Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (108) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (399) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Jumbo Jet a Rákóczi hídon... na jó: hídRÓL fotózva :)

2015.04.03. 20:26 :: Hamster

Töredelmesen bevallom, tegnap este is inkább lustálkodtam, és nem blogot írtam :) Engesztelésképpen tegnaphoz hasonlóan itt egy videó; a tematikája hasonló a múltkorihoz - csak a látnivalók érdekességét fokoztam:

A tegnapiban volt HÉV, ebben nosztalgia festésű HÉV van - már hogy egy fél, mert a másik három nosztalga festéses kocsi vagy épp másutt járt, vagy már vissza is festették. Aztán még: tegnap egy Szilis vonat robogott fel a Déli összekötő vasúti hídra, most egy M44-es által vontatott sárga daruszerelvényt láthatunk ugyanott! És a címben is szereplő clickbait: ha már elhúzott felettem, levideóztam egy cargós Jumbót is. Persze kicsit remeg a kép, de megnézem, ki az, aki kézből jobbat csinál, pláne hídról :)

13 komment · 1 trackback

Címkék: budapest videó hév villamos repülőgép szünetjelzés helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr797337256

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vörösváritól Fehérváriig, Óbudától Újbudáig - az első "új" Duna-átkelés 2015.04.16. 21:35:14

Ma - tegnappal és tegnapelőttel ellentétben - nem is akarok mentegetőzni: egyszerűen jobb ötletnek tűnt videót szerkeszteni, mint komoly bejegyzésbe kezdeni :) 2015. március 20-án végre átadták az 1-es villamos hosszabbítását, a Közvágóhídtól a Fehérv...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem tudom miért szabadkozol, azt a Jumbót igen prímán befogtad!
Ez szerintem a MÁV saját Bobója, a magánvasúti M44-esek elég látványosan nem-MÁV festésűek. A daruszerelvény tényleg érdekes, nem túl gyakran szokott mászkálni. Ilyen sárga fedett kísérőkocsit (Gabs) még nem is láttam (képen se).
@retek: Szerintem is. Nekem ennél jobban remeg a kezem :-)
Én a mai nap délutánját a fővárosi közlekedésnek szenteltem:
- Végre rászántam magam, és átvillamosoztam a Rákóczi-hídon
- Előtte megtekintettem a Közlekedési Múzeumot, mielőtt hosszú évekre bezárják... :(
- Bónusz: amikor a 4-es metrón végül hazaindultam, némi kárörömmel vettem tudomásul, hogy az ígéretek ellenére a múlt hétvégi végső teszt szemmel láthatóan nem sikerült, mert még mindig vezetőfülkével és vezetővel közlekednek a szerelvények :)
@retek: Meglepően jó benne a rezgésszűrő, pedig csak elektronikus. A múltkor a Sasadi úti felüljárón állványra raktam, hogy felvegye a híd kilengését, de elfelejtettem kikapcsolni a szűrőt, ezért csak annyi látszik, hogy néha kicsit elhomályosodik a kép, de amúgy stabil :O
@SomiTomi: Lehet, mindig elfelejtem, hogy ott van a 209-es. A daru amúgy Swietelsky-snek tűnt, nem MÁV-osnak.
@Trónkövetelő: "némi kárörömmel vettem tudomásul, hogy az ígéretek ellenére a múlt hétvégi végső teszt szemmel láthatóan nem sikerült, mert még mindig vezetőfülkével és vezetővel közlekednek a szerelvények :) "

Hát egyrészt elég fura, hogy te örülnél annak, ha nem sikerült volna (ha már szívás az M4, legyen még nagyobb szívás?), másrészt én erősen meglepődnék, ha ez úgy működne, hogy vasárnap tesztelik, hétfőn meg már mehet is. Láttunk már ilyen gyors reakciót magyar vasúti^H^H^H^H^H^H hivataltól?
@Trónkövetelő: Amúgy 2015 nem egy kimondott múzeumos év lesz: bezárják a KM-et, bár azt csak átmenetileg, de májusban bezár a PeCsában levő repülési kiállítás is, és nem hallottam arról, hogy tudni lehetne, mi lesz vele pontosan. A szolnoki múzeum meg ki se nyit:
lhsn.hu/ideiglenesen-bezart-a-szolnoki-repulomuzeum/
@Hamster:
Nem múlt hétvégén tesztelték, hanem elvileg a megnyitása óta eltelt évben folyamatosan, a végső üzempróbák voltak múlt hétvégén, ami miatt az egész metrót lezárták, mint kiderült, eredménytelenül. Mivel magyar vagyok, már megszoktam, hogy kínomban sok mindenen már csak nevetni tudok :)
@Hamster:
A Pecsában lévő repülési múzeummal kapcsolatban én azon gondolkodtam-gondolkodom, hogy miért ne lehetne a budaörsi repülőtér épületeiben megcsinálni az állandó kiállítást. Megmenekülnének és funkciót kapnának a repülőtér - amúgy nem mellesleg műemlék - épületei, megmenekülne a múzeum gyűjteménye, és még történelmileg is autentikus lenne a helyszín. Ehhez jöhetnének extraként a repülőnapok, amikor a múzeumi eszközök (már amelyik tud) még röpködnek is egy kicsit :) Mindenki csak nyerne :)
@Trónkövetelő: "mint kiderült, eredménytelenül"

De ezt kérdezem: hol derült ki? Az, hogy másnaptól nem üresen mennek a fülkék, még semmit nem jelent.
@Trónkövetelő: A budaörsi hangárok hálistennek nem üresek, bár koránt sincsenek úgy tele, mint 15 éve. Ha oda beraksz régi gépeket, elmennek azok a gépek, amik ma életben tartják a repteret, és akkor hamar kiderül, hogy valaki mégis golfpályát, kisállat-temetőt, irodát építene a fűre, ha úgyse használják. Ráadásul a forgalmi épületet gyakorlatilag újra kellene építeni, és nem lenne alkalmas különösebben semmilyen múzeumnak
@Hamster: Tényleg, én is olvastam rajta a Swietelsky feliratot, amikor Hároson állt egy ideig (valami egy hét rémlik), már ha az ugyanez volt. Akkor nem volt mellette a fedett kocsi, csak pőrekocsi(k).
@Hamster:
Természetesen nem arra gondoltam, hogy egy fillér elköltése nélkül az egészet fogjuk meg, és vigyük oda. Inkább arra, hogy miért ne lehetne felújítani a forgalmi épületet, bizonyos kiállítási tárgyakat ott elhelyezni, vagy ott valami tematikus kiállítást berendezni, a hangárokat kibővíteni stb-stb. Vagy a forgalmi épületben a légi-irányítást bemutatni, vagy bármi. Nem hiszem, hogy ez zavarná a jelenlegi forgalmat, hiszen a forgalmi épületet nem használják semmire, hagyják szépen összedőlni. Szóval ez szerintem kifejezetten a reptér bezárása ellen ható erő lenne.
süti beállítások módosítása