A mai napon végre - éjszakai próbamenetek után - nappal is kimerészkedett az utcára a 2624-es pályaszámú motorkocsi, a budapesti nosztalgiaflotta "legújabb" tagja. Érdekes életútja volt: 1906-ban építették, favázasként, majd '59-ben acélvázasították. Utolsó általános főjavítását '77-ben kapta, majd '81-ben selejtezték, de nem vágták szét, csak félretolták, és végül 1986-ban egy holland villamosbarát Amszterdamba vitte. 2004-ben került vissza Budapestre, ahol a közlekedési vállalat munkatársai több évi munkával helyezték ismét működőképes állapotba. Szép munkát végeztek:
Végre megint van Füzesi-kasztnis tuja a városban, olyan, amilyenre én is emlékezhetek még, és amilyent sokszor hiányoltak az emberek! Mert ugyan a szentendrei múzeumban van két acélvázas kocsi is, de azok nagyobbak, és extra tengelytávjuk miatt nem közlekedhetnek akárhol. De a 2624-es bárhova elmehet, és remélhetőleg el is fog :)
Még fogok írni róla (képek is lesznek), addig is következzék egy videó egy korábbi, éjszakai próbafutásról. Jó hangos kis jószág :)
A budapesti villamosközlekedés megindulásának 125. évfordulóját ünnepelendő nagy villamosfelvonulás lesz november 25-én délelőtt a 4-esen: a menetrend szerinti Combinók közt a tervek szerint mindegyik nosztalgiakocsi, minden szolgálatban levő típus(ból egy szerelvény) és munkakocsi végig fog haladni a vonalon. Akkor lehet majd utazni végre a 2624-essel is, mindenki vésse fel a naptárba!
Ez megy most