Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (111) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (936) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (119) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (308) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (42) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (513) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (9) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (6) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (71) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (100) hajtóművek-motorok (6) hampage (416) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1024) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (404) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (42) nosztalgiahajó (16) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (485) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (404) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (524) városkép (107) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (890) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (10) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ismét a szentendrei múzeumban

2012.11.19. 22:43 :: Hamster

Ha egy közlekedésbarát azt mondja, hogy a "szentendrei múzeumba" megy, akkor 99,9999%, hogy nem a Kovács Margit Múzeumra gondol, de még csak nem is a pár éve saját vasúttal rendelkező Skanzenbe indul. Hanem ide:

Klicken Sie hiertelen!
A Városi Tömegközlekedés-történeti Múzeum

24 komment

Címkék: múzeum tömegközlekedés hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr54915637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jó tudni, hogy a múzeum csak áprilisban nyit.

Lécci majd akkor egy emlékeztető posztot.. Köszi.
A pótkocsis busszal csak bérlettel lehetett felszállni. Senki nem ellenőrizte, de mindenki betartotta ezt a szabályt. Én még utaztam ilyennel a 12-es vonalán. Lehettem vagy 3 éves...
Commandante, bocs, töröltem, elírtam, fáradt voltam, de pont ezért rosszul viselem, hogy már n+1-en ezzel viccelődtek. pedig istenbizony átolvastam háromszor, de az ember agya az ilyen nyilvávaló zöldségeket automatikusan javítja...
@Kicsi Kacsa: *kiegészítés az előző hsz-emhez: kalauz az első kocsiban volt csak, a hátsóban nem utazott "személyzet".
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Sokfeél voltak hasonló mozdonyok:
Debrecenben hamarabb, mint Pesten: villamosok.hu/vid-moz/dhv3.jpg
de gőztramway járt Kőbányára és a Köztemetőhöz is: villamosok.hu/nza/bvv3+70.jpg
Tök jól néz ki a Blahán: villamosok.hu/nza/nemzeti.jpg

Sose értettem, a BHÉV-nek miért kellett, hisz ők a legtöbb hasonlót üzemeltető vasúthoz képest nem jártak belvárosi részen, ahol értelme lett volna a kompakt kivitelnek. Aztán amikor jártak, akkor is simán bementek rendes kivitelűvel a mai Bem térre, tessék nézni, ott figyel a parlament kupolája a háttérben:
villamosok.hu/bhev/jarmuvek/goz/bhev33.jpg
@Hamster:

A debreceniről nem tudtam, a Köztemetőt illett, hogy nem én hozom hiánypótlónak, a Bem tér és társai esetében el tudom képzelni, hogy tán a vágányterhelés nem szerette a nehéz mozdonyt, ezért kellett tán a kompakt kivitel.

Volt a SZE Hévnek is.
egykor.hu/images/2010/original/pomaz-pomazi-hev-megallo-.jpg
@Hamster: nó ófensz, senki nem gondolja, hogy halálos bűn valamit elírni, attól még derülhetünk, nem? amikor ide beírtam, még semmi nem volt a topikban, megnéztem.
@Comandante en Jefe: Ezt is töröljem, hogy világos legyen, mennyire zavarja a hiúságomat a dolog? ;)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A szentendrei HÉV is BHÉV volt, meg amúgy is, egy Szentendrén álló ilyen gőzöshöz képest mennyire más egy Pomázon álló ilyen gőzös? ;) No meg a Pálffy térig vezető szakasz a Jobbparti Körvasút része volt, azaz kimondottan nagyvasúti jelleggel méretezték (és a MÁV tulajdonában volt).

Egyébként közben elkezdett derengeni, hogy lehet, hogy az óbudai gőzvasúthoz mindenképpen kellett ilyen mozdony, mert a szentendrei HÉV belső végállomása eredetileg Filatorigátnál volt, a lóvasút külső végállomása meg a Fő téren, a kettő közt gőzvasút járt. Igaz, ez csak nyolc éven át volt így.
Bocs, hogy idebiggyesztem ezt a hozzászólást, de Hampage-re nem lehet. Szóval az ott megjelent írások dátum nélküliek, és az akkori állapotokat megörökítő fotók szintúgy ami főleg az elveszett vágányok sorozatnál okoz néha fejtörést. Onnan (is) jutott eszembe, hogy úgy kezded a mostani (amúgy klassz) leírást, hogy legutóbb 10 éve jártál ott, de hogy az a lap mikori, azt pár év múlva már nem fogjuk tudni. Szóval át kell kattintani az előző cikkre - a szendre6-ra -, és ott kikeresni a szövegből, hogy mikor jártál arra.
Szóval csak kérdezni szeretném, hogy nem akarod dátummal ellátni Hampage-oldalakat is?
a G2-vel nem terveznek valamilyen menet? a nosztalgia szó elég erős túlzás, de érdeklődés az vóna rá. sztem.
Csufi dettó.

hampage.hu/kozlekedes/szendre7/img_9154.jpg
bohócmozdony. :)
Csőrikét ezúttal kihagytad :(
@Palotabarát: De, tegnap pont gondolkodtam rajta, de a tartalomjegyzékben az első pár oldalt leszámítva látszik a készítés vagy utolsó módosítás napja.
@Hamster: Már hogy a közlekedésin. A többi... hát, azokat a jóisten se tudná azonosítani, a fájldátumuk valamiért azoknak is változott, amelyikhez nem nyúltam.
@Rocko-: Hát, ha van rá mondjuk 50-100 millád, biztos lehetne róla beszélni. Kifutotta a kilométereit, anno is vizsga kellett volna ahhoz, hogy futhasson, de ahhoz is pénz kellett volna. Azóta állt tizensok évet, úgyhogy azt is le kéne ellenőrizni és adott esetben javítani, aminek anno nem volt baja. Találsz érdeklődőt, aki hétszámjegyű részvételi díjat fizet egy meneten? :)
@Hamster: jó, de tudod hogy a beruházások 99%-a nem azonnal térül meg.
persze felújítás meg ilyesmi indokot megértem.
@Rocko-: Szerintem ha van ennyi szabad pénze a BKV-nak, akkor abból inkább csinálják meg a még futó kocsikat. Ez a kocsi egyrészt nem villamos, tehát még keményebb elvárásoknak kell megfelelnie (például hogy ne csinálja azt, amit anno, hogy menet közben az algútban kinyíltak az ajtajai), másrészt egy egyedi próbakocsi volt, egyedi cuccokkal, amik ráadásul soha nem működtek huzamosabb ideig tökéletesen. Tehát amikor még járt, akkor is döglékenyebb volt, mint a szovjet vonatok, viszont drágábban üzemeltethető is. És már anno is azért állították le, mert dolgokat kellett volna rajta csinálni.
@Hamster: Az jutott eszembe, hogy mekkora flash lenne egy közös látogatást megejteni a szentendrei múzeumban! Egyedül biztos, hogy a boga életben nem mennék el, a feleségemet nem kényszerítem rá ilyesmire - két amerikai repülős múzeumot, meg egy autósat szó nélkül elviselt, nem kísértem a szerencsém -, de ilyen kvázi blogtalálkozónak nem lenne utolsó. Biztos tudnál egy csomó érdekeset mondani nekünk... Hmm?
@Sam. Joe: Omnem dimittite spem, o vos intrantes!
@Rocko-: Nekem mondod? Nekem is van mikroszkópom! 8-]
@Kicsi Kacsa: Pótos autóbusszal nem, csak pótos trolival jártam - cirka 7 évig suliba :-P Kedvencem a pót első sorának baloldali kettős ülése volt: a "vezető" helye. Télen le kellett kapargatni a jégvirágot az ablakról (vagy leolvasztani a kéz élével, ami apró "talpnyomot" hagoytt) hogy láthassuk: merre járunk.
A Hősök terétől a Fehér útig elég hosszú volt a út - de a 75-ös tovább ment a Népligetig.
Viszont abban a hátsó kocsiban volt a kalauznak helye: az egyetlen, emlékezetem szerint négy részbe hajló ajtóval szemben ült egy magas pulpituson - és csengetett a sofőrnek, ha indíthatott. Természetesen minden felszállót alaposan megnézett magának - hátha az ellenség szőrös keze betette a lábát… mit lehet tudni :-)
Aztán elhaladtunk a Thököly útnál a rendőrgomba alatt…
süti beállítások módosítása