Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

július 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  7. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (6) 125év (7) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1979 (10) 1980 (9) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (30) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (10) 424 (13) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (83) bach (5) balaton (44) Balt Korthals Altes (8) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (23) berlin (162) berlini fal (20) bkv (49) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (16) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (824) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (87) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (10) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (47) csak egy videó (277) csehország (62) csehszlovák (39) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (9) design (6) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlék (5) emlékek (14) énblog (414) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (17) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (9) ezerötszázas (5) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fényvillamos (14) ferihegy (37) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (16) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (42) gyermekvasút (29) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (354) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (11) hév (40) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (122) idegenforgalom (21) ikarus (35) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (10) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (7) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (892) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (45) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (374) kritika (72) kulfoldi szemmel (104) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (66) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (23) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (7) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (7) mtp (7) muki (13) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (58) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (49) nosztalgia (228) nosztalgiabusz (27) nosztalgiavillamos (79) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (11) olaszország (26) oldtimer (108) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (40) panoráma (108) paródia (6) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (22) popkultúra (126) pozitívum (12) pozsony (46) prága (24) programajánló (27) púpos (20) queen (16) r.i.p. (13) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (7) repülés (133) repülőgép (45) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (41) rock (81) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (6) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szavazás (6) szeged (32) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (116) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (220) tapolca (6) társadalom (5) tatra (29) taurus (7) tdt2020 (10) technika (63) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (400) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (70) trolibusz (63) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (93) überzenészek (17) utazás (333) utcakép (202) uv (45) vár (11) várnegyed (8) város (451) városkép (92) városliget (8) vasút (510) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (791) villamos (746) vlog (7) vonat (11) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (41) youtube (315) zene (210) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Még egy kis 6-os villamos hurokvágány...

2013.11.07. 19:00 :: Hamster

A múltkor feltettem Hajnal Gergő videóját a 6-os régi végállomásáról, de közben hiányérzetem lett, mert biztos voltam benne, hogy én is filmeztem ott. Mivel 2005 őszén lett végre olyan digi fényképezőgépem, ami a videóhoz hangot is rögzített, kizárásos alapon akkortól utánakerestem. És valóban: néhány alkalommal, amikor már túl sötét volt a fényképezéshez, inkább videóztam:

Abban viszont sajnos tévedtem, hogy úgy emlékeztem, egy havas téli napon is videóztam. Vagy a memóriakártya volt már túlságosan tele, vagy az aksik merültek le - vagy csak szimplán fáztam, és nem akartam túl sokat egyhelyben állni :) de a jelek szerint akkor csak állóképek készültek a hurokról.

15 komment

Címkék: budapest közlekedés videó elveszett villamos xi.ker sínek

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr645614078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

köszi!
ilyenből mindig jöhet.

azt nézem, hogy mennyi élet volt akkor Móriczon, most pedig egy gigantikus túrás és szeméthalom. :(
@Rocko-: Azért most, hogy végre van peronja a Fehérvári úti villamosoknak - és magasított, marha jó leszállni rá, egyből félalacsonypadlós az ICS :) meg esténként világít a leendő metrólejáró, így nincs töksötét, mint előtte éveken át, sokkal jobb. Igazán jó hely meg régen se volt.
Face idézet: "Találtam pár saját snittet a 6-os villamos körtéri hurkáról (meg az oldalasáról is), videó lett belőle:"
kerestem a hurkákat meg oldalasakat, kis mustárral, szelet kenyérrel, de sehol nincs :(

Sosem értettem, hogy ha a villamos jobbra kanyarodik, miért balra indexel (és fordítva)?
Meg felújítják a gombát, amiből nem tudom, hogyan lesz "közösségi tér" és hogyan nem lesz hajléktalanszálló... Mostanra teljesen diszfunkcionális lett, a busz és villamosmegállók a tér más részeire kerültek, csak állni fog magában vagy üresen, vagy lesz benne valami csöveskocsma, ami még inkább el fogja riasztani az embereket onnan. Én ez utóbbira tippelnék, mert bár undorító, de nagyjából az egyetlen dolog ott, amit gazdaságosan lehetne üzemeltetni. Azt gondolom senki nem gondolta komolyan, hogy ott majd a látványterveken látható öltönyös urak és kosztümös hölgyek fognak a padokon könyvet olvasni és tabletet bűvölni...
@Trónkövetelő: A Bukarest utcai Volán-pályaudvar is egész jól elműködik, pedig így névről az emberek 80%-a nem is tudja, hogy az a Kosztolányiról nyíló izé, ahol a Tranzit van (és pont az volt a Volánbahnhof). Egyébként naponta hallom a Körtéren átmenve, hogy "nem bonthatják le, műemlék... ez műemlék? ez a szar, miért?", és idegesít, hogy az átlagember környezetértékelési IQ-ja körülbelül ott tart, hogy amin stukkó van, kupola és/vagy kariatidák tartják az ívelt korlátbabás erkélyt, az értékes, amin nincs, azt le lehet bontani :( Az egész város tele van neo-ezzel, neo-azzal, ami klassz, mert szép lehet, de hogy ami ettől eltér, azt miért kell utálni? Gyakorlatilag kezdettől eredeti állapotban megmaradt, önmagában értékes épületünk alig van, és azok is mind modernisták, bauhausok és társaik, a többi csak utólagosan régieskedő régi nagy idők hazudása a XIX-XX. század fordulójáról. Hát hogyan lesz múltunk a jövőben, ha mindent lebontunk, ami a Kiegyezés és a ma közt épült? Ha meg a hajléktalanoktól fél mindenki, akkor soha semmit ne csináljunk többet, úgyis odamennek? A Fővám tér parkban sincsenek, az amúgy önmagában szerintem borzasztó Nemzeti előtti kellemes parkban se tőlük hangos a tér, és a Deák/Erzsébet téri tőzegmodern (az jön a poszt meg a humusz után) teret se ők tették tönkre. Ellenben ott voltak a felújítás előtti Gombában, ott vannak a felújítatlan Mégmindigmoszkva téren, a Nyugatiban, az aluljárókban, stb. Akkor nem az a megoldás, hogy átalakítjuk ezeket a helyeket, hogy más is odamenjen, és ha a mások ott vannak, akkor már nem lesz odadobva a hajléktalanoknak?
Az azért szerintem érdekes, hogy valamilyen oknál fogva Budapesten a villamos hurokvágány első számú közellenség. Bármilyen közlekedési beruházás első lépcsője, hogy ezeket megszüntetik. Miért? Bécsben ha jól tudom a villamosok mindenhol hurokban fordulnak. Nálunk a Moszkva teret állandóan át akarják építeni, Minden terv első pontja: az 56-os hurokvágányának megszüntetése. Pedig az a szerencsétlen tér nem a hurokvágány, hanem annak környezete, a takarítás hiánya, az iszonyatos metróállomás + toldalékai, meg a szörnyű alumínium "gombák" miatt olyan rusnya, amilyen.
@cyan: :D

@Gabesz9: Bécsben sok egyirányú villamos van, azaz csak az egyik végén van vezetőfülke, és csak egyik oldalon van ajtó. ha nem hurokban fordulna, hanem:
- deltában, akkor nehézkes ezt levezényelni, pláne ha sűrű a menetrend.
- a fordítókrong nehezen kivitelezhető
- szimpla váltóval pedig rossz oldalon nyílnának az ajtók, és a sofőrfülke is a túloldalon lenne.
@Gabesz9: Bécsben is csak az 50-es évektől kezdtek egyirányú, egyoldali ajtós villamosokat használni, akkor kezdődött a hurok őrület. Nálunk egyszer lettek a tízes és a huszas években, a megnövekedett forgalom mait tüzembe állított pótkocsik miatt, de az egyirányú, egyoldlai ajtósok sose terjedtek el igazán. Amikor meg vége lett a pótoknak, igazából tényleg nem kell a hurok. A 56-osonál meg fent ninc smár hurok, TELJESEN értelmetlen volt, hogy alul azért pörögtek. Pláne, hogy már tovább is mennek, nekem nem hiányzik így az a hurok. Egyébként a huroktalanítás a harmincas évek végétől kezdődött, az ikrekkel, akkortól lett egy rakat fejvégállomás, és ez oda vezetett, hogy a nagyobb végállomások ilyen is, olyan is volt (pl. Nyugati északi oldala, Óbuda kocsiszín, másut tmeg kétirányúak is pörögtek körbe).

Vannak előnyei a huroknak, de elvileg a könnyebb visszafordíthatóság ezeket bőven übereli, a kisebb helyszükséglet is, és azért valljuk be, egy hurok k hangos. A farkasrétit a fél hegyekben lehet hallani néha ma is, a Moszkva térit is a Várban simán. Az ívek jobban is kopnak, mint az egyenesek, márpedig hurok nincs sok ív nélkül :)

Ráadásul az érvelésed sántít, mert ahogy a Kalef nem a huroktól rossz, ugyanúgy a hurok megléte se tartotta vissza a leromlástól. Amikor körbement az 56-os, akkor is ott fürödtek a díszkútban a hajléktalanok a kutyáikkal... Összességében meg az is beszédes, hogy az új üzemek gyakorlatilag 100%-ban hurkok nélkül épülnek. Persze romantikus dolog egy hurok, jó fotótéma, de ha nincs szükség rá, akkor nem kell minden áron ragaszkodni hozzájuk. A közhiedelemmel ellentétben amúgy ettől még lehetne pótkocsis nosztalgia, csak kicsit melósabb.
@Hamster: " Az ívek jobban is kopnak, mint az egyenesek, márpedig hurok nincs sok ív nélkül :)"
egy ív végtelen számú egyenessel leírható. :)))
@Trónkövetelő: Ezt írtam le pontosan én is a múltkori hgeri videós posztok után, hogy ugye senki nem gondolja komolyan, hogy a belváros belépőjének számító Körtéren majd munkába menet vagy éppen hazafele tömegek fognak leszállni a metróról, villamosról, buszról, hogy egy kávét elszopogassanak az amúgy forgalmas Körtéren?

Sajnos Budára is kezd átgyűrűzni az a hibbantság, ami a pesti oldalon már végigsöpört, építsünk nagy-nagy tereket át úgy, hogy térkövezzük le az egészet 1x1 méteres zöldfelületnek csúfolt kutyaszaratóval, onnan gondosan kitiltva minden forgalmat, mert majd a gyalogosok ott fognak hömpölyögni, és akkor az nagyon jó lesz, majd az egész kócerájt hagyjuk a sorsára, hogy aztán kesereghessünk néhány év múlva, hogy mennyire leromlott a környék, és csilliárdért kell most újra rendbehozni. (ajánlott helyszínek: Erzsébet tér, Király utca, Petőfi Sándor utca és ilyen lesz a Baross tér is.)
@Rocko-: Véges számúval is, például ahol a 41-es villamos bekanyarodik Budafok-elágazástól Rózsavölgybe, ott már gyenesre kikönyökölték magukat a sínek, viccesen néz ki benne, ahogy a csuklós megy. De szegényebb helyeken szokás sok kis egyenesből ívet építeni, ha elég széles a kerék talpa, kibírja, csak senkinek nem jó igazából.
@Tíz kicsi indián: Pedig ha nem rablóbanda a gazda, akkor találkozóhelynek sokkal jobb, mint a McDonald's. Az is virágzik, pedig "ugye senki nem gondolja komolyan, hogy a belváros belépőjének számító Körtéren majd munkába menet vagy éppen hazafele tömegek fognak leszállni a metróról, villamosról, buszról, hogy egy hamburgert elszopogassanak az amúgy forgalmas Körtéren". Sőt, tőle 20 méterre van egy másik hely, sokáig volt Subway, tán még mindig van egy kínai, a Karinthy elején söröző, Sörhas vagy Pizza Hát vagy mi. Nem lehet, hogy ti nem ismeritek a várost? Nem mondom, hogy a látványrajzok alapján feltétlenül bízok benne, de a világ legtöbb részén egy ilyen helyre az aranybánya szót használnák.
@Hamster: Hams', nap mint nap a Körtéren sétálok át :), úgyhogy mondom is, óramutató járásával megegyezően: McDonalds, Alexandra, gyógyszertár, Karinthy csöröző (inkább kocsma az), KFC, gyros Nr. 1, gyros Nr.2, kocsma, Relay, Edigital, K&H, egykor Keravill, majd CIB, majd Subway, most üres helyiség, Subway (tényleg), kínai, Pizza Kuckó, Röltex (tényleg ez a neve ott), Fornetti, használtruha-kereskedés, vegyesbolt, Spar, McDonalds.

Ezek közül az önk. többeknek is felmondta szerződését a Gomba-project miatt, ajánlott olvasmány: www.origo.hu/itthon/20121214-kulturalis-varoskozpont-a-bartok-bela-ut-ures-kirakatok-pusztulo-gomba.html

Én amolyan Rákóczi / Üllői út szagot érzek.
@Tíz kicsi indián: "Én amolyan Rákóczi / Üllői út szagot érzek."
És akkor mi a teendő? Lebontani a Gombát, zöld parkot a helyére meg padokat, mert azokra nem szoktak odatelepülni a hajléktalanok? Ettől a siránkozós logikától semmi nem fog változni, ahhoz az kell, hogy őrizzék, ahhoz meg az, hogy legyen gazdája. A kulturális városközpont mondjuk marhaság volt az elejétől kezdve, a gondokat meg onnantól lehetett borítékolni, hogy odaépítettek egy plázát a Skála helyére. Erre önts rá egy kis gazdasági válságot, és máris megkapod, hogy senki nem akar semmit vásárolni, pláne nem kulturát. Ezt a baromságot, hogy működő boltokat kivásárolnak, hogy majd odatesznek valamit a helyükbe... no comment. Annak meg, hogy a Gombával nem csináltak semmit, és még mindig nem nagyon őrzött egy építési terület közepén volt, ehhez semmi köze sincs. Hát nem csináltak vele semmit, mitől változott volna?
@Hamster:
Én nem a gipszstukkókat hiányolom a gombáról, sőt én kedvelem a modern építészetet, és tarthatatlannak gondolom azt a műemlékvédelmi hozzáállást, hogy 1945 utáni épület nem kaphat műemléki védelmet, és a gombának is kijárt. Én alapvetően a funkcionalitást hiányolom belőle. Szerintem fontos, hogy megakadályozzuk, hogy csövesek tanyája legyen. A korábbi funkciója megszűnt, nem lesznek BKV-jegypénztárak, a diszpécserközpont is kiköltözött onnan, stb-stb. Tehát ezt a funkcióját elveszítette. Helyette viszont nem találtak neki semmi újat. A tanácstalanság eufemizmusai ezek: "Hát, lesz majd benne valami kávézó..." "Közösségi gyalogosfelületek" Azaz felújítják, mivel műemlék, mint valami installációt, térbútort, aztán otthagyják a francba. Nem az nem tetszik, hogy felújítják, hanem az, hogy látványosan nem tudnak vele mit kezdeni. Legyen ott az okmányiroda, vagy orvosi rendelő, közkönyvtár, templom, múzeum, kiállítóterem, képgaléria, bármi, csak _legyen_jó_valamire_, ne _csak_úgy_legyen_. És igen, lehessen lezárni estére, kerítsék körbe, és a részegeket, csöveseket hajtsák ki belőle.
süti beállítások módosítása