Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ez megy most

  • gigabursch: @gigabursch: S egy harmadik: youtu.be/syEQ5L_8eug (2024.12.02. 06:08) Hátra far!
  • gigabursch: @Hamster: Vicces volt látni, hogy gyorsabbak vagyunk az űrhajóknál... A kompok ívet mentek, mert telibe oldalról kap... (2024.11.30. 01:23) Hátra far!
  • Hamster: @gigabursch: Nem szólt közben ez? www.youtube.com/watch?v=L2IuPjpAHnI :) (2024.11.29. 19:11) Hátra far!
  • Hamster: @gigabursch: Erre szívesen elmentem volna. Aznap egy órát hajóztunk Füredig, de az is kemény volt, nem tudom, öt órány... (2024.11.29. 19:10) Hátra far!
  • gigabursch: @gigabursch: Meg egy másik: youtu.be/MLQ-tGyTMAM?feature=shared (2024.11.29. 12:32) Hátra far!
  • gigabursch: Egy kis lötyögős víz a tesó alatt: youtu.be/5PsZt5-a4SQ?feature=shared (2024.11.29. 12:31) Hátra far!
  • gigabursch: Gyakorlatilag múlt idő... De szerncse, hogy az általam ismert szerző ezt a sok jó vidit megalkotta. (2024.11.29. 12:27) Szárnyasok
  • Hamster: @Udo von Schmetterling: Iszonytat sok munka egy ilyen oldalt csinálni, teljesen megértem, ha valaki abbahagyja, vagy e... (2024.11.28. 21:15) Hátra far!
  • Udo von Schmetterling: De szerettem azt az oldalt... Ha nekiállnának frissíteni a mai állapotra mind a hajók,mind a kikötők terén,elég komoly... (2024.11.28. 20:58) Hátra far!
  • Hamster: @Sam. Joe: Értelemszerűen vagy az illetőnek van vasútvállalata, vagy valami vasútvállalat kezeli, vagy valami egyesüle... (2024.11.26. 18:10) Az osztrák "német krokodil", aki kicsit keletnémet vasmalac is
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (161) balatonföldvár (6) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (960) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (332) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (59) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (153) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (8) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (12) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (240) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (439) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (947) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (22) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (350) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A fehér város

2013.03.05. 07:00 :: Hamster

Nem Mikszáth regényének frissiben előkerült folytatásáról lesz szó ebben a bejegyzésben (pedig nem is lenne rossz, ha lenne ilyen), csak valami hangzatos címet akartam adni neki - mégse járja, hogy minden második bejegyzés úgy kezdődjön, hogy "képmutogatás megint"!

ho_szentvincetemplom.jpg

A ferencvárosi Szent Vince templom oldalról, két Mester utcai villamosos snitt közt. Nem sok hó, de a kopasz ágakon ennyi is jól mutat.

ho_mesterutca.jpg

Mint mondottam volt, nem sok hó, de azért nem is kevés. És ez tényleg a Mester utca. Az itteni vágányokat egy darabon mesterséges fűvel borították, javaslom, hogy a járdát meg borítsák műhóval :)

ho_kerites.jpg

Túl klisés lett volna, ha túl sokat foglalkozom vele, úgyhogy inkább nem erőlködtem azzal, hogy rendesen megkomponáljam ;) Vaskerítés a Haller utcában, ennyi.

ho_dozsagyorgyter.jpg

Behavazott lomb-alagút a Dózsa György téren. Nekem eddig fel se tűnt, hogy itt ilyen szabályosan vannak ültetve a fák!

Villamosos videó nélkül egy tapodtat se: egy kis 59-es, egy kis 18-as, és a végén egy kis rakparti villamos. Egy darabig annyira esett, hogy nem voltam biztos abban, hogy nem ázik szét a kamera, de nem tette.

ho_hegedusvilla.jpg

És egy újabb értelmetlen fotóval zárnám, a "Jack Sparrow Towerről". Merthogy újabban így nevezik a Hegedűs-villát. Még Facebook-oldala is van. Gondolom nemsokára a Citadellát is átnevezi valaki valami Disney-meséről, az Erzsébet híd lesz a Golden Gate Bridge, a Duna meg a Colorado folyó, mert a saját nevek már nem elég cool-ok :-/

28 komment

Címkék: budapest képek tél

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr975116525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a műhavas Mestert támogatom.

jól mutatna a két oldalról fasoros (és karbantartott!) villamospálya. akár fű nélkül.
Szép, szép, de most már maradjon csak emlék :)
Ezen a műfüves pályán mindig röhögnöm kell.

Majd ha a műolajsáros pályát találjuk ki.....
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Én sem értek vele egyet, de az "igazi" füvesítéssel sem. A közösségi közlekedésnél szerintem az csak a sokadik szempont, hogy rakunk-e rá ilyen vagy olyan díszítőelemet. (Pont ezért nem tetszenek a moszkvai túldíszített állomások sem) Lássa el jól a funkcióját és kész. (Illetve az sem árt, ha többé-kevésbé tiszta) Ha több zöldre vágyik a nép, akkor inkább alakítsunk ki új parkokat!
A Duna csakis Mississippi lehet!
@Nuuk: a füvesítésnek nem csak díszítő szerepe van.
@Rocko-: Milyen további szerepekre gondolsz?
@Nuuk: "az csak a sokadik szempont, hogy rakunk-e rá ilyen vagy olyan díszítőelemet"
A füves pálya messze nem csak díszítőelem: a fű csillapítja a jármű zaját, párásít, nem veri vissza a hőt, ezáltal a mikroklímát is alakítja - ezeket egy átlagos zúzottköves zártpálya nem tudja, beton, aszfalt, díszkő pedig végképp.
@Hamster: Köszönöm a választ (beelőzted Rocko kollégát). Kicsit most utánanéztem én is a dolgoknak. A zajcsillapítás a VEK szerint (veke.hu/2010/04/fuves-villamospalya-vegre-budapesten-is/) 6-8 decibel is lehet, ami egyrészt valóban nem elvetendő, másrészt bennem van a kisördög, hogy karbantartott vágányokkal jóval többet nyerhetünk. A mikroklíma alakításával kapcsolatban az a kérdésem, hogy miért is akarunk mi (mondjuk a megállókon kívül) a villamospályán mikroklímát alakítani? (Mielőtt lecsapnátok rá, a főleg a BKV-paneleknél jelentkező sínpúposodás megelőzésére jelen blog szerzője is a rendszeres karbantartást javasolta varoskoz.blog.hu/2008/06/25/mitol_puposodik_fel_a_villamosvagany ) Tényleg nem trollkodok, csak kérdezem.
Viszont találtam egy további funkciót, a por megkötését, na eb még őnuuksága sem tud belekötni. Egyelőre. :)
@Nuuk: ha lenne egy (több) locsolóvillamosa a BKV/BKK-nak, akkor a zárt pályákat, füves pályákat, paneles pályákat is locsolhatná. Amíg nincs, ne várjunk mikroklímát a fűtől.
@Nuuk: Akármilyen jó a pálya és a kocsi, a szilárd felületről akkor is visszaverődik a hang, ami nem hiányozna senkinek. A mikroklíma meg nagyon lilának hangozhat, de mondjuk a Károly körút bárki bármit mond, sokkal kellemesebb lett, amióta nem aszfalt és beton van középen, hanem zöldség. Még ha a szökőkutak nem is mennek. Ha a sínek is füvesítve lennének, gyakorlatilag egy kis oázis lenne. Most képzeljük el ugyanezt a Kőrösi Csoma úton, de én speciel a Hungárián is szívesen elképzelném, bár nem tudom, a mentők merre kerülnének (érdekes módon a Stadiontól délre ez nem volt téma, eleve magasvágány épült - pedig dugó ott is van dögivel). De mondjuk képzeld el, hogy ilyen a Festetics utca:
hampage.hu/kozlekedes/barcelona2/img_4574.jpg
És akkor még hozzájön az, hogy egy ilyen füvön sokkal kevesebb észlény fog a tuja elé fordulni az autójával.
@Nuuk: mikroklíma témában: csak egy szemléletes példa. Nyári kánikulai estéken, ha a Bartók Béla úton sétálsz a körtér és a Gárdonyi tér között, feltűnhet, hogy a Ménesi út kereszteződésében mennyivel kellemesebb a levegő - ennyit számít a növényzet, pedig nem is konkrétan a sarkon vannak a fák. Jó, a Bartókon nyilván nem lehetne füvesíteni, mert buszok, mentők is használják a villamospályát, de sok helyen javítana a helyzeten, ahol ez kivitelezhető.
@Hamster: azért Szegeden is végigment a barom tűzoltó a vadiúj füves pályán
@Hamster: Ami azt illeti a füves pálya kifejezetten ocsmány is lehet.
lásd Milánót:
www.youtube.com/watch?v=11RMTJXzYmw
Vagy éppen Firenzét (itt elég szar ugyan a kép, de az látszik, hogy ez vadonatúj, és mégis ronda, mintha kiöntöttek volna egy vödör spenótot):
www.youtube.com/watch?v=UzpJ2ymw2Fo
Ettől függetlenül inkább ez, mint a repedezett betonpanelek.
@Trónkövetelő: A milánói szerintem nem füves, csak gazos, ilyet a 47-esen és Kőbányán is látni. A firenzei meg... már elnézést, de illik ahhoz a képhez, amit olasz projektekhez társítunk.
@Hamster:
Nekem ez eléggé szándékosnak tűnik:
www.railfaneurope.net/pix/it/trams/Milano/4600/4605-sempione.jpg
Szerintem egyszerűen elhanyagolták (amire mellesleg Magyarországon is van némi esély, és nem is elsősorban Szegeden vagy más vidéki városokban, hanem szeretett fővárosunkban, Budapesten, emiatt tartok is egy kissé a Bp.-i füves projektektől).
Eleve mifelénk megoldhatatlan hatásköri és illetékességi összeütközést jelent majd, hogy ki törődjön a fűvel: a BKV, a Fővárosi Önkormányzat, vagy a Főkert Zrt. :)
@Hamster: "én speciel a Hungárián is szívesen elképzelném, bár nem tudom, a mentők merre kerülnének (érdekes módon a Stadiontól délre ez nem volt téma, eleve magasvágány épült - pedig dugó ott is van dögivel)"

Majd képződik nekik Rettungsgasse. youtu.be/qNEJadrVIrw
@Trónkövetelő: @Nuuk: az elhanyagolt pálya mindenhogyan elhanyagolt pálya.
akár füves, akár betonos. akár Hungárián van, akár Firenzében.
@padorjan: Megbeszéltük, egy füvesített pálya Bécsi úttól Dé'budáig rendel :)
Bocs, hogy csak most válaszolok, egyszerűen el voltam vágva mindenféle számítógéptől (notebooktól, tablettől, etc.).

@maestro1: Ott mondjuk az a helyzet, hogy az egész Gellért-hegy levegője tör a Bartókra, nem csak 1-2 fáé vagy pár négyzetméter fűé.

@Hamster: Igaz, igaz, csak egy kis pontosítás erejéig belekötnék, gondolom sima felületre gondolsz szilárd helyett.

No de nem bánom, 6-8 db-ért, meg a por megkötéséért thumbs up, de az továbbra se legyen cél, hogy "parkpótló járatként" gondoljunk a füvesítésre. (a mentők/tűzoltók meg a gyepkarbantartás kérdésével most direkt nem foglalkoztam, de megtették mások)

@Sloe: Nem használnám a barom jelzőt, hiszen a tűzoltók esetében gyakran emberélet mentéséről van szó, ami felülírja a gyep megóvásának szempontját.
@Nuuk: Az nem simán gyep, hiszen alatta van az öntözőberendezés is. Gyakorlatilag milliós kárt okozott mert tönkretette az egészet. Meg kellett volna várnia hogy széthúznak elötte az autók vagy átmennie a szembejövő sávokba.
@Nuuk: "de az továbbra se legyen cél, hogy "parkpótló járatként" gondoljunk a füvesítésre."
szerintem itt senki se gondolja ezt.
csak azt, hogy kicsit jobb lesz tőle a város. se több, se kevesebb. (mindenféle ideológiák nélkül.)
@Sloe: Továbbra is azt tudom mondani, hogy az emberéletek megmentése, vagy többmilliós károk okozása felülírja az ez esetben okozott károkat. Ott, a másodperc törtrésze alatt kellett döntenie a sofőrnek, az adott forgalmi szituációtól függően kellett meghoznia a legjobb döntést. Közben pedig ketyegett az óra.

Itt is tárgyalták az esetet: webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:9r7sW6IheLUJ:forum.index.hu/Article/showResultList%3Fo%3D4%26aq_text%3D%26aq_cre%3D%26user_id%3D906268%26topic_id%3D%26forum_id%3D0%26aq_ext%3D0%26t%3D9049702+&cd=5&hl=en&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-a

Itt pedig azt írják, hogy a tűzoltós eset előtt volt három személygépkocsis is, talán nem csak a tűzoltókon kéne leverni a port.
szeged.hu/hirek/tema/13059-ujra-tonkretettek-a-fuves-palyat-a-2-es-vonalan.html

Egyébként ha tényleg ilyen érzékeny egy füvesített villamospálya a megkülönböztető jelzésű járművek vonulására, akkor ezt is felveszem a hátrányok listájára.
@Nuuk: "többmilliós károk okozása" :) bocs, ez természetesen többmilliós károk elhárítása akart lenni.
@Sloe:

Mi ér többet? Az emberélet, mi veszélyben van? Vagy a locsoló?
@Nuuk: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Látom lavinát indítottam el :) Eredetileg arra irányult a hozzászólásom hogy ha egy hivatásos sofőr sem tudja hogy nem lehet rámenni a sínekre akkor egy kihaénnem a BMW terepjárójában is gondolkozás nélkül végighajt rajta. Másfelől viszont továbbra sem értek egyet veletek. A XXI. században már elvárható lenne hogy riasztáskor megtervezzék a leggyorsabb utat (ha más nem egy androidos telefon is tud forgalmi helyzet alapján tervezni). Az nem megoldás hogy mostantól minden riasztásnál végigszántják a füves pályát, tönkre tehették volna a síneket is. Persze az autósok is hibásak mert ahogy meghallják a szirénát már húzódniuk kellene az út széle felé hogy elférjen a tűzoltó.
@Sloe:

Ismerek mentőst és tűzoltót is.

Inkább nem részletezem, milyen körülmények között vonulnak.
süti beállítások módosítása