel korábban jártam ott, ahol most a villamos fog*. A hurokvágányt ugyan máshova képzeltük, de a megvalósult verzió nagyvonalúbb, és ha felújítják a közepén a régi házat, akkor a vasútbarátok kedvelt fotótémája lesz a háttérben a villamosok mögött elhaladó kisvasúttal :)

*De mennyi helyen járok Budapesten, ahol szeretném, ha ugyanez megtörténne ;)
@Rocko-: A hetente még Franciaországban is szokatlan tempó lenne, itthon meg egyenesen irreális. De azért annál Pest is tudhatna jobbat, hogy az elmúlt tíz éven belül összesen az albertfalvai Auchanhoz vezető szakasz épült meg, ami klassz, és hasznos, de azt is az áruház szponzorálta.

És tegyük hozzá, hogy Miskolcon szerintem (is) még lenne hely további kötöttpályának, tehát nincs vége a lehetőségeknek.

Mindezeken túl a következő hasonló hír a debreceni 2-es lesz, azt is építik már. De hogyha az meglesz, utána hol és mikor legközelebb..?
@Hamster: Szerintem a következő budapesti a Fonódó, ha megvalósul.. Illetve az 1-es átvezetés. Talán a 42-es hosszabbítás is lesz, de az első kettő biztosabbnak tűnik.

Tényleg: A fonódó és az 1-es be van járva? Hogy legyenek képek az ilyen volt-ilyen lett részekhez ;)
Ezért irigyellek titeket, persze én is örülök, de nektek lényegében valóra vált egy álmotok :) . Persze tettetek is érte...
@Hamster:
Ha szerencsénk van, a dél-budai 1-es, aztán egyszer talán a fonódó.
Olyan ez a Tatra, mint amit a Moszkva téren panorámából összemontázsoltál. El tudnám képzelni Pesten is (Budán is) a csuklós Tatra-t. :)
@Kicsi Kacsa: Azért ennek igazán szép korlátozásai lennének Pesten, hisz bazi széles is, meg csuklós is. Pedig reggelente ez a méret kellene (minimum) a 47-esre, nem az ICS.
Itt volt ugye már a hatodik körben a járműtender?

Izgultam, a tendernek lesz-e több fordulója, vagy a Barátok közt-nek.
höhö, mikor mégy debrecenbe? :)
mondjuk ha a múltkor a swinget fikáztam, elmondanám, hogy elmondhatatlanul ronda a kockatátra is. talán a szegedi t6a2 még az egyetlen, ahol valami értelmes arányokkal bír e cseh dizájn-remek.
Már csak új villamos kéne...
@milliliteratura: "höhö, mikor mégy debrecenbe?"
Már voltam.

"a szegedi t6a2 még az egyetlen"
Szerintem meg a KT4 és a K2, ahol a hossz, a szélesség és a magasság összeáll. A T6A2 keskeny, a T3-asok, illetve a képek alapján a T3M-ek túl vastagok. A T5C5 az jó, ha nem szólóban jár.
@mestska: egyébként vagy Ganz-Skoda lesz (85%) vagy AnsaldoBreda (15%).
@Hamster: tegyük hozzá, hogy a válság a villamosfejlesztési projekteknek is betett valamennyire.
@Hamster: szeg-misó --- > deb, ugyanazon okból.

a kt4 még nem rossz, valóban. de ez a 8-as, háááát....

@mestska: maradt még ganzos matrica a raktáron, hogy azt teszik a skodára?
@mestska: Hát ezért kérdezem. Abban biztos vagyok, hogy szándék van az 1-es hosszabbításra, a Fonódóra és talán még a 42-es hosszabbításra is (ezt nem látom át, mennyire van előkészítve), de hogy pénz is kerül-e az egész mögé, azt ebben az időpillanatban szerintem senki se láthatja 100%-osan.
@Hamster: az 1-es villamosra meg van kötve a támogatási szerződés, az tehát megvalósulhat, hogy ha mondjuk nem veszik el az uniós forrásokat...
@mestska: Én is csak ezért gondolom bizonytalannak. A 42-esnél viszont nem tudom, hogy megvan-e ez. Pontosabban úgy tudom, nincs befogadva, és anno valamilyen másik kategóriába rakták be, amiről mostanábannem hallani, ellenben a közlekedési EU pénzek átcsoportosításának vágyáról igen.
Muszáj megkérdeznem: szerinted ez a megállótípus miért véd jobban egy üvegtetősnél?

Mármint én nem látom azt a tulajdonságát, amitől ide ne fúja be a szél, ne esne be az eső, és amitől ne lenne útban (sőt, szerintem ez sokkal robosztusabb, és kevésbé elegáns megoldás.)

no offense, puszta kíváncsiság
@_who_am_i: Hosszabb, több ember befér alá. Az ülések ilyen beugrókban vannak, szélvédettebbek. A teteje meg nem üveg, kánikulában nem süt át rajta a nap. A világítása normális (itt nálunk csak a Nagykörúton vannak kivilágított esőbeállók). Bónusz: elbírja a vizuális utastájékoztatás kijelzőjét, nem kell annak még egy oszlopot építeni, mint szerintem Pesten fogják, ha elindul a FUTÁR.
@Hamster: Tényleg, nem tudod, hogy azt mikor kezdik kiépíteni?
a belinkelt mvk s honlap szerint egy éve járnia kéne
"2011. január 16-án, hétfőn 0 órától "
Az esőbeállók nem rosszak, meg az sem, hogy hozzájuk illeszkedő konzol tartja a megállótáblát. Csak a kettő elbénázott kombinációja miatt utóbbit alig lehet bárhonnan látni.
(Jó, tudom, felismeri a villamos a megállóját anélkül is. De ha már kihelyezik, nem lehetne úgy, mintha lenne funkciója?)