Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (8) 125év (7) 1820 (7) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1977 (5) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (17) 2806 (8) 41-es (10) 424 (14) 436 (5) 611 (5) abba (5) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (84) bach (5) balaton (47) Balt Korthals Altes (9) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (27) berlin (162) berlini fal (20) bkv (55) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (866) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (97) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (12) cégtörténet (6) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (49) csak egy videó (283) csehország (68) csehszlovák (41) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (35) életmód (6) elveszett (33) emlék (7) emlékek (23) énblog (448) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (10) ezerötszázas (6) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (15) ferihegy (38) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (24) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (66) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (44) gyermekvasút (35) haditechnika (15) hajó (46) hajtóművek-motorok (6) hampage (371) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) hév (41) híd (30) (34) hódmezővásárhely (6) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (45) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (935) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (50) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (380) kritika (72) kulfoldi szemmel (106) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (73) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (24) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (12) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk45 (5) mk48 (10) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (9) mtp (7) muki (14) münchen (27) műrepülés (8) muv (6) múzeum (59) n19 (5) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (50) nosztalgia (232) nosztalgiabusz (32) nosztalgiahév (5) nosztalgiavillamos (98) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (113) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (41) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (26) popkultúra (130) pozitívum (12) pozsony (48) prága (27) programajánló (28) púpos (22) queen (16) r.i.p. (14) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (8) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (47) rock (83) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (10) sky channel (6) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (13) szavazás (6) szczecin (5) szeged (35) szekacs (6) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (120) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (225) tapolca (6) társadalom (5) tatra (32) taurus (7) tdt2020 (12) technika (63) technikatörténet (60) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (427) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (72) tram train (7) trolibusz (66) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (341) utcakép (213) uv (48) vár (11) várnegyed (8) város (474) városkép (98) városliget (8) varsó (5) vasút (531) vasúti becenév (6) vélemény (15) vicinális (13) vidám park (5) videó (812) villamos (786) vlog (7) vonat (12) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (45) youtube (326) zene (216) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

"Vízen járó" vonattól az ikerbézéig - meg pár szó egy másik témáról

2016.09.10. 19:00 :: Hamster

Szokásos - teljesen indokolatlanul - melodramatikus stílusomban már hetek óta azt várom, mikor kérdezi meg valaki, hogy "te most akkor abbahagytad a bloggolást?". Mivel ez nem történt meg, világos, hogy már mindenki rájött. És már megint én tudom meg utolsónak, pedig valaki korábban már levezette itt kommentben, hogy ez a termékgörbe lefelé konyuló része, és nincs ezzel semmi baj :)

Éveken át átlagosan kétnaponta kiraktam valamit - videókat, képeket néha gyakrabban is - ide, és idén egyszerűen belefáradtam. Gyakorlatilag majd' minden nap jelentett valami munkát a blog, hiszen nem csak a tulajdonképpeni szövegeket kellett megírni, hanem a képeket ki kellett válogatni, fel kellett dolgozni, fel kellett tölteni, rá kellett jönni, hogy nem tetszenek, újra kellett válogatni, újra kellett dolgozni, újra kellett tölteni, s.í.t. És persze a videók se csinálták meg magukat, valamint szerintem a szövegek újra és újra átírásában is tutira rekordokat döntöttem. Azzal, hogy ez leírom, nem sajnáltatni akarom magam, és nem is a közönség hálátlanságát szeretném felemlegetni, hisz senki se kérte, hogy írjak nekik, mindez csak tényközlés. Mindenesetre hetek óta csak vitorlázom az elmúlt pár év utószelében, és azon gondolkodom, hogy teljesen abbahagyjam-e. Most viszont baj van, mert négy hétnyi gitározás, videó- és filmnézés, magamat kialvás (ezek helyett készültek eddig az oldalaim) után elkezdett hiányozni a webre írogatás. Azt nem mondom, hogy megint rendszeresen nekiállok "kontentet gyártani", de elkezdett zavarni, hogy nem teszem. Fura dolog, de a tisztességesen átdolgozott munkanapok végén még mindig semmittevőnek érzem magam, ha nem osztom meg az élményeimet, emlékeimet, gondolataimat, de legalább a képeimet, videóimat a nagyvilággal. Tutira mazochista vagyok...

Amíg kiderül, hogy beborul, itt van egy szokásos helykitöltő vasutas videócska. Perpillanat a villamosok nem érdekelnek annyira, mint az előző 15+ évben, viszont sajnos nem utazom eleget ahhoz, hogy igazán érdekes vasutas pillanatokat mutassak (pl. csúcsfordítók az Andokban, Rhätische Bahn, pontosan induló vonat Magyarországon) be. Maradnak a Bézék, meg a Tisza-tavon áthaladó Bhv kocsi. Ráadásul idén Berlin is kimaradt, úgyhogy tényleg nem tudom, miről fogok tudni írni, de majd meglátjuk. Vagy nem :D

28 komment

Címkék: énblog blog trainspotting hamster

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr7211693263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Füzesabony Debrecen.. Ó, a fiatalságom, amikor szorgalmi és vizsgaidőszakban minden vasárnap megjártam az (Acsa-)Aszód-Hatvan-Füzesabony (itt 20-120 perc várakozás)-Debrecen útvonalat vasúton, pénteken vissza. Mindezt 8 éven át.. Azok a piros egybevonat dízel szervények, az iszonyatos fűtéssel, kriminális állapotban.. Nagyából Ohat-Pusztakócs volt félúton, hazafelé A Tiszának már nagyon örültem :)
Csapassad csak, én mindig várom az új bejegyzést :)
@enpera: Hát akkor Flankerral és Rockóval együtt már négyen olvassuk ezt a blogot :)
@Hamster: ki az az én?
jöhetnek a SNL posztok, amiben vonatokról beszélnek!
Hogy tempózott a Bz Tapolcánál,amiket én szoktam látni,azok csak úgy másznak,mint egy beteg egér.
Hams!

A oldallátogatossági statiszika nem hazudik.
-Kérdés, ki mernéd-e ide tenni éves/havi bontásban? :)
Amúgy ha valakinek közlendője van, amúgy is leírja ha előtte 15 éven keresztül napi rutin volt a blogolás...
Azt, hogy "csöndben vagy" nem lehet mondani mert az index fórumán ugyanolyan aktív vagy. Az elveszett sínekkel kezdődött nálad minden, amit 95%-ban feldolgoztál és az hozta meg neked az országos ismertséget. A "termékgörbe lefelé konyuló része" majd az azt követő szakasz mutatja meg a "tovább/vége" döntést.

Kőhalmi mondta egyszer a feltett kérdésre ("meddig lehet ezt csinálni?") a következőt:
"- Egy vicces fellépés, mondjuk, húszpercnyi sztori szinte mindenkiben van. Aki nem teljesen humortalan, annak az elmúlt harminc-negyven évből biztos akad pár sztorija, amit - ha leülne egy hozzáértő emberrel, aki kicsit átgyúrja - elő tudna adni a színpadon is..." (..) "Innen kezdődik a szakma, az, hogy valaki humorista, azt jelenti, hogy tudja napról napra, hétről hétre továbbvinni a poénokat, mindig van egy műsora, amit el tud adni a televíziónak - úgy, hogy közben tudja, azt többet már nem mondhatja el sehol, mivel már mindenki hallotta."

Hams! Már a szakmában vagy! Ha érted mire gondolok! ;)
@haromegesztizennegy: "Hams! Már a szakmában vagy! Ha érted mire gondolok!"

Nem, nem vagyok, mert egy fillért bevételem sincs belőle, csak viszi. Kőhalmiék ugyan hakniznak, mitn a bolond, de tudtommal nem a meló után, ahenm helyett :)

Amúgy a weboldalaimról nincs statisztikám (elvi dolog volt, hogy ha látnám, milyen kevesen nézik, biztos abbahagynám:), az itteni meg mostanában esett le. Bár a számok nem tűnnek rossznak, a bejegyzések melletti, jóval kisebb szám alapján vélhetően a facebookra feltöltött villamosos képek mellé tett linkekről jöhetnek még páran, nem az aktuális bejegyzésekre:

Dátum Lapletöltés LátogatóLátogatás
2016.09.11. 778 559 595
2016.09.10. 589 355 384
2016.09.09. 521 354 381
2016.09.08. 591 384 403
2016.09.07. 2258 2064 2101
2016.09.06. 691 516 535
2016.09.05. 508 339 365
2016.09.04. 769 550 578
2016.09.03. 1099 804 848
2016.09.02. 825 570 589
2016.09.01. 532 373 398
@Hamster:
"Hát akkor Flankerral és Rockóval együtt már négyen olvassuk ezt a blogot :) "

+1
én ugyan rendszertelenül, de visszamenőlegesen is el szoktam olvasni a bejegyzéseket.
Ja, és...

108-as, Tisza(-tó)-híd, szintén +1!!!

Forró nyár, nádas, rezeg a levegő a Hortobágy fölött. Keresztre várunk, olajszag, fékporszag, nyárszag. Ohat-Pusztakócs, várjuk a bizmicskát, egy-két néni szatyorral átszáll. Aztán tovább, Füred... Nádas, csillogó víz. MDmot bevágódik a hídra, fejem az ablakban, ezer vizimadár röppen fel... csodás. Amíg Debrecenbe jártam, ha választhattam, sokszor arra vitt az utam akkor is, ha kicsit hosszabb volt időben. Télen nem szerettem az Alföldet, rideg, szürke, semmi varázsa sincs. De ha kisüt a nap... Sajnos később a menetrendet eléggé átírták ahhoz, hogy ne akarjak arra menni, aztán a Bz, Usgyi ablakát le se lehet húzni...
@Comandante en Jefe: Köszönöm, de azért ugye érezzük, hogy még mindig tíz alatt vagyunk? ;)
@Comandante en Jefe: Na igen, ez tényleg lehúzott ablakkal az igazi. Az MDmot szerintem nem minőségi tényező (a színe meg a mássága miatt irtó aranyos volt, a hangját imádtam, de utazni nem volt jó vele), nekem így Bhv-ban is tetszett. Csak Division kolléga meg ne hallja, mert ezen túl azért éljen a haladás, meg a korszerű járművek :)
Az MDmot ülései (a lefokozott kocsikat kivéve) a függőleges, hátközépig érő lappal egészen rettenetesek voltak. Viszont futni szépen futottak a kocsik ócska pályán is. Ezt pont azóta értékelem, hogy ugyanazon a vonalon végigmentem Bz-vel ill. Usgyival is...
+1
Nagyon ritkán írok, de élvezettel olvasok.
@Hamster: csatlakozom, borzalmas ülései voltak, hangos, dízelfüst-büdös, jéghideg vagy fullasztóan meleg... brrrrr... :(
@Flankerr:
mondjuk az MD-k alkonyán nagyon gyakran jártak ott csupa lefokozott bolhásból kiállítütt vonatok. Hol MDmot húzta őket, hol Csörgő.
Azok nem voltak ám kényelmetlenek. Büdösek, na igen, én úgy nőttem föl, hogy az igazi vonat büdös :) .
+1, szóval velem együtt már majdnem 10. :D

Kevés oldal van nálam könyvjelzőben, ez az egyik. Ennél nagyobb elismerést el sem tudok képzelni, szóval abba ne hagyd! :)
+1. Kaksi vagyok matekból,tehát nem tudom hol tartunk számolásban..

Úttörő "becsszó" ,minden nap benézek,ha van újdonság olvasok,néha meg kommentelek is...
10 könyvjelző van a telefonom böngészőjében...A Tiéd az egyetlen blog!
@Hamster: Én is ritkábban térek be, de akkor eltöltök itt egy pár órát. Örülnék, ha folytatnád! :)
@Paraphone: @Udo von Schmetterling: @drdj: @Pirx: @Comandante en Jefe: @milliliteratura: @haromegesztizennegy: @enpera: Köszönöma visszajelzést, azt mondjátok mgé el, hogy általában mikor olvastok? Kísérletezgettem, és általában hiába hétvégére raktam össze a legmacerásabb bejegyzéseket, azt kevesen olvasták el. Hét közben meg mintha a reggel élesülő bejegyzéseknél lenne több élet, mint az estieknél - kivéve, ha kikerül az i címlapra, bár az újabban elég ritka lett. És egyátalán létezik még RSS, vagy már csak direktben lehet olvasni?
@Hamster: én is olvasom a blogod -leszámítva a zenei meg a forma-1-es posztokat :) - de nálam nem mértékadó, hogy mikor olvasom el a bejegyzést, jellemzően a megjelenéskor úgysem tudom megtenni. Ezért örülök, hogy FB-on reklámozod, mert akkor onnan ideesek.

RSS-t sajnos már nem használok, egyszerűen nincs időm lekövetni.

ui: megközelítés kérdése, de szerintem lehet egyszerűsíteni a bejegyzéseken. Ez kevesebb munkát jelent, viszont kérdés, hogy te érdemesnek látod-e felvállalni. Nem tudom, van-e rá statisztikád, hogy a baromi alaposan végiglinkelgetett, behivatkozott bejegyzésekben ki kattint rá egynél több linkre, de szerintem a megváltozott médiafogyasztás miatt ez kevésbé jelentős szerintem.
@mestska: Hát abból kiindulva, hogy kommentelők azzal égetik magukat, hogy beírnak dolgokat, amik konkrétan az érintett részre rá vannak linkelve, sajnos el lehet mondani, hogy az emberek leszoktak a linkek követésétől. Pedig körülbelül ez az egyetlen dolog van, amit az internet tud, és a tévé, könyv, újság nem.
@Hamster: Én általában hétvégén szedem össze a héten történt, közlekedési témájú információmorzsákat. Hírolvasásra pedig a facebookot használom, viszont ott még nem találkoztam a bloggal vagy a hampage-dzsel (szép toldalékolás, nemde?).
+1 állandó olvasó jelentkezik :)
@Hamster: igen, de az elmúlt tizenöt éven az emberek szörfölési kedve és igénye megváltozott szerintem, és egyértelműen eltolódott a könnyebb, gyorsabban végigpörgethető tartalom felé. Az internethasználat általánosan ebbe az irányba ment el.
Van igény emellett a nagyobb lélegzetvételű cikkek iránt is,ezt szerintem az online vagy papír újságok simán hozzák ma is. De ezeknek a cikkeknek a közös jellemzője, hogy egyrészt vagy feltételez egy minimális alaptudást, vagy ha nem, akkor röviden, tömören, akár kis keretesben összefoglalja a szükséges tudnivalókat, a nem sok link jellemzően nem alap-, vagy kiegészítő infokat tartalmaz, hanem hivatkozásokat, amik a boncolt témát vagy annak egy szeletét dolgozzák fel.

Ok, ez persze egy blog, de magamon is látom, hogy nem kattintok a linkekre.
A személyemben is van +1 fanatikus olvasód, ráadásul a kezdetektől fogva olvaslak, amikor elkezdtél egyáltalán a netre írni. Akkor még gyerek voltam, de nagyon bírtalak, meg most is. Örülnék, ha nem hagynád abba, mert az eddigi életemnek tulajdonképpen az általad írt tartalmak fogyasztása az egyetlen fix tényezője. Ijesztő, de attól még igaz :)
@Hamster:
Hello Hams,
Nekem totál változó, attól függ, épp milyen munkám van. Ha sok 5-10 perces hulladékidő van, amikor semmi "komoly" dologba nem tudok belekezdeni, akkor szoktam behozni a lemaradást. Épp ezért RSS-t sem használok.
Hali! 3 gyerek mellett akkor olvasom mikor tudom... :(
Ami viszont biztos: téged csak PC-ről nézlek.
Mobilon nem jó, nem adja azt az élményt. Az index fórumról szoktam értesülni mikor van friss anyag, vagy néha ránézek. Esetleg a FB-ról tudom meg.
süti beállítások módosítása