Sokan hajlamosak a Dunára pusztán díszítő, esetleg térelválasztó elemként gondolni, pedig azon túl, hogy nehezen megzabolázható természeti erő, még fontos közlekedési útvonal is, ahol annak ellenére, hogy messze nem használjuk ki a műfajban rejlő lehetőségeket, csúcsban torlódások alakulnak ki - ahogy azt az alábbi videó első jelenetében láthatjuk:
A viccet félretéve, valamit kezdeni kellene a szűkös kikötési lehetőségekkel! A hajósokon nem múlik, ők olyan fürgén és ügyesen rundóznak oda a pontonok mellé, hogy hagyományos eszközökkel sokkal gyorsabban aligha lehetne. A Moszkva típusú hajókon annak idején az elektromágneses rögzítést is kipróbálták kötelek helyett, a jelek szerint nem vált be (vagy itthon nem is próbálták, csak mágnessel jöttek, és fennmaradt rajtuk?). Ez nem tengeröböl vagy csatorna, mint egy csomó példa esetében, amit külföldről felhoznak ("bezzeg itt meg ott"), vajon min lehetne akkor változtatni?
Ez megy most