Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A tél eddig: hó helyett köd

2014.01.24. 17:00 :: Hamster

Aki esetleg allergiás lenne az esti videókra, annak itt egy nappali. Persze most meg másik kedvenc témámtól, a ködtől nem bírtam elszakadni. Már csak azért is kiteszem, mert azt ígérik, hogy nemsokára tényleg ideér a tél, hóval-hideggel, ahogy kell, nem csak szürkeséggel. A videóban egyébként arra is fény derül, hogy honnan jött ez a sok köd ;)

Mielőtt valaki megkérdezi: az ipari csörömpölők azért vannak még mindig a 4/6-oson, mert nem csak az adventi sűrítéshez kellettek, hanem amíg az 1-es nem jár végig, ott biztosítanak plusz kapacitást Pest és Buda közt.

16 komment

Címkék: budapest videó köd villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr505779394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kár, hogy a korszerűsített Tatrák Futárosításánál az elülső kijelzőket meghagyták a réginek. De még csak le sem lettek mosva, vagy a világításuk javítva. Utálom, hogy hunyorognom kell vagy megvárnom amíg közel ér, hogy lássam pontosan milyen viszonylat. Ebben a nem korszerűsített, pl. 18-as simán veri, jól néz ki rajtuk a narancs kijelző elöl-oldalt.

A ködös felfedezés hatalmas!
@retek: Szerintem a korszerűsített Tátrák utastájékoztatásával korábban nemigen volt gond. Amióta Futárosítják a kocsikat azóta mindegyiken ott a "hagyományos" műanyag tábla is, ráadásul a gépnéni is időnként össze-vissza beszél
@retek: Múltkor ültem 18-ason, és végig azt hallgattam, hogy milyen fura, hogy nem zörömböl folyton a FOK-GYEM kijelző.
@Gabesz9: Még tesztidőszak van, lehetnek hibák. Pikkpakk 10-15 hónap múlva rendben fog működni és akkor lekapják a műanyag táblákat is, hogy fogalmad se legyen róla milyen megállói vannak a járatnak.
@retek: na ja, valahogy arról elfelejtkeztek a BKK-nál, hogy még a fejlett nyugaton is ott van legalább egy A/3-as, laminált papíron a vonalvázlat. (legalábbis BVG-nél a buszokban, a villamosokon pedig a spagettitérkép, ahol sz összes megálló névvel ellátva látható)
@berlin_mount: Szerintem lesz valami papíros megoldás, térkép, csak gondolom akkor les zérdemes elkészíteni belőlük hatvanmillió darabot, amikor 1. minden kocsira rákerülhet 2. véglegesítődik a négyes metró utáni hálózat.
@Gabesz9: De, elől a fokgyem rosszul olvasható volt. Most meg az új kijelzős sima Tatrákhoz képest gyakorlatilag olvashatatlanok, mert azok gyönyörűen látszanak, a K-k meg elől nem. Egyébként a Tatráknál az elülső táblázás mindig is vacak volt, kicsi a szám, a végállomást meg csak előtt állva látni úgyis. Látszik, hogy nem értették a koncepciót se, náluk bazi nagy tábla fent (ill. sokszor a tükrön is), a végállomás meg csak bedobva a szélvédő mögé. Az első T5C5-ken még a véglegesnél is kisebb voltak a kivágások. Pedig a "tekerős fokgyem" jó ötletnek tűnt, csak hát...
Nem tartozik szorosan (sőt egyáltalán nem) a témához, de csak engem idegesít, ha valaki városban ködzárófényt használ?

Láttam néhány autót a videón, amiken világított.
Lakott területen kívül teljesen oké, mivel nagyobban a követési távolságok, de városban tök fölösleges ködlámpát/ködzárófényt használni. SZERINTEM.
@Tommi: SZVSZ azt se tudják, mi az, csak ott van, bekapcsolják. Aztán közben lehet, hogy ők maguk is anyáznak, ha őket vakítja valaki más velük.
@Hamster: ezt most te se gondoltad komolyan, hogy ez az ok. Ha, nagyon akarnának ilyesmit, akkor legalább a tartók ott lennének a járműveken, abba a laminált papírlap nyomtatása a mai világban, szerintem csak elhatározás kérdése, aztán az aktualizálás is.
@Tommi:
Régi Swiftnél (meg, gondolom, még néhány másik típusnál is) jó esély van rá, hogy a vezető véletlenül a térdével meglökte a gombját, és bekapcsolódott. Magán a műszerfalon nincs visszajelzés, azt meg vezetés közben ki a franc veszi észre, hogy ott lent, térdmagasságban kigyulladt egy hangyapöcsnyi LED?
@sako: aki nem csak sofőrülésben utazik, hanem körülnéz. én rendre megnézem, hogy nem-e világít valami, aminek nem kéne, pedig én a Suuzkiban olyan vagyok, mint majom a p*csköszörűn.
@sako: Biztos ilyen is van, de ködös időben több ilyet szoktam látni, ilyenkor nem hiszem, hogy a "ködlámpa, de jó, hogy volt az extrám közt, kifizettem hát bekapcsolom" gondolatnál több lenne a működtetés mögött :)
@Rocko-:
Sajnos nem hinném, hogy ez lenne a jellemző. Miután az autósok igen nagy százaléka azt se veszi észre (éjszaka), hogy a világítás nincs bekapcsolva...
@sako: nem is mondtam, hogy ez a jellemző.
@sako: Nekem is Swiftem van. Sosem sikerült még térddel bekapcsolnom a ködzárófényt.
süti beállítások módosítása