Tavaly megpróbáltam elkezdeni újra a repülőnapra járást. Nem siettem el, hisz az első a szeptember eleji szliácsi air show volt, az utolsó meg a három héttel későbbi ostravai :-/ Na mindegy, a szándék a lényeg - meg az, hogy végre jártam B-52-es bombaterében, és ittam Kofolát (utóbbi felejthetőbb élmény volt). Közben megpróbáltam néhány képet is készíteni, de szerintem a PowerShot S5-öt nem erre taláták ki :) De azért klassz volt egy olyan katonai repnap, amin vitorlázógépes kötelék és egy csomó Tréner is szerepel az F-18, F-16, MiG-29 és társai mellett!
A szliácsi repülőnap
2013.01.13. 02:56 :: Hamster
7 komment
Címkék: szlovákia repülőgépek hampage repülőnap
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nyugtass meg, hogy csak a smiley miatt írtad..:)
egy kis zenei aláfestés:
www.youtube.com/watch?v=V8rZWw9HE7o
www.youtube.com/watch?v=SBKOpFVggr8
a Hercules tetszetős, Die Hard 2 óta szeretnék egyet. :)
a Zocsvai Pász torok szép légi kürtőskalácsot csináltak, és Enya is jó, de szerintem hatásvadász. :P
amúgy vajh már a repülőnapra is járnak olyanok akik a balesetet várják? mint Amerikában, amikor elmennek megnézni egy autóversenyt, de valójában a baleseteket várják.
no meg egy repülőnapnál gondolom nehéz hamar eldönteni hogy melyik a showelem és mikortól baleset már.
De: katonaszakmailag az L-159, illetve bármelyik szubszonikus képességű vadászgép alkalmatlan légirendészetre, mert túl nagyok a fizikai korlátok, a sebességkülönbség. Ahol nincs szuperszonikus gép, ott mások biztosítják, mint a baltikum, vagy Szlovénia. NATO határország vagyunk és leszünk.
Képesség-bérlés: Ez elméletben megoldás, gyakorlatban nem. Nagy ország vagyunk, csak szomszéd ország jöhetne szóba. Szlovákia, Románia kiesik, más meg nem lehet. Légistratégiai elhelyezkedésünk nem releváns (kivéve 1999), a 2 repülőtér+Pápa kevés ehhez.
Az igaz, hogy nem biztos, hogy pont a Gripen kellett volna, így, és ennyiért. De 14-re nem mondanám, hogy sok.
A Mig-29 továbbüzemeltetését 1993-2000 között baszarintották el, a borzalmas üzemeltetéssel (seprűs jégtelenítés), pénzhiánnyal, ebből eredő kannibalizálással. a 28(-2) gépből 8! maradt eladható állapotban, arra sincs vevő évek óta.
Mondom, laikus vagyok, de ha ma van egy riasztás Ausztria felől, akkor hangsebesség fölé mennek a Gripennel, hogy odaérjenek? Lakott területen, emelkedés közben? Nem lenne több értelme 4 gépet Pápára kitelepíteni, az elég a déli határhoz és nyugatnak? A reptér most úgyis üzemel. Mert valós feladatként még egy Cessna is a határtól bent van Győrön túl, mire Kecskemétről odaérnek, akármivel. Tudom, "széttelepítgetni" az irgalmatlan pénz, de ha olcsóbb a gép, nem állna be egy termikus.. izé, egyensúly? Ha cinikus vagyok, az jut csak eszembe, hogy a mindennek Kecsóra és Szolnokra összevonásának csak egy "értelme" van, hogy adott esetben egyetlen, bombákkal jól megpakolt ellenséges gép használhatatlanná tudja tenni a teljes magyar légierőt...
"Nagy ország vagyunk"
Ja: ha MÁV-val megyünk :)
"a 28(-2) gépből 8! maradt eladható állapotban, arra sincs vevő évek óta. "
Én attól félek, hogy ezeket is hirtelen szét fogják vágni, és se Szolnokra, se Kecelre nem jut múzeumi darab.
Igen, igazad van, jobb lenne több aktív (legalább másodlagos) reptér. De 4 géphez keszihez kevés, a meglévő számot meg csak 1 reptéren érdemes telepíteni.
Több reptér vs kevesebb gép: Lehet de itt az egyszeri kevesebb vételárat kell 20-30 év év plusz üzemeltetési költségeivel összehasonlítani. 2 reptér, az két keszi, kétszer annyi éles fegyver függesztése (üzemideje a rakétának is van), kétszer annyi személyzet, kiszolgálás, karbantartás.
És ami a legfontosabb: a helikopteres szakág sokkal rosszabb helyzetben van. De ők is, ahogy a pilóták, csak azzal tudnak élni, amit "alájuk" raknak.
Ez megy most