Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

április 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (91) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (7) basel (7) bbc (8) bécs (44) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (771) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (82) búvár (11) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (48) csehszlovák (31) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) emlékek (5) énblog (395) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (22) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (12) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (35) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (17) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (315) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (30) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (5) kassa (11) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (825) képregény (95) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (12) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (344) kritika (71) kulfoldi szemmel (78) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (46) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (19) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (54) nagypolszki (6) németország (310) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (33) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (18) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (41) prága (18) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (127) repülőgép (43) repülőgépek (76) repülőnap (34) repülőtér (20) retró (33) rock (74) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (102) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (52) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (355) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (311) utcakép (169) uv (36) vár (11) várnegyed (8) város (396) városkép (87) városliget (8) vasút (458) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (754) villamos (664) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (273) zene (192) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Nevetségesen Hosszú Tehervonat és társai

2013.10.06. 21:13 :: Hamster

A Kelenföldi pályaudvar peronjairól nézelődő/fotózó/videózó felhasználókat a vasútfotós keménymag gúnyolni szokta. "Propellersapkások", mondják, a hely pedig a "spotterdomb". De mit tegyek, ha egyszer ez az a hely, ahol a legtöbbet elő szoktam fordulni, és egyben a magyar vasúthálózatnak az egyik legszínesebb forgalmat felmutató pontja is? Mit, mit, megmondom, mit: nyomom a gombot :) Fel lehet lélegezni vagy el lehet kapcsolni (érdeklődéstől függetlenül): ebben a videóban nincs se Nohab, se más nagy dízel, csak egy román mozdony által vontatott, véget érni nem akaró tehervonat, Railjet, EuroNight, Desiro, Gigant, meg még egy Gigant:

Apró örömködés volt készítés közben, hogy a 2:48 körüli vágásnál a "vágány mellett kérjük vigyázzanak" bemondás eleje a kimenő, a vége pedig a bejövő snitthez tartozik, tehát sikerült úgy egymásra vágnom őket, hogy az áttünés hangjában nincs ugrás. Nagy szám, mi? :)

17 komment · 1 trackback

Címkék: videó vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr195554473

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Spotterdombi mesék n+1 2017.07.23. 01:48:12

A vágányok egyre fogynak Kelenföldön (épp parkolót építettek a helyükre), a felbukkanó mozdonytípusok száma viszont nő. A szokásos esti várakozás közben ezúttal nem láttunk se Nohabot, se füstködöt gyártó Szergejt, viszont sikerült elcsípni a GYSEV Car...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hát, ilyen végtelen tehervonatot szeretnék majd járatni a jövőbeli terepasztalomon (a mostanin is lehetne, csak hülyén néz ki, hogy elmegy a vonat vége, és rögtön jön újra az eleje:-)
Ez az 50 kocsis teher szép fogás :)
Régen nem volt ritka 50-es teher.
Ez valami szabály, hogy ötvennél többet nem szabad rátenni? Mert életem folyamán tényleg maximum ennyi kocsit számoltam, vagy ennél kevesebbet. Többet soha.
50 kocsis az szép, nekem 39 volt a legtöbb és azt sem videóztam, autóval mentünk és az átjárónál számoltam a vagonokat.

Tegnap az SCH mátrixon is sok tehervonat volt a rendezvény alatt, ami jó hosszú volt egy ÖBB-s Tau még dallamkürtöt is nyomott.
A Nevetségesen Hosszú Tehervonat (NHT) alá kéne költeni valami eszement verset Vogon / Troppauer Hümér stílusban, alámondani és máris akkora művész lennél, hogy a hipsztercsajok csoportoson önkielégítenének rá(d)!
Az Ötvenkocsis felvételéből kéne egy 10 órás verziót csinálni.
@Paraphone: Előtted a lehetőség :) Sam.Joe pedig verset ír majd hozzá :)
@Sam. Joe: @Hamster: Haiku nem jó?
A Nevetségesen Hosszú Tehervonat
Tadamm tadamm szün
Hosszú tehervonat gyün
Tadamm tadamm szün
@SomiTomi: Nem tudom, az S.J által említett hipsztercsajokat kéne kérdezni. Az biztos, hogy én nem bírom a haikukat, nem versnek, hanem divatos majomságnak tartom őket - hacsak nem a XVII-XIX. századi Japánban vagyunk -, szóval lehet, hogy nekik bejönne ;)
@Hamster:

Mr. Garrison is megmondta a South Parkban ,hogy a japán haikuk olyanok mint a versek, kivéve, hogy nem rímelnek és gagyik. :)
@SomiTomi: @Hamster: Hipszterségi faktorból még oké lenne, de nem adja ki a videó hosszát. Valami olyan kell ami legalább 1:40 hosszú. Bár lehet, hogy az "Apa kocsit hajt" mentén a "Jön a vonat! Megy a vonat!" is elég. 8-)
@cyan: A vonatok engedélyezett legnagyobb hosszát az E2 fékutasítás és a Műszaki táblázatok II. kötete határozza meg.

E2 szerint a tehervonatok max. eng. vonathossza:
120 km/h felett max. 500 m
80 km/h felett max. 600/700 m (fékparaméterektől függ)
80 km/h v. az alatt max. 700/800 m (féktől függ)
Személyszállító vonatok max. vonathossza 500 m

Az E2 az egyes mozdonysorozatokra vonatkozó max. vonathosszt a légsűrítő teljesítménye alapján is korlátozza. A legnagyobb érték értelem szerűen itt is 800 m (pl. villanygépek, M41, M62), de 10 ezreléknél nagyobb mértékadó lejtőjű vonalon további korlátozások vannak (pl. 800->600 m)

A műszaki táblázatok II. megadja az egyes állomások leghosszabb kitérő vonatfogadó vágányának hosszát (hogy ne lógjon túl a vonat a váltókörzetbe) valamint az egyes vonalakon engedélyezett vonathosszokat (100-750 méterig terjed).

Tehát a hazánkban engedélyezett leghosszabb vonatok 750 méteresek, ez pl egy V63-as mozdonyt és 52 Eas kocsit (upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/Eaos-x-057-Umbau_aus_DR-Eas-5949.jpg) jelent. Ilyen vonat közlekedhet a teljesség igénye nélkül pl.
-Budapest-Hidasnémeti
-Budapest-Záhony
-Budapest-Szob
-Budapest-Szeged
-Budapest-Lőkösháza
között.
@Snake: huhh, erre nem is gondoltam, hogy ez így le van szabályozva, de jogos. Ezek szerint nem véletlen az 50 vagon. Ez a max. Köszi!
@Snake: Ez a 80-as évek végén, 90-es évek elején is érvényes volt? Csak azért kérdezem, mert Tokajban egyik kedvenc gyerekkori elfoglaltságom volt, hogy a szobaablakából kitűnően belátható vasúti hídon áthaladó vonatok kocsijait számoltam, és nem egyszer láttam 70 kocsis szerelvényeket. Vagy ez lehetetlen, és rosszul számoltam? :)
@maestro1: Mivel a vonatok hossza nem kocsiszámban, hanem méterben van meghatározva, valószínűleg (részben) rövidebb, kéttengelyes kocsik lehettek. :)